השקפת החרדים על אלוהים אינה הגיונית
החרדים טוענים כי אלוהים הוא טוב מוחלט וכי הוא מתערב בנעשה בעולם כל הזמן, לכן לשיטתם הוא אחראי לכל מה שקורה בעולם, כלומר לכל הטוב וגם לכל הרע, אבל משום שלשיטת החרדים שום רע לא נובע מאלוהים למרות שהוא אחראי גם על הרע הרי שהרע הוא טוב ורק נדמה להם שהוא רע, אבל אם זה נכון הרי שאין רע בעולם והכל רק טוב, ואם אין רע בעולם והכל רק טוב אז אין צורך להבחין בין טוב ורע כי רע לא קיים, ומכאן נובעות שתי סתירות: 1) אם יש רק טוב ואין רע במצוות אין כל טעם ואפילו במוסר אין טעם, ומשום שאפשר לכאורה לעשות רק טוב כי אלוהים אחראי גם למעשיהם של בני האדם עקב התערבותו התמידית כל הדת היא מיותרת כי איתה או בלעדיה הכל יהיה אותו הדבר כי כל מה שיקרה בעולם כולל כל מה שיעשו האנשים נקבע כבר מראש ע"י אלוהים, ומכאן נובע כי אנו רק חיים באשליות כי הרע לא קיים וגם בחירה לא קיימת, ושמירת המצוות של אדם הינה רק פועל יוצא של מה שהחליט עבורו אלוהים שיעשה והיה פועל באותו האופן ממילא כך שלמעשה כל הדת מיותרת. 2) אם יש גם רע בעולם ועלינו להמנע ממנו ומטרת התורה והמצוות לכוון אותנו אל דרך הטוב ולרצות את אלוהים אז לא יתכן שאלוהים מתערב בכל הנעשה בעולם משום שאם יש לנו בחירה אז מעשינו לא נקבעו מראש ואף אחד פרט לנו אינו אחראי למעשינו, לכן גם הטוב וגם הרע נובע מבני האדם ולא מאלוהים ומכאן נובע שאלוהים לא מתערב בנעשה בעולם כלל, כמו כן העולם הבא וגלגול נשמות אינם רעיונות תנ"כיים והתנ"ך אף שולל אותם, אלו רעיונות מאוחרים בהרבה, וכל שימוש בהם על מנת להצדיק דברים שקורים בעולם הזה הוא שגוי ביסודו ולכן משום שבפועל רואים ששמירת תורה ומצוות אינה מצילה איש ולמעשה אף גורמת להם להיות אומללים יותר ולמות מוות אכזרי יותר ניתן להסיק שאם אלוהים לא מונע את סבלם הוא חפץ בסבלם של אלה החיים כדי לרצותו ואז הוא למעשה סאדיסט אכזר, אבל אם הוא סאדיסט אכזר הרי שעדיף לא לרצות אותו משום שכך הסיכוי לסבול מתוצאות ריצויו נמוך יותר. שתי הסתירות נובעות מכך שהחרדים אינם מכירים בשתי עובדות פשוטות: 1) לא קיימות ראיות לקשר כלשהו בין אלוהים לתורה, וחלקים רבים בתורה הופרכו, מה שמוכיח כי התורה נכתבה על ידי בשר ודם ולא על ידי אלוהים כל יודע, כמו כן בתורה מופיעים גם ציוויים בלתי מוסרים בעליל, ביניהם רצח עם (מספר פעמים), הקרבת קורבנות, נישואי נאנסת לאנס, רצח מכל מיני סיבות שונות ומשונות, וכו' מה שמוכיח שכותביה לא היו אנשים מוסריים ומטרתם היתה להשתלט על אנשים שיאמינו לדבריהם. 2) אם לאלוהים היה עניין במצוות שמקיימים החרדים ובהקדשת חייהם למענו (כביכול, הרי כך הם מאמינים) הרי שהיה עושה כל שביכולתו על מנת לתגמל אותם רק מתוך הכרת הטוב (אם יוצאים מתוך נקודת הנחה שזה טוב) המציאות בשטח מוכיחה שהם ומעשיהם מעניינים אותו כקליפת השום ושאינם מקבלים שום תמורה על אורח חייהם, נהפוך הוא, הם אף סובלים יותר מרוב האנושות, מה שמוכיח שדרכם אינה הדרך הנכונה ללא ספק ומשום שהם מתעקשים להשלות את עצמם ולהמציא אמתלות שונות ומשונות למעשיהם ולמה שקורה להם אינם מסוגלים להבחין במציאות כפי שהיא והם מבזבזים את חייהם לריק על דברים חסרי תועלת. לסיכום, החרדים הם אנשים חסרי יכולת מחשבה עצמאית אשר חיים את חייהם ע"פ הספר ואינם מפעילים שיפוט או ביקורת כלשהם על מה שנדרש מהם לעשות בספר וזה מה שהופך אותם לרובוטים פאנאטים, לו במקום להיות רובוטים פאנאטים היו משתמשים בהבחנה הטבעית בין טוב ורע אשר טבועה בכל בני האדם השפויים, במוסר האנושי הטבעי, ובהיגיון היו יכולים באמת לפעול למען הטוב ולא היו יכולים להיות מוסתים ע"י אמונות טפלות ועקב כך להזיק לעצמם ולאחרים, אז היו חייהם וחיינו נראים הרבה יותר טוב. כאשר מנסים לתרץ כל דבר שקורה בדרך אשר מתיישבת עם השקפת עולם מסויימת מבלי להסתכל למציאות בעיניים ולהכיר בה כפי שהיא מגיעים למצבים אבסורדיים ואפשר גם לאבד את השפיות, כמו כן גם הורגים את ההיגיון, זאת אסביר: החרדים טוענים שכל מה שקורה בעולם נובע מאלוהים אבל הם רואים בו אחראי על הטוב בלבד ואת בני האדם אחראים על הרע בלבד, אבל אם אלוהים הוא הגורם להכל איך ניתן בכלל להטיל אחריות על דברים כלשהם על בני האדם? ואם אלוהים אחראי על הכל וממנו נובע רק טוב איך זה שקיים גם רע? ואם לא קיים רע והוא בעצם טוב שאיננו מבחינים בו נכון הרי אין טעם להמנע מרע כי רע לא קיים ובמצוות ממילא אין צורך, פאראדוכסים כאלה קיימים בחייהם של כל החרדים ולעולם לא יוכלו לפתור אותם, כי על מנת להסביר השקפת עולם לא הגיונית נדרשים להסברים לא הגיוניים עד כדי טירוף, וההסברים הלא הגיוניים לא יכולים לשכנע אנשים שחושבים בהיגיון, משום כך חייבים החרדים לנטרל את ההיגיון שלהם, ולמעשה לחסל אותו, כי רק כך יוכלו להצדיק את אמונותיהם הטפלות ולהאמין ללא שיפוט, ללא ביקורת, ללא הטלת ספק, ללא דעת, וללא גבולות.