התייעצות

שירי19911

New member
התייעצות

שלום
אני בת 24 ואובחנתי עם אנדומטריוזיס לפני כשנתיים.
אובחנתי ע"י רופא קופ"ח, שבישר לי את החדשות באותה אדישות שמבשרים למישהו שנגמר הבורקס במאפיה בערך. הוא אמר שהטיפול היחיד הוא להפסיק את המחזור עד שארצה להכנס להריון וש"עוד מעט תצטרכי ניתוח ואולי כמה ניתוחים". בכיתי ואמרתי לו שאני לא מבינה , הוא אמר "מה את בוכה" ובטוב ליבו אפילו הציע לי טישו. הלכתי משם מיד.
הגעתי לד"ר ברש בגדרה שהיה מקסים ונעים והסביר לי שהמצב לא עד כדי כך גרוע, שהציסטה בכלל יותר קטנה ממה שהרופא השני רשם, הוא לא גרם לי להרגיש לא בנוח לגבי ההחלטה שלי לא לקחת גלולות והציע לי לחזור אליו כל חצי שנה למעקב.
הלכתי אליו כל חצי שנה והכל היה תקין.

לפני חודש היה לי תסביב שחלתי שהסתדר מעצמו כך אמרו במיון.
הרופאה שם אמרה שזה בגלל הציסטה האנדומטריותית, ועוד ציסטה שהופיעה על אותה שחלה בעקבות הביוץ והמשקל שלהן סובב את השחלה.
אחרי המקרה התחלתי טיפול בדיקור. שם המדקר שאל אותי באיזה שלב אני ורק אז נודע לי שהאבחון מתבצע ע"י ניתוח לפרוסקופי ושלמצב הזה יש שלבים וכו.

אשמח לקבל עזרה לגבי כמה שאלות

האם כולן מאובחנות ע"י הניתוח הזה? איך יכול להיות שד"ר ברש המומחה לפריון אף פעם לא הזכיר או אמר שאני צריכה כזה דבר?
האם יש כאן נשים שמטפלות באנדו באמצעות דיקור ומרגישות שיפור ויש תוצאות טובות?
האם יש כאן נשים שהרגישו הקלה ושיפור באיכות חיים בעקבות הטיפול בגלולות?

אשמח גם להמלצות למומחים באיזור ת"א. כאלה שהם רגועים ומרגיעים עם כבוד למטופלות. היו לי המון חוויות מאוד לא נעימות עם גינקולוגים (של קופ"ח כללית). רוב הפעמים אני יוצאת מהמשרדים שלהם בוכה.

תודה מראש על העזרה
 

לואי84

New member
שלום לך

לצערנו, את לא היחידה שנתקלה באדישות/חוסר רגישות של הרופא.
אך בכל זאת, נחמדות זה לא תמיד מספיק. אם ד"ר ברש הוא רופא פיריון, זה לא אומר שהוא מבין באנדומטריוזיס. למרבה הצער, יש בורות די גבוהה אפילו בקרב רופאי נשים בנוגע למחלה. הוא אולי לא גרם לך להרגיש לא בנוח לגבי ההחלטה לגבי נטילת גלולות, אך האם הוסבר לך על ההשלכות במידה ולא לוקחים?
אנדומטריוזיס היא מחלה פרוגרסיבית (מתקדמת) כל עוד ממשיכים לקבל וסת, היא מחמירה את המצב בדר"כ. לאו דווקא יראו את ההחמרה באולטרסאונד.
המדקר אולי התכוון לדרגת האנדו' ולא לשלבים. נהוג לסווג את דרגת האנדו' לפי הממצאים בניתוח (כמות נגעים, הדבקויות). הניתוח הוא למעשה הדבר היחיד שבאמת מאבחן סופית אנדומטריוזיס. ללא ניתוח מדובר בהשערה בלבד (אם כי, כאשר יש ציסטה אופיינית, ההשערה היא סבירה בהרבה).
אבל הניתוח לא מתבצע בדר"כ עבור אבחון אלא כטיפול. ממליצים לנתח במידה ויש ציסטה גדולה, במקרה ויש כאבים הפוגעים באיכות החיים (במידה והגלולות לא משפיעות מספיק על הכאבים) או במידה ויש קשיים בכניסה להיריון.
הדיקור לפעמים יכול לעזור לסימפטומים של הכאבים אך לא ידוע שזה יכול לטפל במחלה עצמה.

אני יכולה להגיד לגביי, שהגלולות כן השפיעו עלי לטובה יחסית למצב ללא הגלולות אך גם עם הגלולות סבלתי מכאבים ולכן בשל כך ובשל ציסטה די גדולה עברתי גם ניתוח שלאחריו הגיע השיפור המשמעותי באמת. כמובן שאני ממשיכה ליטול גלולות על מנת לשמר את המצב ולא לחזור אחורה.
מה שכן, ההשפעות הן אינדיבידואליות לכל אחת.

לגבי מומחה לאנדו' במרכז דרך הכללית, יש את ד"ר רון שינמן אך הוא מכפר סבא.
יש בתל השומר מרפאה לאנדו' עם מס' רופאים. ד"ר סוריאנו הוא נחשב למומחה ביותר אך יש לא מעט בנות שמרגישות שהוא פחות חביב אליהן ולכן במקרה שלך הייתי מנסה לבקש לקבוע לד"ר זולטי או ד"ר ארביב. בדר"כ לא אמורה להיות בעיה.
קופ"ח כללית עשויה לעשות בעיות לקבל טופס 17 לשם אבל גם אם לא תצליחי, התשלום הוא לא בשמים (בטח לעומת פרטי).

שיהיה בהצלחה!
 

age40

New member
רופא לאנדומטריוזיס

היי
יש את ד"ר שי אליצור, הוא יועץ הפוריות במרכז לאנדומטריוזיס בתל השומר והוא מקבל פרטי בתל אביב אם זה עוזר. יש כאן את הפרטים שלו, תדברי עם המזכירה שלו, אני מאד מקווה שהוא יוכל לעזור..
בהצלחה......
 
למעלה