את לא מצליחה למצוא תשובה כי אין תשובה
לפחות לא
באופן הגורף בו הצגת את השאלה.
 
יש הרבה משתנים שישפיעו על התשובה.
למשל:
*מה בדיוק הצרכים והרגישויות של הילד המסויים?
*מה גישתם של העושים במלאכה בביה"ס המסויים, בכיתה המסויימת?
לדוגמא ממחנכת אחת בשילוב יחידני שמעתי
(בתחילת השנה, לפני שאפילו הכירה את הילד) :
"לא למדתי חינוך מיוחד!"
כלומר מה אתם מפילים עליי את הצרה הזאת.
ואילו ממחנכת אחרת, באותו בי"ס, שמעתי:
"נכון שהוא קצת מוזר, אבל יש לו ראיה מיוחדת, מקורית
ומה היה שווה העולם הזה אם כולם היו אותו דבר?
"
*האם ביה"ס ערוך להענות לצרכי הילד,
לאפשר לרגישויות שלו לבוא לידי ביטוי (רגישות היא גם סוג של כשרון, של מתנה)?
*האם הוא מעוניין לעשות זאת?
*האם הצוות רואה בהורים שותפים או גורם מפריע?
למשל בשילוב יחידני- האם ממדרים אותם מקשר רציף עם הסייעת?
*האם הצוות תופס את תפקידו כתחזוקת ילדים מוגבלים
או כפתיחת דלתות לילדים לעצמם ולעולם?
למשל בחנ"מ- האם רואים בהם ילדים פגומים נטולי פוטנציאל
או ילדים מלאי פוטנציאל, שהדרך למימושו מיוחדת
ויש לגלותה עם כל אחד ואחת מהם?