ילד שלא רוצה יותר סייעת
שלום לכולם
בננו עולה לחטיבה בשנה הקרובה וזה מספר חודשים שטוען כי אינו רוצה יותר סייעת בכיתה ז.
אנו חוששים להתחיל מעבר כזה גדול ללא ליווי והוא לא מוכן לשמוע על הנושא. לאורך כל שנותיו בשילוב לא היה פשוט אך בשנה האחרונה בכיתה ו הייתה שנה מוצלחת מאוד עבורו ונזקק הרבה פחות לסייעת ודי הסתדר בעצמו.
הוא החליט שרוצה להיות כמו כולם, טוען שאנחנו לא סומכים עליו שעלינו לסמוך עליו שיצליח, טוען שרוצה להיות עצמאי ושאינו רוצה יחס מיוחד ושאם כולם מסתדרים גם הוא יצליח... נסינו לשקף לו שלא כולם מתמודדים עם אוטיזם והפרעת קשב וריכוז ושמעבר למקום חדש וגדול כחטיבה עלול להציף הרבה חרדות והתפרצויות וכו' אך הוא מתעקש להצמד לחך שכיתה ו הייתה שנה מצויינת ושכך ימשיך להיות גם בחטיבה בכיתה ז
קשה לנו עם שיחות "שיקוף" בנושא הזה למרות שאנו נאלצים לקיים אותן שכן אנו מרגישים שאנו פוגעים לו במוטיבציה וברצון שלו לייצר לעצמו תחושת מסוגלות ועצמאות....מצד שני עדיין לא מרגישים בטוח שיתחיל ללא ליווי.
רצינו לשאול אם יש לכם רעיונות לפתרון?
שלום לכולם
בננו עולה לחטיבה בשנה הקרובה וזה מספר חודשים שטוען כי אינו רוצה יותר סייעת בכיתה ז.
אנו חוששים להתחיל מעבר כזה גדול ללא ליווי והוא לא מוכן לשמוע על הנושא. לאורך כל שנותיו בשילוב לא היה פשוט אך בשנה האחרונה בכיתה ו הייתה שנה מוצלחת מאוד עבורו ונזקק הרבה פחות לסייעת ודי הסתדר בעצמו.
הוא החליט שרוצה להיות כמו כולם, טוען שאנחנו לא סומכים עליו שעלינו לסמוך עליו שיצליח, טוען שרוצה להיות עצמאי ושאינו רוצה יחס מיוחד ושאם כולם מסתדרים גם הוא יצליח... נסינו לשקף לו שלא כולם מתמודדים עם אוטיזם והפרעת קשב וריכוז ושמעבר למקום חדש וגדול כחטיבה עלול להציף הרבה חרדות והתפרצויות וכו' אך הוא מתעקש להצמד לחך שכיתה ו הייתה שנה מצויינת ושכך ימשיך להיות גם בחטיבה בכיתה ז
קשה לנו עם שיחות "שיקוף" בנושא הזה למרות שאנו נאלצים לקיים אותן שכן אנו מרגישים שאנו פוגעים לו במוטיבציה וברצון שלו לייצר לעצמו תחושת מסוגלות ועצמאות....מצד שני עדיין לא מרגישים בטוח שיתחיל ללא ליווי.
רצינו לשאול אם יש לכם רעיונות לפתרון?