השמנת ילדים - בקשת תמיכה

Ani15

New member
אין דבר כזה "חטיפים לאבא שלה"

את לא רוצה ליצור מצב בו יש דברים בבית שהם אסורים לה
זה בדיוק הפוקוס שמוביל להפרעות אכילה (מה שאסור בבית היא תתנפל ביומולדת או בצהרון, ואח"כ גם תחוש אשמה כי "זה אסור" ואז תנסה להקיא, והופ, ילדה עם בולימיה. כן, זה כל כך קרוב - לכולנו)
אם אתם רוצים שהיא תאכל בריא - זה מחייב את כל בני הבית. אם אבא שלה לא מוכן להתחייב, תעזבי.
ולא כתבת כלום על מה שאתם אוכלים בבית. גם אם לדעתך זה בריא, הייתי מוודאה את זה מול הדיאטנית, במקום ללכת להאשים רק את המסגרות. מה שקורה שם מאוד משמעותי, אבל לא בלעדי.
 

כפרקי

New member
אין אסור

כשהילדים מבקשים חטיף הם מקבלים, בתנאי שלא קיבלו כבר באותו יום.
&nbsp
התלונה שלי מול המסגרת של הצהרון הגיעה אחרי שפניתי לרופאת המשפחה.
ביקשתי הפניה לדיאטנית. היא ישר התחילה בירור לגבי השגרה של הילדה.
התגובה שלה היתה 'אין לי מושג מה עוד את יכולה לעשות בבית, את עושה הכל נכון".
העלתי את השאלה אחרי הרבה התלבטות וחשיבה שנמשכה חודשים. ההחמרה בזמן הקייטנה הביאה אותי להבנה שאני חייבת להלחם גם מול המסגרת.
אני מבינה שקל להאשים את ההורה, אבל ביקשתי עזרה מסויימת ובינתיים רק אחת באמת התייחסה אליה. כל השאר תקפו את ההתנהלות שלי.
 

Ani15

New member
אני לא חושבת שתקפו אותך

לפחות אצלי זה בוודאי לא היתה הכוונה
הענין הוא, שנורא קשה לשנות את התנהלות המסגרת, ראית את זה בעצמך, וכולנו יודעות את זה. אפילו קרן שהצליחה לעשות שינוי, אומרת בעצמה שזה היה כרוך במלחמת עולם והשינוי לא היה מלא. אז אין לאף אחת עצות בשבילך, כי הסיכויים, איך לומר, לא משהו...
(במאמר מוסגר אני אספר על חברה שהיה לה בן עם עודף משקל. זה גרם לה לרדת לחצי משרה ולהוציא אותו מהצהרון כדי להגביר את הפעילות שלו ולשלוט על האכילה שלו. זה לקח לה בערך שנתיים, ואז חזרה לעבודה מלאה. היום הוא במשקל תקין לגמרי בלי גרם מיותר. אני לא חושבת שזה העצה שחיפשת, אבל אולי תשקלי את זה)
 

ויקה1222

New member
רק משהו שעולה לי בראש

בקשר למה שכתבת לגבי היותך "הרעה". נסי שלא יהיה הבדל גדול בינה לבין שאר האנשים בבית מבחינת אוכל. כלומר, כולכם לא צריכים לאכול ממתקים, להתמקד בסלטים ועוד. שלא יהיה מצב ששאר הילדים מקבלים ממתק והיא לא מקבלת.
כולכם תצאו להליכה ארוכה ולטיול, היא צריכה לראות שדרך החיים הבריאה טובה לכולם וזה לא "עונש" שלה בלבד.
חוץ מזה אני חושבת שהייתי אומרת בפשטות משהו על כך שחייבים לנהל אורך חיים בריא ולכן כשהיא בחוץ היא צריכה להקפיד ולהזהר, בדיוק כמו שילדה רגישה לחלב, צריכה להקפיד ולהזהר. לא הייתי לוקחת אותה לדיאטנית (אלא כמו שכתבו לך פה הולכת לבד) ובכלל הייתי מורידה את הפוקוס המשפחתי מההשמנה שלה כי אם בגיל כזה יש סיפור כה גדול מהנושא, לתחושתי זה מוביל לבעיות יותר חמורות של חוסר ביטחון והפרעות אכילה. אני מבינה שאת אכולת רגשות אשמה אבל על מנת להרגיש יותר טוב עם עצמך, את עלולה להביא נזקים קשים ביותר וכל זה מכוונות הכי טובות.
היו עם הבן שלי בגן כמה בנות מלאות שבגיל יותר מבוגר רזו והתחטבו, כך שבאמת זה שיש בעיה עכשיו, לא אומר כלום , נסי להוריד את מפלס החרדה שלך, ככה גם לה יהיה יותר קל.
 

כפרקי

New member
איך הבנת את כל זה?

כל הבית אוכל בריא. כל הבית עושה המון פעילות.
אין בשום דרך דיבור מולה על השמנה.
יש לי קושי מול המסגרת ולגבי זה ביקשתי עזרה.
 
הלחם בגן זה להלחם בטחנת רוח

אני הייתי משקיעה את רוב המאמצים בשיפור המצב בבית.
את מספרת שאתם בית פעיל ספורטיבית וזה נהדר. הייתי בודקת בחוג ספורט שלה כמה ספורט באמת עושים. הבן שלי היה בכדורגל ורוב הזמן עמד סטטית באותה עמדה לקח לי זמן לשכנע אותו לעבור לחוג בו הוא גם רץ. כלומר תשלום לחוג ספורט לא מחייב שהילד שלך עושה ספורט...
 
אני נלחמתי בגננת והצלחתי (זהירות חפירה
)

זה היה עם הגדול, הוא היה במשקל סטנדרטי. זה פשוט חירפן אותי שהגננת נותנת להם כל יום ופל/ביסקוויט/בייגלה. הגננת היתה מאוד צעירה, בלי ניסיון ובשיחה ראשונה איתה אמרה דברים שלא יאמנו (בעיניי) כמו "מגיע להם משהו מתוק" (למה, הם הרגע טיפסו את האוורסט? כבשו את גבעת התחמושת? מה?! כולה התיישבו במעגל). או "הם צריכים את החיזוק הזה" (הצעתי שתיתן חיבוק או ליטוף - מחזק בעיניי הרבה יותר מבייגלה). ועוד הגדילה לעשות ואמרה לי "ופלים זה לא רעל" - אמרתי לה שבין רעל לבין חרובי חופש אורגניים יש טווח די רחב של אפשרויות, אבל כבר הבנתי שאין ממש עם מי לדבר. אז מצאתי את חוזר מנכ"ל משרד החינוך - מה שקרן מעליי הזכירה ושם יש טבלה מאוד ברורה של מותר ואסור. מסתבר שמותר עוגה בחושה פעם בשבוע ביום שישי. וזהו! כל כך לא דומה בכלום לשום מסגרת שהיינו בה. בקיצור חזרתי עם זה לגננת. אמרתי לה שאני יודעת שהיא סופר משקיענית ותעשה כמיטב יכולתה וכו' כי אני ממש ממש לא רוצה לערב את הפיקוח ובטוחה שלא איאלץ לעשות את זה. זה ממש עבד והיא עוד הודתה לי אח"כ שהבאתי לה את החוזר מנכ"ל - מסתבר שהסייעות שם היו בהלם מהרעיון המהפכני להציע תפוח במקום עוגייה, וממש התמרדו והיא נעזרה בחוזר מנכ"ל הזה כדי להגיד להן שאין ברירה וזה לטובת כולן כולל לטובתן כדי שלא יפוטרו (מה שהרבה יותר הטריד אותן מהבריאות של הילדים). כמובן שבפועל אין שום סיכוי שהפיקוח היה מגיע אי פעם לגן בשביל לוודא שהילדים לא אוכלים פתי בר. אבל מה איכפת לי. זה עבד.
אחר כך היה גן שהציעו לילדים סוכריה על מקל בתור פרס למי שאסף את הצעצועים (!!!!). הגננת סיפרה לי שהילד המצחיק שלי אמר לה, שאמא שלו לא מרשה סוכריה על מקל כי זה סכנת חנק וגם עושה חורים בשיניים. היא סיפרה לי את זה כמובן מעל הראש של הילד. התגברתי על החשק המיידי להעיף לה סטירה ואמרתי לה שהילד לא מצחיק אלא בעל חוט שדרה ואני מאחלת לכל אנשי החינוך חוט שדרה כמו שלו, ושהוא צודק, זה סכנת חנק לילדים בטט"ח (גיל 3-4) וחורים בשיניים קומפלט ושמעבר למסר החינוכי הגרוע, אם ילד ייחנק שם יבואו ישר לצוות לשאול מי אחראי לעניין. זה חיסל גם את המנהג המהמם הזה.
עכשיו זה כנראה נשמע כאילו אני עובדת כל הזמן באיומים והפחדות ואולי זה קצת ככה אבל לפעמים צוותי החינוך פה כ"כ עתיקים בתפיסה שלהם וכ"כ משוכנעים שהם יודעים יותר טוב ממך שאין שום ברירה אחרת. אבל מה שכן, מעולם לא רבתי איתם - הכל היה בחיוך אך מאוד מאוד ברצינות. אני אוסיף שעכשיו יש לי פעוט בן דקה לשנתיים שהוא באמת שמן (14.5 קילו אחוזון 97 ומעלה), ואנשים כל הזמן מרגיעים אותי שלא לדאוג כי הוא יגדל וירזה. גם עם הנשמות הטובות האלה אני מתגברת על החשק המיידי להעיף להם סטירה ואומרת להם בקול רם מאוד (ככה שגם הילד שומע) שאנחנו אוהבים אותו בדיוק כמו שהוא ולא מודאגים כי אין פה שום דבר מדאיג ולא כולם צריכים להיות מקלות, מותר גם להיות שמן, הכל בסדר. אבל זה מזעזע בעיניי איך השטיפת מוח הזאת מתחילה ממש מינקות.
חוץ מזה את נשמעת אמא נהדרת
 

כפרקי

New member
תודה


שמחה לשמוע שלפעמים זה עובד.
אני בהחלט אנסה את ענין חוזר המנכ"ל אם כי הבעיה שלי היא יותר מול הצהרון ולאור הנסיון של השנה אני לא אופטימית.
תודה
 

חיפאית88

New member
מודה הגעתי מהראשי

אין לי ניסיון מהמקום שלך כאמא אלא מהצד השני כילדה שמנה.
&nbsp
מצרפת לינק של כתבה נהדרת לדעתי על יחס של הורים לעודף משקל של ילדיהם, טעויות נפוצות ומה כדאי כן לעשות.
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4823890,00.html
&nbsp
ממליצה גם לחפש בפייסבוק את הקבוצה של שפת האכילה- איילת קלטר לעוד מידע.
&nbsp
ובנימה אישית, לדעתי התהליכים האלו רק ימשיכו להחמיר את המצב. את זו שמלמדת אותה שהיא שונה וחריגה, שמה שכולם מקבלים לא מגיע לה ושהיא ראויה ליחס שונה מהחברה. זה המסלול הישיר לחוסר ביטחון שנאה עצמית ולא עלינו התעסקות אובססיבית במשקל והפרעות אכילה.
תאהבי אותה את כמו שהיא, תראי לה שלא מגיע לה יחס שונה רק בגלל מספר כלשהו, שתבין שמשקל זה עוד פרמטר גופני בתוך מכלול שלם של פרמטרים, כשרונות, רגשות ויכולות נוספות שיש לה ובטח שזה לא מה שמייצג אותה.
רק מתוך אהבה, קבלה עצמית וביטחון יוכל לבוא שינוי.
 

כפרקי

New member
איך הבנת את כל זה?

לא כל הורה שדואג לבריאות של הילד שלו עושה את זה מטעמים של הערצת הרזון.
בשום שלב לא אמרתי שום דבר על הפיכתה לחריגה, להיפך - אני מנסה לכפות את הבריאות על כולם בלי קשר למשקלם.
המשקל שלה הוא תסמין למה שקורה בצהרון שהוא העמסה לא הגיונית בממתקים. גם אם היא היתה רזה זה היה מטריד אותי וצריך להטריד את כל ההורים.
 

חיפאית88

New member
את כתבת בכותרת שאת מודאגת מהשמנה לא מבריאות

"ביתי הבכורה בת 5. בחצי השנה האחרונה הגענו להכרה שהיא סובלת ממשקל עודף." בבירור כתבת על משקל. בנוסף שאלת אם לשלוח איתה אוכל לצהרון כדי שתאכל אותו ולא מה ששאר הילדים אוכלים.
על ההפרדה בין התייחסות לבריאות לבין עודף משקל כתבו לך כבר רבים לפני ואולי עד שהגעת לתגובה שלי באמת אימצת את זה, הלוואי, אבל התגובה שלי הייתה ישירות למה שאת כתבת.
תוכן ההודעה שלי היה דומה באופיו להרבה הודעות אחרות כאן שהציעו לא להתייחס לעניין המשקל (ששוב, מה לעשות התייחסת אליו אפילו בכותרת) אלא לאורך חיים בריא בלי קשר לשמן או רזה.
 

ladybug4NLP

Active member
השמנה אצל ילדים ובעיקר בגילאים צעירים זה לא ממה שאוכלים אלא

כמה

סוכריה, פה ושם, פרוסת עוגה, חיטיף או ממתק פעם ביןום עו לא השמינו אף אחד.
ה כמויות קטנות יותר בצלוחות קטנות יותר, כך האוכל נראה יותר.
לא לאפשר אכילה ליד טלויזיה או כל עיסוק אחר וזה כולל גם את הממתקבעיה היא עם התכיפו והכמויות.

דיאטנית - כם והילדה לא צריכה ללכת אתכם.
קבלי תוכנית ותדבקי בה ככל האפשר בלי סיפורים ובלי הסברים שהרי בבית את שולטת על האוכל.

נסי להגיש קטנות יותר בצלחות קטנות יותר. כך הכמות תיראה גדולה.
לאכול ליד בארוחה, לא מקבל שום דבר עד הרוחה הבאהבלבד ולא בעת צפיה בטפויזיה או כל עיסוק אחר.
מי שלא מסיים את האוכל לא יקבל כל אוכל נוסף עד הארוחה הבאה

בלי סיפורי, בלי דיבורים... הילדה רק בת 5.5

בהצלחה
 

פלאיועץ

New member
קרינה ותיאבון,,,,,

כשאני התארחתי וישנתי אצל הורי שגרים מעל טרנספורמטור התעוררתי בלילה לזלול
 

שקדיייה

New member
תשובה מבאסת- המאבק אבוד. הסביבה מטומטמת!

אני לצערי, נכנעתי והרמתי ידיים מהמלחמה הזו.
לא הצלחתי באף חזית ליצור שינוי. ואלוהים עדי, בכמה חזיתות ניסיתי לעבוד....

הקשר בין פינוק לסוכר הוא פשוט משהו שהפך לחרוט על ה-DNA של כל כך הרבה אנשים שאת לא יכולה לשכנע אותם שבלתת לילדים ממתקים הם אמנם מראים אהבה אבל יוצרים נזק.

אנשים בסביבה- וזה כולל סבים סבתות, מורות, גננות, שכנות, אמהות בגינה, אמהות של ילדי הגן והכיתה, כולם אנשים אינטליגנטים לפחות כמוני, שמכירים סדר יום של ילדים לפחות טוב כמוני- נכשלים באופן קבוע במתמטיקה פשוטה כשהם אומרים "אבל זה רק פעם ב....."
יא רייט. פעם בשעה.

רק מול הילדים שלי הצלחתי, אבל גם זו הצלחה חלקית בלבד.
הם עדיין יתקשו מאוד מאוד מאוד להגיד לא לממתק שמוצע להם.
ויתקשו מאוד מאוד להציב גבול, איפה שהם יודעים שאפשר לקבל עוד חטיף.
כן הצלחתי להטמיע בהם את האבחנה בין ממתקים סבירים לממתקים שהם זבל רעיל- וכשמקבלים משלוחי מנות / שקיות יומולדת/ סתם שקית ממתקים מילד שנפלה לו שן או נולד לו אח וההורים שלו חושבים שזו הזדמנות מעולה להרעיל את כל הכיתה- אז הם ממהרים עם זה הביתה "טקס המיון" שבו אנחנו מפרידים בין הסבירים לרעילים וזורקים חלק נכבד מהתכולה לפח.
אם גם יודעים לבוא ולבקש ממני החלפה לזבל שקיבלו במהלך היום....

אבל בגדול- הפסדתי.
 

כפרקי

New member
תודה

נחמד לקבל תשובה שמתייחסת לבקשה ולא עונה על האג'נדה שהכותב מנסה לדחוף...
&nbsp
לשמחתי, יש לי הצלחות בגזרת הסבים והסבתות שזה ממש לא מובן מאליו - אני מסבירה לילדים שיקבלו את הממתק שלהם אצל הסבים ומול הסבים מתאמת שהממתק יהיה מקבוצת ה'פחות גרועים'.
גם מול ההורים של הגן היתה לי הצלחה בתחילת השנה באסיפה.
הקושי הוא באמת מול הצהרון. החוזר שצרפו בקישור מפורט ברמה מרשימה.
אני חושבת שאדפיס ואחלק באסיפת הורים. יש לי כמה תומכים ומקווה שביחד נסחוף איתנו רוב שיהיה קשה להתעלם ממנו.
הילדים שלי רגילים שאני ממיינת להם את הממתקים. זה התחיל ממונוסודיום גלוטמט, סכנות חנק ונזק רציני לשיניים (מי אמר טופי ולא קיבל?). אני מחזיקה בבית כל מיני גרסאות של 'פחות גרועים' שהילדים אוהבים למקרה שקשה להם לוותר.
אבל...
הם לא יגידו 'לא' כשסייעת, שהם סומכים עליה, מציעה להם זבל טהור. ואחרי שעה היא מציעה להם שוב. וכאן הבעיה שלי.
לא נעים להודות, אבל הצוות של הצהרון אצלנו זה לא ממש עפרונות חדים, יש סיכוי שאם אדפיס להם את החוזר ואאיים לפנות לפיקוח (שאין סיכוי שיבוא) זה יעבוד.
שווה לנסות...
 
למעלה