זוגיות רעה, נמאס לי ממנה

אני הייתי מציעה לך ללכת לטיפול לבד

זאת לשם השגת שתי מטרות:
לעזור לך להתמודד עם החששות שלך מגירושין.
ללמוד איפה טעית כדי לא לחזור על אותן טעויות בעתיד.

על קצה המזלג, דעתי:
לגבי הילדים, הם כבר יחסית גדולים, יחסית עצמאיים, ויתמודדו עם המצב. אם לא תהפכו אותם לכלי משחק כדי לפגוע אחד בשני באמצעות הילדים. מה שאני מקווה שלא תעשו.

הפחד להיות לבד לא מוצדק. גם כי הניסיות מראה שרוב הגרושים מוצאים עצמם במערכות יחסים חדשות שאמנם נוטות להיות פחות יציבות, אבל אין לבד. שנית מפני שאתה כיום בסוג של לבד. אתה לא מקבל מאשתך את הדברים שאתה אמור לקבל בזוגיות.

ההוצאות: ההוצאות עולות אבל אנשים מוצאים דרכים להתמודד. אני קוראת בין השורות שאתם לא אנשים קשי יום. אני די בטוחה שתסתדרו. לגבי עלויות הגירושין, מומלץ לפנות לגישור. העלויותיהיו בסדר גודל של אלפי שקלים, לרוב זה מספר חד ספרתי. אם תחליטו, וזה רק עניין של החלטה, שאתם רוצים לנהל הליך בבתי משפט, אז העלויות יטפסו משמעותית.

כפי שאפשר להבין מדבריי, אני לא חושבת שאתה צריך להישאר בסיטואציה שבה אתה נמצא. גם אינני חושבת שאתה צריך או יכול לנסות לשקם את הקשר. נדמה לי שאתה אדם שלא אוהב שינויים וקשה לך ליזום תהליך שכרוך בשינוי כל כך מהותי. זה עוד משהו שאתה יכול לעבוד עליו עם מטפל. גירושין הם לא דבר קל או פשוט וטוב שאתה לא קופץ לזה בקלות ראש. אבל אחר כך, לא באופן מיידי, התועלת מתחילה להתבהר ואתה מבין שכל המאמץ היה כדאי. ואת זה אני אומרת מניסיון.
 

lovelyman79

New member
מבין אותך לחלוטין

אני עם 3 ילדים והדבר היחידי שבגללו אני לא מתגרש זה עלויות הגירושין והעובדה שאראה פחות את ילדיי. גם אצלי המצב גרוע ומדרדר מיום ליום.
 

Il Sole Sorgera

New member
אולי נקים לנו קבוצת תמיכה

תודה על השיתוף ומאחל לך שתמצא דרך לצאת מהמצב הזה.
 
ואתה עוד שם?

אם לא הייתי מכיר אישית מישהו עם סיפור דומה, הייתי אומר הזוי.

אין לך מה לתקן במערכת יחסים כזאת. קח את הדרך הכי קצרה לרבנות. חבל על כל יום שאתה נשאר שם. אם תהיה לכם משמורת משותפת, מזונות לא תצטרך לשלם. שהיא תלביש את הילדים איך שהיא רוצה כשהם אצלה ותטייל לאן שהיא רוצה, כבר לא בעייה שלך.
 

Il Sole Sorgera

New member
תודה על ההתייחסות

קצת כאב לקרוא אבל אני מניח שזה באמת נשמע רע למי ששומע מהצד.
 
לך תדע לאן המהלך הזה יוביל אותך

אולי בעוד שנה מהיום תהיה אדם חדש, אופטימי וחופשי. כרגע אתה רואה הכל בשחור ואפשר להבין את זה לאור האווירה העכורה שבה אתה חי. קצת אופטימיות...
 
נתת למצב להתדרדר הרבה יותר מדי וכנראה שהמצב כבר בלתי הפיך

אני מנחש שזה היה תהליך ארוך שבו הגעתם למצב הנוכחי. היית צריך לעצור את זה עוד מזמן. קשה להאמין שכרגע עוד אפשר להציל את הזוגיות. כרגע המאבק רק על ליבם של הילדים כי היא מרעילה אותם נגדך. אתה צריך להוכיח להם (ואולי גם לעצמך?) שאתה עומד על שלך ואמר עד כאן. זה המסר שאתה חייב להעביר לילדים כדי להציל את הקשר שלך איתם.
 
בהנחה שמה שאתה אומר כאן תואם את המציאות

(ואת זה לא ניתן לדעת, כי קוראים רק את הצד שלך), אתה לא זקוק ליעוץ זוגי, אתה זקוק ליעוץ משפטי.
צור קשר עם עו"ד שיסביר לך את מצבך והאפשרויות העומדות לפניך. כמו זה נראה, הילדים גדולים ואתה שותף מלא בגידולם כך שאתה אמור לקבל משמורת משותפת ולא לשלם אגורה מזונות. לגבי הכלב - לא ברור אצל מי יהיה.
אתה אמור לדעת מה הנכסים שיש לך ולאשתך, חלק את זה בשתיים - זוהי נקודת הפתיחה שלך, ואם היא מתנהגת כמו שאתה מתאר, לאחר הגירושין מצבך יכול רק להשתפר.
 

Il Sole Sorgera

New member
איזה אינטרס יש לי לשקר? אני כותב תחת כינוי אלמוני

בכל אופן, גירושין זה לא סוף סיפור והיא יכולה אם היא רוצה למרר לי את החיים גם תוך כדי המהלך וגם אחריו. זה כשלעצמו פחות מרתיע אותי, רק מציין זאת עובדתית.
 

שילה1

New member
נכון.וזה כבר תלוי בך:אם תדע

להציב גבולות ברורים. כבר הציעו לפניי-לך ליעוץ אצל עו"ד ואם תחליט להתגרש-שקול גישור. קצר וזול ומהותי ויתן אפשרות להוציא כעסים,שלא כמו בבית משפט או ברבני.
 

מריוס זכריה

Member
מנהל
ממה שאני מתרשם מהסיפור שלו -

(וזה רק רושם)
&nbsp
יש סיכוי לגירושין מאוד מכוערים.
כי כשיש חוסר כבוד קיצוני בקשר, והטחת אשמה כדרך חיים, זה לא הולך ללכת בגישור.
זו לא סיבה להמנע מגירושין, אם זה מה שהוא החליט.
אבל הסבירות לגירושין הגיוניים בגישור נראה לי נמוך.
(זה כמובן לא אומר שלא צריך לנסות... תמיד הולכים מהקל אל הכבד)
____________________________________
מריוס זכריה, מטפל, מנחה ויועץ אישי, זוגי ומשפחתי
 
אם צד אחד מוכן לוויתורים תמורת סיום מהיר ושקט, אז לא בהכרח

דיברתי עם יועץ שמלווה אנשים דרך תהליכי גירושין. מספר לי שגירושין בבית משפט אצל זוג שיש להם אי אלו נכסים לריב עליהם זה סיפור של פלוס/מינוס כ-200,000 ₪ מכל צד. רק הייצוג. ושאם אחד הצדדים היה מוותר על זה מראש, אז היה אפשר לסגור הסכם והכסף היה נשאר במשפחה. אבל פה נכנס האגו, מה פתאום שאני אוותר לה/לו. וההמשך ידוע.
 

מריוס זכריה

Member
מנהל
לפעמים ויתור על כספים מסוימים אכן מסיים סכסוך מהר יותר

אבל יש גם תסריט אחר, והוא קורה בעיקר במערכות יחסים רעילות.
(ומה שהשואל מתאר, על פניו, נשמע כמו מערכת יחסים רעילה).

במערכות יחסים רעילות (כמו שאני בטוח שאת יודעת) אין מערכת ראציונלית, אלא יש צרכים פסיכולוגיים עמוקים של התחשבנות, נקמה, אגרסיה ועוד ועוד. אלו בדיוק המקרים בהם יש ניכור הורי, הסתה, תלונות שווא למשטרה ועוד ועוד.

במצב כזה, כל ויתור הוא רק הקדמה לויתור הבא, כי המטרה של הצד המרעיל איננה כלכלית.

אני לא רוצה להיות פסימי ולקבוע שזה מה שיקרה כאן ,במקרה של גירושין.
אבל זו בהחלט אופציה, לאור התיאור שניתן (ואני מסכים שאין לרחת תיאור טקסט של צד אחד כאמת שלמה ומוחלטת).
____________________________________
מריוס זכריה, מטפל, מנחה ויועץ אישי, זוגי ומשפחתי
 
שתי בעיות עם זה (אולי שלוש)

הראשונה שהמלחמות הן בדרך כלל לא על כסף, הן על אגו. אז יעדיפו להוציא 200,000 על מאבקים משפטיים מיותרים ולא לתת אותם לבן או בת הזוג.

הבעייה השנייה, גם בהנחה שיש נכונות עקרונית לויתורים, הבעייה שהם לא יודעים מראש כשהם יוצאים לדרך שזה מה שהולך לעלות להם בסופו של הליך. בד"כ מקבלים מעורכי דין הצעת מחיר של 25K לתחילת התהליך והעו"ד מעריך שזה יכול להגיע ל 50K עד 80K אם העסק יסתבך... אבל יוסיף מייד שהוא כמובן לא חושב שיגיע לזה. את הצינור, וסליחה על הביטוי, תקבל רק כשאתה עמוק בפנים.

הדבר השלישי, כרגע על תנאי, הוא מעורבות עורכי הדין, או עוכרי הדין במקרה זה. כמובן לא כולם כאלה ויש מלא עורכי דין ישרים והגונים, אבל יש גם כאלה שרואים את טובתם האישית לפני טובת הלקוח. וכשאתה במצב מאד פגיע עם עצבים רעועים לחלוטין כשכל העולם שלך מתפרק ואתה "במלחמה על הבית", אתה גם מאד קל למניפולציות. ולצערי לא מעט פעמים עורכי דין או עוכרי דין מנצלים את זה כדי לנפח את חשבון הבנק שלהם. שוב, לא כולם, בלה, בלה, בלה..., אבל יש כאלה.
 

Il Sole Sorgera

New member
אני מוכן לויתורים קטנים לתת לה תחושת ניצחון

יש לי גם חבר עו"ד, כמו אח, שמוכן לנהל מו"מ בשמי. כי היא עורכת דין במקצוע. הם מכירים בינהם כמובן הרבה שנים כך שזה לא יהיה לגמרי מנוכר.
 

שילה1

New member
מריוס-אתה טועה.דווקא לגישור כי

רק שם ניתן "להוציא קיטור". סמוך על נסיוני,בנושא.
 

dayoogla

New member
היא תאכל אותו בלי מלח בגישור

זה לא עניין של להוציא קיטור, היא כל הזמן תוקפת והוא מתגונן. מריוס צודק, אבוד מראש בגישור.
 

dayoogla

New member
אתה בטח לא יודע מה זה משבר עמוק

אני שמח שהניסיון שלך עם גישור היה מוצלח, אבל לא מתאים לכל מקרה. זה כלי שלא מתאים לכל זוג ולכל ולכל משבר. ואת זה לא אני אומר, אמר לי את זה אחד המגשרים הבכירים בארץ. תשתחרר מהתפיסה של "להוציא קיטור והכל יהיה בסדר" כי זה לא טיפול פסיכולוגי. זה משחק אחר לגמרי.
 
למעלה