"כל רכבת זה 24 אוטובוסים פחות"

david80

Active member
"הופתענו לטובה מההיענות של הציבור לנסוע ברכבת".

לדעתי הכתבה הזו מוכיחה שביטול קווי אוטובוסים שמתחרים ברכבת והחלפתם בקווי הזנה לרכבת יקל על המחסור בנהגי האוטובוס, ובאותו הכסף ניתן להוריד את מחירי הנסיעות ברכבת שיהיו זהים לאוטובוסים.
בראיון גם נאמר שבפורים היו ברכבות ממודיעין לירושלים רק כמאה נוסעים בכל רכבת.
 

Ccyclist

Well-known member
"הופתענו לטובה מההיענות של הציבור לנסוע ברכבת".

לדעתי הכתבה הזו מוכיחה שביטול קווי אוטובוסים שמתחרים ברכבת והחלפתם בקווי הזנה לרכבת יקל על המחסור בנהגי האוטובוס, ובאותו הכסף ניתן להוריד את מחירי הנסיעות ברכבת שיהיו זהים לאוטובוסים.
בראיון גם נאמר שבפורים היו ברכבות ממודיעין לירושלים רק כמאה נוסעים בכל רכבת.

רק מאה בכל רכבת ? זו הקיבולת של כל קרון.

אם זה אכן המצב - זה כישלון בקידום קו השאטל ממודיעין והוכחה שהיה צריך לקדם אותו לציבורים נרחבים יותר כולל כ"חנה וסע".

יתכן שהעובדה שהרכבת איננה נכללת במחירי וחוזי התח"צ הזולים יותר הרתיעה את הציבור החרדי ממודיעין עילית מלהשתמש בה. באופן כללי אני חושב שהרכבת צריכה להיות יקרה יותר מהאוטובוסים, אולי ב 50%, אבל יחס המחירים בארץ, פי 3 לחודשי כל הארץ רכבת לעומת מחיר החודשי כל הארץ אוטובוסים ₪225 מרתיע, ואם מודיעין עילית נחשבת פריפריה ₪99 אז יחס המחירים גבוה יותר.
 

oshri1987sg

Active member
אוטובוס מדגם בין עירוני מכיל 51-60 מקומות ישיבה תלוי מה הדגם
אוטובוס עירוני מפרקי מכיל עד 49 מקומות ישיבה
אוטובוס עירוני רגיל מכיל עד 37 מקומות ישיבה
הרכבות האדומות של רכבת ישראל ,קטר הכח שיש בו מקומות ישיבה מכיל 79 מקומות ישיבה
כל קרון 142 מקומות ישיבה עם יש 7 קרונות מכיל 1073מקומות ישיבה
 

Ccyclist

Well-known member
אוטובוס מדגם בין עירוני מכיל 51-60 מקומות ישיבה תלוי מה הדגם
אוטובוס עירוני מפרקי מכיל עד 49 מקומות ישיבה
אוטובוס עירוני רגיל מכיל עד 37 מקומות ישיבה
הרכבות האדומות של רכבת ישראל ,קטר הכח שיש בו מקומות ישיבה מכיל 79 מקומות ישיבה
כל קרון 142 מקומות ישיבה עם יש 7 קרונות מכיל 1073מקומות ישיבה

אלו רכבות של "12 קרונות" / מערכים כפולים של 6.

סך הכל 2 קטרים, 2 קרונות ניהוג ו 8 קרונות רגילים.

זה קו של רבע שעה מפאתי מודיעין אז אם נתנו לו את הקרונות עם המושבים עם הגב לחלון בקומות התחתונות - יש בכל קרון עשרות מקומות עמידה בנוסף על המושבים ואין בעיה לעמוד - בניגוד לאוטובוס בינעירוני.
 
למעלה