אני עובר שם כמעט כל יום. עד לקו של הכניסה לרמזור של מחלף
למה שיהיה איטי מדי? זה סה"כ פורטל די קצר
וכבר עובדים עליו הרבה זמן. אם תצליח להציץ פנימה באיזה סופ"ש (עם רחפן למשל) תוכל לראות. נדמה לי שמישהו צילם את הפורטל הזה עם רחפן בפורום לפני כמה חודשים וכבר אז ראו התקדמות יפה.
אין לי יותר מדי מידע פנימי, אבל אני יודע שהתוואי הזה בהחלט לא מתאים ל cut&cover, ונראה לי לא הכי סביר שישתמשו בחומרי נפץ במקום הזה.
בד"כ בונים פורטלים בכרייה רגילה, כי הרי סה"כ מדובר בפתח אלכסוני למנהרה - משהו שממש קל לחפור עם מחפרונים ואפילו לא מורכב הנדסית מהבחינה הזו.
אני עובר שם כמעט כל יום. עד לקו של הכניסה לרמזור של מחלף
גהה חפרו מלמעלה כלפי מטה. כל פעם הסיטו את התנועה לנתיב אחר ובנתיב הפנוי חפרו לעומק עם טרקטורים פשוטים עד שהגיעו לעומק הרצוי. אחרי זה כיסו את החפירה העמוקה עם לוחות בטון וסימנו עליהם נתיבים כתומים לכלי רכב וצהובים לאוטובוסים. כל התנועה עברה לנתיבי הפלטות של הבטון ובנתיבים שהתפנו עשו אותו דבר. חפרו בהם מלמעלה כלפי מטה.
זה המצב בבני ברק ובפ"ת עד לקו העצירה של המכוניות ברמזור של הכניסה למחלף עצמו שמתחת לגשר גהה.
תחילת השיפוע של הפורטל כבר גמור באמצע ז'בוטינסקי בפ"ת מרחוב שנקר ועד לרחוב היצירה. יש שם שיפוע מוכן עם מעקות מתכתיים חדשים בשני הצדדים שלו.
הצומת של רחוב היצירה עם ז'בוטינסקי בוטלה למשך הזמן של החפירה בה. שמו שם רק רמזור זמני כדי לאפשר להולכי רגל לחצות את ז'בוטינסקי בזמן שהצומת בוטלה. כבר החזירו את הצומת למצב ההתחלתי שלה כשגמרו בה את החפירה ועכשיו החפירה היא בקטע שבין רחוב היצירה למחלף גהה. בקטע הזה כל הזמן משנים את הנתיבים לנסיעה כדי לחפור בנתיבים החסומים. היתה תקופה שהפרידו לגמרי בין הנת"צ לנתיבים הכתומים ממערב למזרח אבל עכשיו שוב הצמידו אותם ביחד.
עוד מעט יגמרו את כל חפירת המסעף משני צידי מחלף גהה ואז יתחיל האתגר האמיתי. לפי אופן העבודה של נת"ע עד עכשיו- הם יתחילו לחסום פניה אחת בכל פעם במחלף גהה ובפניה הזאת הם יחפרו לעומק. אחרי זה הם יכסו אותה עם פלטת בטון ויעברו לפניה אחרת במחלף. כנראה שהם יאפשרו נתיב עוקף בזמן של כל חפירה כדי לא לסתום את המחלף. במקום שלושה נתיבי פניה שיש היום במחלף הם כנראה יאפשרו נתיב פניה אחד וכל הזמן הם יסיטו אותו ממקום למקום. זה יגרום לפקקי תנועה אדירים בכל גוש דן.
גם בתנועה מזרחה-מערבה מתחת לגשר הם בטח יחסמו בכל פעם חצי מחלף ויאפשרו תנועה פעם בחצי הצפוני שמתחת לגשר ופעם בחצי הדרומי. זה גם יגרום לפקקי תנועה אדירים בכל גוש דן.
הם שומרים את החפירה הקשה הזאת לסוף כי לחפירה הזאת יש השפעות בהיקפים ארציים על התנועה ולא רק בהיקפים עירוניים מקומיים כמו שעד עכשיו היה לנת"ע.