לגבי קו 24הערה גם על קו 24 ואזור רמת השרון ותל אביב
קו 24 מכיוון הכפר הירוק לתל אביב - מדוע בצומת הפיל להמשיך לנסוע במשה סנה ודבורה הנביאה? לדעתי מוטב המשך בבני אפרים (בדומה למסלול 47/48). באותו אזור, שקו 24 נוסע, יש כבר קווים אחרים של "אגד", שנוסעים שם, כמו 531, 524 ו-525. לדעתי אין ממש צורך בהרבה קווים. מהאזור של משה סנה/דבורה הנביאה לכיוון מרכז תל אביב, אם כבר שיפעילו קווים אחרים. בהמשך האוניברסיטה מוטב לדעתי נסיעה דרך רחוב ש"י עגנון לכיוון מסוף רידינג ומשם על דיזנגוף או בן יהודה לכיוון מסוף כרמלית. היתרון הוא פחות חפיפה עם 525, 524 ו-531, 25, 47, 48 וכן קו יעיל מרמת השרון ואזור אפקה והאוניברסיטה לכיוון אזור דיזנגוף/בן יהודה. יש לציין גם שאזורי המגורים סביב משה סנה של תל אביב ושל רמת השרון גדלו. קו 127 - בשביל מה נסיעה דרך רמת אביב? גם פה לדעתי עדיף שינוי עם 24 והמשך נסיעה של 127 בדרך בני אפרים ורוקח לכיוון התחנה המרכזית. לדעתי צריך לשפר גם את הקישור מאזורי מגורים סביב משה סנה (כמו למשל משתלה, קרית שאול, אפקה, הדר יוסף ומעוז אביב) עם קו מהיר לכיוון רכבת מרכז/מסוף 2000/איכילוב, עזריאלי ותחנה מרכזית. לצד זה לדעתי יש מקום להוספת נסיעות של קו 521 הרצליה-תל אביב למשך כל שעות היום וסכרון בין קווים 127 ו-521 שלא תהיה המתנה ארוכה ולפתע מגיעים שני האוטובוסים ביחד, אלא המתנה של כרבע שעה ומגיע 127 והמתנה של כרבע שעה נוספת ומגיע 521. גם 521 יעיל יותר מהרצליה ורמת השרון לכיוון רכבת מרכז/מסוף 2000 ותחנה מרכזית מאשר קווי 52X אחרים, 531 ולדעתי גם יעיל מ-147, שגם לו למעשה יש נסיעות מעטות וגם לכיוון אחד בלבד.
ישנה סיבה טובה מאד למסלול הקו והיא התחנה בשלונסקי 33. מדובר בתחנה די מרכזית, לקווים 24 ו 40, המשרתת את תושבי שיכון דן, נאות אפקה א ונאות אפקה ב (לפחות צידה המזרחי). זו תחנה פעילה למדי, וכותב שורות אלה השתמש בה פעמים רבות, כך שאני כותב מניסיון אישי. התחנה הזו היא למעשה הקישור הלילי של שכונות אלה עם מרכז העיר (ה 24 פועל עד חצות) כך שאי אפשר להפריז בחשיבותה, ולכבודה אפילו סללו מפרץ חניה מיוחד. בשעת הדחק ניתן לאמר שהיא עשויה לשרת גם את תושבי רמת החיל (צריך ללכת קצת). באופן אנלוגי קיימת כמובן התחנה בכיוון ההפוך, בשלונסקי 38. התחנה הבאה של ה 40/24 היא בהמשך הרחוב, שלונסקי 9, כשלכאורה תחנה זו אמנם קרובה לתחנה מהפיסקה הקודמת ולבאה בקק"ל 167 אך היא למעשה באה לשרת בראש וראשונה את בית האבות של נאות אפקה, הנמצא מעבר לכביש. תחנה זו אינה פוגעת בזמנים שכן הנהג יכול לראות מרחוק אם מחכים נוסעים בתחנה ואם אין הוא ממשיך כרגיל, בלי לעצור. קיצור המסלול שהצעת כבר רחוק מדי לקשישים שם. לא יצא לי להעזר ב 127 כך שיותר קשה לי להתייחס, אולם אני משער שחלק מנוסעיו זקוקים להגיע לאונ' (יעד מרכזי מאד), שגם עשויה לשמש נקודת ממשק עם קווים אחרים, לאלו המעוניינים להגיע לבית העלמין ירקון (חידוש בשבילי, לא ידעתי שיש קו אוטובוס לשם). לגבי תחלופת 127/521 שציינת אני כאמור לא ממש מכיר את המקרה הספציפי, אך באופן עקרוני אני יכול לספר לך, כמי שמשתמש מדי פעם בתח"צ (יש לי גם רכב פרטי), זה שאני מעדיף להשתמש בשירותי חברה אחת בלבד בנסיעה - אגד או דן, ולא שתיהן, משיקולי עלות, וכאשר מדובר בשימוש ב 2 קווים בדן אני כבר רוכש חופשי יומי. כלומר מבחינתי אגד ודן לא באמת תחליפיים באותה נסיעה, אם כי לגבי סינכרונם לטובת אלו שכן רואים בהם תחליפיים כמובן שאין לי בעיה.