לא בטוח שזה יקר יותר מהאלטרנטיבה.
תודה רבה
הולכים להקים גשר באורך 3.5 ק"מ, מעניין האם ובכמה גרמה עיריית ראשל"צ להתייקרות הפרוייקט?
לא בטוח שזה יקר יותר מהאלטרנטיבה.
אני מניח שהתכנון המקורי היה דורש גישור/שיקוע לאורך רוב ה-3 ק"מ שבהם הקו עובר בתוך ראשל"צ כדי למנוע מפגשי כביש-מסילה (וכדי לצמצם את התנגדות התושבים), ועוד שילוב של גישור/שיקוע/מנהור לאורך כ-2 ק"מ כדי לעבור את מחלף עין הקורא (שאני די בטוח שלא תוכנן במחשבה על מעבר מסילה). בנוסף, 2 התחנות במרכז ראשל"צ היו כנראה יקרות בהרבה מהתחנה הבודדת במעוין שורק.
אז האם עיריית ראשל"צ גרמה להתייקרות הפרוייקט? לדעתי- לא. אבל עבור סכום דומה אנחנו מקבלים פרוייקט נחות בהרבה. הנחמה היחידה היא שהמפסידים היחידים מהעניין הם תושבי ראשל"צ- עבור שאר הנוסעים התכנון החדש כנראה יקצר את זמני הנסיעה (תחנה אחת במקום שתיים שאולי חלק מהרכבות לא יעצרו בה ותוואי ישר יותר).