ילד לא נכנס לכיתה

זו כתבה בynet. לא מחקר.

אני אשמח לשמוע מהכתבת הנמרצת עם כמה אנשי חינוך ומומחים היא דיברה, לפני שהיא החליטה שהם מסכימים פה אחד

בקיצור - ynet מילאו עמוד בשטויות.

ואני שמחה לחשוב שיש הורים שעכשו נורא ישמחו ויאמרו לעצמם שהילד שלהם הוא לא מופרע, הוא בטח גאון על.
 

AYELET1

New member
Ynet זה אחד המקורות הבלתי אמינים לכתבות מהסוג

הזה
זו לא כתבה מדעית ולא הוכחה לכלום. וגם אגב הוויקיפדיה אותה את אוהבת להביא בתור הוכחה.
 

חני ב

New member
כ"כ לא נכון

מהניסיון לי והוא ניסיון רב שנים, אף ילד שעבר את המבחן לא היה עם בעיות קשור.
 
האמת שבהרבה מקרים זה פשוט להיפך ילדים מחוננים עם הקו"ר לא מצליחים לעבור את המבחן, עד שמזהים ומטפלים בהפרעת הקשב. מכירה כמה וכמה ילדים שקבלו אישור מיוחד לעבור את המבחן בשנית אחרי שהתחילו טיפול תרופתי, ואז אכן עברו אותו. כלומר, היו מחוננים כל הזמן כמובן, אבל הקו"ר הלא מטופלת פגעה בתפקוד שלהם ולא אפשרה להם לעבור את המבחן.
 

3תיתי

New member
יש לי מחונן (מאובחן) עם בעית קשו"ר מאובחנת גם

שלא עבר את המבחן השני. אני בטוחה שבשל לקויות הלמידה שלו, שאז עדיין לא אובחנו. זה חלק מהקומפלקס. ילד עם לקויות ומחונן, לא תמיד יודעים שלש לקויות בגיל כה צעיר, כי המחוננות מסתירה אותן.
 

נומלה

New member
יתכן אבל שהמבחן איננו מותאם

לילדים עם הפרעות קשו:ר. ממה שאני זוכרת זה מבחן ארוך בזמן ולכן מחונן עם הפרעת קשו"ר לא יצליח בו. זה לא יעשה אותו פחות מחונן.
 

נומלה

New member
אבל אחת הבעיות היא קוצר משמעותי

במידת היכולת לשבת ולהתרכז. תוספת זמן איננה עונה על זה.
 

מירי,

New member
זה לא תמיד מספיק.

הבכור שלי את החלק השני עבר במקום נפרד, לבד עם הבוחנת.
 

רוני810

New member
א. כולם עושים את שלב א' במבחן מחוננות ממילא.

ב. זה פשוט לא נכון שלרוב המחוננים יש בעיות קשב וריכוז ולקיחת ריטאלין. פשוט לא.
 

נומלה

New member
גדול עלי

אני חושבת שזה מעבר לעניני התיעצות בפורומים. אני חושבת שהגיע הזמן (מה הגיע, עבר מזמן) לערב פסיכולוג באופן צמוד. לא רופא. פסיכולוג.
 
בדקנו, יש לו ליקויי למידה, יש אבחון ודוחות

והוא מטופל בכל מיני מגיל 3, כך שכולם מודעים למצב.
ואני חוזרת ואומרת, הוא לא מחונן.
 
לא הלכתי לכיוון הזה בכלל. אם זה ממשיך, נראה שצריך לחשוב על התערבות טיפולית ממוקדת - אם הוא מטופל רגשית על ידי איזשהו גורם, צריך לערב אותו במה שקורה בבי"ס, לשבת עם הצוות הלימודי הרלוונטי ולתכנן תוכנית לעיצוב התנהגות ברורה מאוד, שכולם ינקטו בה באופן עקבי. בסה"כ בכיתה ב' לא מדובר על יותר מדי מורות מקצועיות, כך שאין כאן צורך לערב יותר מדי אנשים בבי"ס, מה שיקל על העניין.
אם עדיין אין גורם מקצועי שמטפל בתחום הרגשי - נראה שזה הזמן להכניס כזה לתמונה.
 
הממ... לנו הייתה בעייה זהה (שכבר נדונה פה)

רק שאצלנו הילדה ל-א יצאה מהכיתה, אלא כמו שאמרת שמצדך הוא יעשה - לא עשתה את העבודה שהיא אמורה לעשות. התוצאה הייתה זהה לחלוטין מבחינת התגובה של בית הספר - הוצאה מהכיתה ושליחה למזכירות/סגנית מנהל/מנהלת, שיחות טלפון תכופות אליי, וכו'. (אנחנו בחו"ל, אגב).
גם אצלנו לא הצלחנו במיוחד לטפל בעניין מרחוק - אנחנו נתנו לה עונשים, חייבנו אותה לעשות את כל העבודה שהיא החסירה בבית, ועדיין היא המשיכה לא לעשות את העבודה בבית הספר.
בבית הספר ניסו כל מיני דברים, שדווקא די עבדו - כמו תגמול מיידי על עבודה (בצורת זמן משחק באייפד) - אבל זה בעייתי כי אין בבית הספר את כוח האדם הנדרש, הורדת מטלות אחרי שהילדה הוכיחה בקיאות בחומר, וכו'.
השנה הכניסו אותה לכיתה שהיא בפועל כיתה ד' במקום ג', כדי לאתגר אותה יותר, והיום היא הייתה אמורה להתחיל ללמוד יום בשבוע מתמטיקה עם כיתה ה'.
נכון לעכשיו המצב אכן השתפר מאוד, אבל לא לגמרי - היא לא התלמידה הכי חרוצה בכיתה וודאי שלא הכי מהירה, והיא עדיין מתקשה לבצע מטלות שנראות לה מיותרות (כמו להעתיק את השאלה מהספר), אבל היא מתפקדת לאין ערוך טוב יותר מכפי שתפקדה בשנה שעברה מבחינת כמות העבודה שהיא עושה, וגם טוענת שהמשימות מעניינות יותר. היא גם גאה בכך שהיא קפצה כיתה, וזה גם תורם לה קצת למוטיבציה. הסביבה הלימודית גם היא מתאימה לה יותר, כנראה - בכיתה ב' רוב הזמן התלמידים נדרשו לשבת על השטיח ולהקשיב למורה, או לעבוד בקבוצות. בכיתה ד' הם יושבים בשולחנות של זוגות, עם הפנים למורה, והעבודה היא לרוב יחידנית ועם פחות הפרעות. נראה, כאמור, שזה מתאים לה יותר.

הלקח שלי מהסיפור הזה הוא שצריך למצוא דרך לגרום לו לרצות לעבוד וגם להיות מסוגל לעבוד. זה אומר שהתכנים יתאימו לו ויעניינו אותו, ושהסביבה תאפשר לו ללמוד במקום להפריע לו ללמוד. אני לא בדיוק מבינה מה זה אומר שהוא סיפר לך ש"קשה לו מאוד ללמוד". האם הוא פירט יותר? האם את מבינה למה הוא התכוון? אם לא, שווה לדובב אותו קצת יותר ולנסות להבין מה בדיוק קשה לו, ומה בדיוק מפריע לו (כמו שלבת שלי, למשל, מפריע לעשות דברים שלא כרוכים בחשיבה, כמו להעתיק, ובמיוחד אם אפשר מראש לראות שהם מצריכים עבודה רבה). אז אפשר להיעזר במידע הזה כדי למצוא פתרון משותף עם צוות בית הספר. בהצלחה!
 
למעלה