ישנם כאלו שטסים פעם בשנה לחופשה בחו''ל..

iris mom of two

New member
אני מסכימה איתך

הלקוחות אינם מוכנים לשלם יותר על אותו מטוס, אבל יש הרבה חברות עם מוניטין גרוע בשרות לקוחות שאנשים ישלמו יותר כדי לא לטוס איתם. זה ממש נושא למחקר פסיכולוגי
.
 

Boston Guy

New member
מנקודת המבט שלי - היום יותר זול לטוס. בהרבה.

ניקח לדוגמא את מחיר הטיסה מישראל לארה"ב.
אני התחלתי לטוס בתדירות די גבוהה במסלול הזה באמצע שנות ה 90 של המאה הקודמת. כלומר - אני יותר מ 20 שנה על הקו מהחוף המזרחי של ארה"ב לישראל. היום אני טס את המסלול הזה רק פעמים ספורות בשנה, אבל היו תקופות שבהן עשיתי את הדרך הזו יותר מפעם בחודש, כל חודש.
למדתי על ההבדלים במחירים בין קייץ לחורף, ועשיתי את הדרך בשלל חברות תעופה, בטיסות ישירות וטיסות עם קונקשן באירופה.

לפי הנסיון המצטבר הזה, המסקנה שלי היא שהמחיר הדולארי של טיסה הלוך ושוב בין ישראל וארה"ב נמצא היום באותו טווח מחירים שהוא היה לפני 20 שנה.
זה הסתובב בשנות ה 90 סביב ה 1,000$ (600-700 בחורף, 1000-1200 בקייץ) - וגם היום ב 2016 זה באותו אזור.

העניין הוא שב 20 השנה האלו הייתה אינפלציה רצינית ביותר - וערך הכסף ירד... מחשבוני אינפלציה טוענים שכדי לקנות היום דבר שעלה 1,000$ בשנת 1996 - היום אתה תצטרך לשלם 1,536$ - כי הייתה אינפלציה של יותר מ 50% מאז.

שכר המינימום בארה"ב בשנת 1996 היה 4.75$ לשעה. היום הוא 7.25$, ויש לחץ גדול להעלות אותו ליותר מ 10$ לשעה.

כלומר - נראה כאילו שמחיר כרטיס הטיסה כיום "כואב פחות בכיס" ממה שהוא כאב לפני 20 שנה - כי ריאלית הוא בעצם ירד (יחסית להכנסה של אנשים).
 

batno1402

New member
אותו דבר -בטיסה מלוס אנגלס

הגיע נוסע, שישב לפני הנכדה שלי, בת העשר ,התמתח עד הסוף, ופגע בברכיים של הילדה. הבת שלי העירה לו-לישראלי. הוא טען שלקח כדור שינה-והוא חייב לישון. המטוס עוד לא המריא. הדיילת במילא,היתה מרימה אותו קדימה. התפתח ויכוח, מצד אותו נוסע, שכבר גלש לנושא-איך אנחנו מחנכים ילדים(אכן-לא חינכנו אותם להתכווץ בטיסה), ועבר לכך שהשוו אותנו לאנשי השוקולד. בסוף-החוצפן-נרדם בישיבה.
 
למעלה