אכן..מסכים ב-100%
מטרופולין ענק כמו אלה שרשמת לא יכול בלי שילוב בין כלי תחבורה שונים. בסה"כ התכוונתי לקווי דמיון מסוים שבין מונורייל ולבין רכבת תחתית. ואז אמרתי שהרעיון לבנות רק רכבת תחתית או רק מונורייל בת"א/ירושלים/חיפה ללא קווים הסעה המונית במפלס הרחוב (עם נתיבים נפרדים) זאת טעות.
מערכות תחבורה במטרופולינים(קטן כענק) בנויות משכבות\מערכות.. לדוגמא מינכן, מטרופולין לא גדול יחסית, השכבות הולכות ככה: 1.רכבות מהירות, לערים גדולות ברחבי גרמניה ובאירופה. 2.רכבות אזוריות, לערים העיקריות במדינת בוואריה. 3.רשת רכבת פרברית(SBAHN) לערים\ישובים בתחומי המטרופולין. 4.רשת אוטובוסים בין הכפרים לערים\ישובים בתחומי המטרופולין.(קישור לתחנות הSBAHN) 5.רשת רכבת תחתית(UBAHN) בתוך השטח העירוני של מינכן עצמה. 6.רשת טראמים במפלס הרחוב, בעיקר בחלק המרכזי של העיר. 7.אוטובוסים עירוניים לקווים לא עמוסים\קווים מקשרים שונים. דבר מקביל בישראל יכול להיות ככה: מטרופולין מרכז - מחדרה עד קרית מלאכי שכולל את 2 מרכזים, ירושלים ותל אביב. 1.רכבות מהירות\אזוריות(גם 200 קמ"ש יספיקו) שעוצרות רק בערים הגדולות. 2.רשת רכבות פרבריות שעוצרות בערים ובישובים(כמו כפר יונה, קדימה וכו' ) 3.אוטובוסים בין המושבים\קיבוצים\כפרים לישובים\ערים הקרובים(עם קישור לתחנות רכבת) ובתוך הערים\ישובים. 4.רק"ל בחלק הפנימי של המטרופולין(רעננה - ראש העין - ראשון לציון) 5.BRT + אוטובוסים לקווים לא עמוסים, שכונות, הגדלת פריסה, קישור, וכו'