כיצד אתם מסבירים סיפורי ניסים?

dojee

New member
בהמות הם יצירי אלוקים, נכון, אולם ניתנה לך הבחירה

בין היותך אדם להיותך בהמה
 

ItsikH

Member
בהמה עדיפה על אדם כי לבהמה אין כוונת זדון להרע כמו לאדם
אלוהים הטוב והמיטיב ברא את האדם עם כוונת זדון ולבהמה לא נתן את ה"זכות" הזו... את מי אם כך מעדיף אלוהים הטוב והמיטיב?
 

dojee

New member
מי שבוחר ברע, יורד לשפל מדרגה עמוק מזה של הבהמות

משום שהם פועלות מתוך אינסטינקט טבעי.בני אדם פועלים מתוך רוע
הבורא נתן לנבראים את יכולת הבחירה החופשית וההכרה לדעת טוב ורע
 

ItsikH

Member
הדתות הן התגלמות הרשע והזדון, הנה
[URL]http://www.ynet.co.il/PicServer4/2015/09/21/6453069/7361488_7347435_rumble.jpg[/URL]
"עושה מעשה פנחס" עלק, הרי פנחס עצמו היה רוצח.
יש לי בטחון מלא בהשם יתברך שדבר וחצי דבר אין לו עם הרשעות הדתית הזו, שהדתות מייחסות לו וקוראות לרשעות הזו "טוב". הדת הומצאה רק על מנת לחפות על רשעות בני האדם בחסות האל, כי אם האל אמר אז לא רק מותר להיות רשע אלא אף חובה והרע הופך לטוב רק כי אלוהים אמר.
שיחדש.
 

dojee

New member
הדת היהודית מצווה למחות את הרוע שמקורו בזרע עמלק

עד העלמותו הסופית מתחת השמים, אמן
 

ItsikH

Member
אלוהים שאתה מאמין בו לתאורך הוא רשע זדוני ביותר, שבמקום
לברוא את בני האדם האלו, שהוא מצווה לכאורה להשמידם, כטובים, ולדאוג שיהיו טובים, הוא עסוק ברכישת שררה ושלטון שאין לו עדיין בעולם? זה לא אלוהים. אלו בני האדם עצמם שהמציאו את האמונות המרושעות האלו, כי הם אלו ששואפים לשררה ולהשמדת כל מי שמתנגדים לשררתם.
יש לי בטחון מלא בהשם יתברך, שרצונו האמיתי מנוגד בתכלית לכל דתות הרשע שנוקבות בשמו לשווא ומשקרות במצח נחושה שהוא אמר כך - יהדות, איסלאם, נצרות, אין זה משנה כלל, כל המאמינים האלו הם אוסף חמדנים תאבי ממון ושררה בחסות האמונה השקרית בכזביהם. דת אינה אמונה באלוהים ולא בטוב, דת היא שאיפה לשררה, לכח, ולרצח בשמה ובחסותה.
 

dojee

New member
הנני יהודי בגלל שבחרתי בדת היהודית, מי שכופר בדת היהודית

הינו גוי שכולו טומאה מצחינה שמקורו מזרע עמלק
הם אלו המביאים את כל הרוע והשינאה נגד עם ישראל
על כן יש לפעול עד היעלמותם הסופית, ככתוב
"תִּמְחֶה אֶת זֵכֶר עֲמָלֵק מִתַּחַת הַשָּׁמָיִם" אמן
 

corrector

New member
ניסים שכאלה,ניתוח עניין:

יש כל מיני נסיבות,בהם מתפעלים ממשהו במציאות,בגלל הנסיבות שהוא קרה בהם.
והם נראים אצל חלק מהאנשים כנס,או משהו כזה.

יש אנשים בצרה,ושהם עושים משהו דתי נניח,ואז בסמוך יש תוצאה רצויה.

יש אנשים שיש להם יחוד,נניח בן אדם שעושה דברים מאוד חיוביים,
והוא מוערך בקרב אנשי דת.
ולו קורה משהו חיובי בעת צרה באופן מפתיע.
יש אנשים שהיו במצב קשה,ואז יצאו מזה במפתיע על ידי התרחשות מפתיעה,
שלא צפויה.
ונניח נצלו ממוות.

וכיו"ב.

ויש כמו המקרה הנל,שאיזה רב גדול,אמר שיקרה לבן אדם נס,באם...
ואגב תזכור שאתה לא יודע לכמה אנשים הוא אמר אותו דבר,
וכמה פעמים כל אחד פנה אליו.

וכל מיני הבטחות שונות ומשונות לנס,קיימות בריבוי גדול,בעולם הדת היהודית.

באם תעשה ככה....מובטח לך שככה...,סגולות עניינים,וכו.

מתוך כל הריבוי הגדול הזה,של מצבים שאנשים נקלעים לצרה,
ועושים משהו שקורא לנס,
בחלק קטן בלבד,מתרחש משהו.
 

corrector

New member
המשך:

אבל:

יש לבדוק את המצב הזה באופן פרטי:
אם המצב הזה,הוא יחודי על פני מצבים אחרים,ויש בו
הבטחה מאוד וודאית לנס,שלא כמו באחרים,
אז אולי אחרים זה,יתכן,וזה,הבטחה מוסמכת משהו,
וצריך לעשות סטטיסטיקה על קבוצה כזו,לחוד.

וכן צריך להתחשב,בכל סטטיסטיקה,גם בסיכוי של המאורע הניסי,
מה ההסתברות שלו.

לעומת זאת,פה מדובר במאורע שאינו מעל הטבע.

מדובר במאורע טבעי,שקרא בנסיבות מיוחדות. יש להבדיל.
 

corrector

New member
תיקון משהו:

במילה הבטחה לנס,לא הכוונה דווקא שמישהו מבטיח,
אלה שנס אמור לקרות.ולא באולי קטן.אלה סיכוי הרבה יותר מבטיח.

ואגב,לא יודע על איזה רב אתה מדבר,אבל אתה צריך לבדוק,כמה
הוא נחשב יחסית לרבנים אחרים.
כך שתדע כמה מילתו נחשבת הבטחה,וכמה כמותו יש שאולי אמרו
משהו דומה.

גם,אם יש רבנים גדולים,שקרה להם משהו לא ראוי,ומבחינת האמת,
לא היה אמור לקרות להם אותו דבר שלילי.
ובאים כל מיני טיעונים שמנסים להסביר למה זה קרה,
אתה צריך להיות כנה עם עצמך,ולשאול,האם זה באמת היה אמור
לקרות להם.
כי הם היו אמורים להיות מוגנים,לפי ההגיון הזה,אולי.

מה גם,שהבטחה של רב כזה,יש בה משהו תמוה.
הוא יכול לעזור כשראוי,אבל הבורא לא יעזור לאדם אחר כשראוי?
 

corrector

New member
אבל יש גם משקל,למה הסתברות המאורע החיובי-

נניח,שהיו 100 מקרים שבהם היה אמור להתרחש הנס,
מספר הרבנים שבקאליבר,אמרו את הדבר למספר מקבלים,
ומספר המקבלים בקשו מספר פעמים בקשות,,וגם תלוי בכמה
הבקשה הייתה נחוצה בין הבקשות,לדרוג חשיבותה.

והסיכוי להתרחשות כזה דבר כמו שהיה אמור להתרחש,
במקרה הזה מות הרוסי,וצריך לבדוק את הרקע שלו,ולראות
מה הסיכוי למה שקרה לו.
בהנחה שהנתונים נכונים.
ו
 

corrector

New member
תוספת ותיקון-

יש לחלק את הסתברות המאורע החיובי,במקרה הנס,למספר
המקרים האחרים,בהם היה אמור להתרחש נס.
משהו כזה,בכל אופן יש להתחשב בהם.
אבל,אם יש ריבוי מקרים בהם ארע מאורע חיובי לאנשים,
מתוך הסהכ שהיה אמור להתרחש נס.
אולי זה כבר עניין של מכפלות הנדירות במקרים,משהו כזה.

לא יודע,אולי צריך לכלול חישובי קומבינטוריקה,והכפלות הנדירות,
בכל מקרה.

מכל מקום,אני הוספתי את העניין,שיש להתחשב,בריבוי
מקרים בהם היה אמור להתרחש נס.
 

מדור 26

New member
כמי שמחנה עצמו "חוקר תורה ואמונה"...

מהו המחקר שעשית בתחום התורה והאמונה? האם יש לך איזה שהן מסקנות בעקבות המחקר שלך?,,, אם בעקבות מחקר שלך, הסיפור עם הרוסי שמת, הוא גורם למבחן התוצאה של מחקר כל שהו?
 

Potatoe

New member
הדת הרגה אדם בגלל שרצו לסגור ישיבה?

לפי מה שאתה טוען הדת הרגה אדם, כאשר הרב שהלך לקבר הוא אחד מהשותפים לשפע.
לפי מה שאני מכיר במדינת ישראל, ניתן להישפט על זה כאשר הדין עומד על סביבות 15 שנה.

בכל מקרה, שמעתי ניסים יותר מוצלחים בדתות אחרות.
 

ItsikH

Member
אם לאלוהים היה אכפת מבני האדם שבסיפור
היה מונע מאותו "רוסי" [מה, הוא לא אדם בדיוק כמוך?] לפגוע באיש מראש. אם ה"רוסי" הוא בעיניו ובעיניך "אונטערמענטש" שלא ראוי לרחמים, הוא לא שונה מהחולרות שראו בך אונטערמענטש, היותו אלוהים לא משנה לרשעותו במקרה הזה.
כמובן, קיימת האפשרות הכל כך מוזרה, שהאיש מת בנסיבות טבעיות והרבי שלך משקר במצח נחושה, כי הרבה יותר סביר להניח שאלוהים אינו הרשע המרושע כפי שהדתות [והרבי] מציגות אותו - מתאים את פרטי הסיפור למה שנוח לעלילה שהוא רוקם. "עלילה" זו אכן המילה הנכונה, כי בקרוב הרשעות הזו תתפתח לעלילות דם ממש. ככה זה כשנותנים לנרדפים כח, מיד הם הופכים לרודפים בעצמם.
 
בפשטות:

99% מהסיפורים הם מומצאים. ה1% הנותרים הם צירופי מקרים שיכולים להיות מוסברים ע"י המדע וסטטיסטיקה. למשל זוג עקר הולך לרב ומספרים לנו שאחרי זה הם נפקדו בילדים. מה שלא מספרים לנו זה על ה1000 זוגות האחרים שקיבלו את אותה ברכה מאותו רב ולא נפקדו. רק דוגמה.
 
למעלה