ילד לא נכנס לכיתה

חני ב

New member
20 שנים

באזור המרכז, אם אינך יודעת איפה אני גרה, לא אכתוב פה.
כמה ילדים שעברו את המבחן הראשון? כל שנתיים כשלימדתי כתות ב' עברו X ילדים. כמה ילדים עברו את המבחן השני שהוא המבחן הקשה? מעט מאד.
 

מירי,

New member
שלמרות 20 שנות ניסיון.

מאוד יכול להיות שמה שאת רואה לא משקף מה שנכון.
זה לא שהם לא מחוננים, הם פשוט לא עברו מבחן מתואם לבדוק אם הם מחוננים.
 

חני ב

New member


 
אנחנו לא חלוקות על כך שיש ילדים מחוננים עם הקו"ר. אנחנו חלוקות על הטענה שלך שהקו"ר שכיחה יותר באופן מובהק סטטיסטית בקרב מחוננים מאשר בקרב יתר האוכלוסיה. גם בקישור שהבאת לא מצאתי אף מאמר שדן בזה.
 
אני מתרשם שמרביתנו לא מסכימים

וגם שמחקר שהבאת אומר בדיוק הפוך, בעוד כתבה בטמקא אומרת משפט על כלל אנשי החינוך. בין המקור המדעי שהבאת לבין הכתבה בטמקא, עדיף עלי המקור המדעי. ובשטח, כמובן, אין בדל ראיה לטענתך.
 
כתבה בynet היא לא מקור מדעי. מאוד קל להפריח משפטים כמו אלו שצטטת מתוך הכתבה ("מומחים ואנשי חינוך מסכימים פה אחד" וכו'). אני אשתכנע באמירות כלליות מהסוג הזה רק אחרי שאקרא מאמר מדעי, כלומר בכתב עת מקצועי ומדעי (לא סתם מאמר באינטרנט), שבדק באופן כמותי, סטטיסטי, הסתברותי, את שכיחות הופעת הקו"ר בקרב מחוננים ובקרב לא-מחוננים ומצא פער מובהק סטטיסטית.
למאמרים בynet, עם כל הכבוד להם כמובן, אין תוקף מדעי כלשהו.
 

קושקוש41

New member
האם ידעתם?

אלברט איינשטיין הקטן לא הצליח להכין את שיעורי הבית ותומס אדיסון לא הצליח להתרכז בשיעורים בבית ספר ולכן חונך על ידי אמו בבית. למרות ששני הגאונים האלו תרמו רבות לאנושות, הם סבלו מליקויי למידה שהיום נהוג לקרוא להם הפרעות קשב,או HDAD כחמישה אחוזים מהאנשים בעולם סובלים מההפרעה הזאת
 

קושקוש41

New member
זה ינחם את הורה, אם הורה ידע שילדו- גאון,

ואז יהיה יותר קל לטפל בילד, כאשר ידוע מצבו.
 
אלף, מה הקשר?בית, זה עדיין לא אומר שכל מי שאובחן עם הקו"ר הוא גאון או שיש לו סיכויים גדולים להיות כזה.
גימל, בשנים האחרונות יש אופנה "להדביק" לכל מיני אישים בהיסטוריה ל"ל והפרעות קשב וריכוז (וכמו שאמרה תיתי - לקויות למידה הן לא הפרעת קשב וריכוז, זה משהו אחר), ויש ההולכים עם זה אחורה עד לאונרדו דה וינצ'י (!), אבל אין לזה שום הוכחה באמת. אף אחד מהם לא אובחן, וזה נורא כיף להגיד להורים של ילדים מאובחנים ש"גם אלברט איינשטיין סבל מהפרעת קשב". מבחינתי זה בבל"ת מצד אחד, וממש לא מנחם או עוזר להורים האלו מצד שני.
 
למעלה