אין כל משמעות לכ"ס בתחום הקירור כי אינו מתיחס כלל לנצילות
כ"ס מתיחס רק לכמה הספק הוכנס למערכת ולא לכמה הספק נוצל לקירור / חימום הבית, הנתון הנוכן לכן הנו BTUh = "יחידות תרמיות בריטיות בשעה"
מידע נוסף קצת מיושן בגלל הנצילות שהשתפרה עם הגזים החדשים: https://he.wikipedia.org/wiki/BTU
גם ברכב ההספק הוא בכוח סוס . אבל יש מנוע עם נצילות יותר גבוה או פחות גבוה
אז כותבים : 1 ליטר בנזין ל95 ק"מ . והשני 1 ליטר בנזין ל80 ק"מ
גם נייר טואלט החברות מודדים לפי מס' דפים . במקום שיציינו את מישקל החבילה
כי נייר קונים לפי מישקל ולא לפי מס' דפים מאוד דקים . שצריך לקפל הרבה לקבל עובי מסויים
אני מבין מה זה נצילות . לא מהיום. כחול שהנצילות יותר גבוה . חברת החשמל מרויחה פחות . אם הייה אפשר ברכב לחסוך בקרור המנוע ומשאבת מים . אז הנצילות הייתה יותר גבוה של המנוע . שורפים דלק על קרור המנוע . שזה גם אנרגיה . שלא מניע את הרכב
לגבי הנייר . כאשר יש 2 חבילות עם המחיר שווה ב2 החבילות. אני בוחר בחבילה היותר כבדה . כי יש בה יותר נייר לפי דעתי
פעם מזגן חלון של 1.25 כ"ס צרך כ-7 אמפר, היום מזגן 2.5 כ"ס (לפי חישוב שמישהוא כאן עשה) , לוקח כ- 8A לכן חשוב לי לדעת לגבי אותו שטח כמה אמפר יצרוך המזגן .
הגעתה ל7A . ?7A זה 230כפל 7=1610W 1610 לחלק 730 = 2.2 כוח סוס
1.25 כוח סוס זה 3.4 A בסך הכול . איילו חוקים בתחילת החשמל . לא הישתנו
כאשר קונים מזגן . בין הנתונים יש גם נתון של צריכת החשמל של המזגן . עם השנים צריכת החשמל ירדה ,לאותה כמות חום/קור
אז אתה אומר שמזגן 2.3 כ"ס לוקח 8 אמפר בערך ?
אני שואל כי בסופו של דבר הזרם שצורך המזגן הוא זה שבעיקר מענין את הצרכן ברצונו לתכנן לוח חשמל שיעמוד בעומס .