חומרי יצירה דרושים

חומרי יצירה דרושים

מהם החומרים הבסיסיים שטוב שיהיה ליצירה בגיל הרך? צבעים, דבק... מה עוד? אילו עוד רעיונות? אני מחפשת גם רעיונות קלאסיים וגם רעיונות מקוריים!
 
זה תלוי בגיל הילדים לדעתי..

צבעי אצבעות, צבעי גואש, מכחולים, צבעי פנדה נמרחים, דבק, מספריים, בריסטולים לבנים וצבעוניים, דפים מתאימים לצבעי ידיים וציור, פלסטלינה, חומר, דבקיות.. חומרים חביבים אחרים הם פלסטלינה צפה, צבעי חלונות.. אפשר לשאול עבור מי? עבור ילדייך הפרטיים או עבור קבוצה בה עימה את עובדת?
 
בוודאי שאפשר לשאול

אכן, זה עבור קבוצת ילדים עימם אני עובדת, גילאיהם נעים על כל טווח הגיל הרך- מגוון... רציתי לשאול אותך- מהן דבקיות? צבעי ידיים? פלסטלינה צפה וצבעי חלונות... סליחה על הבורות ותודה
 
דבקיות אלו מדבקות

ישנם כמה סוגים - עגולות צבעוניות, זוהרות, ובשילובי כמה צבעים. צבעי ידיים נקראים גם צבעי אצבעות. המרקם שלהם נעים למגע והם נמרחים בקלות. חשוב להלביש סינר לפני העבודה - זה מלכלך.. מרטיבים את שולחן העבודה באמצעות מטלית לחה ופורסים עליו דף A3 (עד כמה שידוע לי קיימים גם דפים מיוחדים לצבעי ידיים שבצד אחד שלהם הם חלקים יותר). מניחים באמצעות כף מעט צבע במרכז הדף ומאפשרים לילד להתנסות. בפעם הראשונה מומלץ לשים רק צבע אחד ע"מ שיכירו את החומר ויתנסו בו. פלסטלינה צפה - דומה לפלסטלינה רגילה, היא קלה מעט וכשמכניסים אותה למים היא צפה. אני אהבתי להכין ממנה פמוטים צפים. צבעי חלונות - מגיעים בבקבוקים כמו טוליפ. יש צבעים שהם תוחם - תוחמים איתם ציור כלשהו וצבעים שאיתם צובעים. לוקחים דף צביעה מכניסים אותו בתוך שמרדף (השקיות ששומרות על הדפים בקלסר). מעתיקים עם התוחם את הציור המבוקש ומחכים שיתייבש מעט. אח"כ ממלאים בפנוכו עם צבעי החלונות. משאירים לייבוש. כשמתייבש - מקלפים וניתן להצמיד לחלונות, לקרמיקות באמבטיה, למקרר וכו'..
 
עוד דבר שאני ממליצה ותמיד יש ובשפע

זה לצבור מלאי נכבד של גרוטאות לקבוצה שלך (כמובן אם יש איפה לאכסן). תשלחי מכתבים להורים שייאספו וישלחו עם ילדיהם גרוטאות יבשות שיש בבית - אלה חומרי עבודה ויצירה נהדרי - וכמובן פועלים על עיקרון המחזור. עוד דברי יצירה מעולים שניתן למצוא בשפע בכל בית - צעצועים ישנים, כפתורים, בגדים ישנים שניתן לגזור, דיסקים משומשים, מגזינים ועיתונים. כל החומרים האלה הם בסיס נהדר ליצירה עם ילדים. בהצלחה
 

psa

New member
סול וטוליפ הזכרתם../images/Emo35.gif

לורדים. שבלונות גדולות.
 
למעלה