כל כך עצוב מה שקרה עם רז אטיאס

katam

New member
מסכימה איתך במיוחד לגבי האשמה של הנערה

הנער והנערה אשמים בהריון הזה באותה מידה
 

BrightEye

New member
הכל במקרה הזה נורא לא ברור

איך הגיעו למצב כזה שבגלל הריון רוצים להתאבד?
איך החברות הטיפשות שלה לא חשבו לספר לאף אחד?
 

BrightEye

New member
ארגון אפרת היה מעורב כאן ואני לא אתפלא אם

בגללם כל הסיפור הסלים.
אני יודעת שזה משהו חריף להגיד, אבל הנערה חשבה על הפלה ונראה שלא רצתה ללדת את התינוק. מספיק שהמיסיונריות האלה גרמו לה לחשוב שאין לה בעצם אפשרות בחירה כדי שתבחר להתאבד.
"סיפרה האם ריקי, "הייתי איתו ואיתה בבית החולים, והסברתי להם את האפשרויות העומדות בפניהם לכאן ולכאן, לטוב ולרע. בבית החולים היו נציגי עמותת אפרת, המתנגדת להפלות, והם כל הזמן ניסו להגיד לה שיהיה בסדר"."
 

מרוניה

New member
אכן צריך למנוע את התקרבות נשות "אפרת"

לנשים שנמצאות במצב כזה, ובמיוחד כשמדובר בקטינות.
אם כבר לתבוע מישהו, הייתי חושבת לתבוע את בית החולים, שמאפשר את הימצאותן שם.
 

BrightEye

New member
גם לדעתי

אבל האמא של הבחורה היתה יחד איתן שם והיתה צריכה להעיף אותן לכל הרוחות.
איזו אמא נותנת לזבל האנושי הזה להסתובב ליד הבת שלה?
 

BrightEye

New member
זה נכתב אחרת

"בבית החולים היו נציגי עמותת אפרת, המתנגדת להפלות, והם כל הזמן ניסו להגיד לה שיהיה בסדר"."
 

אימם

New member
אם אחד מכל מי שהיה מעורב היה קם...

אולי אחת החברות סיפרה להורים שלה שהעדיפו לא להתערב, אז גם לאותם הורים של החברה יש חלק באשמה שלא התריעו כמו גם לכל אחד אחר שידע ושתק.
כמו גם לאב שהחזיק אקדח במקום גלוי, כמו גם ההורים שלהם שבמקום להאשים את כל העולם שינסו להבין איך זה שילדיהם לא פנו אליהם לעזרה?!
חשוב לחנך את הנוער ולהעביר את המסר החשוב שבכל מקרה, גרוע ככל שהדברים נראים, תמיד יימצא פתרון ותמיד יוכלו להעזר בנו כהורים.
 

מרוניה

New member
דווקא לי זה די "ברור":

בשביל בני נוער, להיכנס להיריון זה בום אדיר בפרצוף. הם ניצבים בפני דילמה שאני לא מאחלת לאף אחד מאיתנו. (גם אנשים מבוגרים מאוד מאוד מתקשים להתמודד עם היריון לא רצוי.) תוסיפי לזה הורים שמתנגדים לקשר ביניהם כשהם עצמם אוהבים זה את זה (רומיאו ויוליה קלאסי), ועוד כמה מאפיינים מסוימים בעברם (אם אני לא טועה, שניהם למדו בפנימייה, ואני מזמינה אותך לחשוב מה זה אומר), ותקבלי די בקלות את הסלט הזה שנוצר כאן (ועוד לא דיברתי על התנהגותה של האימא, שאני יכולה רק לשער אותה מבין השורות, ועוד לא דיברתי על התנהגותן של נשות ארגון "אפרת").
לגבי החברים שלא סיפרו: בבית הספר של בתי צפה בעיה (מוכרת) של אכילה בעייתית (אנורקסיה/בולימיה). ואף על פי שיש כנראה ילדים שיודעים מי הילדים החולים, הם לא רוצים "להלשין". כך הם תופסים את זה. אני לא יודעת מה אפשר לעשות כדי לשנות את התפיסה הזאת שבמקרים מסוימים כדאי לשתף את המבוגרים כדי להציל את החבר/ה ממצב מסוכן. אבל אני בהחלט מבינה את הדילמה של אותו ילד שנקלע למצב כזה: אם החברה הטובה שלי סיפרה לי שהיא מאלצת את עצמה להקיא ואני אלך לספר את זה להוריה או למחנכת או ליועצת, ממילא החברה תבין שאני זאת שסיפרה, וברור שהיא לא תהיה יותר חברה שלי. מצד שני, אם אני לא אספר, אולי היא תהיה חברה שלי בבית הקברות...
אין ספק שזאת דילמה קשה מאוד.
 

BrightEye

New member
לפי הדיווח זה לא היה המצב

"אמה של הנערה סיפרה אמש על מאורעות הימים האחרונים: "לפני שלושה ימים היא אושפזה בשל כאבי בטן, ואז התגלה שהיא בהיריון. אם המידע היה מגיע אלינו, היינו פועלים. "
"אמש בבית החולים סיפרה אמה של הנערה כי היא עצמה פגשה את רז רק פעם אחת: "הוא ילד מקסים וחברותי, וחבל שזה נגמר ככה". "
ואם הנער
"הוא סיפר לי שהיא בהיריון ממנו ושיש לה כאבי בטן, ולכן היא אושפזה", סיפרה האם ריקי, "הייתי איתו ואיתה בבית החולים, והסברתי להם את האפשרויות העומדות בפניהם לכאן ולכאן, לטוב ולרע. בבית החולים היו נציגי עמותת אפרת, המתנגדת להפלות, והם כל הזמן ניסו להגיד לה שיהיה בסדר".

כלומר, שני הצדדים ידעו, לא נראה שהתנגדו ליחסים, והבעיה היתה השוק מההריון, וכמו שגם את כתבת לכי תדעי מה נשות אפרת "תרמו" למחשבה שלהם...
 

מרוניה

New member
האימא של הבחורה אמרה -

שההורים של הבחור התנגדו לקשר. היא בעצמה (אם אני לא טועה) הגדירה את זה כרומיאו ויוליה.
ייתכן שמדובר פה על שכבות מצוקה מבחינה מסוימת. מאוד לא ברור.
בכל מקרה, לפי מה שאני רואה, טוב עשתה המשטרה שעצרה את הבחור מלירות בחברתו ולהרוג אותה. אם היו נותנים לו להמשיך, כמו שהציעה אימא שלו, הבחורה כבר לא היתה היום בין החיים. אני לא מבינה איך יש לאימא שלו חוצפה להעלות את הגרסאות התמוהות שלה.
 

BrightEye

New member
זה גם נכון


במקום אחר אומרת האם- "הבת שלי סיפרה שהופעל עליהם לחץ להפסיק את ההריון ולהפסיק להיפגש. ההחלטה לשים קץ לחייהם הייתה כנראה של רז והיא תמכה בו. הוא נכנס למצוקה שהוא לא ידע איך לצאת ממנה".

מצד שני, עם כל הכבוד לה, היא היתה צריכה להיות בבית חולים ליד הבת שלה.
כנראה שיש כאאן צרוף נסיבות והרבה אשמים.
 

מרוניה

New member
אגב, "הילד הטוב" הזה

גם הקדים ושלח מכתב לערוץ 2 (אם הבנתי נכון) על כך שהם מתכוונים להתאבד.
מצטערת, אני לא מכירה הרבה "ילדים טובים" שמסוגלים לעשות דבר כזה.
להתאבד - או-קי, זה מעשה שגם אדם רגיל יכול לרצות לעשות, זאת מחשבה שעוברת כמעט במוחו של כל אדם בשלב זה או אחר בחייו. אבל לנסות "לעזור" למישהו אחר להתאבד ועוד לשלוח לפני כן מכתב לתקשורת - מצטערת, זה כבר מצריך הרכב נפשי מאוד "מיוחד"...
יתרה מזאת, האימא מספרת שהם אמרו לה בטלפון שהם רוצים להתאבד (ואחר כך חזרו בהם, הלוך ושוב). מדוע היא לא הזעיקה באותו רגע עזרה כלשהי? מדוע לא פנתה למשטרה? לרווחה? לפסיכולוג מומחה? לאיש מקצוע כלשהו?? מדוע המשיכה לנהל זאת בכוחות עצמה?
בקיצור...
 

אימם

New member
אמא היא אמא

היא לא אובייקטיבית....תמיד רוצה להאמין שהילד שלה בסדר.
 
למעלה