חוויה לא נעימה

מצב
הנושא נעול.

25306yosef

New member
השרשור החל בכך שהפרחחים הצעירים משמיעים מוזיקה בקולי קולות

אבל לא הסברת מה היתרון
אמרת שניתן להגיע בעזרת רשת TDM למצב של עמידות לתקלות (מסוימות יש לומר).
זה סבבה, אבל גם בתקשורת IP אני יכול להזמין קווי סיב אופטי מכמה ספקיות תשתית ולהגיע לאותה רמת אמינות.
יש מספר חברות שיש להן תשתית מקבילה מהסוג הנ"ל.
אם מחיר הוא לא עניין, אפשר להגיע גם בתקשורת IP לרמת אמינות שאתה מדבר עליה.
סיכוי טוב שזה גם יעלה פחות (אם כי לא ב
מרכזי עיבוד נתונים של ספקיות שרותי ענן בארה"ב בהחלט נמצאות ברמה הזאת של אמינות.

ברור שלספק בודד יש מצב שתהיה תקלה.
לכן משתמשים ביותר מספק אחד.
אני דיברתי על ייתרונות של טכנולוגיית IP שהיא באופן כללי הרבה יותר עמידה למצב שבו חלק מהרשת מושבתת (נזכיר עוד פעם מלחמה גרעינית).
אין את זה ברשתות שהן switched

לגבי המוסיקה, זה מצער מה שאתה מספר, אבל איך זה קשור לקביעה שלך על נחיתות המוסיקה המאוחסנת בצורה דיגיטלית לאומת האנלוגית?
הקביעה שלך פשוט לא נכונה.
זמינות או אי זמינות של שיר מסוים לא קשורה בשום צורה לטיב הטכנולוגיה.
השרשור החל בכך שהפרחחים הצעירים משמיעים מוזיקה בקולי קולות
האם מקורה של המוזיקה שהפרחחים הצעירים משמיעים בקולי קולות בתוך האוטובוס הוא בקבצי מאסטר WAV של 24 ביט על 96 קילוהרץ (שזה למעשה אותה איכות כמו קבצי FLAC)?

לא! סביר להניח שמקורה של המוזיקה אותה משמיעים הפרחחים הצעירים הוא בקבצים באיכות של MP3 בקצב סיביות של 128 או אף בקצב נמוך יותר או הרבה יותר. וזאת מאחר וסביר להניח שהפרחחים הצעירים לא רכשו את המוזיקה מכספם אלא הורידו בחינם מהרשת לסלולרי שלהם את מה שזמין וניתן להוריד בחינם.

לא זו אף זו, הרמקולים של הטלפונים הסלולריים הם באיכות גרועה ביותר כך שהמוזיקה הנשמעת מהם רחוקה מאוד מלהיות באיכות נאותה.

ולכן בנסיבות העניין, איכותם של תקליטי הויניל משנות ה-80 שהושמעו במערכות הסטריאו של השנים ההן, היא איכות טובה הרבה יותר מכל טלפון סלולרי משוכלל ככל שיהיה.

***************

לעניין התקשורת ב-IP,

אני עדיין לא שוכנעתי שטלפוניית IP ותקשורת IP בכלל היא איכותית ואמינה יותר מטלפונייה ותקשורת המבוססת על מתגי TDM הפועלים במיתוג מעגלים. היתרון של IP זה חיסכון בהוצאות תחזוקה ותפעול עבור חברות התקשורת מאחר ואין כל צורך בתחזוקה של מבני מיתוג יקרים ואין כל צורך להעסיק כוח אדם רב לצורך התחזוקה של אותם מבנים ומתגים שתחזוקתם יקרה מאוד.

ודרך אגב, רק לחברת בזק יש כיום תשתית תקשורת קווית המגיעה לכל מקום במדינת ישראל וללא יוצא מן הכלל ולרבות לכל שטח חקלאי ולרבות לכל אזור תעשייה ולרבות לשטחי יהודה ושומרון. וזאת מסיבות היסטוריות ומכך שתשתית התקשורת של בזק היתה בעבר תשתית התקשורת היחידה בישראל ולמעשה תשתית התקשורת של השלטון ומערכת הביטחון.

התשתית הקווית של כל חברות התקשורת המתחרות (הוט, סלקום, פרטנר) איננה מגיעה לכל מקום בארץ אלא רק למקומות שיש עניין כלכלי לחברות המתחרות לפרוס שם תשתית. כך שטענתך שניתן להזמין קווי סיב אופטי מכמה ספקיות תשתית איננה ישימה במקומות רבים בישראל.

זאת ועוד, במקומות מסויימים עדיין נעשה שימוש בקווי טלפון אנלוגיים (אותם קווים שבהם אתה מקבל זרם חשמלי ממתקן בזק) ורק בזק מספקת כיום עדיין את השירות הזה.

אני משתמש עדיין בטלפון הקווי של בזק (זה עם הזרם החשמלי) ועם טלפון לחיצים מסוג זמיר תוצרת חברת טלרד משנות ה-80 והטלפון הזה של חברת טלרד הישראלית איכותי וחזק הרבה יותר מכל הזבל האסייתי שמיובא כיום לישראל (לאחר שהופסק הייצור של טלפונים בישראל לאחר שהשוק הישראלי נפתח ליבוא של זבל אסייתי).
 

matrix200200

Active member
לגבי המוסיקה המושמעת אתה כנראה צודק.

השרשור החל בכך שהפרחחים הצעירים משמיעים מוזיקה בקולי קולות
האם מקורה של המוזיקה שהפרחחים הצעירים משמיעים בקולי קולות בתוך האוטובוס הוא בקבצי מאסטר WAV של 24 ביט על 96 קילוהרץ (שזה למעשה אותה איכות כמו קבצי FLAC)?

לא! סביר להניח שמקורה של המוזיקה אותה משמיעים הפרחחים הצעירים הוא בקבצים באיכות של MP3 בקצב סיביות של 128 או אף בקצב נמוך יותר או הרבה יותר. וזאת מאחר וסביר להניח שהפרחחים הצעירים לא רכשו את המוזיקה מכספם אלא הורידו בחינם מהרשת לסלולרי שלהם את מה שזמין וניתן להוריד בחינם.

לא זו אף זו, הרמקולים של הטלפונים הסלולריים הם באיכות גרועה ביותר כך שהמוזיקה הנשמעת מהם רחוקה מאוד מלהיות באיכות נאותה.

ולכן בנסיבות העניין, איכותם של תקליטי הויניל משנות ה-80 שהושמעו במערכות הסטריאו של השנים ההן, היא איכות טובה הרבה יותר מכל טלפון סלולרי משוכלל ככל שיהיה.

***************

לעניין התקשורת ב-IP,

אני עדיין לא שוכנעתי שטלפוניית IP ותקשורת IP בכלל היא איכותית ואמינה יותר מטלפונייה ותקשורת המבוססת על מתגי TDM הפועלים במיתוג מעגלים. היתרון של IP זה חיסכון בהוצאות תחזוקה ותפעול עבור חברות התקשורת מאחר ואין כל צורך בתחזוקה של מבני מיתוג יקרים ואין כל צורך להעסיק כוח אדם רב לצורך התחזוקה של אותם מבנים ומתגים שתחזוקתם יקרה מאוד.

ודרך אגב, רק לחברת בזק יש כיום תשתית תקשורת קווית המגיעה לכל מקום במדינת ישראל וללא יוצא מן הכלל ולרבות לכל שטח חקלאי ולרבות לכל אזור תעשייה ולרבות לשטחי יהודה ושומרון. וזאת מסיבות היסטוריות ומכך שתשתית התקשורת של בזק היתה בעבר תשתית התקשורת היחידה בישראל ולמעשה תשתית התקשורת של השלטון ומערכת הביטחון.

התשתית הקווית של כל חברות התקשורת המתחרות (הוט, סלקום, פרטנר) איננה מגיעה לכל מקום בארץ אלא רק למקומות שיש עניין כלכלי לחברות המתחרות לפרוס שם תשתית. כך שטענתך שניתן להזמין קווי סיב אופטי מכמה ספקיות תשתית איננה ישימה במקומות רבים בישראל.

זאת ועוד, במקומות מסויימים עדיין נעשה שימוש בקווי טלפון אנלוגיים (אותם קווים שבהם אתה מקבל זרם חשמלי ממתקן בזק) ורק בזק מספקת כיום עדיין את השירות הזה.

אני משתמש עדיין בטלפון הקווי של בזק (זה עם הזרם החשמלי) ועם טלפון לחיצים מסוג זמיר תוצרת חברת טלרד משנות ה-80 והטלפון הזה של חברת טלרד הישראלית איכותי וחזק הרבה יותר מכל הזבל האסייתי שמיובא כיום לישראל (לאחר שהופסק הייצור של טלפונים בישראל לאחר שהשוק הישראלי נפתח ליבוא של זבל אסייתי).
לגבי המוסיקה המושמעת אתה כנראה צודק.
פשוט לא הסכמתי עם אתה הכללה שעשית בקביעה שלך על תקליטי וויניל נגד מוסיקה דיגיטלית.

לגבי הטלפוניה, אתה צודק חלקית.
אכן פריסה כלל ארצית נגישה יש רק לבזק.
כמובן שכחת את חברת החשמל, שגם לה יש תשתית להעברת נתונים בכל מקום וגם חברות הסלולר שלהן יש סיבים אופטים שמובילים לתחנות בסיס שלהם שפרוסות בכל המדינה (לא יודע לגבי יהודה ושומרון).
לחברות הכבלים לדעתי גם כן יש פריסה ארצית (לא מכיר שום יישוב שHOT לא זמינה בה, אשמח אם תאיר את עיני).
מה שכן אתה צודק, לחברה מסחרית שבאה להשכיר קווי סיבים אופטיים, בהרבה מאוד מקומות אין ברירה אלה להזמין את התשתית מבזק.
העניין הוא כמובן לא טכנולוגי, כי אם לוגיסטי ורגולטורי.

צריך גם לציין שרוב החברות המסחריות גם לא כל כך מעוניינות באיזורים מרוחקים אלה, ככה שעבורן זה אפילו לא בעיה.
בכל אופן, זה לא מה שטענת.
אתה טענת שיש אמינות יוצאת מן הכלל לחברות שהכסף לא עניין מבחינתן שרק בזק יכולה לספק.
זה כמובן לא נכון.
אני די בטוח שאם תגיע מחר חברה כל שהיא עם כיסים מאוד עמוקים ותחליט לפרוס תשתית כלל ארצית עם גיבוי משולש (נניח סיב אופטי של בזק, של פרטנר ושל הוט), היא בהחלט תוכל לעשות זאת (זה יעלה ביוקר, אבל הבעיה היחידה תהיה כנראה החסמים שהמדינה תשים בפניה).
לדעתי זה עדיין יהיה משמעותית יותר זול מטופולוגיה של רשת אנלוגית שתיארת.

ואם אנחנו רוצים לחזור לענייני הפורום הזה.
גם רכבת ישראל (לפי מה שידוע לי) לא בחרה להשתמש רק בתשתית של בזק בבואה לפרוס רשת תקשורת ובקרה שתשמש אותה לצרכיה השונים.
 

25306yosef

New member
לא שכחתי את חברת החשמל.

לגבי המוסיקה המושמעת אתה כנראה צודק.
פשוט לא הסכמתי עם אתה הכללה שעשית בקביעה שלך על תקליטי וויניל נגד מוסיקה דיגיטלית.

לגבי הטלפוניה, אתה צודק חלקית.
אכן פריסה כלל ארצית נגישה יש רק לבזק.
כמובן שכחת את חברת החשמל, שגם לה יש תשתית להעברת נתונים בכל מקום וגם חברות הסלולר שלהן יש סיבים אופטים שמובילים לתחנות בסיס שלהם שפרוסות בכל המדינה (לא יודע לגבי יהודה ושומרון).
לחברות הכבלים לדעתי גם כן יש פריסה ארצית (לא מכיר שום יישוב שHOT לא זמינה בה, אשמח אם תאיר את עיני).
מה שכן אתה צודק, לחברה מסחרית שבאה להשכיר קווי סיבים אופטיים, בהרבה מאוד מקומות אין ברירה אלה להזמין את התשתית מבזק.
העניין הוא כמובן לא טכנולוגי, כי אם לוגיסטי ורגולטורי.

צריך גם לציין שרוב החברות המסחריות גם לא כל כך מעוניינות באיזורים מרוחקים אלה, ככה שעבורן זה אפילו לא בעיה.
בכל אופן, זה לא מה שטענת.
אתה טענת שיש אמינות יוצאת מן הכלל לחברות שהכסף לא עניין מבחינתן שרק בזק יכולה לספק.
זה כמובן לא נכון.
אני די בטוח שאם תגיע מחר חברה כל שהיא עם כיסים מאוד עמוקים ותחליט לפרוס תשתית כלל ארצית עם גיבוי משולש (נניח סיב אופטי של בזק, של פרטנר ושל הוט), היא בהחלט תוכל לעשות זאת (זה יעלה ביוקר, אבל הבעיה היחידה תהיה כנראה החסמים שהמדינה תשים בפניה).
לדעתי זה עדיין יהיה משמעותית יותר זול מטופולוגיה של רשת אנלוגית שתיארת.

ואם אנחנו רוצים לחזור לענייני הפורום הזה.
גם רכבת ישראל (לפי מה שידוע לי) לא בחרה להשתמש רק בתשתית של בזק בבואה לפרוס רשת תקשורת ובקרה שתשמש אותה לצרכיה השונים.
לא שכחתי את חברת החשמל.
התשתית של חברת החשמל לא נגישה לצרכני התקשורת.

התשתית של הוט לא מגיעה לכל מקום בישראל מאחר וזו תשתית שנועדה במקור לצורך אספקת טלויזיה רב ערוצית לבתי מנויים. ולכן במקומות רבים בישראל שאין בהם בתי מגורים של צרכני טלויזיה פוטנציאלים, אין שם תשתית להוט. למיטב ידיעתי, גם במקומות רבים בישראל המאוכלסים באוכלוסיה חרדית אין שם תשתית להוט מאחר וחרדים אינם צרכנים פוטנציאליים של טלויזיה רב ערוצית.

זאת ועוד, במקומות רבים בישראל הוט מספקת את שירותיה באמצעות תשתיותיה של חברת בזק.

גם לחברות סלקום ופרטנר אין תשתית כלל ארצית המגיעה לכל מקום בישראל אלא רק למקומות שיש שם כדאיות כלכלית בפריסת תשתיות ובעיקר לאזורי תעשייה ולמקומות שיש בהם ריכוז של עסקים רבים, מגמה שהחלה בחברת סלקום לפני כ-18 שנה תוך ניצול העובדה שתשתית הוט לא הגיעה אז לאזורי תעשייה מאחר והיא התמקדה בימים ההם באזורי מגורים שבהם קיימים צרכנים פוטנציאליים של טלויזיה רב ערוצית.

גם החברות סלקום ופרטנר רוכשות כיום שירותי תמסורת אופטית מחברת בזק לתחנות הבסיס שלהן במקומות שאין להן שם תשתית מאחר ואין להן שום כדאיות כלכלית לפרוס שם תשתית. התשתית האופטית של סלקום ופרטנר לא מגיעה לכל מקום בישראל. להזכירך, מדינת ישראל זה לא רק השטח שבין גדרה לחדרה.

רכבת ישראל לא מגיעה לכל מקום בישראל. ובנוסף לא ידוע לי על שימוש של רכבת ישראל לצרכיה בתשתיות של החברות הוט / סלקום / פרטנר. למיטב ידיעתי, החברות הוט / סלקום / פרטנר (מחק את המיותר) משתמשות לצרכים שלהן בתשתית של רכבת ישראל ולא להפך.

אני עדיין טוען שיש אמינות יוצאת מן הכלל לחברות שהכסף לא עניין מבחינתן ושרק בזק יכולה לספק את האמינות הזו וזאת מאחר שרק לחברת בזק יש תשתית כלל ארצית נגישה לכל המגיעה לכל מקום במדינת ישראל וללא יוצא מן הכלל ויש לקוחות עיסקיים שזה מה שחשוב להם. החברות סלקום ופרטנר פעילות בעיקר בין גדרה לחדרה ואילו חברת הוט פעילה כאמור בעיקר באזורים שיש בהם צרכנים פוטנציאליים של טלויזיה רב ערוצית.

יש עדיין צרכנים רבים הצורכים את שירות הטלפון האנלוגי עם הזרם החשמלי שרק בזק מספקת אותו. גם שירות האיתותים הארצי (SS7) מופעל עדיין באופן בלעדי על ידי חברת בזק ולא נראה לי שזה ישתנה בעתיד.

לא נראה לי הגיוני שחברה פרטית עם עודף של מזומנים תשקיע כסף בפריסת תשתית תקשורת לכל מקום במדינה שאין כל כדאיות כלכלית בהשקעה שם. בזק זה סיפור אחר לחלוטין מאחר וכאמור התשתית של בזק היא תשתית שבעבר היתה תשתית של השלטון ומערכת הביטחון ולכן ההשקעות בעבר בתשתיות של בזק לא בוצעו משיקולים כלכליים אלא משיקולי ביטחון המדינה ואספקת שירותים למערכת הביטחון וצרכיה.
 

gal-or

New member
אז או קי

חוויה לא נעימה
אמש בעת שהותי באוטובוס ישבתי ליד מספר פרחחים צעירים שהשמיעו מוזיקה בקולי קולות מהטלפונים החכמים שלהם. הם צעקו וצחקו בקולות משונים והפריעו לכל האוטובוס.
האם לדעתכם במקרים כאלו מותר וכדאי להעיר לאנשים כאלו על ההפרעה שלהם לאחרים? ברכבת למשל ברור יחסית שצריך לשמור על שקט ובאוטובוסים זה פחות המצב.
אז או קי
אני לא הייתי מעירה:
1. ילד שלא שלי עושה משהו שלא נראה לי, אז שיעשה. אני לא אמורה לחנך את כל העולם.
2. ממה שנשמע לי, לא רצוי להתעסק איתם!!!
3. גם מבוגרים מדברים ככה שכל האוטובוס שומע את כל השיחה ושותף לה.
4.מי שמפריע למרחב הציבורי, וזה לא משנה מה גילו, צריך להיות מחוץ לאוטובוס. לדעתי לפחות.
 

raya

Well-known member
לדעתי - מן הראוי היה שהנהג יעצור את האוטובוס

חוויה לא נעימה
אמש בעת שהותי באוטובוס ישבתי ליד מספר פרחחים צעירים שהשמיעו מוזיקה בקולי קולות מהטלפונים החכמים שלהם. הם צעקו וצחקו בקולות משונים והפריעו לכל האוטובוס.
האם לדעתכם במקרים כאלו מותר וכדאי להעיר לאנשים כאלו על ההפרעה שלהם לאחרים? ברכבת למשל ברור יחסית שצריך לשמור על שקט ובאוטובוסים זה פחות המצב.
לדעתי - מן הראוי היה שהנהג יעצור את האוטובוס
ויסביר לאותם "פרחחים" שהרעש מפריע לו לנהיגה, ועד שהם לא יחלישו את המוסיקה - הוא לא מוכן להמשיך לנסוע ולסכן את הנוסעים.
ואם הם יתחצפו אליו - לדעתי זכותו לנסוע לתחנת משטרה.
רעיה
 
זה היה אוטובוס צפוף יחסית

לדעתי - מן הראוי היה שהנהג יעצור את האוטובוס
ויסביר לאותם "פרחחים" שהרעש מפריע לו לנהיגה, ועד שהם לא יחלישו את המוסיקה - הוא לא מוכן להמשיך לנסוע ולסכן את הנוסעים.
ואם הם יתחצפו אליו - לדעתי זכותו לנסוע לתחנת משטרה.
רעיה
זה היה אוטובוס צפוף יחסית
והם (ואני) היו בחלק האחורי, כך שיכול להיות שמי שהיה מקדימה פחות שמע את הרעש.

בנושא אחר,באותה נסיעה (נערכה במוצ"ש) ובכל הנסיעות האחרות שלי באותו קו במוצ"ש, שמתי לב שהנהג לא נותן לעלות מאחורה למרות שבדר"כ עולים בערך 40-50 נוסעים, מה שמאוד מעכב את זמן העלייה. יש לו מכונת תיקוף גם מאחורה. מה לדעתכם הסיבה לכך?
 

raya

Well-known member
לא חושבת שזה משנה שהיית בחלק האחורי...

זה היה אוטובוס צפוף יחסית
והם (ואני) היו בחלק האחורי, כך שיכול להיות שמי שהיה מקדימה פחות שמע את הרעש.

בנושא אחר,באותה נסיעה (נערכה במוצ"ש) ובכל הנסיעות האחרות שלי באותו קו במוצ"ש, שמתי לב שהנהג לא נותן לעלות מאחורה למרות שבדר"כ עולים בערך 40-50 נוסעים, מה שמאוד מעכב את זמן העלייה. יש לו מכונת תיקוף גם מאחורה. מה לדעתכם הסיבה לכך?
לא חושבת שזה משנה שהיית בחלק האחורי...
 

Bus Nerd

Active member
אולי הנהג בשעה הזו לא מודע לנהלים

זה היה אוטובוס צפוף יחסית
והם (ואני) היו בחלק האחורי, כך שיכול להיות שמי שהיה מקדימה פחות שמע את הרעש.

בנושא אחר,באותה נסיעה (נערכה במוצ"ש) ובכל הנסיעות האחרות שלי באותו קו במוצ"ש, שמתי לב שהנהג לא נותן לעלות מאחורה למרות שבדר"כ עולים בערך 40-50 נוסעים, מה שמאוד מעכב את זמן העלייה. יש לו מכונת תיקוף גם מאחורה. מה לדעתכם הסיבה לכך?
אולי הנהג בשעה הזו לא מודע לנהלים
 
ניכר שעלית בטעות לאוטובוס שנוסע לאספמיה.

לדעתי - מן הראוי היה שהנהג יעצור את האוטובוס
ויסביר לאותם "פרחחים" שהרעש מפריע לו לנהיגה, ועד שהם לא יחלישו את המוסיקה - הוא לא מוכן להמשיך לנסוע ולסכן את הנוסעים.
ואם הם יתחצפו אליו - לדעתי זכותו לנסוע לתחנת משטרה.
רעיה
ניכר שעלית בטעות לאוטובוס שנוסע לאספמיה.
רדי בתחנה הקרובה והחליפי לאוטובוס הנוסע לתחתית החברה האנושית.
 


ניכר שעלית בטעות לאוטובוס שנוסע לאספמיה.
רדי בתחנה הקרובה והחליפי לאוטובוס הנוסע לתחתית החברה האנושית.

 

down und

New member
הוא לא התבלבל, הוא במכוון ובמודע התכוון ואכן הגיב

הגבת להודעה שלי במקום להודעה המקורית..
הוא לא התבלבל, הוא במכוון ובמודע התכוון ואכן הגיב
לתגובה שלך.
כי אין כאלו נהגים שיעירו לנוער חצוף להנמיך מוסיקה רועשת כפי שהצעת
ולכן הוא דבר על אספמיה (במובן של חלומות באספמיה).
 
חחח ברכבת ברור שצריך לשמור על שקט? זה זוועה ברכבת

חוויה לא נעימה
אמש בעת שהותי באוטובוס ישבתי ליד מספר פרחחים צעירים שהשמיעו מוזיקה בקולי קולות מהטלפונים החכמים שלהם. הם צעקו וצחקו בקולות משונים והפריעו לכל האוטובוס.
האם לדעתכם במקרים כאלו מותר וכדאי להעיר לאנשים כאלו על ההפרעה שלהם לאחרים? ברכבת למשל ברור יחסית שצריך לשמור על שקט ובאוטובוסים זה פחות המצב.
חחח ברכבת ברור שצריך לשמור על שקט? זה זוועה ברכבת
 
הערתי כמה פעמים. מעירים בנימוס ומציעים להשתמש באוזניות.

חוויה לא נעימה
אמש בעת שהותי באוטובוס ישבתי ליד מספר פרחחים צעירים שהשמיעו מוזיקה בקולי קולות מהטלפונים החכמים שלהם. הם צעקו וצחקו בקולות משונים והפריעו לכל האוטובוס.
האם לדעתכם במקרים כאלו מותר וכדאי להעיר לאנשים כאלו על ההפרעה שלהם לאחרים? ברכבת למשל ברור יחסית שצריך לשמור על שקט ובאוטובוסים זה פחות המצב.
הערתי כמה פעמים. מעירים בנימוס ומציעים להשתמש באוזניות.
ברוב הפעמים זה עוזר.
 
דוגמה לניסוח:

הערתי כמה פעמים. מעירים בנימוס ומציעים להשתמש באוזניות.
ברוב הפעמים זה עוזר.
דוגמה לניסוח:
״אחי, אני אחרי יום ארוך בעבודה וכל מה שאני צריך זה קצת שקט. אתה יכול להשתמש באוזניות בבקשה?״

לפעמים יש לי בתיק אוזניות שלא אכפת לי לזרוק, והיו פעמים שהצעתי לאנשים שאתן להם אוזניות אם אין להם. אף אחד לא הסכים להצעה בינתיים, אבל הם הבינו את הרמז.
 

25306yosef

New member
אני מעדיף להתעלם מהם ולא להעיר להם.

דוגמה לניסוח:
״אחי, אני אחרי יום ארוך בעבודה וכל מה שאני צריך זה קצת שקט. אתה יכול להשתמש באוזניות בבקשה?״

לפעמים יש לי בתיק אוזניות שלא אכפת לי לזרוק, והיו פעמים שהצעתי לאנשים שאתן להם אוזניות אם אין להם. אף אחד לא הסכים להצעה בינתיים, אבל הם הבינו את הרמז.
אני מעדיף להתעלם מהם ולא להעיר להם.
אפשר להתעלם מהם ולחשוב על דברים אחרים.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה