עוד אין תכנון מפורט ואין תקציב מהממשלה, ולכן אין צפי לפתיחההקו החום-צפי התכנות ותחנות בדרך
האם מישהו יודע מה הצפי התכנות של הקו החום של הרכבת הקלה?
מה הצפי התכנות של הקו הזה?
מה שנת ההקמה?
איפה יהיו התחנות שלו?
יום טוב.
משרד התחבורה ומשרד האוצר מתמקדים כרגע בקידום של שלושה קוויהקו החום-צפי התכנות ותחנות בדרך
האם מישהו יודע מה הצפי התכנות של הקו החום של הרכבת הקלה?
מה הצפי התכנות של הקו הזה?
מה שנת ההקמה?
איפה יהיו התחנות שלו?
יום טוב.
תכנון מיותר מקווה שלא באמת מתכוונים לבצע את התכנון הזה.משרד התחבורה ומשרד האוצר מתמקדים כרגע בקידום של שלושה קווי
רק"ל - אדום, ירוק וסגול וקו מטרו אחד עם קטע מרכזי צמוד לציר האיילון ושתי שלוחות דרומיות (לרמלה ורחובות) ושתי שלוחות צפוניות (לרעננה וכפר סבא), שכבר קוראים לו בהתלהבות רבה: הקו הצהוב (לא זה של נת"ע שכנראה ייגנז).
רק אתמול התוכנית הזו הוזכרה בחדשות ערוץ 2.
[URL]http://www.mako.co.il/news-israel/local-q1_2016/Article-f7d01872b517351004.htm?sCh=3d385dd2dd5d4110&pId=1434139730[/URL]
"
כחלק ממיזם הרכבת הקלה בגוש דן, נבחנו חלופות רבות להמשך העבודות אחרי הקמת הקו האדום. בין היתר דובר על קווים עיליים ותחתיים במסלולים שונים, אולם שר התחבורה ישראל כץ מאמין בחלופה אחת בלבד - הקו הצהוב.
בישיבה שהתקיימה הערב (ראשון) בין שר התחבורה ישראל כץ ומשרד האוצר, הנחה כץ אתא אנשי המשרד להמשיך ולבחון את היתכנות הקו הצהוב, מסלול רכבת תחתית שיתחיל משתי נקודות - ברחובות וברמלה, ומשם ימשיך עד לרעננה וכפר סבא.
מובן שהרכבת תעבור גם בחלק מתחנות הקו האדום, כמו גם בתחנות מהקו הסגול ומהקו הירוק - שני קווים הנמצאים עדיין בשלב התכנון. כל אלו ביחד אמורים ליצור תשתית חדשה לגמרי בכל האזור של המטרופולין באזור המרכז. אולם עדיין לא ברור מתי כל זה יקרה וכמה זה יעלה.
"
מצורפת מפה שפורסמה לפני כשלושה שבועות וממחישה את תוכנית שלושת קווי הרק"ל + קו מטרו צהוב (שני קווי המטרו האחרים שמופיעים במפה כנראה יורדים מהפרק).
תוכנית ה...רק"ל בלב המטרופולין והמטרו בשוליו ובמקביל לציר הרכבת הכבדה של שר התחבורה.
הקו החום לא נמצא כרגע בסדר העדיפויות.
כש"הבולדוזר" כ"ץ נתפס על משהו ומתעקש לגביו, שום דבר לא יעזורתכנון מיותר מקווה שלא באמת מתכוונים לבצע את התכנון הזה.
נסיעה במטרו למרחקים של מעל 20 קילומטרים איטית בגלל כל התחנות.
לעיתים אף מעל שעה, פרברים מרוחקים כמו כפר סבא ורחובות צריך לחבר ברכבת כבדה
ורכבת קלה\מתץ שיתואם עם הרכבות הכבדות.
או שזאת סתם הצהרה פופוליסטית לציבור,כש"הבולדוזר" כ"ץ נתפס על משהו ומתעקש לגביו, שום דבר לא יעזור
זו לא הצהרה פופוליסטיתאו שזאת סתם הצהרה פופוליסטית לציבור,
שמסתירה את העובדה שרק לפני כמה חודשים התחילו לעבוד על הקו האדום, למרות שהוא שר תחבורה כבר 6 שנים.
מעניין לדעת, הייתי רוצה לראות אותו נוסע את כל הדרךזו לא הצהרה פופוליסטית
כבר חודשים מתקיימים דיונים בין משרד האוצר למשרד התחבורה לגבי מערכת קווי המתע"ן בגוש דן והדיונים הללו גם גרמו לגלגול של הרבה אפשרויות ותוכניות.
שר התחבורה מתעקש על שלושת קווי הרק"ל בלב המטרופולין ולוקח מתוכנית האוצר למטרו את אחד משני קווי המטרו הכי פחות נחוצים.
עד עכשיו זה היה בשלב של דיונים. כעת זה עובר לשלב שבו שר התחבורה הופך למניע הראשי. כפי ש"התאהב" בקווי הרק"ל האדום, הירוק והסגול, כך הוא מתאהב כעת בקו המטרו הצהוב.
כך יוכל לומר שקידם מטרו בגוש דן וכלל לא משנה לו שזה לא המטרו הנכון.
זו לא הבעיה. הקו לא מיועד לשמש נוסעים בין כפר סבא לרחובותמעניין לדעת, הייתי רוצה לראות אותו נוסע את כל הדרך
הייתי רוצה לראות אותו נוסע את כל הדרך מכפר סבא לרחובות בקו הצהוב החדש.
נראה כמו שעה וחצי זמן טוב לשנ"ץ
ידוע שרוב הנוסעים לא יסעו את כל הקו, רק לשקף עד כמה הוא ארוךזו לא הבעיה. הקו לא מיועד לשמש נוסעים בין כפר סבא לרחובות
אלא לקשר את ערי השרון הדרומי עם תל אביב ואת ערי השפלה עם תל אביב.
הבעיה שלקישור הזה אין צורך במטרו תת-קרקעי ועדיפים רכבת פרברים או רק"ל / BRT על פני הקרקע.
להיכן שבאמת צריך מטרו תת-קרקעי (לב המטרופולין) שר התחבורה מתעקש על רק"ל שעטנז - על פני הקרקע ותת קרקעי משולב.
כשידוע כבר כיום שהקווים האדום והירוק יגיעו לקצה הקיבולת שלהם עוד לפני שייפתחו.
צריך להגדיל את הקיבולת של הרכבת הקיימתזו לא הבעיה. הקו לא מיועד לשמש נוסעים בין כפר סבא לרחובות
אלא לקשר את ערי השרון הדרומי עם תל אביב ואת ערי השפלה עם תל אביב.
הבעיה שלקישור הזה אין צורך במטרו תת-קרקעי ועדיפים רכבת פרברים או רק"ל / BRT על פני הקרקע.
להיכן שבאמת צריך מטרו תת-קרקעי (לב המטרופולין) שר התחבורה מתעקש על רק"ל שעטנז - על פני הקרקע ותת קרקעי משולב.
כשידוע כבר כיום שהקווים האדום והירוק יגיעו לקצה הקיבולת שלהם עוד לפני שייפתחו.
שר התחבורה גם פרסם פוסט בפייסבוק בנושא:או שזאת סתם הצהרה פופוליסטית לציבור,
שמסתירה את העובדה שרק לפני כמה חודשים התחילו לעבוד על הקו האדום, למרות שהוא שר תחבורה כבר 6 שנים.
לא יכלו לבחור צבעים אחרים שלא מתנגשים עם צבעי הרק"ל?משרד התחבורה ומשרד האוצר מתמקדים כרגע בקידום של שלושה קווי
רק"ל - אדום, ירוק וסגול וקו מטרו אחד עם קטע מרכזי צמוד לציר האיילון ושתי שלוחות דרומיות (לרמלה ורחובות) ושתי שלוחות צפוניות (לרעננה וכפר סבא), שכבר קוראים לו בהתלהבות רבה: הקו הצהוב (לא זה של נת"ע שכנראה ייגנז).
רק אתמול התוכנית הזו הוזכרה בחדשות ערוץ 2.
[URL]http://www.mako.co.il/news-israel/local-q1_2016/Article-f7d01872b517351004.htm?sCh=3d385dd2dd5d4110&pId=1434139730[/URL]
"
כחלק ממיזם הרכבת הקלה בגוש דן, נבחנו חלופות רבות להמשך העבודות אחרי הקמת הקו האדום. בין היתר דובר על קווים עיליים ותחתיים במסלולים שונים, אולם שר התחבורה ישראל כץ מאמין בחלופה אחת בלבד - הקו הצהוב.
בישיבה שהתקיימה הערב (ראשון) בין שר התחבורה ישראל כץ ומשרד האוצר, הנחה כץ אתא אנשי המשרד להמשיך ולבחון את היתכנות הקו הצהוב, מסלול רכבת תחתית שיתחיל משתי נקודות - ברחובות וברמלה, ומשם ימשיך עד לרעננה וכפר סבא.
מובן שהרכבת תעבור גם בחלק מתחנות הקו האדום, כמו גם בתחנות מהקו הסגול ומהקו הירוק - שני קווים הנמצאים עדיין בשלב התכנון. כל אלו ביחד אמורים ליצור תשתית חדשה לגמרי בכל האזור של המטרופולין באזור המרכז. אולם עדיין לא ברור מתי כל זה יקרה וכמה זה יעלה.
"
מצורפת מפה שפורסמה לפני כשלושה שבועות וממחישה את תוכנית שלושת קווי הרק"ל + קו מטרו צהוב (שני קווי המטרו האחרים שמופיעים במפה כנראה יורדים מהפרק).
תוכנית ה...רק"ל בלב המטרופולין והמטרו בשוליו ובמקביל לציר הרכבת הכבדה של שר התחבורה.
הקו החום לא נמצא כרגע בסדר העדיפויות.
זה לא משנה, כי קווי המטרו שמסומנים בירוק ואדום ממילא לאלא יכלו לבחור צבעים אחרים שלא מתנגשים עם צבעי הרק"ל?
אם כבר בוחרים לתת צבעים לקווים, למה לתת את אותו צבע (ירוק, אדום) לשני קווים שונים (רק"ל, מטרו)? זה די מטופש.
 
חבל שנזכרו כל כך מאוחר גם, אחרת היה אפשר לתכנן את התחנות התת קרקעיות של האדום עם הכנה למטרו הזה כך שיהיה ניתן באותה תחנה תת קרקעית לעבור בין הקווים.
 
טוב, לא שזה כזה משנה כי הסיכוי שבכלל יתחילו לעבוד על זה ב25 שנה הקרובות שואף לאפס.
בקשר לקיבולת הקו האדוםזה לא משנה, כי קווי המטרו שמסומנים בירוק ואדום ממילא לא
מקודמים.
שר התחבורה רוצה לקדם רק את הקו הצהוב.
מערכת של שלושה קווי רק"ל באזורי ביקוש השיא ושל קו מטרו אחד (עם שלוחות) באזורים היותר פריפריאלים, כאשר בקטע המרכזי קו המטרו כמעט חופף לרכבת הכבדה.
מי יודע, אולי שר התחבורה של מדינת ישראל יזכה בפרס היצירתיות והמקוריות בתכנון תחבורה מטרופולינית - הגישה ההפוכה של שר התחבורה של מדינת ישראל.
המגבלה היא אורך הרציפיםבקשר לקיבולת הקו האדום
באיזור התת קרקעי של הקו האדום אמרו שתהיה תדירות גבוהה יותר של רכבות. זה אומר שהקיבולת שלו באיזור עם הביקוש הגבוה יותר תהיה גבוהה יותר מבאיזורי הביקוש הנמוך (במקצת) ששם הוא מעל הקרקע.
 
משתמע מכך שחלק מהנסיעות במקטע התת קרקעי יסיימו את נסיעתם בדרום ת"א.
 
מה מונע מהם, אם כך, להפעיל מערכים ארוכים יותר במקטע הזה (וכשהמערך ארוך והאיתות האלקטרוני קיים אין הבדל ממשי בין רק"ל למטרו)? אורך הרציפים? בסוף החליטו לבנות אותם קצרים?
אז אותה בעיה הולכת להיות גם עם המטרוהמגבלה היא אורך הרציפים
בקטע התת-קרקעי תהיה בשעות השיא תדירות כפולה, כי יהיו לסירוגין רכבות בקו הראשי - בין התחנה המרכזית בפ"ת לבין מסוף בת ים, ורכבות בין תחנת קרית אריה הסמוכה לדיפו לבין מנשיה.
אבל כשמדברים על הקיבולת של הקו האדום צריך לקחת בחשבון גם את העובדה שבתכנון הקיים היום הקו הסגול לא מגיע לפתח תקוה אלא רק עד בר אילן ולכן הקו האדום (כולל הקטע הפתח תקוואי שלו) יספוג גם חלק נכבד מהביקושים בפ"ת שהקו הסגול היה אמור לספוג.
הקו הצהוב נראה מתאים יותר לתכנון כקו S-Bahn בעיקר עקב אורכומשרד התחבורה ומשרד האוצר מתמקדים כרגע בקידום של שלושה קווי
רק"ל - אדום, ירוק וסגול וקו מטרו אחד עם קטע מרכזי צמוד לציר האיילון ושתי שלוחות דרומיות (לרמלה ורחובות) ושתי שלוחות צפוניות (לרעננה וכפר סבא), שכבר קוראים לו בהתלהבות רבה: הקו הצהוב (לא זה של נת"ע שכנראה ייגנז).
רק אתמול התוכנית הזו הוזכרה בחדשות ערוץ 2.
[URL]http://www.mako.co.il/news-israel/local-q1_2016/Article-f7d01872b517351004.htm?sCh=3d385dd2dd5d4110&pId=1434139730[/URL]
"
כחלק ממיזם הרכבת הקלה בגוש דן, נבחנו חלופות רבות להמשך העבודות אחרי הקמת הקו האדום. בין היתר דובר על קווים עיליים ותחתיים במסלולים שונים, אולם שר התחבורה ישראל כץ מאמין בחלופה אחת בלבד - הקו הצהוב.
בישיבה שהתקיימה הערב (ראשון) בין שר התחבורה ישראל כץ ומשרד האוצר, הנחה כץ אתא אנשי המשרד להמשיך ולבחון את היתכנות הקו הצהוב, מסלול רכבת תחתית שיתחיל משתי נקודות - ברחובות וברמלה, ומשם ימשיך עד לרעננה וכפר סבא.
מובן שהרכבת תעבור גם בחלק מתחנות הקו האדום, כמו גם בתחנות מהקו הסגול ומהקו הירוק - שני קווים הנמצאים עדיין בשלב התכנון. כל אלו ביחד אמורים ליצור תשתית חדשה לגמרי בכל האזור של המטרופולין באזור המרכז. אולם עדיין לא ברור מתי כל זה יקרה וכמה זה יעלה.
"
מצורפת מפה שפורסמה לפני כשלושה שבועות וממחישה את תוכנית שלושת קווי הרק"ל + קו מטרו צהוב (שני קווי המטרו האחרים שמופיעים במפה כנראה יורדים מהפרק).
תוכנית ה...רק"ל בלב המטרופולין והמטרו בשוליו ובמקביל לציר הרכבת הכבדה של שר התחבורה.
הקו החום לא נמצא כרגע בסדר העדיפויות.
Copyright©1996-2021,Tapuz Media Ltd. Forum software by XenForo® © 2010-2020 XenForo Ltd.