כמה באמת אתם נותנים הזדמנות בתחילת קשר?

איילה א

New member
אני יכולה להציע רק את דעתי,

ואת ניסיוני הדל (בכל זאת מתבסס על מקרה אחד בלבד) בעניין. להידלק ולהתאהב זה לא בסיס למערכת יחסים. אם כשאתה מאוהב אתה לא רואה פגמים, אתה צריך להיות מודע לעניין ולנסות לעשות אחד משני דברים - או להפעיל בקרה עצמית בנושא ולנסות לראות גם את הצדדים הפחות טובים, גם אם זה פוגם בחוויית הפרפרים והעננים וצמר הגפן הורוד, או לדעת מראש שאתה צריך לחכות עד שההתלהבות תירגע בשביל להבין אם זו בחורה שבאמת מתאימה לך או לא. החיסרון באפשרות השניה, אגב, זה שזה מאוד לא הוגן כלפי הבחורה. הזוג שאתה מתאר, "שהתחתנו בגלל שהם היו חברים מהתיכון", נשמע כאילו הם התחתנו מהסיבה הלא נכונה, מכוח האינרציה. אנחנו כבר ביחד, אז נתחתן. אולי יש כאלה שזה מתאים להם, לדעתי זו לא שיטה מי יודע מה לבחור שותף לחיים. את בן הזוג שלי הכרתי כשבכלל יצאתי עם מישהו אחר, ולתקופה מסוימת היינו מיודדים ותו לא. אחרי כמה זמן, כשהבחור האחר סיים את הקריירה שלו אצלי, הקשר התחיל להתחמם. באיזשהו שלב אמרתי לו בבירור וישר בפרצוף שנורא מפריע לי שהוא מעולם לא החזיק קשר מעבר לחודשיים, בשיטה שונה ממה שאתה מתאר, אבל שהתוצאות שלה זהות. בתגובה הוא הלך ועשה חושבים עם עצמו מה הוא רוצה, ודשנו בעניין לא מעט לפני שנכנסנו לסטטוס זוגי. הקשר המעולה שהיה לנו מהיום הראשון שהכרנו לא הספיק בשביל שדפוסי ההתנהגות הרגילים שלו לא ייכנסו לפעולה, ואחרי חודשיים זה הגיע לכדי פיצוץ שהייתי בטוחה שאנחנו נפרדים - אבל לא נפרדנו, וכנראה שהוא היה צריך לעבור את השלב הקריטי הזה בשביל להתאפס על עצמו ולהצליח להתגבר על זה. אז נראה לי שמילת הקסם היא מודעות. אם אתה יודע שזו בעיה, ואתה מוכן לעבוד על זה, אפשר להתגבר על דברים כאלה. כמובן שברגע שתפגוש מישהי שבאמת תהיה לכם תקשורת טובה וזוגיות טובה וחברות, ויהיה לך מה להפסיד אם זה לא יילך - זה הזרז הכי טוב להתגבר על דפוסים בעייתיים. בהצלחה!
 
אני כרגע במצב בזה

יש לי ידידה טובה, באמת אחלה בחורה וסבבה איתה וכיף להיות איתה , היא כל הזמן רוצה את קירבתי ומציעה פגישות ומזמינה אותי אליה . . . אבל הבעיה שאני לא נמשך אליה בכלל , אני לא אוהב איך שהיא ניראית , ואני לא מאוהב בה בכלל . למעשה בכלל לא בא לי אפילו להתנשק איתה או לשכב איתה . לעומת זאת , בחורות " כוסיות" שהיכרתי והזלתי עליהן ריר מרוב זיקפה היו כאלה סתומות שחבל"ז . אז מה לעשות , להיות איתה בגלל שהיא סבבה כזאת ובלי מגע בתקווה שאולי יום אחד בעוד כמה שנים כן אני יימשך אלייה ?
 

איילה א

New member
אתה אומר פה שלושה דברים שונים -

זה שאתה לא נמשך אליה בכלל - זו בעיה. זה שאתה לא אוהב את המראה שלה - זה עוד יכול היה להשתנות אלמלא אמרת שאתה לא נמשך אליה בכלל. זה שאתה לא מאוהב בה - שוב, יכול להשתנות ואני לא חושבת שזה כל כך חשוב בשלב ההתחלתי. הקטע הוא שאם אתה בכלל לא נמשך אליה נראה לי שזה מתכון לצרות, ולא כדאי ללכת בכיוון הזה. נשמע לי שאתה צריך להפעיל קצת יותר בקרה עצמית - לא ללכת על כאלה שאתה "מזיל עליהן ריר", כי אז המוח שלך פשוט לא מתעניין בפגמים ובשאלה אם יש להן פוטנציאל בתור קשר ארוך טווח (שזה בסדר גמור, רק שאתה אומר שאתה כן רוצה קשר כזה), אלא על כאלה שאתה כן נמשך אליהן אבל לא ברמה שמשבשת לך את כל המערכות, כדי שתוכל להפגין גם קצת שיקול דעת לפני שאתה נכנס להרפתקה ואחר כך מתאכזב. כמובן שאני לא אומרת לך לא לשכב עם כאלה שמשבשות לך את המערכת, אבל אל תצפה שיצא מזה קשר (ככה גם אם במקרה כן ייצא מזה משהו, תופתע לטובה ולא לרעה).
 
אני יכול להבין את החבר הטוב של מכשפונת...

כי לא רק שאני חושב כמוהו אני בכלל נמשך לפגמים.... לא ממש יודע למה אבל זה באמת מושך אותי, זה יכול להיות גימגום, פזילה קלה , שוני במשהו.. מדליק אותי השוני, ההבדל... הפגום. ואני לא חושב שאני הגבר היחיד. אני גם חושב שבאמת אם לא אוהבים איזה פגם בהתחלה, יש עוד דברים שדי יחפו עליו ועם הזמן אפשר ללמוד להסתדר עם המגבלה הזו . תלוי כמובן עד כמה הפגם הזה משמעותי באמת למה שיש שם בזוגיות וכמה משקל כדאי לתת לזה , יכול להיות שבעתיד נתבונן אחורה ונבין שהפגם הזה היה כל כך שולי ... ואני מדבר פה על פגמים באופי.. התנהגות וכו'... גם לגביי פגמים בגוף זה די מושך אותי ויש דברים שאני אפילו חושב שזה יפה מושך וסקסי... קורה שאני פוסל מאי הבנות , לפעמים אפשר פעם נוספת ולפעמים אי אפשר, תלוי מה קרה, איך נגמר...ולמה.
 

3 שרונית

New member
אבל אתה בוחר את הפגמים

זה מה שמושך אותך מלכתחילה, הוא לעומתך טוען שהאהבה מכסה על הפגמים... ואני עדיין לא מבינה איך הוא מגיע לאהבה ??
 
זה יכול למשוך אותי מהתחלה וזה יכול לא...

יש דברים שלא מושכים אותי, אני לא נמשך לכל פגם וחוץ מזה יש תמיד פגמים חדשים :) ברצינות , לדעתי זוג שרק הכירו אז מן הסתם יתנו יותר משקל לפגמים ופחות משקל לדברים אחרים קצת יותר עדיפים בעיניי.. ואני כמוהו חושב שכבאמת אוהבים אפשר להתגבר גם על הפגמים..
 

3 שרונית

New member
אבל זה פרדוקס

כשבאמת אוהבים אפשר להתגבר על הפגמים" הרי בשביל לאהוב מספיק בשביל להתגבר אתה צריך להתחיל איפשהו לא?ולרוב האיפשהו הזה זה לא המקום של האהבה שמעוורת אז מה עושים לפני שהתעוורנו??
 
יש גם פגמים שמתגלים רק עם הזמן...

ואז ? תלוי איך את מסתכלת על זה... וגם נורא תלוי מה זה. אני מאמין שכשבאמת אוהבים מתפשרים , גם על חיצוניות וגם על דברים אחרים, אבל זה נורא קשור לאופי שלך , אם אתה מסוגל להסתכל עמוק על דברים אחרים ... כאלו שבונים תקשורת, אמון, זוגיות, בית, משפחה וילדים.
 
שמים משקפי שמש ../images/Emo98.gif

אומרים לעצמנו " לא נורא חבר, ישנן צרות גדולות יותר "... בים בם בום... נופלים , קמים... מכירים, נפרדים... עולם ומלואו וכל מקרה לגופו.
 
נכון אפשר לוותר על פגמים

בשביל למצוא את האהבה האמיתית, יותר חשוב מהיופי החיצוני היופי הפנימי שעליו לא אוותר בחיים, יותר חשוב לי להיות עם בן זוג שאפשר לדבר איתו על כול נושא שרק אפשר לחשוב, שיש אהבה, מקשיבים אחד לשני, יש הבנה, ויתורים וזוגיות למופת, זה מה שמסתיר את הפגמים החיצוניים. ולשאלתה של רונה, אני אישית משתדלת לתת הזדמנויות, כמובן תלוי איך התרשמתי מהצד השני, ויש כאלו שלא יקבלו את ההזדמנות, בדרך כלל משתדלת להכיר את הצד השני לפני שאפסול, ועד היום לא מצטערת על אלו שפסלתי כי הייתה לי את הסיבה הטובה לכך.
 
לפעמים יש עם מי לדבר

אך משהו בדיבור, בטון בתגובה גורם לי להרגיש שזה לא זה. וזה בדיוק מזכיר לי את השבוע שאבא היה בבי"ח לאחר ניתוח מעקפים קשה, בדיוק הכרתי מישהו באתר הכרויות, והשיחה ממש זרמה נהדר, הוא הציע להפגש באותו יום שאבא היה אמור לעשות את הניתוח, אמרתי את האמת והוא איחל בהצלחה ואמר שהוא מבין היות ואביו נפטר ממחלה, אוסיף לזכותו שהוא התקשר אלי כפעמיים ביום לשאול לשלומו של אבא, להציע עזרה אם צריך (כמו להביא לי כוס קפה להרגשה טובה וכו') מה שגרם לי להרגיש שאני מדברת עם אדם נהדר וזה עוד מבלי להכירו, וכ"כ רציתי כבר לפגוש אותו לדעת מי האדם המקסים שמעודד אותי ועוד מבלי להכיר אותי. עד ש... דיברנו יום שישי בערב בעוד אבא בבי"ח קבעתי להפגש איתו במוצ"ש בשביל להכיר אותו סוף סוף, לצערי דווקא בשבת המצב של אבא הדרדר ועברתי שבת נוראה שאני לא מאחלת לשונאים שלי, הוא התקשר אלי בבוקר בדיוק בזמן שהמערכות של אבא קרסו, עניתי לטלפון כי החזקתי אותו בדיוק ביד, אך ניתקתי לו את השיחה באומרי לא יכולה לדבר כרגע וזהו, בצהריים הוא התקשר שוב, ושוב עניתי אותו דבר כי בדיוק הרופא היה וכו', לצערי לא יכולתי לחזור אליו מפאת המצב, בערב חזרתי הביתה על מנת לקחת בגדים ולחזור לביה"ח על מנת להשאר לישון עם אבא, איך שנכנסתי הביתה התקשרתי אליו להתנצל, ובמקום לשמוע הבנה שמעתי תוקפנות, איך אני הורסת לו ערב, איך ניתקתי לו טלפון, ובטח אני סתם אחת כמו כולם, טרח גם להגיד לי שהוא סיפר עלי לחברים שלו (וזה עוד לפני שנפגשנו) והם אמרו לו שהסיפור של אבא שלי בטח המצאה ואני נראת זוועה "(וזה גם לאחר ששלחתי לו תמונה מבלי שהוא ביקש) ולכן אני מתחמקת. כמובן שבזה נסתיימה השיחה מבחינתי, יום למחרת הוא שלח לי הודעת התנצלות וגם ניסה להתקשר אלי כמה פעמים ופנה אלי באתר הכרויות אחר, אך זו הדוגמא למי אני לא אתן צ'אנס נוסף.
 

בת עולם

New member
../images/Emo24.gif

מאחלת הרבה בריאות לאבא שלך לגבי הסוגיה שאנחנו מדברים עליה, אני בטוחה שהייתי עושה כמוך אם הוא היה באמת רגיש לא היה נכנס לסרטים, היה מחכה שאת תהיי פנויה לדבר איתו, היה מחכה שאת תצרי קשר כי ברור שכרגע את לא יכולה כשכתבתי למעלה שזה תלוי עד כמה אני ארגיש שיש לי עם מי לדבר, כמובן שהתכוונתי לזה לא מבחינה טכנית, אלא עד כמה אני מרגישה שהצד השני באמת מקשיב
 

jj25

New member
השופט + יועץ

הרבה בריאות לאביך.ורפואה שלמה. 1.הבחור סלח ואת לא. האם את רעה ואכזרית ? 2.מדובר במצב קשה. זה כמו כוח עליון.אולי עדיף לפתוח דף חדש ? אין פה טוב ורע. לא בחרתם את המצב הקשה הזה. 3.כתבת שלא יכולת לענות בגלל ביקור רופאים המחלה וכו ' האומנם ? צריך רק 30 שניות כדי להגיד : תשמע חבר. המצב של אבא שלי קריטי. אנחנו באמצע של מפגש רופאים. ואני לא יודעת מתי זה ייגמר. חכה בסבלנות. וכשאתפנה אני מבטיחה להתקשר אלייך. 4.אני בטוח שהבחור חשב -- שאת מתחמקת ממיפגש איתו. כמו הרבה נשים אחרות. ונגמרה לו הסבלנות. אולי הרבה נשים לפנייך ברחו ממנו והבריזו ? והוא חשב שהנה עוד אחת. 5. הגבר סולח. האשה לא סולחת. אשה רעה. הגבר נותן צאנס , אשה לא. אשה קשה.
 

צליל37

New member
וואו איזה מזל שקראתי את זה בפעם השניה.

לרגע חשבתי שזה עוד סיפור שהגיע במייל. וואו איזו האשמה חמורה.
 
את די תמימה

אם את באמת חושבת שהוא היה אלייך נחמד בגלל שבאמת היה איכפת לו מאיך אבא שלך הרגיש... מהתגובה שלו אחר כך זה נשמע מאד מאד ברור.
 
אחרונת התמימות זו אני

לצערי האמון שלי אבד באנשים וחבל, אבל היו לי סיבות לכך. היום אני יותר חשדנית ויודעת להיות יותר תוקפנית שצריך. הוא היה נחמד בגלל שהיה לו את האינטרס להכיר אותי וידעתי את זה, אך הוא גם היה נחמד כי באמת היה לו אכפת ממני מהתקופה שעברתי כאדם לאדם ובזה אני בטוחה אך בכל זאת...
 

טובי10

New member
זה נכון. חשוב מאוד תקשורת תקשורת תקשורת

זה ברור שחשוב שכל.. מה שייש לו בראש כלאמר תקשורת חשובה מאוד ,,, בשבילי בכל אופן אני עזבתי בחור לפני מספר חדשים כי התקשורת היתה לא טובה. תקשורת חשובה יותר מהכל .. בקשר,, לדעתי
 
למעלה