חדש🌻-כשכוכבים נופלים-אילן שיינפלד/איור:הילה חבקין/ קטגוריה: ספרות ילדים/ הוצאה: שופרא הוצאה לאור בעמ/2024

יעלקר

Well-known member
מנהל
1713101907105.png

תקציר

הספר "כשכוכבים נופלים" נכתב לבקשת משפחות מעוטף עזה כדי לנחם את ילדיהן. הוא פּוּתח בסיוע אנשי מקצוע, ומקנה לילדים וילדות כלים להתמודד עם אבדן.
בְּעוֹלָמָהּ שֶׁל כּוֹכָבָה, גּוּרַת כּוֹכָבִים, הַכֹּל הָיָה נִפְלָא. עַד שֶׁיּוֹם אֶחָד הִתְחוֹלְלָה סְעָרָה בַּשָּׁמַיִם וַהֲמוֹן כּוֹכָבִים נָפְלוּ וְהוֹתִירוּ אַחֲרֵיהֶם חוֹרִים שְׁחֹרִים שֶׁל כְּאֵב וְאָבְדָן.
כּוֹכָבָהּ נִמְלְאָה בְּעֶצֶב.
אֵיךְ הִתְגַּבְּרָה עַל הָעֶצֶב שֶׁחָשָׁה?
התשובה בספר נחמה לילדי הגיל הרך וראשית קריאה מאת המשורר והסופר אילן שיינפלד, אשר נכתב לבקשת משפחות מעוטף עזה לספר שיעזור לילדיהן להתמודד עם האימה שחוו ועם האובדן שהם עדיין חווים. הוא פּוּתח בסיוע אנשי מקצוע, מקנה לילדים ולילדות כלים להתמודדות עם המצב, ומלווה בציורים מרהיבים של כלת פרס זאב לספרות ילדים, המאיירת האהובה והמוערכת הילה חבקין.
בסיום הספר ישנו דף עבודה להורה, למורה ולילד/ה, וגם הזמנה לשלוח רשימת משאלות למחברו. כך יוצר הספר דיאלוג בין הקוראים הצעירים לבין הסופר.
זהו ספר הילדים השביעי של אילן שיינפלד, משורר וסופר עטור פרסים ואב יחידני לתאומים בני אחת-עשרה, המתגוררים יחד בגליל המערבי.

*https://www.colbonews.co.il/israel-in-war/159944/
*https://www.hamifras.co.il/book/כשכוכבים-נופלים

*https://mhg.news/כְּשֶׁכּוֹכָבִים-נוֹפְלִים/
ראה תגובה הבאה
 

יעלקר

Well-known member
מנהל
סוקרת ד"ר נעמי בן-גור, מרצה, חוקרת, עורכת, מתרגמת וסופרת לילדים-ספריית מכללת סמינר הקיבוצים


בעולמה של כוכבה, גורת כוכבים, הכול היה נפלא. עד שיום אחד התחוללה סערה בשמים והמון כוכבים נפלו והותירו אחריהם חורים שחורים של כאב ואבדן. כוכבה נמלאה עצב. איך התגברה עליו?
המשורר והסופר אילן שיינפלד כתב מעשייה המרחיקה את אסון ה-7 באוקטובר מן הארץ אל השמיים, ומציעה דרך של התמודדות בעזרת שיח, אמפתיה ודמיון. כוכב קדמונים הזקן שמוזעק לעזור לכוכבה, לדובב אותה, לדבר אל ליבה ולשמח אותה, עומד במשימה ומתווה לנו דרך אפשרית לעשות זאת, באמצעות הזדהות, הבנה, יצירת דיאלוג, "אני לגמרי מבין אותך. גם אני עצוב בכל פעם שאני רואה כוכב נופל." ואז הוא מגלה לה את הסוד כיצד אפשר להסב את המבט מן החור השחור שהותירו כוכבים שנפלו.
לאחר שנעלם כוכב קדמונים הזקן וכוכבה רצתה שהכול יחזור להיות כמו שהיה, נעצרה ואמרה לעצמה, "האם יתכן שכוכב קדמונים התכוון לרמוז לי משהו, משהו שקשור ביכולת שלי לבחור במה להביט, בחושך או באור, למשל, או במי שישנו ובמי שחסר?" כוכבה הקטנה גילתה שוב את השמש הטובה והמאירה, את העולם הפורח ויצוריו. ו"היא חייכה לעצמה בפעם הראשונה מאז הסערה הגדולה בשמים." מאז היא הרגישה קצת יותר שמחה, אם כי "מעולם לא שכחה את הכוכבים שנפלו מסביבה, אבל ידעה: הם תמיד יעזרו לה למלא את משאלותיה. ככה זה בשמים כשכוכבים אוהבים."
בפתח הספר מספר שיינפלד כי כתב את הסיפור בן-לילה לבקשת משפחות האסון בעוטף עזה.
איך כותבים סיפור כל כך יפה בן לילה? ובכן, קודם כל הספר נכתב מתוך חוויה אישית של אבדן שאמנם התרחש לפני שנים אך חוויות כאלה נשארות צרובות בנפש. הסיפור היה גנוז אצלו שנים רבות ועכשיו כתב אותו מחדש.
בסוף הספר מופיעות הצעות לעבודה למורה, להורה ולילד/ה.
דבר שטרם ראיתי בספרים: בעמוד הזכויות נכתב "ניתן וראוי לשכפל, להעתיק, לצלם ולהפיץ חינם בלבד כל חלק שהוא מספר זה, והלוואי שיועיל להורים, למחנכים/ות, למטפלים/ות ולילדים/ות לעבד את האבל."
הספר מלווה באיוריה היפים, העדינים והשמיימיים של הילה חבקין, המתאימים לו ככפפה ליד.
כמו כל ספר טוב, כשכוכבים נופלים אינו מוגבל לאירוע הספציפי בעקבותיו יצא לאור אלא מתאים לכל חוויית שכול ואבדן, בכל גיל. כדאי מאד.
מגיל 4.
 
למעלה