יקי רייסנר וחברת רייסדור לא משלמים פיצויים לדיירים!!!

יקי רייסנר וחברת רייסדור לא משלמים פיצויים לדיירים!!!

רוכשים רבים קנו את דירת חלומותיהם בפרוייקט "מגדלי שיר" בגבעת שמואל אך במקום דירת חלומות הם קיבלו סיוט בלהות.
הפרויקט באיחור של למעלה מחצי שנה (וזה עוד טרם הקפאת ההליכים של הקבלן המבצע) והסוף לא נראה באופק.
ומה לגבי פיצויים לדיירים? יקי רייסנר וחברת רייסדור לא מוכנים לשלם פיצויים לדיירים וכך נוצר מצב שהדיירים משלמים משכנתא וגם שכירות וקורסים.....
ואת מי זה לא מעניין? את יקי רייסנר וחברת רייסדור!
 

lipskya

New member
אני מבין את התסכול, אבל הייתי נזהר מפוסטים כאלה...

לצערי איחורים ואי-תשלום של פיצויים הם דבר שגור ונפוץ בארץ
אבל לעיתים הודעות כאלו עשויות להוביל לתביעות לשון הרע
 
היזם חברת "רייסדור" והמבצע "אורתם סהר" - התייחסות לג' שמואל

קצת רקע על מצבכם:
המגרש שעליו בנוי הפרויקט מתפרש על פני 5 דונמים, שנמצאים בבעלות בעלי קרקע פרטיים - [משפחות ברנט וברונר].
הפרויקט נבנה במסגרת עסקת קומבינציה. על התכנון הופקד האדריכל גיל שנהב ממשרד האדריכלים כנען שנהב.
הפרויקט כולל שלושה מגדלים בני 20 קומות

פרויקט 'סונג טאוור'- המכוון למגזר הדתי.
בחודש אוק' האחרון חברת הביצוע למגורים מהגדולות בישראל, אורתם סהר, נקלעה להקפאת הליכים, והבניה שלה בכ-34 פרויקטים שונים הופסקה בצו ביהמ"ש. [ובו כמובן נכלל גם הפרוייקט בגבעת שמואל]
בהמשך בית המשפט מינה נאמנים לחברה והחל הליך שנועד לבחון את האפשרויות להשלמת הפרוייקטים בכלל ובפרט באתרי החברה.

חברת "רייסדור", מחזיקה שני פרויקטים בביצוע של "אורתם סהר" הכוללים כ- 204 דירות בגבעת שמואל, הפרויקט נמצא בהליכי בניה מתקדמים.
היזם רייסנר הציע לבית המשפט רעיון שעיקרו מוכנות היזם לשלם מכיסו את הכסף הדרוש ולסיים את הפרויקט מהר ככל האפשר.

נשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב, השופט איתן אורנשטיין, אימץ את הרעיון , לאחר שההסדר אושר מול הבנק הנושה/מלווה ועבר תהליך מזורז של אישור ביהמ"ש, היו אמורים לפני כשבועיים הפועלים של חברת אורתם סהר לאתר הבניה.,
המתווה מציע שהיזם יעביר את שארית הסכום שהוא חייב לאורתם לחשבון נאמנות נפרד, ממנו ימומנו שאר עלויות הבניה בפרויקט שלו ישירות מול הספקים וקבלני המשנה, במידה והעלות תחרוג מהסכום - יוכל היזם להוציא את היתרה מהערבות שהופקדה בבנק על ידי החברה, כאשר מחציתה תישאר לטובת הדיירים אם וכאשר יידרש בדק בהמשך
.
========================================================

תהיות מהעבר על התנהלות יקי רייסנר וחברת צ' לנדאו. [מעיתון דה מרקר, אוג' 2014]
חברת צ' לנדאו נמצאת בבעלות משפחת לנדאו ואלון נתן ועוסקת בתחום הביצוע .
שתי עסקאות שביצעה חברת צ. לנדאו קבלנות והנדסה בע"מ כמה חודשים טרם כניסתה להליך הקפאת הליכים, עם חברת רייסדור, חברה יזמית בבעלותו של יקי רייסנר, מי ששימש בעבר סמנכ"ל בצ.לנדאו ייזום - חברה משותפת ל - צ. לנדאו ורייסנר - מעוררות שאלות בנוגע לניסיונות החברה למקסם את רווחיה בשעה שהיתה בקשיים כלכליים.

חברת צ' לנדאו היתה במקור היזם של פרוייקט הבניה "מגדלי שיר" ומוצגת כחברת בת בקבוצת רייסנר [כך בפרסום המוקדם].

באתר "חרדים10" מאמר מ-19 אוג' 2014.
רק לאחרונה מכרה חברת הבת של צ.לנדאו, רייסדור, קרקע בה זכתה החברה במכרז ביישוב החדש חריש לקבוצת רכישה בעבור כ-10.2 מיליון שקל.
יקי רייסנר, מי שהיה בעבר סמנכ"ל בצ. לנדאו מסר לחרדים10: "למרות התפתחותה של חברת רייסדור שבבעלותי המלאה נשארתי כשכיר בצ.לנדאו עד לפני כשנה. אין ספק כי צ. לנדאו היה הבית בו גדלתי ועבדתי ושימש לי אכסנייה מקצועית וביתית, אני מכיר מקרוב את רוב עובדיה בעבר ובהווה והינם עובדים מסורים ומקצועיים ולבי עם עובדי החברה ומנהליה אשר כידוע לי עשו כל מאמץ על מנת להמשיך בפעילות התקינה של החברה.
בשנים האחרונות פרשתי לעיסוקיי במסגרת חברת "רייסדור", שהינה יזמית ולא מבצעת מתוך מחשבה, כי ענף הביצוע הינו קשה, תלוי בגורמים רבים בתחרות, ברווחיות נמוכה, ותנודתיות.
אין כיום כל קשר עסקי בין חברת צ.לנדאו לחברת רייסדור. חברת אורתם סהר היא המבצעת של הפרוייקטים של רייסדור בחריש ובגבעת שמואל"

בחודש מארס 2014 זימן משרד יחסי הציבור של חברת צ. לנדאו, רני רהב, מסיבת עיתונאים להשקת פרויקט Song Tawers בגבעת שמואל, הכולל מגדל מגורים יוקרתי בן 21 קומות וכ-200 דירות, שבנייתו החלה לאחרונה. את מסיבת העיתונאים הוביל יקי רייסנר, כסמנכ"ל חברת צ. לנדאו, המשמש גם בעלי החברה היזמית רייסדור, המתמחה ביזמות ובנייה למגזר הדתי.

לאחר התפוצצות הפרשה בשבוע שעבר, שבמסגרתה נקלעה צ. לנדאו לקשיים כלכליים, והגישה בקשה להקפאת הליכים, הודיעה החברה כי הפרויקט בגבעת שמואל אינו שלה, ורייסנר פרסם הודעה שבה הסביר כי לאחר שפרש מתפקידו כסמנכ"ל צ. לנדאו אין לו קשר עסקי עם חברת צ. לנדאו".

עם זאת, פרסומי הפרויקט בגבעת שמואל מחודש מארס האחרון, מצביעים במפורש על קשריה של צ. לנדאו לפרויקט. בסרטון פרסומי של הפרויקט המופיע באתר Youtube שבו מוצגות הדמיות של הפרויקט נאמר במפורש: "את פרויקט מגדלי Song Tawers יוזמת חברת צ. לנדאו, חברה עם יסודות איתנים אשר חרתה על דגלה את האמרה 'איכות מעל הכול'". בהמשך נאמר כי ערכים של החברה הציבו אותה "בחזית ענף הנדל"ן בישראל".

==================================================================================


לעיניינינו .
1. בפרוייקט מגורים משנת 2014 בישוב "חריש" לקבוצת רכישה היה איחור במסירה , והרוכשים קיבלו פיצוי עפ"י החוק הנוגע לאיחור במסירה.
2. אני מניח שהעבודה נמשכת עפ"י מסגרת ההסכם עם ביהמ"ש.
3. לאור האיחור ועפ"י חוק המכר - מסירת דירות...יש באפשרותכם לתבוע מהיזם פיצוי עפ"י החוק הקיים - ראה בהמשך - .
הסכם מכר שנחתם לאחר 06.04.2011) ע"פ הדין , קבלן שאיחר במסירת החזקה לקונה לתקופה של למעלה מ – 60 יום, עליו לפצות את הרוכש כדלקמן:
ממועד המסירה החוזי ועד 8 חודשים איחור לעומת מועד זה: דמי שכירות של דירה דומה בגודלה ובמיקומה כשהם מוכפלים ב-1.5 (עבור כל חודש).
עבור התקופה שמעבר לתשעה חודשים לאחר מועד המסירה החוזי: דמי שכירות של דירה דומה בגודלה ובמיקומה כשהם מוכפלים ב-1.25 (עבור כל חודש).

בהצלחה.

=====================================================================================
פרל דוד , סלולרי - 052-8964914





 
הפיצוי בגין איחור במסירה. [אינו תלוי ברצונו הטוב של היזם]

מספר נקודות ביחס לתיקון החוק בגין "איחור במסירת דירות":

1. הפיצוי הינו בהתאם לסף הגבוה ביותר כלומר, הפיצויים הקבועים בסעיף זה ישולמו בתום כל חודש בעד אותו חודש (ולא כפי שנהוג לציין בהסכמי המכר כי הפיצוי ישולם במועד המסירה בפועל לידי הרוכש).
2. כך גם, הפיצויים בעד האיחור בגין שישים הימים הראשונים, שתחילתם במועד הקבוע בהסכם המכר, ישולמו בתום שישים הימים האמורים.
 
חדש
אושרה ע"י ביהמ"ש הצעת רכש ל"אורתם סהר" כעסק חי.


אורתם סהר בדרך להימכר לפי שווי של כ-85 מיליון שקל
הרוכשים: איש העסקים חנן אסייג, היזם אמנון אמר ומנכ"ל מליבו לשעבר רענן אלוני ■ החברה תחזור ל-13 פרויקטים, תזנח 5 פרויקטים ותבחן חזרה של עוד 18 פרויקטים

אלפי אליהו שאולי - גלובס. http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001163586

יש קונים: בית המשפט המחוזי בתל-אביב אישר ביום ב' האחרון הצעת רכישה לאורתם סהר

בכפוף לאישור אסיפת נושים שתתכנס מחר - יום רביעי. הרוכשים הם איש העסקים חנן אסיג, היזם אמנון אמר ורענן אלוני, מנכ"ל חברת מליבו לשעבר העומד בראש חברת מרווה.

העסקה עומדת לפי שווי של 85 מיליון שקל, שלעת עתה לא יינתנו במזומן, אלא שחלקם יתמכו בערבות בנקאית.

עיקרי מתווה הרכישה מדברים על כך שלחברה, הנמצאת בהקפאת הליכים, יש מקורות שיקום משל עצמה: כ-300 מיליון שקל, לפי הערכות, יתקבלו מתביעות של אורתם סהר נגד חברות ביטוח ומקבלי שירות.

כך לדוגמה, החברה בנתה מחדש את המרפסות בחדרה לאחר קריסתן, ובכוונתה לתבוע את חברות הביטוח על שיפוי העבודות. כמו כן, מקבלי שירות שאיתם החברה הייתה במחלוקת כספית ולא שילמו בעבור עבודות, צפויים להיתבע. מקור נוסף לכיסוי החובות הוא פרויקטים ביזמות בשווי כ-150 מיליון שקל שצפויים להיות מושלמים על-ידי החברה.

עוד מקום מימון לחובות הוא השלמת פרויקטים בכדי שאלה לא יממשו ערבויות בנקאיות בשווי 300 מיליון שקל נגד החברה. לפי ההצעה, כל הרווחים שיגיעו מהפרויקטים יועמדו לטובת הנושים.

קיימות 3 קבוצות של פרויקטים: כאלה שהחברה תמשיך לבצע - פרוקטים של חברת רייסדור בחריש וגבעת שמואל, פרויקט מגדל אסותא, אקו גינדי זייתוני ועוד.
הקבוצה השנייה היא של פרויקטים שהחברה תיזנח: אאורה נתניה, אאורה חולון, מלון W, פיבקו על הים וגלים כסופים.

הקבוצה השלישית מונה 18 פרויקטים שהחברה תבחן בחודש הקרוב אם היא ממשיכה בעבודות או שזונחת אותם: אוק רמת-השרון, הגוש הגדול, המשתלה, ב.ס.ר 4, נאות חריש ועוד.

ביום חמישי, 1 בדצמבר, יחזרו נאמני החברה, עו"ד שאול ברגרזון ורו"ח יזהר קנה, עם תוצאותיה של אסיפת הנושים לבית המשפט.
 
יקי רייסנר וחברת רייסדור עדיין לא משלמים

כן, עדיין יקי רייסנר וחברת רייסדור לא משלמים פיצויים לחלק ניכר מהרוכשים בתירוץ כזה או אחר כגון: איחור בבחירת שיש לדייר, בחירת ארון אמבטיה וכד'... למרות שחזרו לעבוד בפרוייקט....

הזוי לחלוטין....
 
למעלה