התייעצות האם לגשת לשלב ב' בכיתה ג'?

מצב
הנושא נעול.

עדיקים

Active member
התייעצות האם לגשת לשלב ב' בכיתה ג'?

התייעצות האם לגשת לשלב ב' בכיתה ג'?
הבן שלי עבר שנה שעברה את מבחן שלב א', את שלב ב' לא עבר.
מתחילת השנה משעמם לו בכיתה, הוא לא מסתדר עם המורות המקצועיות ואומר כל הזמן שלא כייף בבית הספר ושלא רוצה ללכת.
דיברתי עם המחנכת בנושא ולמרות שהיא נראית לי מקסימה נראה לי שאין לה ממש פתרונות לתת לו.
אני שוקלת אולי כדאי לו להבחן שוב (המלצה שקיבלתי מחברה) ואולי הפעם הוא יעבור.
הבנתי שיש אפשרות כזו, האם באמת קיימת? האם כדאי לפנות למכון סאלד והאם כדאי לי בכלל לקחת אותו שוב לבחינה ואם יעבור להעביר אותו לכיתת מחוננים או יום שליפה (יש לנו את שתי האופציות לבחירה).
תודה
 

יורה נחושתן

Member
מנהל
לגשת לשלב ב'

התייעצות האם לגשת לשלב ב' בכיתה ג'?
הבן שלי עבר שנה שעברה את מבחן שלב א', את שלב ב' לא עבר.
מתחילת השנה משעמם לו בכיתה, הוא לא מסתדר עם המורות המקצועיות ואומר כל הזמן שלא כייף בבית הספר ושלא רוצה ללכת.
דיברתי עם המחנכת בנושא ולמרות שהיא נראית לי מקסימה נראה לי שאין לה ממש פתרונות לתת לו.
אני שוקלת אולי כדאי לו להבחן שוב (המלצה שקיבלתי מחברה) ואולי הפעם הוא יעבור.
הבנתי שיש אפשרות כזו, האם באמת קיימת? האם כדאי לפנות למכון סאלד והאם כדאי לי בכלל לקחת אותו שוב לבחינה ואם יעבור להעביר אותו לכיתת מחוננים או יום שליפה (יש לנו את שתי האופציות לבחירה).
תודה
לגשת לשלב ב'
אם הוא מעוניין בנסיון זה אז בהחלט כן. תיפני לרפרנטית המחוזית לנושא מחוננים במשרד החינוך במחוזכם ותגישי בקשה לאישור מועד בחינה לבן. מנסיוני אני יודע שהם מאשרים זאת ללא קשיים מיוחדים. תוכלי לנמק זאת למשל, שהוא היה מתוח ולא הרגיש טוב ביום המבחן.
להחלטה בין יום שליפה לבין למידה שוטפת בכיתת מחוננים ממליץ לבצע את המהלכים הבאים:
1. לבדוק את רמת הלמידה בכיתת המחוננים בבית הספר, מי המורים המלמדים, האם הם מוכשרים ללמד מחוננים. מה הם התוספות שהתלמידים מקבלים מעבר לשעות הליבה: קורסים ייחודיים, פעילות במסגרת אוניברסיטה וכו'.
2. לבדוק מי הם המלמדים במרכז המחוננים (בדרך כלל איכות אנשי ההוראה במרכז המחוננים גבוהה יותר מאשר בבית הספר ונושאי הלמידה מגוונים יותר) ומהי האוירה הקיימת שם גם בתחום החברתי.
3. רצוי לבדוק את התחום החברתי הן בכיתת המחוננים בבית הספר והן במרכז המחוננים.
4. כדאי וחשוב להגיע עם הבן להסכמה היכן היה רוצה ללמוד. מצד אחד, יתכן שבכיתתו יש לו כבר חברים והוא פורח מבחינה חברתית ויתכן שיהיה לו קשה להתנתק מהם ומצד שני, האפשרות להיות עם ילדים שדומים לו בייחודיות שלו, יכול לקסום לו.
בהצלחה
 
ה

הפוך עם ראש כפול

Guest
ההתלבטות בין יום שליפה לבין כיתת מחוננים היא לא באמת שלך

התייעצות האם לגשת לשלב ב' בכיתה ג'?
הבן שלי עבר שנה שעברה את מבחן שלב א', את שלב ב' לא עבר.
מתחילת השנה משעמם לו בכיתה, הוא לא מסתדר עם המורות המקצועיות ואומר כל הזמן שלא כייף בבית הספר ושלא רוצה ללכת.
דיברתי עם המחנכת בנושא ולמרות שהיא נראית לי מקסימה נראה לי שאין לה ממש פתרונות לתת לו.
אני שוקלת אולי כדאי לו להבחן שוב (המלצה שקיבלתי מחברה) ואולי הפעם הוא יעבור.
הבנתי שיש אפשרות כזו, האם באמת קיימת? האם כדאי לפנות למכון סאלד והאם כדאי לי בכלל לקחת אותו שוב לבחינה ואם יעבור להעביר אותו לכיתת מחוננים או יום שליפה (יש לנו את שתי האופציות לבחירה).
תודה
ההתלבטות בין יום שליפה לבין כיתת מחוננים היא לא באמת שלך
לא בכל מקום יש כיתת מחוננים, ובמקומות שאין כיתת מחוננים, יום השליפה הוא המענה של המערכת. ולהיפך - כשיש באזור המגורים כיתת מחוננים, אין אפשרות ליום שליפה. כדאי לכם קודם כל לברר מה יש באזור שלכם, ולראות האם מה שיש יכול לענות על הצרכים של הילד, עוד לפני שמקבלים החלטה האם לגשת שוב למבחן.
 

עדיקים

Active member
אצלנו הבנתי שיש אפשרות לשתי האופציות

ההתלבטות בין יום שליפה לבין כיתת מחוננים היא לא באמת שלך
לא בכל מקום יש כיתת מחוננים, ובמקומות שאין כיתת מחוננים, יום השליפה הוא המענה של המערכת. ולהיפך - כשיש באזור המגורים כיתת מחוננים, אין אפשרות ליום שליפה. כדאי לכם קודם כל לברר מה יש באזור שלכם, ולראות האם מה שיש יכול לענות על הצרכים של הילד, עוד לפני שמקבלים החלטה האם לגשת שוב למבחן.
אצלנו הבנתי שיש אפשרות לשתי האופציות
לא רוצה לעשות לי אאוטניג אבל זה ידע ממקור ראשון שאני מכירה.
היום מתכוונת להתקשר לבית ספר ולנסות לקבוע פגישה עם היועצת.
 
ה

הפוך עם ראש כפול

Guest
יכול להיות, אבל זה לא בד"כ מה שקורה. לכן עדיף לבדוק לפני

אצלנו הבנתי שיש אפשרות לשתי האופציות
לא רוצה לעשות לי אאוטניג אבל זה ידע ממקור ראשון שאני מכירה.
היום מתכוונת להתקשר לבית ספר ולנסות לקבוע פגישה עם היועצת.
יכול להיות, אבל זה לא בד"כ מה שקורה. לכן עדיף לבדוק לפני
שמקבלים החלטה. אם, למשל, האפשרות היחידה אצלכם היא מעבר לכיתת מחוננים, לא בטוח שהבן ירצה בכך (אם יש לו חברים טובים בכיתה וכו), ובמקרה כזה יכול להיות שכל הסיפור של בחינה נוספת יהיה מיותר.
בקיצור, כדאי לקבל מידע מלא ומדויק לפני שמקבלים החלטה.
 

עדיקים

Active member
זה ברור אני לא מתכוונת לבקש מבחן נוסף לפני

יכול להיות, אבל זה לא בד"כ מה שקורה. לכן עדיף לבדוק לפני
שמקבלים החלטה. אם, למשל, האפשרות היחידה אצלכם היא מעבר לכיתת מחוננים, לא בטוח שהבן ירצה בכך (אם יש לו חברים טובים בכיתה וכו), ובמקרה כזה יכול להיות שכל הסיפור של בחינה נוספת יהיה מיותר.
בקיצור, כדאי לקבל מידע מלא ומדויק לפני שמקבלים החלטה.
זה ברור אני לא מתכוונת לבקש מבחן נוסף לפני
שאני מדברת עם היועצת של בית הספר לדעת מה אפשר לעשות כדי לעזור לו לעבור את השנה הזו אולי ואז שנה הבאה עם פרוייקט אמירים יהיה לו בטוח טוב יותר ואולי חבל לגשת למבחן.
מדברת עם הילד על האופציה של אולי ובודקת איתו אם הוא בכלל מעוניין בזה. ואז גם צריכה לחשוב טוב טוב מה להגיד לו כדי לא לערער לו את הבטחון.
מבררת עם מי שסיפרה לי על יום שליפה אפשרי איך הולך והאם זו אופציה טובה. לדעתי הילד שלה לא מתחבר טוב חברתית ולמרות זאת היא החליטה לא להעביר אותו בית ספר נראה לה מוקדם לשלוח ילד בהסעות לצד השני של העיר.

תודה רבה
 
מבקשת לתקן -בערים בהן קיימת כיתת מחוננים שתי האפשרויות תקפות

ההתלבטות בין יום שליפה לבין כיתת מחוננים היא לא באמת שלך
לא בכל מקום יש כיתת מחוננים, ובמקומות שאין כיתת מחוננים, יום השליפה הוא המענה של המערכת. ולהיפך - כשיש באזור המגורים כיתת מחוננים, אין אפשרות ליום שליפה. כדאי לכם קודם כל לברר מה יש באזור שלכם, ולראות האם מה שיש יכול לענות על הצרכים של הילד, עוד לפני שמקבלים החלטה האם לגשת שוב למבחן.
מבקשת לתקן -בערים בהן קיימת כיתת מחוננים שתי האפשרויות תקפות
בחלק מאותן שש ערים אין די מקום בכיתות היסודי (תקן כיתת מחוננים עומד על 26 תלמידים, ובחלק מהערים כיתה אחת ואפילו שתיים לא עונות על הצורך), כך שמראש חלק מהתלמידים נשארים בבתי הספר המקוריים ויוצאים ליום שליפה (באותה עיר או בעיר סמוכה), שלא לדבר על כך שכיתות מחוננים ביסודי פונות למגזר היהודי-חילוני, ולא עונות על הצרכים של דתיים-לאומיים / ערבים באותו ישוב עצמו.
&nbsp
 
ברור. היה בדיוק אותו סיפור אצלנו . עברה בפעם השניה בכיתה ד

התייעצות האם לגשת לשלב ב' בכיתה ג'?
הבן שלי עבר שנה שעברה את מבחן שלב א', את שלב ב' לא עבר.
מתחילת השנה משעמם לו בכיתה, הוא לא מסתדר עם המורות המקצועיות ואומר כל הזמן שלא כייף בבית הספר ושלא רוצה ללכת.
דיברתי עם המחנכת בנושא ולמרות שהיא נראית לי מקסימה נראה לי שאין לה ממש פתרונות לתת לו.
אני שוקלת אולי כדאי לו להבחן שוב (המלצה שקיבלתי מחברה) ואולי הפעם הוא יעבור.
הבנתי שיש אפשרות כזו, האם באמת קיימת? האם כדאי לפנות למכון סאלד והאם כדאי לי בכלל לקחת אותו שוב לבחינה ואם יעבור להעביר אותו לכיתת מחוננים או יום שליפה (יש לנו את שתי האופציות לבחירה).
תודה
ברור. היה בדיוק אותו סיפור אצלנו . עברה בפעם השניה בכיתה ד
ולא , לא בגלל שהתכוננה

סתם לא הלך לה בפעם הראשונה
 

עדיקים

Active member
תודה לך, כזה סיפור בדיוק חיפשתי


ברור. היה בדיוק אותו סיפור אצלנו . עברה בפעם השניה בכיתה ד
ולא , לא בגלל שהתכוננה

סתם לא הלך לה בפעם הראשונה
תודה לך, כזה סיפור בדיוק חיפשתי

למי ואיך פניתם כדי לגשת פעם שניה?
מה אמרתם לילדה? כדי שלא תתאכזב אם לא תעבור כמובן
האם התייעצתם עם בית הספר לפני שניגשתם שוב?
מצטערת על כמות השאלות, בטוחה שיהיו עוד ואשמח אם תוכלי לענות לי.
 
אז ככה

תודה לך, כזה סיפור בדיוק חיפשתי

למי ואיך פניתם כדי לגשת פעם שניה?
מה אמרתם לילדה? כדי שלא תתאכזב אם לא תעבור כמובן
האם התייעצתם עם בית הספר לפני שניגשתם שוב?
מצטערת על כמות השאלות, בטוחה שיהיו עוד ואשמח אם תוכלי לענות לי.
אז ככה
המחנכת שלה פנתה אלי ואמרה שלדעתה כדאי שהילדה תיבחן שוב , אני בכלל לא ידעתי שיש כזו אופציה .
לפי דעתי פניתי למכון סאלד , דרך האינטרנט והגשתי בקשה למבחן חוזר. אבל אני לא זוכרת בדיוק את הפרטים .
מה שאני כן זוכרת זה שצריך עד סוף השנה האזרחית להגיש ולקבל אישור מאחר והמבחן מתבצע בסביבות אפריל .
לא התייעצתי מעבר לכך, ולבת שלי אמרנו פשוט שמנסים , כן כן , לא לא
לא היתה ציפייה מיוחדת מכיוונה , היא כמובן שמחה מאד כאשר עברה את המבחן.
אנחנו בחרנו ללכת ליום שליפה , היא לא היתה מעוניינת לעזוב את הכיתה למסגרת של כיתת מחוננים.
 

עדיקים

Active member
תודה רבה


אז ככה
המחנכת שלה פנתה אלי ואמרה שלדעתה כדאי שהילדה תיבחן שוב , אני בכלל לא ידעתי שיש כזו אופציה .
לפי דעתי פניתי למכון סאלד , דרך האינטרנט והגשתי בקשה למבחן חוזר. אבל אני לא זוכרת בדיוק את הפרטים .
מה שאני כן זוכרת זה שצריך עד סוף השנה האזרחית להגיש ולקבל אישור מאחר והמבחן מתבצע בסביבות אפריל .
לא התייעצתי מעבר לכך, ולבת שלי אמרנו פשוט שמנסים , כן כן , לא לא
לא היתה ציפייה מיוחדת מכיוונה , היא כמובן שמחה מאד כאשר עברה את המבחן.
אנחנו בחרנו ללכת ליום שליפה , היא לא היתה מעוניינת לעזוב את הכיתה למסגרת של כיתת מחוננים.
תודה רבה

אנסה לפנות למכון סאלד או לרפרנטית המחוזית נראה מה יהיה קל יותר. אני מבינה שאני בלחץ של זמן להספיק להרשם כדי שיוכל לגשת שוב באפריל.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה