כיכר אינטראקטיבית בנתניה

choo

Active member
דומני שבברצלונה הראו מה כיכר עושה לתיירות

ככה זה נראה ונשמע מקרוב: http://www.youtube.com/watch?v=f-_5qTA1L_w (המוזיקה במקור - זו לא תוספת של צלם הקליפ). מה שלא רואים בתמונה הוא שהמזרקה נמצאת בחזית של ארמון במרכז העיר, שבכל מופע כזה צופים כמה אלפי אנשים (זו אטרקציה תיירותית מפורסמת), ושיש שני מופעים כאלו ביום, בשעות הערב - שנמשכים 20-30 דקות - לא כל הזמן עם אורות ומוזיקה. ולבסוף - כל הרחוב שמוביל לאותה מזרקה מכיל מזרקות מים משני צידי הכביש, והללו מתחילים לפעול באופן הדרגתי כמה דקות לפני שהמזרקה המרכזית מופעלת.
 
גם המזרקה של אגם הייתה אטרקציה בהתחלה

ואיפה היא היום... כמו שאמרו כאן לפניי, יש בארץ בעיה קשה של תחזוקת מבנים, ריהוט רחוב, תשתיות וכו'. ישקיעו מיליונים במזרקה "אינטראקטיבית" מהוללת בנתניה, השאלה היא איך תראה אחרי 10 שנים. אגב, הוידאו שצירפת באמת מרשים, אבל האם זוהי כיכר אירופאית טיפוסית? בוא נחשוב למשל על הפיאצות של רומא. אני לא זוכר שם שום אטרקציות גרנדיוזיות. רק מדרחוב, מזרקה קטנה, בתי קפה. דברים פשוטים.
 

choo

Active member
המזרקה של אגם היתה שנויה במחלוקת מההתחלה

לא היה קונצנזוס שמדובר בדבר חיובי, וזה בפירוש היה קטן מכדי להפוך לאטרקציה תירותית. בניגוד לכיכר של ברצלונה. לגבי הפיאצות של רומא - אכן, שם זה בנוי אחרת לגמרי - משום שהם מדגישים ארכיטקטורה סטאטית של מבנים ופסלים שמתבססת הרבה על הסטוריה של המקום ועבודות שבנויות בצורה יותר קלאסית ממה שאגם ניסה לעשות - משהו שמחזיק, מבחינה תרבותית, לאורך הרבה יותר זמן. מהבחינה הזו, המזרקות שם מהוות השלמה לפסליםף יותר מאשר הפסלים מהווים השלמה למזרקות. אבל לקרוא לכיכרות הללו משהו קטן? חלקן גדול בהרבה מרוב הכיכרות שקיימות בארץ. לדוגמא, מזרקת המשאלות: http://olev.photolight.co.il/show_photo/588815.html פיאצה נאבונה (חתיכת כיכר באורך של כמה מאות מטרים - עם שתי מזרקות ממש לא קטנות): http://www.flickr.com/photos/missus_magik/2214321183 פיאצה ונציה (עם האטרקציה הקטנה שלה - ארמון ונציה): http://cafe.themarker.com/media/t/993/558/file_0_original.jpg פיאצה דל פופולו, עם האטרקציה הקטנה של אובליסק בגובה 36 מטרים, שהובא ממצריים): http://he.wikipedia.org/wiki/פיאצה_דל_פופולו וראה תמונות מרשימות יותר פה - שבהן ניתן לראות את הבניה הסימטרית של המבנים בכיכר הזו: http://www.shtark.co.il/blog/צילום/איטליה-רומא-פארק-וילה-בורגזה-ופיאצה-ד/ פיאצה ספאניה: http://www.museumrome.com/gallery/images/piazza_spagna.jpg אפשר להמשיך לעוד כמה כיכרות פחות מפורסמות ברומא.
 
וככה זה ניראה בדובאי -

שיש לך הרבה כסף שנוזל כמו מים
http://www.youtube.com/watch?v=KMc5HSCOLoo&feature=related
 
ואגב טעם רע

אני מניח שכולם כאן כבר שמו לב לשילוט בתי הספר בנתניה הגובלים בכביש החוף. כאשר היה מדובר במקום אחד (בי"ס שי עגנון) עוד היה בכך היגיון, אבל השילוט של כל מוסדות החינוך ואפילו מגרש כדורגל כדי שייראו מכביש החוף, מיותר לגמרי.
 
אני דווקא לא שמתי לב

אבל בנסיעה הבאה שלי אביט יותר לצדדים. אגב, מה שהכי תפס אותי בנסיעה על כביש החוף באזור נתניה זה שרמי לוי תפס פריים לוקיישן ברמות הגבוהות ביותר - גם יש לו פרסומת חינם לעשרות אלפי נהגים ביום וגם פינקו אותו ביציאה מיוחדת מכביש החוף.
 

ש מים

New member
כביש חוצה

העניין שיש לי תחושה שעיריית נתניה מתייחסת לכביש החוף, בקטע העובר בתחומה, כמו כל עסק מסחרי המתייחס לעורק תחבורה ראשי (כלומר: החזית הפונה לכביש הינה חזית מסחרית/שיווקית). עוד לא גיבשתי מסקנה אם זה חיובי או שלילי (והעניין שבקרוב ילכו בעקבותיה, מן הסתם, ערים נוספות בעלות מאפיינים זהים).
 

droriko

New member
לא יודע מה איתכם

אבל כשאניי שומע "כיכר אינטרקטיבית בנתניה" הדבר הראשון שעולה לי בראש זה כיכר עם הימורים באינטרנט .
 
למעלה