איך את יכולה להבטיח מראש שתאמצי אותן? ולמה שתעשי זאת?
שמחה שאת מעוניינת בדיאלוג, זה כשלעצמו אינו מובן מאליו בעולמנו
אני מגדירה זאת כשונות נוירולוגית, ממנה נובעים הבדלים רבים ועמוקים,
שהרי הנוירולוגיה שלנו היא הבסיס לקליטה ופיענוח שלנו את עצמנו ואת העולם סביבנו,
לתחושותינו ולהרבה יותר.
בשונות הזאת יש אורות וצללים, יופי ומכאובים
(גם ביופי יש לעיתים כאב, ובכאב יופי, אין כאן הפרדה דיכוטומית).
ממליצה לך מאד להכנס לקישורי הפורום שלנו,
הנמצאים בתוך לשונית 'כלים ומידע'
ולקרוא שם בסעיף 'אנשי הספקטרום בארץ ובעולם'
אם אני מנסה לסכם לעצמי, יש לך בעצם 3 שאלות:
א)איך משפיעים החיים עם הורה א"ס (אדם על הספקטרום) על עולמו הרגשי של הילד?
מה החוויה שלו מההורות הא"סית?
ב)האם ואיך יכול הסב הנ"ל להתערב בהורות של בנו וכלתו?
ג)איך ניתן לעזור למטופלת שלך?
אז הנה ה"שני גרוש" שלי:
א)אבא שלי היה אדם נפלא. כ"כ הרבה למדתי, על העולם ועל עצמי, ממנו ובזכותו.
נכון שהוא לא ביטא אהבה במילים, גם לא בחיבוקים ונישוקים
ובגיל ההתבגרות היה לי קשה עם זה, הרגשתי ריחוק ממנו,
אבל כשהייתי קטנה, לפני גיל ההתבגרות,
וכשגדלתי, אחרי גיל ההתבגרות,
ידעתי גם בלי אלה, שהוא אוהב אותי הכי בעולם.
וידעתי שהוא תמיד יהיה שם בשבילי.
וגם ידעתי שאני הכי בעולם אוהבת אותו.
אז גם על אהבה, על עומקה וגווניה, למדתי מאבא.
אם כן לשאלתך: השפעתו על עולמי הרגשי היתה חיובית- הוספת עומקים, גוונים.
לפעמים כאב, לפעמים געגוע, לפעמים תחושת התעלות.
ב)לעניות דעתי- חלילה וחס.
ראשית, כמאמר המשורר: דברים שרואים משם לא רואים מכאן,
כלומר זה שלסבא נראה כאילו הילד סובל מחסך רגשי מצד הוריו, אינו בהכרח אומר שכך הדבר.
יחסים בין אנשים הם עניין רגיש ומורכב, לא תמיד מה שקורה מבפנים נראה כך גם מבחוץ.
יתכן שהם נותנים לו חום ואהבה בדרכים ובזמנים שנעלמים מעיניי הסב.
ושנית, הם ההורים, וכל נסיון מצידו להעביר בקורת על ההורות שלהם,
עלול לפגוע בהם מאד, ובצדק, ולגרום לתגובת נגד שלא תועיל לילד, אבל תזיק ליחסים בין הסבא לבנו.
מה שהסב יכול לעשות, וככל שהילד יגדל, יותר,
הוא לבנות איתו מערכת יחסים משלהם, ובתוכה יוכל להעניק, כסב, לא כקונטרה להורים,
כל מה שלהרגשתו כדאי להעניק לילד.
מיד אתייחס גם לג'