והנה קצת אייל גולן

והס מלהזקיר את מוטי אילון ועדת מעריציו (ובראשם

גדול הדור, חיים דרוקמן הי"ו)
 

E טי

New member
תלמידו של הרב מוטי אלון: האמנתי שנעשה לו עוול. טעיתי והטעיתי

תלמידו הקרוב של הרב מוטי אלון ומי שהוביל את הקמפיין הציבורי לטיהור שמו, עורך חשבון נפש בעקבות הפרשה החדשה: "ייתכן שהספקנות שלנו הגבירה את הסכנה לפגיעה. אמשיך לקרוא לו 'הרב', כי אין למחוק את הטוב שאדם עשה, אבל המסע שלנו לטיהור שמו נגדע. אני מבקש את מחילת אנשי פורום תקנה. מתברר שהם צדקו"
כשקראתי את הפרסום האחרון על הרב מוטי אלון נצבט לי הלב. הכאב היה חד. הפרטים שהתפרסמו סגרו עליי והבהירו שטעיתי. העובדות הציבו בפניי אמת אכזרית וכואבת. המסע המאומץ של תלמידים ומוקירים, ואני ביניהם, לטיהור שמו, נגדע באחת - מבלי להביא תיקון. לפני שנים התגייסנו בגאווה לעמוד לצידו, ונלחמו על זכותנו לסנגר על מי שלימד את כולנו את כוחם של עין טובה, לב מקשיב ולימוד זכות.
&nbsp
כשהתפוצצה הפרשה בשעתה, הייתה לי, כמו לתלמידים רבים של הרב אלון, תחושה חזקה שלא נעשה עמו צדק. יצאתי לבדוק את הטענות ובאופן אישי נברתי בעובדות, בדקתי את פרטי הפרטים ונפגשתי עם חלק מחברי הפורום (אלה שהסכימו). ככל שהתקדמה הבדיקה העצמאית שלי, נחשפתי לסדקים משמעותיים בקביעות הנחרצות של "פורום תקנה", ונערמו עובדות שחיזקו את התחושה שנעשה פה עוול.
&nbsp
מעל הכול, ריחף סירוב עיקש להאמין כי כאב גדול כזה יכול לצאת מאישיות גדולה, נשמה שכל כולה אינטנסיביות נדירה של נתינה וטוב. מתברר היום שבאינטנסיביות הזו היה גם פן אחר, מרכיב נסתר, שהטיפול בו חייב להקדים כל תהליך של בנייה.
ֿ
אוי לנו כחברה אם נעניש אנשים על לא עוול בכפם. זהו בסיס היסוד של עיקרון הזיכוי מספק. כל חברה חייבת להיות נכונה לשלם מחירים, ואפילו לקחת סיכון על מנת שלא תיפול לתרבות של לינץ' בכיכרות. אולם מרגע שהותר הספק, חובה על מי שאחזו בו להרפות ולא להפוך אותו לאידאולוגיה קנאית.
&nbsp
הפרסומים האחרונים הבהירו כי הדגשת הספק הגבירה סיכונים לפגיעה, ולא סייעה גם לרב עצמו. אישית טעיתי והטעיתי אחרים לחשוב כי במקרה שלפנינו הטלת הספק מועילה. לצערי, התברר לי היום כי המאבק שניהלתי מתוך אמונה כנה במה שנתפס אז כעוול, הרחיק בסופו של דבר את הפתרון, מנע טיפול עומק ולא סייע לרב.
אני במודע קורא לו שוב ושוב "הרב". בשבילי הוא תמיד יהיה הרב. אני מאמין בכל לבי שאין כוח בעולם שיכול למחוק את הטוב שעושה אדם. מי שלא הכיר את ההוויה שהתרכזה סביבו לפני יותר מעשור, לא יוכל להבין את עוצמת ההזדהות, לא יוכל להבין כמה הכרת הטוב חשים מכיריו על כמויות העידוד והאהבה העמוקה שקרנו ממנו בשפע על כל סביבתו. אני מסרב למחוק את כל זה. אני מסרב גם להתכחש לרבדים מוצקים באישיותי-שלי שעוצבו בהשראתו. לצד זה, בנחרצות לא פחותה, אני מאמין שאסור לעצום עיניים מול עיוותים.
&nbsp
במבט מפוכח אני מבקש היום מחילה מאנשי פורום תקנה. מסתבר שהם היטיבו לראות את הבעיה ופעלו בזמנו מתוך דאגה כנה. זרקנו בהם אינספור חיצי ביקורת, שגם אם נאמרו בכוונה טהורה, פגעו בהם ובשמם הטוב והציגו אותם באור שלילי. היום מתברר שהם ראו נכוחה את מה שחלקנו מבינים רק עכשיו.
&nbsp
אני מרגיש חובה אישית לבקש את סליחתם של הרב אהרון ליכטנשטיין ז"ל ושל הרבנים יובל שרלו, איתן אייזמן, יעקב אריאל, בני להמן, יהושע שפירא ודוד סתיו, ושל מר ידידיה שטרן והגברת יהודית שילת - ייבדלו כולם לחיים ארוכים - על שביקרנו אותם בצורה נוקבת. סהדי במרום כי האמנתי שנעשה עוול גדול לרב אלון. היום אני מבין שהם פעלו מתוך דאגה ואחריות.
&nbsp
צר לי על ציבור גדול שפירשו את הטלת הספק מצדנו כמסע של טיוח וזלזול. אני מקווה שתימצא הדרך לעזור לכל מי שנפגע ממעשים פסולים, ולתקן את הכאב הגדול הזה בדרך שפויה, בנחישות וברגישות, מבלי לרמוס ולמעוך את הרב, את בני משפחתו הנפלאים ואת אשתו האצילית.
&nbsp
ואני מתפלל שהרב עצמו יקום מהשבר ויאחז במידת האמת.
https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-5423035,00.html
 
תחליט


וכשצועקים: "עין תחת עין", מזדעקים, איזה ברבריות.
&nbsp
אז מה עדיף להיות עורף ראשים או סלחן?
 
כאשר יש לך רק 2 אופציות הכל או כלום אתה חי בתוך טעות .

כאשר תשאל שאלה מידתית המביאה לשיקול הדעת כמויות תקבל תשובה .
 
אתה טועה . הדבר תלוי בנסיבות .

יש נסיבות שבהן הסולח מפסיד ויש נסיבות שבהן הסולח מסוגל להרוויח .
זה תלוי מיקום הסליחה במערכת היחסים .
סליחה שגומרת אירוע היא הפסד .
סליחה שבעקבותיה האירוע נמשך מאפשרת לפעמים רווח אם התוקפנות פסקה .
 
הלכת רחוק...

דברנו על סליחה.
לא על מה יהיה הצעד הבא של האדם - שיכול להיות טפשי או חכם.
 

E טי

New member
נראה שהתבלבלת

"מודה ועוזב ירוחם" היא כתבה על תלמידיו של הרב, שהפסיקו לתמוך בו לאחר שקיבלו ראיות מספיקות.
לא על החוטא בעצמו.
 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
נדמה לי ששגית בכתיב. כנראה התכוונת לכתוב דרעקמן
 

lj101

New member
אני לא יודע היכן אתה חי, אבל כל דור והחוטאים שלו, אלא אם

אם הכוונה שלך שבהבעיה היא בחבר'ה מהצד המזרחי שמשתתפים בחגיגה כמו אחיהם מכסית ומהברנג'ה התל-אביבית האשכנזית מלפני 20,30,40,50,70 שנה ?
אההה, היה גם את דויד, זוכר ?, עשה מעשה מגעיל לחברו ושלח אותו למותו ונתן בראש ל...
 

dory141

New member
אכן, נערת הליווי השנייה של ביבי

הראשונה זו כמובן מירי רגב.
 
מצא את ההבדלים ?

יש בו כנראה מידה רבה של גאונות, וכשהוא רק פותח את הפה הוא סוחף אחריו את כולם בכישרון נדיר. יש לו אינספור מעריצים ומעריצות, רובם המכריע צעירים, שגודשים את הופעותיו ערב אחר ערב. אלפים קונים את יצירותיו, יש לו תכנית קבועה בטלוויזיה ושומעים אותו ברדיו בלי סוף.
עבור רבים הוא סמל, מודל, אליל תרבות ואפילו מנהיג. אנשים מבקשים את קרבתו, רק לטעום משהו קטן מגדולתו – שיעניק להם מעט תשומת לב, ישוחח אתם קצרות. יחידי סגולה זוכים אפילו שיעמוד על הבמה בחתונתם. ויום אחד, יום מר ונמהר, מתחילות להסתובב בעולם שמועות שהכוח האדיר הזה שימש את אותו אדם מוערץ, פצצת כישרון וכריזמה, לניצול מיני ולפגיעה באלו שבקשו את קרבתו.
והמשטרה חוקרת, וקשה מאוד להוכיח, והוא מכחיש נמרצות ו"שופכים את דמו". ואיכשהו, כנראה בגלל מכבש לחצים נורא, רוב המתלוננים והמתלוננות חוזרים בהם, או מסרבים להעיד, או התיישנות, או עילות משפטיות אחרות, ונשארנו עם אישומים "רזים", מחיקת חשדות או עבודות שירות.

וההמשך
 
למעלה