חופשת סקי בדירה / חדרים

כמה דברים

€1500 לקלאב זה מעט וזה המחיר בקלאבים הזולים ביותר ולא בשיא העונה. חפש ואל טורנס או ואל דיזר בינואר-פברואר ותראה מחירים "קצת" יותר גבוהים.

על האוכל שמעתי דיעות לכאן ולכאן. חלק אומרים שהוא טוב ולחלק זה הזכיר את הצבא. אז כנראה שהרמה לא אחידה.

אישית אני לא מחזיק הרבה (בעצם כלום) מההדרכה הקבוצתית כך שמבחינתי אין שום תועלת בהדרכה של הקלאב. מישהו גם סיפר פה לא מזמן שכמעט שבר רגל בהדרכה קבוצתית, נדמה לי של הקלאב. אולי זה חריג אבל גם מבחינת לימוד, קבוצה לעולם לא תהיה אפקטיבית כמו הדרכה אישית. אפילו לא קרוב.

מה שטוב בחלק מהקלאבים זה שיש להם מסגרת טובה לילדים. מכיר משפחות שמעדיפות דווקא קלאב בשביל המסגרת הזאת לילדים.
 

Maoz20

New member
תיקון קטן ברשותך למחירי קלאב מד

בהזמנה מוקדמת ניתן להגיע ל 1500 יורו למועדוני 4 קלשונים (זה היה גם המחיר ששילמנו בשנה שעברה לצ'רביניה ) אומנם לא לואל טורנס או טיין אבל כן לשאמוני,צ'רביניה, לה פלאן 2100.
מועדוני ה 3 קלשונים מתחילים ב כ 1100 יורו למשל.
אבל , החוכמה היא באמת להזמין מוקדם כשהטיסות זולות.
לגבי ההדרכה, בשלב מסויים המדריך הופך להיות יותר מדריך טיולים באתר ופחות מדריך למידה, שזה גם סוג של יתרון, הוא עדיין מכיר שבילים/אופפיסטים שלבד הגולש הרגיל אולי לא היה נכנס אליהם.
&nbsp
שיגיע כבר החורף......
&nbsp
 
אתה יכול לכוון אותי לדוגמאות קונקרטיות למחירי €1100?

כי מחיטוט קצר באתר קלאב מד ממש עכשיו, שזה קצת יותר משלושה חודשים לפני פתית השלג הראשון (למרבה הצער) המחירים בעונה הרבה יותר גבוהים ממה שאתה אומר. מוכן להתפשר גם על אבוריאז או אלפ דואז. נכון שלא עברתי קלאב קלאב את כולם אבל ממה שכן הסתכלתי, בינואר-פברואר לא ראיתי מחיר כזה. ראיתי מחירים טובים בפתיחת העונה בנובמבר אבל אם הייתי מאמין שיש לי כזה מזל שיהיה שלג בנובמבר, הייתי קונה כרטיס לוטו במקום.

לגבי המדריך שהופך למדריך טיולים אני מסכים. אבל מילות המפתח הן "משלב מסויים". לא חושב שזה מה שרוב האנשים מתכוונים כשלוקחים הדרכה. זה כנראה נכון למיעוט יחסית.
 

Maoz20

New member
דבר איתי בטלפון , לא את כל הסודות נחשוף כאן...


04-8108007
מעוז
 

marceloros

New member
מנהל
זה יעלה לך אתה יודע

לפחות בקלאב.
הלוואי אני יכולתי לתכנן כמעט שנה קדימה.
 
במחיר כזה הייתי חורג מהרגלי והולך לקלאב

אין סיכוי להשוות את המחיר הזה בהרכבה עצמית. באתר של קלאב מד, הכי זול שמצאתי זה בסביבות €1350 בשבוע נורמלי בינואר, שאגב, זה לא €1100 אבל זה גם ממש זול.

אבל לצערי מכיר גם את הלוז שלי. זה חתיכת הימור לקנות מעכשיו
 

Maoz20

New member
אתה מאתגר אותי ואולי יש פתרון מסוים להימור שלך.

מה דעתך לבזבז עלי שיחת טלפון ?
אפילו גובינא....
 

natyh

New member
אם היתרון הוא .

שמדריך סקי הופך להיות מדריך טיולים אז בשבילי היתרון הזה הופך לחיסרון .
אני צריך מדריך סקי לא מדריך טיולים .
אחרי הקרנת הסירטון הסבירו שאף אחד לא קפץ כי לא היה כוח אחרי ריקודים בלילה והמון זלילה ואלכוהול ...
אם זה טוב למישהו אז סבבה אני משקיע 1100 יורו לשבועיים בבקירה מקבל את ההדרכה הכי טובה ולטיולים מסתדר לבד ...
מי שראה את התמונות במפגש יודע שיש מה לראות ...
מי שרוצה להיות סגור בגן ילדים ...במחלקה הסגורה ....עם הופעות ומדריך טיולים במקום סקי כי זה זול אז למה שלא ילך כבר לסקי דיל ...?
עוד יותר זול לא ...?
 

marceloros

New member
מנהל
נתי אתה קורע

1. סקי דיל זה לא זול.
2. כ"א מה שמתאים לו כמובן.
3. מדריך סקי שמראה לך פינות באתר, אחרי שבדק את רמת הגלישה שלך, שלא היית נכנס אליהן בלעדיו זה גם נכס ממש כמו מדריך אופפיסט בהרים שמציל אותך. זו הכוונה ביתרון של זה, למשל שביל מסויים בין עצים. אחרי הכל שיעורי סקי לוקחים לכמה ימים או לחלק מהיום, בקלאב זה 5 ימים מלאים.
 

natyh

New member
חמישה ימים מלאים שהם לא שיעורי סקי .

תשמע היתרון של קלאב מד שהוא זול נכון ?
יפה אין מתנות חינם , ואף פעם לא יהיו .
אתה לא מקבל מדריך סקי אלא מדריך תיירים מי שרוצה סבבה .
לי זה לא מתאים !
 

skiforce

New member
כולנו מחמיצים משהו מאוד בסיסי

הדרכה זה טוב ויפה. לדעתי: כל הדרכה (מקצועית או לא, עצמית או בסיוע מדריך) שלא משלבת ניתוח סרטוני וידיאו של התלמיד כשהוא גולש - לוקה בחסר. במעט הסרטונים שבהם צילמתי את עצמי, גיליתי דברים ששיקפו לי יותר טוב מאלף הסברים מה אני עושה טוב ופחות טוב. וגם זה היה לוקה בחסר כי בצילום סלפי יש עיוות מובנה. עד שאין לך הזדמנות לצפות בסרטונים שלך גולש מנקודת מבט חיצונית, כשמישהו אחר מצלם אותך (גולש לידך למשל, או לפניך, ומסריט), לא תוכל לקבל שיקוף משמעותי של סגנון ויכולת הגלישה שלך.

יש קבוצות מאורגנות ומודרכות שגולשות במהלך היום יחד עם המדריך, שגם מסריט את המשתתפים, ובערב כולם יושבים וצופים יחד בקטעי הגלישה והתרגול והמדריך ממחיש להם דגשים שמבוססים על הוידיאו. ממש כמו תחקירים בחיל האוויר. אני בטוח שאפשר להפיק מזה תועלת גם בלי מדריך. אם מישהו מעוניין לשפר פרמטר מסוים בגלישה שלו, למשל מגלשיים צמודים, או קארבינג, או כל דבר אחר, למידה מסרטון שלו שמישהו אחר צילם יכולה להיות משאב מאוד משמעותי.

בקרוב בנסיעת הפורום?
 

natyh

New member
וגם זו מנטרה .

בדיוק כמו המדריך סקי שהפך להיות מדריך תיירים.
וידיאו עוזר אך זה לא רק הוידיאו או אי אפשר להגיד שרק וידיאו ישפר .
נקודת מב חיצונית בהחלט זה הענין אך לכך לא נדרש וידיאו .
כשתעבור הדרכה מקצועית באמת תידע לבד עד כמה השתפרת,, גם בלי וידיאו בתנאי שהמדריך אכן יהיה מקצועי וידגום אותך בנקודות הנכונות .
 

HelloweeN

New member
אז המדריך הוא גם צלם, מדריך ויועץ תיירות ועל הדרך

גם מנסה להדריך סקי?
אני יכול להגיד שלא נתקלתי במדריכים כאלה או סקי סקול שמצלמים את ההדרכה. לרוב מדריך תפקידו זה להדריך וללמד ותו לא.

אני אגב לחלוטין מסכים איתך, גם מנקודת מבט של מדריך לשעבר, שחובה לצלם את עצמך איכשהו (ממש לא סלפי, זה פאתטי בכל מצב) ואז לנתח את התנועות. זה בהחלט נותן פרספקטיבה שונה וסופר מועילה מ'ההרגשה האישית' של כל אחד ואם מתישהו יהיו נגיד מתקני הדרכה בשטח שיש שהוצבו בו מצלמות מכמה זוויות - זה בהחלט יהיה השלב הבא בתחום.
 

natyh

New member
יש בכל אתר כמעט מסלולים כאלו.

נתתי דוגמא בבקירה , ולא המדריך שלנו לא צילם אותנו ולא עשה לנו הדרכת תיירים רק לימד סקי ורק שלוש שעות ביום כמה מוזר ...
וגם זה היה גדול עלי התפרקתי ..., ולא שאני כזה גרוע פשוט ההדרכה ברמה מופלאה , וגם עוצרים ודוגמים כל גולש מתקנים לו טעויות כל הגולשים זוכים בתורם לגלוש אחרי המדריך , לי ההדרכה הזו הספיקה מעל ומעבר , הספיקה ללמד אותי איך עוברים פאודר איך קופצים , איך יוצאים מנפילה בפאודר מה ההבדל בין גלישה במסלול לגלישה באבקה פאודר ... ועוד.
יותר מזה לא צריך וזה גם לא יתרון .זה טוב למי שבא לנופש לא אני ... ובנוסף לכך תתפלאו אחרי הסקי אני מתאמן כל יום כמעט על השיווי משקל והתנועות הדרושות לסקי בסביבות 10 דקות ביום בעזרת אינדובורד לא כולל ימים בהם נוסע לסקי מים .
אז אם אני התפרקתי מההדרכה אז נחשו מה קרה לאחרים ....אף אחד לא ליקק דבש אבל אף אחד לא קיטר ...מנטליות ספורט ועבודה אירופית לא ישראלית , שונה .
היו שם גם צרפתים והרבה גם הם לא התלוננו ...
 

skiforce

New member
זה סוג אחר של חווית למידה ואפשר לבחור בה על פני אחרות

דבר ראשון, זה לא שהמדריך מצלם. כל אחד יכול לצלם. המדריך מתרגל ונותן ניתוח מקצועי של הסרטים.
אני מסכים שאין כמו הדרכה טובה. הבעיה היא: איך אנחנו יודעים שנקבל/שקיבלנו הדרכה טובה? קשה לדעת, ובטח לא מראש. כבר היו כאן דיונים בפורום בנושא, ניסינו לאפיין לפי מדינות וכשלנו. איך אני אמור להגיע לבי"ס לסקי ולדעת אם פייר מדריך טוב יותר מקלייר? זה סוג של הימור. וההימור גם בד"כ די יקר... אז בזמן השיעור אתה גם מנסה להתרכז בהדרכה וגם מנתח האם לדעתך המדריך באמת טוב או לא. בסה"כ זה גם עניין של אמון, ולי אישית אין אמון גדול מדי במדריכים, בטח אחרי כמה ביקורות שהושמעו כאן בפורום. בלי לפגוע באף אחד אישית כמובן.
עוד עניין: אחד המאפיינים של מדריך טוב הוא שהוא נותן לך כלים לנתח בהמשך את הגלישה שלך. האם כל מדריך עושה את זה? שוב, לא בהכרח. אגב, ככה גם תרצה להגיע שוב לעוד שיעור...
ולכן אני מתחבר מאוד ללמידה עצמית בעיקר, ובלמידה כזאת הצילום הוא כלי מאוד משמעותי. כי לפעמים אתה מרגיש שאתה עושה משהו אחד, אבל במבט מהצד אתה בעצם עושה משהו קצת אחר.
זה מורכב משני שלבים. הראשון הוא להשתמש בקטעי הדרכה ביוטיוב. יש כמה וכמה מדריכים שנותנים שם טיפים. הבולט והיעיל מביניהם הוא דארן טיילור, תחת המותג skischool. הזכרתי אותו כאן בעבר. אגב, יש לו אפליקציה בתשלום שבה הוא טוען שהוא יכול להשוות טכנולוגית בין ההדגמות שלו לתרגילים מסוימים לבין הביצוע המצולם של הגולש לאותם תרגילים. לי זה נשמע קצת מופרך אבל כך הוא טוען. אבל גם בלי זה, הוא נותן דגשים מאוד בסיסיים לכל רמת גלישה, ואפשר להשתמש בהם כדי ללמוד ולהשתפר.
השלב השני הוא באמת לדאוג שיצלמו אותך מבצע ניסיונות קונקרטיים כדי לבדוק מה בעצם קורה. השילוב בין שני האלמנטים יכול לספק עקומת למידה טובה. וכך אפשר ללמוד בנחת, בלי מדריך על הראש עם מונה שדופק, ואפשרות להתמקד בדיוק במה שמתאים לך באותו רגע.
עוד מדריך מצוין, שמציג ביוטיוב רק כמה קטעים מתוך הדיסקים שהוא מוכר, הוא וורן סמית'. הוא ממש יורד לעומק התיאוריה ובאמצעות גרפים ואפקטים ממוחשבים מצליח להמחיש המון עקרונות בסיסיים. חפשו את הסירטון שלו שבו הוא משתמש בספרה 8 (כשהיא שוכבת) כדי להסביר על התנועה של הגוף לפנים ולאחור (ולא רק לצדדים) בזמן הגלישה.
בסופו של דבר, כמובן שכל אחד ומה שמתאים לו. אני אישית מאוד מעדיף לפתח את הטכניקה שלי באופן עצמאי בסיוע סרטוני הדרכה וצילומים של עצמי. וזו בעצם אחת הסיבות שבגללן אני בכל זאת שוקל לנסוע עם קבוצה ולא לבד.
 

HelloweeN

New member
"עצות יד ראשונה ממדריך"

לפני הכל, דיסקליימר אישי:
התחלתי לגלוש מאוד מאוחר, בגיל 25 או 26, וגם זה במקרה כי בת זוגי באותה תקופה התגוררה בפינלנד. סביר להניח שעשיתי כל טעות אפשרית וחוויתי כל סוג של נפילה באותה תקופה ככה שאני יודע בדיוק מה ההבדל בין אוטודידקטיות לבין פעילות מודרכת.

רוב האנשים יוצאים מנקודת הנחה שהדרכה זה חלק מהסקי - ופה נעוצה הטעות האלמנטרית. הגישה הזאת, מאטה מאוד את ההתפתחות האישית וגורעת למעשה המון מוטיבציה עצמית ללמוד ולהפתח.
הדרכה זה משהו חד פעמי, או משהו שעושים כמה פעמים בודדות על מנת להבין את הספורט ולקחת כלים שיעזרו לנו להתמקצע בו. במקום כל הזמן לחשוב על סקי סקולז והדרכות, כדאי מאוד לגבש מטרות שרוצים להגיע אליהן - בזמן מסויים.

אז נכון, לעולם לא תדע אם מדריך הוא טוב או לא, אבל בשניה שאתה מבין את השטיק, ויודע איך אתה אמור לעשות דברים - ההדרכה תהיה מיותרת, אם כי פעם ב... כדאי מאוד לעשות REVIEW לטכניקה שלך ולוודא שאתה STRAIGHT, ולא עושה דברים בצורה מעוותת או לא נכונה ומדוייקת.
מי שלוקח מדריך בכל פעם שהוא הולך לגלוש מסתמך יותר מדי על גורמים חיצוניים ולא מממש את הפוטנציאל המלא בלמידה של סקי.

דבר נוסף שחשוב ליישם, במיוחד מתחילים, זה הצבת יעדים ומטרות ועבודה עליהן: נכון שסקי אמור להיות כיף ובלה בלה בלה, אבל אם רוצים להשתפר - צריך להציב יעדים ולעבוד עליהם. אז נגיד מישהו רוצה להשתפר בגלישה בלי מקלות, או למשל לעבוד על גלישת סוויץ' בסנובורד - צריך לקבוע נגיד 3-4 ראנים ביום שבהם ייתרכזו אך ורק בזה. וכן, זה מצריך לגלוש ולחשוב בו זמנית, מה שלא תמיד הכי כיף, אבל ככה מגיעים לתוצאות.

לסיכומו של ענין, במקום לחשוב על הדרכות אינסופיות, הייתי ממליץ מאוד קודם כל לקחת צעד אחורה ולהחליט מה רוצים להשיג - ואז להתחיל לעבוד עליו.
מסכים אגב עם יוטיוב לחלוטין, זה נותן תיאוריה לא רעה בכלל.
אז מי אמר שאי אפשר ללמוד שחיה בהתכתבות?
 

marceloros

New member
מנהל
מעניין מאוד מה שאתם אומרים

לשיפוטי השתפרתי בחופשה האחרונה מצפייה בסרטונים ומחשבה על מה שאני עושה בזמן גלישה. הבעיה שלוקח המון זמן עד שאני חוזר לאימון נוסף

עדיין בסרטים אני מזועזע מאיך שאני נראה, טוב לפעמים, אם כי הידיעה שאני מצולם משפיעה כבר עלי

למזלי ראיתי בסרטים של גולשים יותר טובים מוטיבים שמופיעים אצלי, אז חצי נחמה.
&nbsp
 
ניתוח סרטונים זאת טכניקת אימון מאד מקובלת בכל ספורט

לדעתי בכלל התחילו עם זה בריקוד ומחול ומשם אימצו לספורט. אבל אין כמעט אימון רציני בספורט בלי לצלם ולנתח ad hoc. הבעייה בסקי שמישהו צריך לגלוש איתך. אי אפשר פשוט להעמיד מצלמה על חצובה ליד הזירה או המגרש. ועדיין, גם בלי שמצלמים, מדריך טוב יכול להעיר לך בסוף המסלול ולחזור מייד על אותו מסלול וליישם את ההנחיות. לרוב האנשים מספיק הסבר מילולי.
 
למעלה