הקבוצה השניה היא קבוצה שניזונה ממידע, אבל לא מתאגדת.
זו קבוצה גדולה מאד, ענקית, לעומת הכמות הזעומה-עד-זעומה-מאד של המתאגדים במה שאתה קורא "פוליטיקה של זהויות" בחברה האקס-פוליטית (כי בסופו של יום, גם ש"ס היא "פוליטיקה של זהויות"). ארגונים כמו "הקשת הדמוקרטית" הם ארגונים שלוקחים את ה"זהות" הרבה יותר מדי קדימה ובהתרסה, ובכך כשלונם. "אכלו-לי-שתו-לי" - זה לא מקדם אף אחד לשום מקום.
"פוליטיקה של זהויות" אפקטיבית חייבת לצאת מנקודה חיובית, לא של אנטי. המטרה חייבת להיות כזו שלא מייללת על הקיפוח המזרחי ומתריסה כנגד המקפחים, אלא פשוט להביא את התרבות היפה שלך לכמה שיותר אנשים, לא ככפייה אלא מתוך היופי שבה.
כנ"ל לגבי מפלגות ש"רוצות להיפתח לקהלים חדשים": יש המוני המונים - עשרות אחוזים - של "קהלים חדשים". השאלה היא איך אתה מציע להם לקדם את עצמם בהיבט הכי פרטי של העניין, בלי פוליטיקה מדינית, ואך ורק מתוך כבוד מלא למה שהם ומי שהם. זה כל הסיפור.
זו קבוצה גדולה מאד, ענקית, לעומת הכמות הזעומה-עד-זעומה-מאד של המתאגדים במה שאתה קורא "פוליטיקה של זהויות" בחברה האקס-פוליטית (כי בסופו של יום, גם ש"ס היא "פוליטיקה של זהויות"). ארגונים כמו "הקשת הדמוקרטית" הם ארגונים שלוקחים את ה"זהות" הרבה יותר מדי קדימה ובהתרסה, ובכך כשלונם. "אכלו-לי-שתו-לי" - זה לא מקדם אף אחד לשום מקום.
"פוליטיקה של זהויות" אפקטיבית חייבת לצאת מנקודה חיובית, לא של אנטי. המטרה חייבת להיות כזו שלא מייללת על הקיפוח המזרחי ומתריסה כנגד המקפחים, אלא פשוט להביא את התרבות היפה שלך לכמה שיותר אנשים, לא ככפייה אלא מתוך היופי שבה.
כנ"ל לגבי מפלגות ש"רוצות להיפתח לקהלים חדשים": יש המוני המונים - עשרות אחוזים - של "קהלים חדשים". השאלה היא איך אתה מציע להם לקדם את עצמם בהיבט הכי פרטי של העניין, בלי פוליטיקה מדינית, ואך ורק מתוך כבוד מלא למה שהם ומי שהם. זה כל הסיפור.