הפגנה היום נגד "אור ירוק"
הפגנה היום נגד "אור ירוק"
-הודעה לעיתונות- "אור ירוק" מקדמת תחבורה מסוכנת היום, יום רביעי 14.12.05, בשעה 18:30, תיערך בפתיחת כנס "אור ירוק", מול בניין סמולרש באונ' ת"א, הפגנה של פעילי "תנועת חיים" ו"מגמה ירוקה", במחאה על כך שאנשי "אור ירוק" מקדמים (מטעמים כלכליים אישיים) תחבורה פרטית-מסוכנת במקום תחבורה ציבורית-בטוחה. כל מומחה לתחבורה מכיר את המשוואה הזו: יותר כבישים = יותר מכוניות = יותר תאונות. כלומר, ככל שהמדינה משקיעה יותר בכבישים, הציבור תלוי יותר בתחבורה פרטית, מספר המכוניות גדל וכך גם מספר התאונות. מדיניות עידוד התחבורה הפרטית על חשבון תחבורה בטוחה (תחבורה ציבורית, בעיקר רכבות) הוא הגורם הבסיסי והעיקרי לתאונות הדרכים בישראל. בממוצע, תחבורה ציבורית בטוחה פי חמש עד עשר יותר מרכב פרטי (ביחס למס' נוסעים ומרחק הנסיעה הכולל). נסיעה ברכבת בטוחה פי 20 עד 25 מנסיעה ברכב פרטי. עמותת אור ירוק טוענת שהיא מעוניינת להפחית את מספר ההרוגים והנפגעים בכבישים, אך מקדמת את דו"ח שיינין, התומך בסלילת כבישים והורדת מיסוי על כלי רכב. "אור ירוק", כמו גם דו"ח שיינין, אינם מקדמים כלל (וגם אינם מתייחסים כמעט) לתחבורה ציבורית. דוח שיינין מדבר על העלאת מספר כלי הרכב הפרטיים בישראל ב50% בתוך 10 שנים. יעקב שיינין הוא יועץ למשקיעים בתחום הרכב והדלק. "התוכנית למאבק בתאונות הדרכים" של "אור ירוק", עליה חתמו מיליון אזרחים (בלי לדעת על מה הם חותמים) קוראת להפקיד בפועל את "הרשות לבטיחות בדרכים" בידי ראשי אור ירוק, להטיל מס על הציבור שיגדיל את תקציב הרשות לבטיחות בדרכים פי 3 (ל- 550 מיליון שקל בשנה), ולעודד תחבורה מסוכנת. בין ראשי "אור ירוק" נמצאים אישים שונים בעלי עניין אישי רב ושליטה במדיניות ותקציב הרשות לבטיחות בדרכים ובקידום תחבורת הרכב הפרטי, כמו יהודה וילק, מנכ"ל "דרך ארץ" - זכיינית כביש חוצה ישראל. אמיר פסטר, מגמה ירוקה, תא אוניברסיטת תל אביב: "השקעת המדינה בתחבורה מסוכנת, המגבירה את תאונות הדרכים, נגרמת ע"י אינטרסים צרים של גורמים מסחריים כגון תעשיות הרכב, היבואנים, חברות הדלק וחברות סלילת הכבישים. אור ירוק מחוברת לאינטרסים אלו ומקדמת אותם, ולא בהכרח לטובת הציבור" עובדות: • כ-500 אנשים מתים וכ-40,000 אלף נפצעים בתאונות דרכים בישראל בכל שנה. • בישראל מעולם לא היתה תאונת דרכים שנגרמה על ידי רכבת – תאונות הדרכים נגרמו ע"י רכבים פרטיים, ומיעוטם על ידי אוטובוסים. המקרים הבודדים שבהם רכבת היתה מעורבת בתאונה נגרמו ע" רכב פרטי. • אם כל התחבורה הציבורית בארץ תהיה חינם, העלות לכך תהיה 3.8 מיליארד ש"ח בשנה. תושבי המדינה, בעיקר האוכלוסיות החלשות, יחסכו כך אחוז ניכר מהוצאותיהם ואיכות חייהם תעלה. תחבורה ציבורית היא מדיניות תחבורה טובה גם להפחתת זיהום האוייר ובעיות הפקקים והחנייה. • השבוע החליטה המדינה להשקיע 19 מיליארד שקלים נוספים בסלילת כבישים. • באנגליה בתקופת תאצ'ר, תנועת המונים הצליחה לעצור פרויקטים מסוכנים כמו אלה שמציעה "אור ירוק" (השקעה בתחבורה מסוכנת במקום תחבורה בטוחה, השקעה בכבישים במקום ברכבות). בישראל, הקמפיין הגדול והממושך ביותר נגד תאונות דרכים היה הקמפיין נגד "חוצה ישראל" – פרויקט שהמנכ"ל שלו הוא יהודה וילק, מראשי (מועצת) "אור ירוק", המארגן את כנסי "אור ירוק". יהודה וילק מ"אור ירוק" ניצח את הפעילים נגד תאונות דרכים, ואת המחיר על כך שילמו ועוד ישלמו בחייהם אנשים רבים. לפרטים נוספים: שי דוידוביץ', "תנועת חיים": 052-8573190 [email protected] למצגת בנושא: www.meshanim.com/t.pps
הפגנה היום נגד "אור ירוק"
-הודעה לעיתונות- "אור ירוק" מקדמת תחבורה מסוכנת היום, יום רביעי 14.12.05, בשעה 18:30, תיערך בפתיחת כנס "אור ירוק", מול בניין סמולרש באונ' ת"א, הפגנה של פעילי "תנועת חיים" ו"מגמה ירוקה", במחאה על כך שאנשי "אור ירוק" מקדמים (מטעמים כלכליים אישיים) תחבורה פרטית-מסוכנת במקום תחבורה ציבורית-בטוחה. כל מומחה לתחבורה מכיר את המשוואה הזו: יותר כבישים = יותר מכוניות = יותר תאונות. כלומר, ככל שהמדינה משקיעה יותר בכבישים, הציבור תלוי יותר בתחבורה פרטית, מספר המכוניות גדל וכך גם מספר התאונות. מדיניות עידוד התחבורה הפרטית על חשבון תחבורה בטוחה (תחבורה ציבורית, בעיקר רכבות) הוא הגורם הבסיסי והעיקרי לתאונות הדרכים בישראל. בממוצע, תחבורה ציבורית בטוחה פי חמש עד עשר יותר מרכב פרטי (ביחס למס' נוסעים ומרחק הנסיעה הכולל). נסיעה ברכבת בטוחה פי 20 עד 25 מנסיעה ברכב פרטי. עמותת אור ירוק טוענת שהיא מעוניינת להפחית את מספר ההרוגים והנפגעים בכבישים, אך מקדמת את דו"ח שיינין, התומך בסלילת כבישים והורדת מיסוי על כלי רכב. "אור ירוק", כמו גם דו"ח שיינין, אינם מקדמים כלל (וגם אינם מתייחסים כמעט) לתחבורה ציבורית. דוח שיינין מדבר על העלאת מספר כלי הרכב הפרטיים בישראל ב50% בתוך 10 שנים. יעקב שיינין הוא יועץ למשקיעים בתחום הרכב והדלק. "התוכנית למאבק בתאונות הדרכים" של "אור ירוק", עליה חתמו מיליון אזרחים (בלי לדעת על מה הם חותמים) קוראת להפקיד בפועל את "הרשות לבטיחות בדרכים" בידי ראשי אור ירוק, להטיל מס על הציבור שיגדיל את תקציב הרשות לבטיחות בדרכים פי 3 (ל- 550 מיליון שקל בשנה), ולעודד תחבורה מסוכנת. בין ראשי "אור ירוק" נמצאים אישים שונים בעלי עניין אישי רב ושליטה במדיניות ותקציב הרשות לבטיחות בדרכים ובקידום תחבורת הרכב הפרטי, כמו יהודה וילק, מנכ"ל "דרך ארץ" - זכיינית כביש חוצה ישראל. אמיר פסטר, מגמה ירוקה, תא אוניברסיטת תל אביב: "השקעת המדינה בתחבורה מסוכנת, המגבירה את תאונות הדרכים, נגרמת ע"י אינטרסים צרים של גורמים מסחריים כגון תעשיות הרכב, היבואנים, חברות הדלק וחברות סלילת הכבישים. אור ירוק מחוברת לאינטרסים אלו ומקדמת אותם, ולא בהכרח לטובת הציבור" עובדות: • כ-500 אנשים מתים וכ-40,000 אלף נפצעים בתאונות דרכים בישראל בכל שנה. • בישראל מעולם לא היתה תאונת דרכים שנגרמה על ידי רכבת – תאונות הדרכים נגרמו ע"י רכבים פרטיים, ומיעוטם על ידי אוטובוסים. המקרים הבודדים שבהם רכבת היתה מעורבת בתאונה נגרמו ע" רכב פרטי. • אם כל התחבורה הציבורית בארץ תהיה חינם, העלות לכך תהיה 3.8 מיליארד ש"ח בשנה. תושבי המדינה, בעיקר האוכלוסיות החלשות, יחסכו כך אחוז ניכר מהוצאותיהם ואיכות חייהם תעלה. תחבורה ציבורית היא מדיניות תחבורה טובה גם להפחתת זיהום האוייר ובעיות הפקקים והחנייה. • השבוע החליטה המדינה להשקיע 19 מיליארד שקלים נוספים בסלילת כבישים. • באנגליה בתקופת תאצ'ר, תנועת המונים הצליחה לעצור פרויקטים מסוכנים כמו אלה שמציעה "אור ירוק" (השקעה בתחבורה מסוכנת במקום תחבורה בטוחה, השקעה בכבישים במקום ברכבות). בישראל, הקמפיין הגדול והממושך ביותר נגד תאונות דרכים היה הקמפיין נגד "חוצה ישראל" – פרויקט שהמנכ"ל שלו הוא יהודה וילק, מראשי (מועצת) "אור ירוק", המארגן את כנסי "אור ירוק". יהודה וילק מ"אור ירוק" ניצח את הפעילים נגד תאונות דרכים, ואת המחיר על כך שילמו ועוד ישלמו בחייהם אנשים רבים. לפרטים נוספים: שי דוידוביץ', "תנועת חיים": 052-8573190 [email protected] למצגת בנושא: www.meshanim.com/t.pps