לדעתי דרוש לך חוזה
לדעתי יש כאן בלבול עיסקי.
התפקיד של החוזה הוא להסדיר את ההתקשרות עם הלקוחות.
לדעתי רצוי שתנסח חוזה מתאים להקשרות ותחתים את הלקוחות שלך על החוזה. החוזה צריך להסדיר עניינים שונים כגון:
מה המחויבות שלך ללקוחות, מה העלויות ללקוח, כיצד הן תחושבנה, תנאי התשלום, מה המחויבות של הלקוח (להעביר לך חומרים, לענות בזמן, להגיב על הצעות שלך וכו'), מה יהווה הפרה של החוזה (לדוגמה: לקוח לא משלם לך ואתה מפסיק לעבוד, הוא דורש שתמשיך בפעילות אחרת יגרמו לו הפסדים -- האם אתה יכול להפסיק ללא הסכמה שלו? לא תמיד), וכו'.
כתוב בו כל מה שלפי דעתך יכול להיות בסיס לאי הבנה, או לוויכוח עם הלקוח.
החשבונית (או החשבונית עסקה) היא דרישה לתשלום (והיא לא חוזה). היא מתבססת על החוזה ועל העבודה שבצעת.
אתה יכול לשלוח חשבונית ואז לחכות לתשלום ולהפיק קבלה לאחר שתקבל אותו, או שאתה יכול להפיק חש/עסקה (ואז לא תצטרך לשלם את המע"מ), ולהפיק חש/קבלה כשתקבל את התשלום.
הערה:
חשבון עסקה הוא מסמך ששולחים רואי חשבון ועורכי דין. הוא גם כן מהווה דרישת תשלום אבל אין חובה למספר אותו, או להפיק אותו מפנקס כרוך וכו'.
דרור