הוא כנראה צודק
רעיון הדרוג של הצמיגים במקור היה טוב, אלא שבפרקטיקה המימוש כושל:
" tire manufacturers are not under any obligation to grade a tire based on the test results, except to say that they cannot overstate the grade."
בפועל נמצאו צמיגים רבים שמצמידים אותיות למוצריהם מבלי שמישהו בכלל בחן
אותם. בעיקר צמיגים ממותגים עלומי שם ולא מוכרים. אמנם falken אינו נמנה
עליהם ונחשב מותג יחסית מוכר, לכן סביר שלא מרמה וממציא סתם ערכים אבל,
הקשר בין הדרוג ששמו על צמיג בהשוואה ליצרנים אחרים אינו מתקיים, אלא רק
בתוך המוצרים של אותו יצרן לעומת יתר הצמיגים שלו עצמו. וזה חשוב להדגיש.
מעבר לכך, סימון traction קשור אך ורק לאחיזה על רטוב ואינו אומר כלום בכל
הנוגע לאחיזת הצמיג על יבש, שבישראל המדברית הוא הנתון החשוב להבדיל
משווקים שבהם רטוב ברוב ימות השנה (כמו צפון אירופה). רוב הצרכנים בכלל
לא מודעים לכך, וחושבים שעל יבש יש קשר לדרוג. לרוב מתקיים קשר הפוך,
אחיזה טובה על רטוב באה על חשבון אחיזה טובה על יבש, משום שמדובר
בטריידאוף בפרופיל החירוץ בסוליית הצמיג. יותר חרוץ מחד מסייע אמנם לתעל
מים בצורה טובה, אך הוא מקטין את סך שטח האחיזה שהצמיג מאפשר לכביש.
על יבש מה שחשוב הוא סך השטח, ולא החירוץ. זו המרת תכונה אחת לטובת
האחרת וחוזר בכוון ההפוך.
"They represent the tire's ability to stop on wet pavement as measured under controlled conditions on specified government test surfaces of asphalt and concrete. The testing does not take into account cornering, hydroplaning, acceleration or stopping on a dry surface. Nor does it account for the significantly different effectiveness of ABS versus non-ABS braking systems on a tire's stopping distance."
מנסיוני המוטורי הלא מבוטל, עניין של גיל - אין מה לעשות נסיון נמדד במספר
השנים שאתה על הכביש, אני נאלץ להודות בהכנעה, שכאשר תמיד נהגתי על
רכבים ולהם צמיגים מותגים מובילים - האחיזה, השקט, והנהוג - היו ברמה ברורה
מעל לזו של צמיגים ממותגים דרג ב' או ג', אפילו שהיו חדשים.
מרגישים זאת בבירור, כבר באחיזה בהגה והתחלת הגלגול על הכביש.
צמיגי איכות מחזיקים את ההגה חלק יותר, הדוק יותר, ישר יותר, אם יותר פידבק
רלוונטי תחת עומס שזה מה שמקנה כושר דינאמי ובטיחות, ועם כושר אחיזה צידי
בפניות שהוא ליגה מעל באופן מובחן על ידי הנהג. אפילו אשתי שמה לב לרכב
שיש לו צמיגים טובים לעומת פחות - היא העידה, שבהגה מרגישה את ההבדל.
ואשתי ממש אינה פיגורה מוטורית בשום צורה שהיא, משמע שאם היא חשה אזי
על אחת כמה וכמה.
falken בסדר, לא ניקח ממנו את הכבוד המינימאלי הזה.
אבל הוא אינו מתקרב או מדגדג רמה של מותגים כגון מישלין ברידגסטון או
קונטיננטל, שהם השלושה המובילים לדעתי בשוק שלנו. גם גודייר.
בארץ קצת קשה להשיג ברידגטון במחיר סביר בגלל יבואן קקה, אבל לפחות יתר
המותגים האחרים יש בשפע זמין ובמחירים יחסית סבירים רוב השנה (תלוי במידה גם).