חוקיות ייבוא מספר קילוגרמים של מזון

z a b

New member
חוקיות ייבוא מספר קילוגרמים של מזון

אני מעוניין לרכוש ב-eBay, ממוכר הממוקם באנגליה, שלושה קילוגרמים של אבקת ספירולינה (אצה) לשימושי העצמי. אשמח לדעת אם יש בכך בעייתיות חוקית כלשהי.

תודה.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
כן, עלולים לעשות בעיות במכס. אמנם 3 ק"ג זה הרף העליון

ומתחת בעיקרון לא אמורה להיות בעיה, אבל לחבר טוב שלי קרה שעיכבו לו במכס שקיות תה(!) שהוא הזמין מבריטניה (והוא אמנם הזמין כמה קופסאות, אבל זה לא מגיע למשקל של קילו אפילו... הוא אדם פרטי, לא בית קפה) וכתוצאה מכך נאלץ לשלם הון לא קטן לחברת הבלדרות על השחרור... (אף שהסכום היה נמוך מ-$75).

יש קצת מידע באתר משרד הבריאות:
מקרים של יבוא אישי דרך הדואר יטופלו על-ידי פקידי המכס בהתאם להנחיות של שירות המזון הארצי
יבוא אישי
  • ניתן לייבא ביבוא אישי מוצרי מזון עד 15 ק"ג, אך לא יותר מ- 3 ק"ג למוצר. מותנה במילוי טופס הצהרה על יבוא אישי של מזון ו/או תוספי תזונה.
  • תבלינים - עד 500 גרם מכל סוג תבלין או אריזה אחת מכל סוג תבלין בכמות כוללת של עד 5ק"ג.
  • תוספי תזונה בכמות המיועדת לצריכה אישית לתקופה שלא תעלה על שלושה חודשים.
חשוב:
  • אין לייבא בשר, דגים ומוצריהם, למעט שימורים בכמות כמוזכר לעיל.
  • אין לייבא חלב ומוצריו, למעט גבינות קשות ואבקת חלב בקופסאות בכמות כמוזכר לעיל.
  • גבינות קשות ניתן לייבא מסוגים שונים בכמות שאינה עולה על 3 ק"ג.
http://www.health.gov.il/Subjects/F...onAnimalFood/Pages/Importer_Registration.aspx
 

z a b

New member
המון תודה על המידע.

הזמנתי בעבר תוספי תזונה מארצות הברית, בסדר גודל של שניים עד שלושה בקבוקים למשלוח, ולא נתקלתי בבעיות מיוחדות. מניח שזה עניין של מזל.

עלות הקניה שאני שוקל, לא כולל דמי משלוח, נמוכה מ-75 דולר. בעניין המשקל, כדאי שאבקש מהמוכר שהמשקל הכולל, יחד עם האריזה, לא יעלה על שלושה קילוגרם? חושש שלא יאפשרו לי לקבל את החבילה אם אחרוג במעט, מאחר שאני לא יבואן. בכל אופן, מאחר שהעלות בישראל גבוהה מאד, הקניה תהיה משתלמת גם אם אדרש לשלם מכס.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
השאלה איך שולחים לך... בדואר רגיל זו פחות בעיה

אבל כשאתה מזמין כמה קילוגרמים זה כבר בד"כ לא בדואר רגיל או לא ב-First Class International (השירות הבסיסי של USPS הוא רק עד 4 פאונד, 3 ק"ג זה כבר מעל, חייבים לשלוח Priority לפחות) ואז אין לדעת.
&nbsp
הכללים של משרד הבריאות מתייחסים למשקל המזון עצמו (מה שכתוב על החבילה) ולכן לא נראה לי שלמשקל החבילה הכולל יהיה כאן משמעות מעבר לכך שמשקל או נפח גבוה מעוררים יותר תשומת לב. מניסיוני חבילות (גם בדואר רגיל) נעצרות יותר במכס ככל שהן גדולות וכבדות יותר.
&nbsp
כמו כן אם שולחים דרך חברת בלדרות יש בדיקה ב-100%. במקרה של החבר הוא לא שילם מע"מ (כאמור, המוצרים היו פטורים) אבל מכיוון שהייתה בדיקה פרטנית והוא היה צריך לחתום להם על טופס, והייתה פרוצדורה, והייתה המתנה, כל זה הוסיף לעלויות שהוא שילם לחברה עצמה (עמלות).
 

z a b

New member
לפי הפרטים שמצוינים בליסטינג,

החבילה תישלח ב-International Priority Shipping, דרך ה-Global Shipping Program. יודעת לומר אם חברת בלדרות היא חלק מהתהליך הזה בארץ?
 

trilliane

Well-known member
מנהל
למיטב הבנתי כן, כי לא תקבל את החבילה בדואר אלא עם שליח לדלת

אבל במקרה כזה אתה משלם הכול מראש (לפי מה שכתוב לך באיביי) והם מטפלים לך בכל השחרור במכס, אז דווקא לא הייתי דואגת מבחינת עמלות נוספות (כי אין להם זכות לגבות). להבא כדאי להתחיל מהמידע הזה.

&nbsp
היה כאן מקרה דומה של לקוח שהזמין מזון (אבל מעל 3 ק"ג למוצר) ואכן הייתה בעיה במכס ועיכוב וביקשו ממנו אישורים ודרשו ממנו לשלם עוד, אבל הוא פנה לאיביי והם טיפלו בזה. אנסה לאתר את השרשור... מצאתי:
http://www.tapuz.co.il/forums/viewmsg/1748/180610336
 

z a b

New member
תודה רבה; מעריך את המאמצים המרובים

היית לי לעזר רב גם בשאלות קודמות בפורום. אמנם זה קצת כאב ראש, אם כל העלויות מכוסות גם במקרה של מכס, אשקול אפילו להוסיף מעט לכמות.

שבוע טוב.
 
למעלה