ה100 - צפייה משותפת - עונה 5

didalf

Well-known member
סורי, אני אשתדל לכתוב פה מיד אחרי שאני רואה את הפרקים בעונה הבאה 😅
 

didalf

Well-known member
אוקי חזרתי לצפות בפרק הזה כי זכרתי שהוא טוב ולפי הסיכומים והזכרון שלי מפה פרקי סיום העונה הם אפשריים לצפיה וטובים.
יאוו וכשראיתי הבנתי כמה התגעגעתי לילדים שלי כל השבוע הזה|מאוהב|

שם הפרק היה "השנה האפלה" אז כבר פחדתי.

קלארק מצילה את אבי וכדי שמקרירי יתן להן לחיות מספרת לו שהעין בשמים היא על לופ. חחח הצחיק אותי הוא מבקש מאיזה אחד לעקוף את זה ואנחנו רגילים לרייבן וההוא "לקח לי 10 דקות להבין איך להריץ אחורה":-D

פתאום נראה לי שפספסתי משהו כי איך אקו ידעה את זה? בכל מקרה היא מודיעה לבלאמי בקשר (איזה חמוד איך הוא התרגש לשמוע אותה) אבל בטריג כי דיוזה שם. מסתבר שכולם מדברים עכשיו טריג שוטף (טוב היה להם 6 שנים בחללית ללמוד). וגם: לראשונה אשכרה אמרו ששם השפה הוא טריג!!!!! אני לא יכולה לשפוט אבל נראה לי שהמבטא של בלאמי מזה גרוע:-D
בכל מקרה הם לא יכולים לחזור או לעצור ובלאמי מודיע לאוקטביה.

ספייסקרו הולכים לרגל אחרי מקרירי ומרפי רוצה אקדח גם כן וכשהם רואים נשקים שנראים נטושים מרפי הולך לקחת לו אקדח אבל אז כולם מקיפים אותם. שו בא לעזרה כשהוא כאילו נכנע ואז מרביץ לאחד מהם ויוצר מהומה שבה ספייסקרו כמובן מנצחים כי אקו|כתר| רייבן כועסת על שו שלא הקשיב לה ונשאר במערה.
מרפי מקבל את האקדח שלו:-D

ואני מתה על איך אקו המפקדת שלהם|כתר|

קלארק מעבירה את אבי דיטוקס מזורז ואבי בפלשבאקים נזכרת בשנה האפלה וזה אכן אפל: לא היה להם שום מקור מזון ולכן הפתרון היחיד היה לאכול את המתים מבורות הלחימה. ג'יזס קרייסט.
ואיי כשהם אכלו כמעט הקאתי הסתרתי את המסך לא יכולתי להסתכל. (לא יכלו לפחות לטגן כמו שניצל?:-D) וככה נולד המשפט שלהם - "כולי למען כולנו" שזה ממש מילולי מסתבר, יאבלה. אוקטביה פה היא עדיין לא בלאדריינה המפחידה ומאד קשה לה לעשות את זה. אבי די לא מותירה לה ברירה. הדבר הנוראי באמת הוא כשאנשים מתחילים להתנגד ובראשם קיין. נו קיין די זה לא הזמן עכשיו. אוקטביה בהתחלה לא מוכנה לקחת מאנשים את זכות הבחירה. אבי טוענת שאסור לתת לאנשים את הבחירה הזאת, כי אם הם ימותו מרעב אז 1. לא יהיה להם מספיק בשר שאלוהים ישמור איזה מחשבה מחרידה בכלל. ו2. האנשים שכן יאכלו ויראו את החברים שלהם גוועים ברעב לא יוכלו להתגבר על רגשות האשם והזוועה וזה יגמור גם אותם.
[הערה לצפיה נוכחית: ממש התרשמתי ששמתן לב שאבי הזכירה את דור ה blight בתיבה כבר בפרק השני, כי אני לא שמתי לב עד שהיה לנו ויכוח בנושא]
אז צריך לאלץ אנשים לאכול ומי שלא אוכל הוא אויב של וואנקרו וימות:-0 אמאלה זה מזעזע. בפעם הבאה, כשאנשים מסרבים לאכול (יש שם אחד שאח שלו נהרג אתמול גיזס קרייסט הוא צריך לאכול את אח שלו!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!) אוקטביה מנסה לשכנע אותם יפה בהתחלה. ואז כשהוא מסרב מאיימת עליו עם אקדח. וכשהוא ממשיך מסרב יורה בו. ואז בעוד כמה שמסרבים. והיא בוכה וזה קשה לה כי היא יודעת שזה נוראי;-( אבל היא המנהיגה שלהם והיא צריכה לעשות את זה בשבילם;-(
והכי נורא זה שאבי למעשה נותנת לכל האשמה והרוע ליפול רק על אוקטביה!!!!!!!! כשהיא זאת שדחפה אותה לזה. עכשיו, יכול להיות שזה באמת הפתרון היחיד לא יודעת, אבל להפוך את אוקטביה לשטן היחיד פה??? לפחות תחלקי איתה את הנטל!!!!
אוח מיי בייבי אוקטביה אני לא שונאת אותך אף פעם לא שנאתי אף אחד לא צריך לעבור דבר כזה בטח לא נסיכה כמוך;-(;-(

מאדי עכשיו מלאה בחוכמת המפקדות הקודמות. איזה מדהים זה לשמוע אותה מדברת כמו מפקדת. נגיד מה שהיא אמרה לאבי בזמן הדיטוקס שאני לא זוכרת מה זה היה אבל חכם - אוקי עכשיו שמתי לב: שאבי היא זאת שבחרה בזה. ואחכ כשהיא רצתה להרוג את מקרירי כדי לסיים את המלחמה (אוף קלארק למה לא נתת לה??? למה את בצד שלו??? אז מה אם את יוצאת איתו????) ואז היא אומרת לקלארק -"איך את יכולה להיות נגד אוקטביה אחרי ששמעת את הסיפור הזה? היא סוחבת את הנטל כדי שאחרים לא יצטרכו" - ואני כזה:-0 מאיפה היא יודעת את המשפט הזה?? ואז היא מוסיפה "כמוך בהר וות'ר":-0
עכשיו מאדי יודעת את כל הסיפורים הרעים שקלארק לא סיפרה לה. בכל הסיפורים החברים היו הגיבורים (אפילו מרפי:-D ) אבל קלארק היא הגיבורה בעיניי מאדי, עד עכשיו. כי היא בוחרת בצד הלא נכון.

וואי פתאום באמצע הכתיבה הסתכלתי על כל הטקסט הזה איזה חופרת אני אלוהים😅 ועוד לא סיימתי.

אקו והחברים עוברים על התוכנית של מקרירי כשדיוזה מאזינה ומסתבר שזה תוכנית המלחמה שלה. אקו מעבירה לבלאמי את כל המידע ויש להם עכשיו תוכנית טובה.
ספייסקרו מתכוננים לצד שלהם בלחימה כששו בא לכעוס על רייבן שהיא עדיין כועסת עליו והיא מנשקת אותו יאיייייייייייי|מאוהב| היא כועסת עליו על זה שהוא גרם לה שהיה לה אכפת ממנו אוח|לב| והוא מנשק אותה חזרהההה יאיי לרייבן סופסוף!!|מאוהב| איך אנחנו קוראים להם? ריישו? בטח יש שם יותר טוב. פיילוט מקניק?
אקו בוהה בהם קצת עצובה ואמורי באה לחבק אותה זה היה רגע קטן אבל חמוד.

כשבלאמי בא לספר לאוקטביה על המידע היא אומרת לו - "ככה זה צריך להיות, אני ואתה נלחמים אחד ליד השני" - אעההה|מאוהב| אבל הוא - "אני לא נלחם איתך. אני נלחם כדי לחזור למשפחה שלי" - אאאוץ''' בללל למההה? אוף כולכם משפחה!!
אוף בחלומי אוקטביה ובלאמי ואקו (ושאר ספייסקרו. וגם קלארק) יושבים ביחד ליד מדורה ושרים קומביה;-(
אוף כמעט בכיתי בצפיה הזאת בסצנה הזאת שוב;-(

נראה שהנצחון בכיס של וואנקרו עכשיו ואוקטביה אפילו מוכנה לקבל כניעה של דיוזה ולחלוק את העמק, אבל כרגילללללללללל משהו חייב להשתבש אוף דייייי. דיוזה וקיין מסגירים את עצמם למקרירי ומספרים לו שלאוקטביה יש את התוכנית שלו:-0 לאאאאאא קיין למההההה? גררר אוקי עד עכשיו כעסתי עליו רק קצת שהוא בוגד כי אוקטביה הייתה פסיכית וכי היה לו חזון אוטופי יפה לשלום. אבל עכשיו?!?!?!?! אררררגג דמו מותר מבחינתי. אוף ואהבתי אותו דווקא;-( הוא יודע שזאת אבי שלו שדחפה לקטע הזה של להכריח אנשים לאכול שבגללו הוא קורא לאוקטביה שטן??????:-[

מעניין אותי ממש מה אתן חושבות על אבי וקיין בשלב הזה כי בפרק הזה אני שונאת את שניהם.
 

It's Always Sunny

Well-known member
- מאדי מנסה לחזור לפוליס, קלארק מכריחה אותה לחזור לרכב, במהלך הוויכוח שלהן היא מוצאת את ביצי התולעים והורסת את הצנצנת. במהלך הנסיעה מאדי חווה זיכרונות של המפקדים הקודמים, היא חווה זיכרון של בקה נשרפת בחיים. קלארק אומרת לה שהיא יכולה להוציא את הלהבה אבל מאדי מסרבת ואומרת לקלארק שהיא תצטרך להשמיד את הלהבה, מה שהיא לא מסוגלת לעשות בגלל שלקסה נמצאת בלהבה.
בדרך לדיוזה, קלארק ומאדי רואות את מקרירי הורג עריקים, בזמן שאחד מהשפוטים שלו קובר את הגופות קלארק מתגנבת מאחוריו ומאיימת עליו באקדח ושואלת אותו איפה אבי. אחרי שהוא מספק לה את המידע היא הורגת אותו.

- מקרירי מחליט לספק לאבי את הכדורים בתנאי שהיא תרפא אותו ואת הצוות שלו, אבי מסרבת ומקרירי מחליט לתת לה כמה שעות כדי לראות אם היא משנה את דעתה. אבי מבקשת מוינסון להבריח לה כדורים, הוא מצליח להשיג לה אותם אבל השומרים בחדר קולטים את הכדורים ו-וינסון מתחיל לנשוך אותם ;-# אוי זה היה מזעזע ובמיוחד שבמקביל ראינו את אבי דוחפת מיליון כדורים לפה שלה |פנים|

- אוקטביה מתמודדת עם אנשי וונקרו שמסרבים לצאת לצעדה איתה לעמק. הם גילו שיש מפקדת חדשה והרבה מהם עדיין מאמינים במסורת הישנה. אוקטביה הולכת לחווה פוגשת את מונטי, הוא מראה לה שהאצות מצליחות לגרום לחווה לשגשג ושאין צורך ללכת למלחמה אבל אוקטביה אומרת לו שמלחמה זו האופציה היחידה. אחר כך אוקטביה הולכת לבקר את בלאמי, הוא אומר לה שהיא לא חייבת לצאת למלחמה אבל נראה לי שזה ברור לכולנו שבשלב הזה לאוקטביה כבר אין ממש ברירה. היא הולכת לחדר שלה וחותכת את עצמה ואז מורחת את הדם על הפנים, בתחילת העונה התלוצצתי שאוקטביה מורחת דם של אחרים על הפנים אבל עכשיו אני רואה שזה הדם שלה ;-# לפני שהיא חותכת את עצמה באזור המרפק, היא כמעט חותכת את עצמה בורידים, היא חשבה להתאבד?
לפני שהן עולות לזירה גאיה אומרת לאינדרה שיש לה כוונה להרוג את אוקטביה, בלאמי מעדכן אותן שהוא לא מתכוון להילחם. הם עולים לזירה ומסתבר שיצר ההישרדות של בלאמי חזק (או לפחות ככה אני פירשתי את זה), במהלך הקרב שלהם גאיה משליכה את החנית שלה לעבר אוקטביה אבל בלאמי גורם לה לפספס את אוקטביה. היא מחזירה את החנית לזירה ואומרת להם להיות האחרונים, לרגע חשבתי (ובטח גם כל מי שהיה בזירה) שהיא הולכת לחסל אותם אבל נראה לי שהיא כבר הייתה מתוסכלת מהסיטואציה, שלא היה לה כוח להתמודד עם זה.
מונטי והרפר נכנסים לזירה ומונטי מראה לכולם את מה שהחווה ההידרופונית הצליחה לייצר, זה פשוט הרס אותי מצחוק שהוא עמד באמצע הזירה והניף פרח באוויר, כאילו זה סימבה :-D זה גורם לכולם להתמרד נגד אוקטביה. אז היא מחליטה ללכת לחווה ולשרוף את היבול. אני לא יודעת איך הם היו צריכים לגשת לסיטואציה אבל קלירלי אוקטביה לא במקום טוב ומונטי והרפר רק דחפו אותה יותר לכיוון הרצון של לצאת למלחמה.


ציטוטים:
  • אבי (למקרירי): "הריאות שלך.. אני שומעת אותן מתמלאות בנוזל, אתה טובע." :-D לפחות היא לא איבדה את חוש ההומור.
  • אוקטביה (למונטי והרפר): "זה בטח נחמד לשחק אדם וחווה בגן עדן בזמן שכולנו נלחמים כדי לשרוד... נלחמים כדי לחיות או שמתים... אם הייתם פה, הייתם מבינים." ואוו זה היה עוצמתי, אם במהלך העונה היה קשה לי להבין מאיפה אוקטביה מגיעה, עכשיו לחלוטין הבנתי אותה, ספייסקרו בחיים לא יוכלו להבין את גודל הטראומה של אנשי הבונקר ואת העובדה שאוקטביה נמצאת במקום שהיא עכשיו בגלל הדברים שהיא הייתה צריכה לעשות למען וונקרו.
  • אוקטביה (לבלאמי): "אני יודעת שאתה מנסה להציל אותי אבל אי אפשר להציל מישהו שכבר מת." :-(
 
נערך לאחרונה ב:

It's Always Sunny

Well-known member
איזה פרק עוצר נשימה. פחות נגעלתי מהקניבליזם אלא הרגשתי כאב עבור וונקרו שנאלצו להתמודד עם הסיטואציה הזו.

- קלארק ומאדי מוצאות את אבי מחוסרת הכרה אחרי מנת יתר, קלארק עושה לה שטיפת קיבה. מקרירי והאנשים שלו תופסים את קלארק. הוא מראה לקלארק את צילומי האבטחה של הבונקר והיא אומרת לו שיש בצילומים האלה לולאת זמן. קלארק מבינה שהאסירים חולים ומחפשים תרופה. מקרירי נותן לקלארק 24 שעות על מנת לגרום לאבי לחזור למצב מתפקד כדי שתוכל לבצע באסירים את התהליך הרפואי שיוביל להחלמה שלהם.
מאדי מאוכזבת מהבחירה של קלארק לסייע למקרירי, את קלארק כרגע זה לא מעניין, היא ממוקדת בלמצוא דרך לגרום לאבי להחלים בתוך 24 שעות. אבי נותנת לה הוראות לגמילה מהירה ומספרת לה לה מה הוביל להתמכרות:
שנתיים אחרי שנכנסו לבונקר יש בעיה בחווה וקופר אומרת שתיקח שנה עד שהיא תוכל לגדל יבול בריא. אבי אומרת שיש רק פתרון אחד, הם כבר נתנו לנו רמז בתחילת העונה לגבי עניין הקניבליזם אבל זה היה כל כך מצמרר להבין מה אבי אומרת במיוחד שזה אפילו לא נאמר באופן ישיר. עוברים בזמן ואנחנו רואים את אנשי הבונקר יושבים בחדר האוכל עם האוכל האנושי שלהם, אוקטביה משמשת דוגמא ואוכלת ראשונה, אבל עדיין יש כאלה שמסרבים לאכול. אבי מתעקשת עם אוקטביה שכולם חייבים לאכול אחרת לא יהיה לשאר מה לאכול, אוקטביה לא רוצה לעשות את זה אבל מבינה שהיא מוכרחה לעשות את זה. כאשר יש אנשים שמסרבים לאכול בזמן הארוחה היא יורה בה וזה גורם לקיין להיכנע ולאכול, מה שגורם לשאר לעקוב אחריו. זה היה כל כך עצוב לראות את אוקטביה יורה באנשים שלה עם דמעות בעיניים כי לא הייתה לה ברירה אחרת :-(
אחרי שאבי עוברת את הגמילה היא וקלארק עובדות על התהליכים הרפואיים על מנת לגרום לאנשיו של מקרירי להחלים.

- אוקטביה צועדת עם וונקרו, בלאמי מזהיר אותה שמקרירי יודע שהם מגיעים. בשביל מה זה טוב לדחוף את זה לאוקטביה לפנים? הרי אין לה אפשרות לחזור בזמן ולא לשרוף את החווה. הם מקימים מחנה בלילה, בלאמי מנסה לשכנע את אוקטביה לחלק את העמק עם הכורים, אוקטביה כמובן רוצה לנצח את המלחמה. אני מופתעת שבלאמי עדיין לא הבין שאין לה יכולת לחשוב על כניעה או חלוקה של העמק. אולי זה ברור לי יותר ממה שזה ברור לו אבל לפי איך שאני הבנתי את זה היא לא רק רוצה להילחם למען המלחמה, אם היא לא תילחם על העמק כל מה שעשתה בבונקר כדי להציל את האנשים שלה לא יהיה שווה כלום.

- במערה, החבר'ה מבינים שוונקרו בדרך לעמק ושאם מקרירי ידע שהם בדרך זה הולך להיגמר בטבח, רייבן מחברת את מכשיר הקשר ואקו יוצרת קשר עם בלאמי ומספרת לו שמקרירי יודע שהם בדרך. בלאמי אומר לה שיש להם 5 ימים למצוא להם כניסה בטוחה לעמק. חוץ מהעובדה שהם גילו שוונקרו בדרך, הם מבינים שקלארק היא זו שעידכנה את מקרירי בפרטים האלה.
ספייסקרו הולכים לסייר כדי לראות מה האנשים של מקרירי מתכננים לעשות, מרפי רואה את כלי הנשק שלהם ורוצה לגנוב אותם. הוא נתפס על ידי אנשיו של מקרירי, שו מגיע ומסגיר את עצמו, האנשים של מקרירי מתכוננים לתפוס אותו אבל הוא משיב מאבק ובעזרת ספייסקרו הורג את אנשיו של מקרירי.
בחזרה למערה, דיוזה מגלה שהפנקס שלה בטעות הגיע לידיים של מקרירי ובפנקס שלה יש הכל.

- קיין ודיוזה מסגירים את עצמם למקרירי על מנת שוונקרו לא יצליחו להיכנס לעמק.

הערות:
  • שו שואל אם יש משהו שרייבן לא יכולה לתקן והיא אומרת שרק את הרגל שלה היא לא יכולה לתקן. מרפי אומר שאם היא תמשיך לקבל מחמאות הראש שלה יהיה גדול מדי בשביל להיכנס למערה :-D
  • אני אוהבת שאקו לוקחת את הפיקוד במערה.
  • מרפי המסכן בסך הכל רוצה לקבל אקדח :-D בסוף קיבל נשק יותר שווה.
  • מאדי אומרת לאבי שקלארק אמרה לה שאימא שלה אדיבה ואוהבת. קלארק לא ראתה את אבי הרבה זמן אז המידע שהיא סיפרה למאדי לא היה ממש עדכני.
  • קלארק אומרת למאדי שבזכות שיתוף הפעולה אם מקרירי מאדי תחיה, ומאדי אומרת לה ש"לחיות עם עצמנו זה סיפור אחר." היא ילדה חכמה וצודקת לדעתי.
  • בלאמי (לאוקטביה): "אני לא נלחם בשבילך. אני נלחם כדי לחזור למשפחה שלי." :-(:-(
  • הנשיקה של רייבן ושו, סוף סוף!

קלארק מצילה את אבי וכדי שמקרירי יתן להן לחיות מספרת לו שהעין בשמים היא על לופ. חחח הצחיק אותי הוא מבקש מאיזה אחד לעקוף את זה ואנחנו רגילים לרייבן וההוא "לקח לי 10 דקות להבין איך להריץ אחורה":-D
:-D:-D:-D

לראשונה אשכרה אמרו ששם השפה הוא טריג!!!!! אני לא יכולה לשפוט אבל נראה לי שהמבטא של בלאמי מזה גרוע:-D
באמת? איזה קטע. אולי לי זה היה ברור כי אתן השתמשתן במונח הזה.
ולגבי ההערה על בלאמי- :-D:-D

מרפי מקבל את האקדח שלו:-D
רצה אקדח וקיבל משהו יותר טוב :-D

ואני מתה על איך אקו המפקדת שלהם|כתר|
היי, גם אני אמרתי את זה :-]

קלארק מעבירה את אבי דיטוקס מזורז ואבי בפלשבאקים נזכרת בשנה האפלה וזה אכן אפל: לא היה להם שום מקור מזון ולכן הפתרון היחיד היה לאכול את המתים מבורות הלחימה. ג'יזס קרייסט.
ואיי כשהם אכלו כמעט הקאתי הסתרתי את המסך לא יכולתי להסתכל. (לא יכלו לפחות לטגן כמו שניצל?:-D) וככה נולד המשפט שלהם - "כולי למען כולנו" שזה ממש מילולי מסתבר, יאבלה. אוקטביה פה היא עדיין לא בלאדריינה המפחידה ומאד קשה לה לעשות את זה. אבי די לא מותירה לה ברירה. הדבר הנוראי באמת הוא כשאנשים מתחילים להתנגד ובראשם קיין. נו קיין די זה לא הזמן עכשיו. אוקטביה בהתחלה לא מוכנה לקחת מאנשים את זכות הבחירה. אבי טוענת שאסור לתת לאנשים את הבחירה הזאת, כי אם הם ימותו מרעב אז 1. לא יהיה להם מספיק בשר שאלוהים ישמור איזה מחשבה מחרידה בכלל. ו2. האנשים שכן יאכלו ויראו את החברים שלהם גוועים ברעב לא יוכלו להתגבר על רגשות האשם והזוועה וזה יגמור גם אותם.
[הערה לצפיה נוכחית: ממש התרשמתי ששמתן לב שאבי הזכירה את דור ה blight בתיבה כבר בפרק השני, כי אני לא שמתי לב עד שהיה לנו ויכוח בנושא]
אז צריך לאלץ אנשים לאכול ומי שלא אוכל הוא אויב של וואנקרו וימות:-0 אמאלה זה מזעזע. בפעם הבאה, כשאנשים מסרבים לאכול (יש שם אחד שאח שלו נהרג אתמול גיזס קרייסט הוא צריך לאכול את אח שלו!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!) אוקטביה מנסה לשכנע אותם יפה בהתחלה. ואז כשהוא מסרב מאיימת עליו עם אקדח. וכשהוא ממשיך מסרב יורה בו. ואז בעוד כמה שמסרבים. והיא בוכה וזה קשה לה כי היא יודעת שזה נוראי;-( אבל היא המנהיגה שלהם והיא צריכה לעשות את זה בשבילם;-(
והכי נורא זה שאבי למעשה נותנת לכל האשמה והרוע ליפול רק על אוקטביה!!!!!!!! כשהיא זאת שדחפה אותה לזה. עכשיו, יכול להיות שזה באמת הפתרון היחיד לא יודעת, אבל להפוך את אוקטביה לשטן היחיד פה??? לפחות תחלקי איתה את הנטל!!!!
אוח מיי בייבי אוקטביה אני לא שונאת אותך אף פעם לא שנאתי אף אחד לא צריך לעבור דבר כזה בטח לא נסיכה כמוך;-(;-(
מעניין אותי ממש מה אתן חושבות על אבי וקיין בשלב הזה כי בפרק הזה אני שונאת את שניהם.
אני מסכימה איתך לגבי האשמה של אבי שהיא לא חלקה את הנטל עם אוקטביה. מסכימה שזה מטופש מצד כל המבוגרים להפיל עליה את כל האחריות. אבל אני לא יכולה לשנוא את אבי או קיין. זה כנראה לא מה שאת רוצה לשמוע אבל מה אני יכולה לומר? גם אם אני לא מסכימה עם הדברים שהם עושים בפרק הזה אני עדיין לא יכולה לשנוא אותם.
אני כן מבינה את אוקטביה יותר טוב ומזדהה איתה. ככל שאני חושבת על הפרק הזה יותר אני מבינה למה אוקטביה מתנהגת כמו שהיא מתנהגת ואיזו טראומה היא עברה, היא לא רצתה להרוג אף אחד כשהם נכנסו לבונקר, התפקיד והמצב הכללי בבונקר הכריחו אותה לעשות את הדברים האלה על מנת שהאנשים שלה ישרדו.
 

Lhuna3

Well-known member
פרק 5X11
אני מסכימה איתך לגבי האשמה של אבי שהיא לא חלקה את הנטל עם אוקטביה. מסכימה שזה מטופש מצד כל המבוגרים להפיל עליה את כל האחריות. אבל אני לא יכולה לשנוא את אבי או קיין. זה כנראה לא מה שאת רוצה לשמוע אבל מה אני יכולה לומר? גם אם אני לא מסכימה עם הדברים שהם עושים בפרק הזה אני עדיין לא יכולה לשנוא אותם.
אני איתך |כן|
 

It's Always Sunny

Well-known member
- וונקרו מתקדמים לכיוון העמק, מקרירי ואנשיו מתחילים לירות עליהם, חלק מצליחים לברוח וחלק ובניהם בלאמי ואוקטביה, תקועים ואין להם לאן לברוח. קיין מוטרד מהעובדה שמקרירי רוצה לחסל את וונקרו, קלארק לעומתו מצדיקה את המעשים שלה. כשקלארק ואבי לא מסתכלות מאדי בורחת, פעם שנייה בעונה הזו שמאדי בורחת מבלי שקלארק שמה לב 8-* קלארק מוצאת את מאדי ומנסה להכריח אותה לחזור לתחנת הדלק. אחרי שכל הדרכים האחרות נכשלות היא מחשמלת את מאדי ;-#
- בינתיים בשממה האנשים שהצליחו לברוח מדווחים לספייסקרו על מה שקרה. מונטי אומר שיש מהומה ושלא הרבה מהאנשים מוכנים לחזור ולהתעמת עם האנשים של מקרירי. מרפי מציע להעביר את וונקרו דרך האוויר, רייבן מתנגדת כי היא חושבת שזה סיכון ויכול להיות שמקרירי יתפוס את שו. אקו לוקחת את העניינים לידיים
בלאמי ואוקטביה מנסים לחצות את הערוץ מבלי להיתפס, הם נתקלים באינדרה ובגאיה הפצועה, בלאמי רוצה לסחוב את גאיה אבל אינדרה אומרת שהם צריכים לברוח. בלאמי ואוקטביה מחליטים להישאר עד שוונקרו יחזרו להציל אותם. הזמן עובר ואינדרה מבינה שהם צריכים ללכת, אוקטביה מחליטה להסיח את דעתם של החיילים על מנת שהשאר יוכלו לברוח.
-קיין מעדכן את אבי שמקרירי מתכוון להרוג את וונקרו, הוא מתחיל להביע פקפוק בדברים שעשה ומרחיק אותה ממנו. אחר כך כשקיין ישן וינסון מגיע לתחנת הדלק, הוא מתחיל לתקוף את קיין ונושך אותו בצוואר ;-#;-# אבי מגיעה ומחשמלת את וינסון למוות.
- אקו, רייבן ושו מגיעים לכנסייה, הם רוצים שמאדי תוביל את וונקרו אל הערוץ, היא מבקשת מהם להוריד את הקולר ממנה, קלארק נכנסת לכנסייה ומאיימת על החברים שלה באקדח. אקו מתחילה להכות את קלארק בזמן שרייבן מורידה את הקולר של מאדי. אקו מגלה שיש לקלארק מיקרופון פתוח, מקרירי נכנס לכנסייה ועוצר את רייבן ושו, הוא כמעט הורג את אקו אבל קלארק משכנעת אותו שלא. אקו וקלארק מדברות, אקו אומרת לקלארק שמאדי לקחה את הלהבה מרצונה החופשי, מאדי מתעלת לקלארק את לקסה ואומרת לה שלקסה לא רוצה שקלארק תעשה את הטעות שלקסה עשתה כשנטשה את סקייקרו במאונט וות'ר. ואז היא אומרת לה שהחיים צריכים להיות יותר מהישרדות;-( |לב-ש| בזכות השיחה הזו קלארק מתאפסת על עצמה ונותנת למאדי את ברכתה ללכת להוביל את וונקרו בערוץ.
- אוקטביה מתחילה לירות על החיילים של מקרירי, הם עומדים להרוג אותה אבל אז ספייסקרו מגיעים עם הרובר, מחלצים את כל מי שנשאר בערוץ (שזה בייסיקלי אוקטביה, בלאמי, אינדרה וגאיה) וזורקים פצצה לעבר החיילים של מקרירי.
 

It's Always Sunny

Well-known member
בשממה יש בלגן, הרבה פצועים ומתים, אין ציוד רפואי, אוכל או מים. החבר'ה ברובר מגיעים וכולם רואים את מאדי, אוקטביה משתחווה לפניה. אהבתי שאוקטביה מבינה שהם זקוקים למאדי ומוותרת על התפקיד שלה.
אקו מעדכנת את אוקטביה שמקרירי תפס את רייבן ושו וזה אומר שיש לו לפחות מישהו אחד שיהיה חייב להטיס את הספינה.
בלאמי מזכיר למאדי שהיא צריכה להוביל את וונקרו דרך הערוץ, היא תוהה לגבי דרך שבה הם יוכלו לעבור מבלי להרוג את האנשים שנשארו בחיים, גאיה אומרת לה לשאול את המפקדים, היא מנחה אותה כיצד לעשות את זה ומאדי מבינה איך הם יכולים לעבור את הערוץ בשלום.
שו עובר עינויים עד שרייבן מסכימה להטיס את הספינה. קלארק הולכת לתא של דיוזה ומוציאה אותה, היא מגיעה למקרירי לפני שרייבן מטיסה את הספינה ומאיימת על התינוקת שלו. בזמן שמקרירי עסוק עם העניינים האלה, ספייסקרו הולכים להסיח את דעתם של האנשים שלו. האנשים של מקרירי פוגעים במנוע של הרובר וספייסקרו יוצאים מהרכב ומתחילים לירות בצלפים, אקו יורה בתותח עם החץ וקשת שלה. מרפי מעסיק את שאר הצלפים בזמן שבלאמי מחפש דרך לירות בתותח השני, מרפי נפצע אבל ממשיך לירות, כל מה שיש לי לומר זה שמרפי לא צריך לדאוג אם הוא ימות, הוא הרי ג'וק, אין מצב שהוא ימות בכזו קלות. בלאמי מצליח לנטרל את התותח. אוקטביה שמבינה שיש להם מעבר בטוח, מבקשת ממאדי להוביל אותם לעמק.
מקרירי מבין שוונקרו בדרך לעמק, הוא מחליט להשתמש בפתרון קיצוני ומכוון את הטילים לעבר העמק. מקרירי מתכנן לטוס לחלל ולהשאיר את שאר האנשים למות על כדור הארץ. קלארק מחשמלת את רייבן (רייבן המסכנה כמה פעמים כבר חישמלו אותה בעונה הזו??) ורייבן נצמדת למקרירי וגורמת לו לחטוף חלק מהזרם החשמלי. קלארק מסיימת את העבודה והורגת את מקרירי.
וונקרו מגיעים לעמק, מאדי רוצה להרוג את האנשים של מקרירי אבל בלאמי מפציר בה לא לעשות את זה. הוא מזכיר לה שהם היו בסיטואציה הזו כשהגיעו לכדור הארץ.
רייבן מודיעה בכריזה שצריך ללכת ("החיים שאנחנו מכירים עומדים להסתיים. שוב." :-D), יש לכולם 9 דקות להגיע לספינה אחרת הם ימותו, no pressure guys.
מרפי פצוע ורוצה להישאר מאחור, אמורי אומרת שאם הוא נשאר אז היא נשארת איתו |לב-ש| מונטי חושב אחרת משניהם וסוחב את מרפי על הגב. זה רפרנס לעונה הקודמת שמרפי חזר במיוחד לקחת את מונטי?
מאדי ובלאמי ביחד עם שאר האנשים (וונקרו והאנשים של מקרירי) מגיעים לספינה, קלארק לא רוצה לתת לאנשים של מקרירי לעלות אבל מאדי אומרת לה לתת להם הזדמנות ("קודם נציל את חייהם, ואז ניתן להם להוכיח שמגיע להם.") קלארק שואלת מי אמר לה את זה ומאדי אומר שבלאמי אמר לה את זה :-]
בתוך העמק אוקטביה מחפשת אנשים שנותרו מאחור, היא מגיעה לאבי ומשכנעת אותה לעלות על הספינה. בינתיים הן מגיעות עם קיין לספינה אבל העניינים שם עדיין לא רגועים כי רייבן רוצה לטוס אבל בלאמי מסרב לעזוב בלי מרפי, אמורי, מונטי והרפר. הוא נעמד מחוץ לספינה ואז למזלו החבורה שלו מגיחה מעבר לפינה, הוא מסייע למונטי לסחוב את מרפי והם עולים על הספינה וטסים בדיוק בזמן הפיצוץ. ידעתי שלא יקרה שוב דבר רע לדמויות (או לפחות קיוויתי שלא יהרגו אף אחד) אבל הייתי כל כך במתח. הסדרה הזו לא מפסיקה להלחיץ אותי :-D
על הגשר מתקבלת החלטה להכניס את כולם לתאים קריוגניים לעשור הקרוב עד שאפשר יהיה לחיות שוב בכדור הארץ. דבר אחד קטן שמטריד אותי, אם כל אחד מכוון לאחר את התא, מה עושה האדם האחרון שצריך להיכנס לתא? ואיך הם יודעים מתי לקום? הרי זה לא שיש להם טיימר. אבל אני נכנסת לקטנות, כי יש רגע יפה (בערך) בין בלאמי ואוקטביה שהיא מבקשת ממנו לומר לה שהוא אוהב אותה, והוא אומר את זה, בערך.
קלארק ובלאמי יוצאים מהתאים שלהם, מישהו נכנס לחדר ומסתבר שזה הבן של מונטי והרפר. ניסיתי בהתחלה לעשות את החישוב כי לא הבנתי איך יכול להיות שיש להם בן מתבגר אם רק עברו 10 שנים ואז אנחנו מגלים מה בעצם קרה, מונטי והרפר לא נכנסו לתא הקריוגני, הם המשיכו את חייהם, נולד להם ילד בשם ג'ורדן (אווו, המחווה הזו ממש יפה ;-( ) ומונטי ניסה למצוא פתרון כי עברו עשורים וכדור הארץ עדיין לא התאושש. כמה זמן עבר? וול, 125 שנים. זוכרים שאמרתי לפני כמה פרקים שדיוזה עברה הריון מאוד ארוך? עכשיו בטוח היא שוברת את השיא, איך היא תסביר לבת שלה שהיא נוצרה לפני 225 שנים? :-D
בכל אופן, המסר של מונטי והרפר היה מרגש, היה משהו מאוד עוצמתי בלראות אותם מתבגרים, חיים עד גיל מבוגר, בעצם לראות איך הסיפור שלהם מסתיים. זה מזכיר לי שבסוף עונה 4 הרפר אמרה למונטי שהיא לא אוהבת אותו על מנת שיילך לבונקר ועכשיו לדעת שהם בילו את כל החיים שלהם ביחד עד מותה של הרפר גורם לי להבין כמה הם נועדו אחד לשנייה. לא ציפיתי שאני אי פעם אומר את זה אבל מונטי והרפר יחסרו לי בעונה הבאה.
אז מה בסוף היה הפתרון של מונטי? אחרי הרבה שנים הוא סוף סוף הצליח לפתוח את הקובץ של אליג'יוס 3, שם הוא גילה שהמשימה הייתה לחפש כדור אחר לחיות בו. מונטי מצא אותו ושלח את הספינה אל הכדור הזה.
קלארק ובלאמי מסתכלים על הכדור הזה ויש להם מבט של תקווה בעיניים. אחרי כל המתח ואז התקווה שנתנו לנו בסוף הפרק, אני לא יודעת איך אני מרגישה עכשיו 8-*
 

didalf

Well-known member
טוב אני מבינה שעברנו לעונה 6 כבר, אז תגובות מהירות:
  • אוקטביה (למונטי והרפר): "זה בטח נחמד לשחק אדם וחווה בגן עדן בזמן שכולנו נלחמים כדי לשרוד... נלחמים כדי לחיות או שמתים... אם הייתם פה, הייתם מבינים." ואוו זה היה עוצמתי, אם במהלך העונה היה קשה לי להבין מאיפה אוקטביה מגיעה, עכשיו לחלוטין הבנתי אותה, ספייסקרו בחיים לא יוכלו להבין את גודל הטראומה של אנשי הבונקר ואת העובדה שאוקטביה נמצאת במקום שהיא עכשיו בגלל הדברים שהיא הייתה צריכה לעשות למען וונקרו.
|כן|

איזה פרק עוצר נשימה. פחות נגעלתי מהקניבליזם אלא הרגשתי כאב עבור וונקרו שנאלצו להתמודד עם הסיטואציה הזו.
|כן|ממש.
כאילו גם נגעלתי:-D אבל בעיקר מה שאמרת, כאב עבור וונקרו.

זה היה כל כך עצוב לראות את אוקטביה יורה באנשים שלה עם דמעות בעיניים כי לא הייתה לה ברירה אחרת :-(
יאוו כל כך;-(

בלאמי מנסה לשכנע את אוקטביה לחלק את העמק עם הכורים, אוקטביה כמובן רוצה לנצח את המלחמה. אני מופתעת שבלאמי עדיין לא הבין שאין לה יכולת לחשוב על כניעה או חלוקה של העמק. אולי זה ברור לי יותר ממה שזה ברור לו אבל לפי איך שאני הבנתי את זה היא לא רק רוצה להילחם למען המלחמה, אם היא לא תילחם על העמק כל מה שעשתה בבונקר כדי להציל את האנשים שלה לא יהיה שווה כלום.
דווקא היא אמרה שהיא כן מסכימה לתנאים של לקבל כניעה ולחלוק את העמק. היא אפילו אמרה "תאמין או לא זה גם מה שאני רוצה".

אני מסכימה איתך לגבי האשמה של אבי שהיא לא חלקה את הנטל עם אוקטביה. מסכימה שזה מטופש מצד כל המבוגרים להפיל עליה את כל האחריות. אבל אני לא יכולה לשנוא את אבי או קיין. זה כנראה לא מה שאת רוצה לשמוע אבל מה אני יכולה לומר? גם אם אני לא מסכימה עם הדברים שהם עושים בפרק הזה אני עדיין לא יכולה לשנוא אותם.
זה לא "מטופש". זה אכזרי ופחדני.
אני כן מבינה את אוקטביה יותר טוב ומזדהה איתה. ככל שאני חושבת על הפרק הזה יותר אני מבינה למה אוקטביה מתנהגת כמו שהיא מתנהגת ואיזו טראומה היא עברה, היא לא רצתה להרוג אף אחד כשהם נכנסו לבונקר, התפקיד והמצב הכללי בבונקר הכריחו אותה לעשות את הדברים האלה על מנת שהאנשים שלה ישרדו.
|כן|

קלארק נכנסת לכנסייה ומאיימת על החברים שלה באקדח.
יאוו קלארק:-[:-[

ואז היא אומרת לה שהחיים צריכים להיות יותר מהישרדות;-( |לב-ש| בזכות השיחה הזו קלארק מתאפסת על עצמה ונותנת למאדי את ברכתה ללכת להוביל את וונקרו בערוץ.
הגיע הזמן|שפם|

אוקטביה משתחווה לפניה. אהבתי שאוקטביה מבינה שהם זקוקים למאדי ומוותרת על התפקיד שלה.
|כן|

מרפי נפצע אבל ממשיך לירות, כל מה שיש לי לומר זה שמרפי לא צריך לדאוג אם הוא ימות, הוא הרי ג'וק, אין מצב שהוא ימות בכזו קלות.
:-D:-D

("החיים שאנחנו מכירים עומדים להסתיים. שוב." :-D)
כמה פעמים הכדור הזה מושמד בסדרה אחת?:-D

כי יש רגע יפה (בערך) בין בלאמי ואוקטביה שהיא מבקשת ממנו לומר לה שהוא אוהב אותה, והוא אומר את זה, בערך.
|לב-ש|

כמה זמן עבר? וול, 125 שנים.
חחח הייתי בהלם:-0
זוכרים שאמרתי לפני כמה פרקים שדיוזה עברה הריון מאוד ארוך? עכשיו בטוח היא שוברת את השיא, איך היא תסביר לבת שלה שהיא נוצרה לפני 225 שנים? :-D
בדיוק מה שחשבתי:-D ההריון הארוך בעולם:-D

בכל אופן, המסר של מונטי והרפר היה מרגש, היה משהו מאוד עוצמתי בלראות אותם מתבגרים, חיים עד גיל מבוגר, בעצם לראות איך הסיפור שלהם מסתיים.
|כן|זה יפה שהם הצליחו לחיות את החיים שהם חלמו עליהם, בלי מלחמות ומוות.
זה מזכיר לי שבסוף עונה 4 הרפר אמרה למונטי שהיא לא אוהבת אותו על מנת שיילך לבונקר ועכשיו לדעת שהם בילו את כל החיים שלהם ביחד עד מותה של הרפר גורם לי להבין כמה הם נועדו אחד לשנייה.
וואי לא חשבתי על זה, יפה.

קלארק ובלאמי מסתכלים על הכדור הזה ויש להם מבט של תקווה בעיניים.
|מאוהב|
 

It's Always Sunny

Well-known member
דיון מעניין שנתקלתי בו במהלך שיטוט ברדיט ( https://www.reddit.com/r/The100/comments/iuk7np למי שרוצה לקרוא יותר לעומק): על נושא הבונקר.

אני בעיקר רוצה להבליט שתי תגובות שעוררו בי עניין:
צילום מסך 2024-04-01 155705.png
זו פרספקטיבה מאוד מעניינת שיכולה לתת נקודת מבט יותר חומלת על אוקטביה כשאצפה בסדרה מתישהו יום אחד.

ומעבר לזה:
צילום מסך 2024-04-01 155714.png
הייתי מוכנה להסכים עם הדברים שנכתבו בתגובה הזאת עד שהם התעקשו למתג גם את קלארק כבתור נבלית, דרך שאני פחות מסכימה איתו. בעיקר כי בניגוד לאבי ולקיין, קלארק הייתה מוכנה לעשות הכל בשביל להציל את האנשים שלה.
אולי זה קצת פוגם במה שאמרתי בנקודה הקודמת, אבל זו גבעה שאני מוכנה למות עליה. ה"אנוכיות" של הדמויות (כולן אבל במיוחד של קלארק- כן גם בעונות 5-7) זו אחת הסיבות שנהניתי לראות את הסדרה. אם כולם היו מושלמים זה היה משעמם.

הבאתי את התגובות האלה כי חשבתי ישר על @didalf כשקראתי את השרשור הזה ונזכרתי שהייתה לנו אי הסכמה על העניין אז היה לי חשוב לשתף את התובנות שלי |4U|
 

It's Always Sunny

Well-known member
דיון מעניין שנתקלתי בו במהלך שיטוט ברדיט ( https://www.reddit.com/r/The100/comments/iuk7np למי שרוצה לקרוא יותר לעומק): על נושא הבונקר.

אני בעיקר רוצה להבליט שתי תגובות שעוררו בי עניין:
צפה בקובץ המצורף 101261
זו פרספקטיבה מאוד מעניינת שיכולה לתת נקודת מבט יותר חומלת על אוקטביה כשאצפה בסדרה מתישהו יום אחד.

ומעבר לזה:
צפה בקובץ המצורף 101263
הייתי מוכנה להסכים עם הדברים שנכתבו בתגובה הזאת עד שהם התעקשו למתג גם את קלארק כבתור נבלית, דרך שאני פחות מסכימה איתו. בעיקר כי בניגוד לאבי ולקיין, קלארק הייתה מוכנה לעשות הכל בשביל להציל את האנשים שלה.
אולי זה קצת פוגם במה שאמרתי בנקודה הקודמת, אבל זו גבעה שאני מוכנה למות עליה. ה"אנוכיות" של הדמויות (כולן אבל במיוחד של קלארק- כן גם בעונות 5-7) זו אחת הסיבות שנהניתי לראות את הסדרה. אם כולם היו מושלמים זה היה משעמם.

הבאתי את התגובות האלה כי חשבתי ישר על @didalf כשקראתי את השרשור הזה ונזכרתי שהייתה לנו אי הסכמה על העניין אז היה לי חשוב לשתף את התובנות שלי |4U|
אומייגאד, פתאום קלטתי מה התאריך היום ואני כאן כדי להרגיע, לא מדובר במתיחה! פשוט נפלתי על היום הלא נכון, הייתי צריכה לשלוח את ההודעה הזאת מחר :-D :-D
 

didalf

Well-known member
צילום מסך 2024-04-01 155705.png

זו פרספקטיבה מאוד מעניינת שיכולה לתת נקודת מבט יותר חומלת על אוקטביה כשאצפה בסדרה מתישהו יום אחד.
החלק הראשון של אבי רוצה לנקום בקיין נראה לי מקושקש. ואבי הייתה הרבה יותר נוראית מזה, כי בלי קשר לקיין היא נתנה לאוקטביה להבין שאין לה ברירה חוץ מלהכריח אנשים לאכול, אבל אז התחבאה ונתנה לאוקטביה להצטייר כנבל אכזרי לספוג את כל השנאה לבד.
החלק השני על זה שקיין היה נבלה כשהוא החליט שזה הזמן להתמרד באוקטביה נכון מאד ואמרתי את זה כל הזמן.

צילום מסך 2024-04-01 155714.png

הייתי מוכנה להסכים עם הדברים שנכתבו בתגובה הזאת עד שהם התעקשו למתג גם את קלארק כבתור נבלית, דרך שאני פחות מסכימה איתו. בעיקר כי בניגוד לאבי ולקיין, קלארק הייתה מוכנה לעשות הכל בשביל להציל את האנשים שלה.
גם עם זה אני מסכימה כמעט הכל לגבי אוקטביה, אבי וקיין. אני כן חושבת שהיא טיפה התאהבה בכוח בשלב מסויים של אחרי שהבונקר נפתח, לא תוך כדי. אבל גם אחכ כשנחשף מה הוביל אותה לשם ומה קרה בשנה האפלה גם פחות כעסתי עליה על מה שהיה קודם, כי היא עברה כ"כ הרבה דברים נוראים והייתה שבורה לחלוטין. (מצד שני לא יכולתי לצפות בעונה הזאת שוב כדי לא להתעצבן על כולם שוב)
גם אני לא מסכימה לגבי קלארק היא הנבל, למרות שהיא הייתה ממש מעצבנת בעונה הזאת. בשלב הזה היא דאגה למאדי ולמאדי בלבד וזה היה מאד מעצבן כי מי בכלל מכיר את הילדה הזאת.

הבאתי את התגובות האלה כי חשבתי ישר על @didalf כשקראתי את השרשור הזה ונזכרתי שהייתה לנו אי הסכמה על העניין אז היה לי חשוב לשתף את התובנות שלי |4U|
על מה לא הסכמנו?

אבל למה הקפצת את זה ולא שרשרת לשרשור חדש עכשיו אני בחיים לא אמצא את השרשור הזה;-(
 
למעלה