יניב,אם הnao נותר חיובי על אף ה ssw, אז למה שתווצר חסימה?

שלום,מניסיוני כאשר מתרחש ssw

אז גם לאחר השיקום של הורטקס לא תמיד המעבולות הפולריות חוזרות למיקומם כמו לפני התופעה.לפעמם הם גם מתאחדים לכדי מערבולת פולרית אחת אשר נמצאת מעל סקנדינביה. ואז מושכת את כל הגוש הפולרי מערבה ואנחנו תחת חסימה.
גם כשהורטקס כבר משתקם אז המיקום של המערבולת נוטה טיפה מערבה ולמעשה אלינו מגיעות בעיקר מערכות חלשות או שאריות של מערכות או מערכות שחולפות מהר ולא מערכות עמוקות כמו לפני ה ssw.
 
ה AO עוד ירד ,

צפי המודלים שהAO עוד ירד . לרוב יכול להיות שהירידה תהיה איטית . השנה ה SSW היה עם תהליך בנייה איטית, ואני כבר רואה שתהליכי ההשפעה שלו גם כן איטיים.
הכל קשור כמה מהר יתפתחו רמות מעל הקוטב. וגרדיינט DAM בין הקוטב יהיה הופכי.

השנה משונה בהרבה מקרים אחרים של SSW מהסוג הזה, לא רואים רמת GREENLAND לא גם רמה סקנדינבית, שלפי דעתי היא זאת שמורידה את הערכים של AO ו NAO לרמות חזקות. עם זאת, מצליח לראות שהמודלים מסמנים רמה GREENLAND אבל אחרי כמה עדכונים מוחקים אותם. וזה כתוצאה מוורטקס חזק הממוקם ליד ארה"ב, שלא מאפשר כניסה של רמת GREENLAND\או אטלנטי פעיל.

אכן כמו שאמר יניב. זה שה NAO ו AO לא יורדים זה טוב לנו . אבל אני מפחד שלעולם לא חוסן. והמזל יכול להפיל אותנו .

עוד משהוא, הוורטקס הסטרטוספירי מתחיל לחזור למצב הרגיל, אבל זה רק בגבהים הגבוהים. וצריך לראות אותו דבר קורה גם ל 30מ"ב ו 50 מ"ב.

מצורף תמונה של אנומלייה הרוחות . רואים בבירור איך הרוחות הזונליות יורדות במהירות מתחילת החודש. תחילה מלמעלה ואז לאט לאט לכיוון של 100מ"ב(קוראים לזה DRIPING PAINT) . מצד שני בסוף התחזית רואים בבירור ש10מ"ב חוזר למהירות הנומינלית שלו.

אני אתן פה רמזים שיכולים לעזור לנו .
חידוש החימום המקומי בשכבות הסטרטוספיריות הנמוכות
MJO פאזה 3\2 .

 
למעלה