כאבים בנעליים בשל עצם בולטת מעל לשורש הבוהן ברגל

כאבים בנעליים בשל עצם בולטת מעל לשורש הבוהן ברגל

קצת קשה לגגל כי הגעתי בעיקר ל"בוהן קלובה" (ולא נראה לי שזה זה). אני מרגישה סוג של בליטה / חיכוך (שגורם לכאב קל אך לא נעים) רק ברגל ימין ובחלק העליון של גב כף הרגל, לא בצד. בינתיים "פתרתי" את הבעיה באמצעות פלסטר. לאחר שהסרתי אותו צילמתי שתי תמונות, אחת עם חץ שהוספתי על האזור הבעייתי, בשנייה כיווצתי את האצבעות כדי שהעצם תבלוט. הלחץ והחיכוך החלו רק בחודש האחרון ורק בנעליים מסוימות, שבהן יש כיסוי לאזור הזה ברגל (בקיץ הלכתי בעיקר בכפכפים ובסנדלים ועכשיו עם עונת המעבר אני יותר בנעליים חצי סגורות). אחרי שנוצר כאב אני מרגישה בו לפעמים גם לאחר שהסרתי את הנעליים.

בבית אני הולכת יחפה או בכפכפי אצבע מגומי פשוטים, שטוחים (בד"כ אני לא אוהבת נעלי אצבע). מחוץ לבית אני הולכת רק בנעליים שנוחות לי – לא קטנות מדי, לא לוחצות, מעולם לא נעלתי נעלי שפיץ (אני אוהבת שיש לי מקום לאצבעות) ונדיר שאני הולכת בנעלי עקב (רק פה ושם באירועים וגם אז מדובר בעקב נמוך). אני לא הולכת בנעלי סירה (בד"כ לא מחזיקות לי את הרגל) אלא יותר ב"נעלי בובה" (Mary Jane) כלומר עם רצועות (וחלק קדמי מעוגל). אני כן הולכת לא מעט בקבקבים (לא אצבע), כלומר בנעליים שאינן סגורות מאחור (של חברות כמו "טבע נאות", בירקנשטוק, קרוקס ואחרים) חלקן רצועות (כמו סנדלים) חלקן חצי סגורות. אני יודעת שהליכה בקבקבים שאינם הדוקים על הרגל יוצרת מאמץ באזור הזה, האם זו יכולה להיות הסיבה?

כבר למעלה משנתיים אני הולכת בקביעות לשיעורי פילאטיס מכשירים וליוגה, וביוגה בפרט יש לא מעט תרגילים שעובדים על גב כף הרגל (למשל "כלב פונה למעלה"). זה מאוד קשה לי כי כף הרגל שלי לא גמישה ומאז ומתמיד נוטה להיתפס בקלות אם אני מפעילה עליה משקל (עד לרמה שאני "מחזיקה אצבעות" ברגליים...). זה קצת השתפר עם הזמן, אבל עדיין לא קל. לפני כשנה הייתי אצל אורתופד וקיבלתי מגנזיום לחודש (בהמשך נבדק גם בבדיקת דם, הערכים היו תקינים). כמו כן אני מקפידה לשתות מים לפני ובמהלך השיעור (לא מדובר בהתייבשות). גם המגע עם הקרקע (כלומר עם המזרן) של גב כף הרגל מאוד לא נעים לי בעצמות (בתנוחות ישיבה שבהן גב כף הרגל כולו על המזרן). האם זה יכול להיות קשור?

לא ידוע לי על בעיות בכף הרגל אצל אמי (ואין לה בוהן קלובה); אבל אני מתקרבת לגיל 40 ומרגישה שמתחיל להתפתח כאן משהו וזה לא מוצא חן בעיניי... הייתי רוצה לגדוע את הבעיה באיבה או לפחות לא להחמיר את המצב, אבל אני לא יודעת מה המצב או איך קוראים לזה.




 
עצם בולטת

זהו המפרק בין העצם המטטרסאלית לבוהן. סטית הבוהן כאן נקראת בוהן קלוה או HALLUX VALGUS ואילו רק בליטה נקראת BUNION. לרוב שילוב של נעל רחבה קדמית ומדרס יכול להקל. לאבחון מדויק יותר יש לפנות למרפאת כף רגל.
 
למעלה