תושב הגולן
New member
העשרים ליוני מתקרב
העשרים ליוני מתקרב
למישהו יש הערכות אילו קווי לילה חדשים יפתחו השנה ואיזה קווים יסגרו?
העשרים ליוני מתקרב
למישהו יש הערכות אילו קווי לילה חדשים יפתחו השנה ואיזה קווים יסגרו?
אני באופן אישי הייתי רוצה לראות את השינוים הבאים:העשרים ליוני מתקרב
למישהו יש הערכות אילו קווי לילה חדשים יפתחו השנה ואיזה קווים יסגרו?
שינויים שהייתי עושה בקווי לילהאני באופן אישי הייתי רוצה לראות את השינוים הבאים:
באזור באר שבע:
1. קו חדש מירוחם דרך דימונה לבאר שבע.
2. קו חדש מלהבים דרך שכונת רמות למקומות הבילוי.
3. הפעלת קו 188 מבאר שבע לעדר במשך כל השנה.
4. ביטול הנסיעה של קו 259 מכרמל לבאר שבע והוספת נסיעה מבאר שבע לכרמל.
5. הארכת שעות הפעילות של קו 112.
אזור חיפה והצפון:
1. הארכת קו 215 מחיפה לכרמיאל עד לקריית שמונה.
2. החזרת קו 218 מחיפה לטבאיה לפעילות.
אזור ירושלים:
1. ביטול קו 268 מירושלים לעלמון.
2. הפעלת קו 387 לאורך כל השנה.
קשה לי להאמין שאפילו חלק ממה שכתבתי יקרה.
בקשר לשינויים שכתבתשינויים שהייתי עושה בקווי לילה
קו מא.ת נתניה דרך אבן יהודה, קדימה ותל מונד. עם עצירה בכפר סבא הירוקה לתל אביב דרך כביש 5.
קו מכפר יונה דרך קריית השרון וא.ת נתניה לתל אביב
ביטול 263 ו807 והפעלת קו 872 בחלופת לילה כמו שעשו עם 480.
להעביר את קו 231 דרך שכונת מגדיאל בהוד השרון במקום דרך צומת רעננה.
להפעיל את קווים,22 ,27,56,36,18,25,55,61,63,66,29,247 ו172 לאורך הלילה ולבטל במקומם את 418, 425, 489, 463 466 555 556 229 227 ו599
קו 36 יסיים ברידינג וקו 25 יפעל בחלופת רמת אביב ג'
לבטל את 273 ובמקומו להאריך את 129 (שחייב לפעול בשעות מאוחרות יותר ובמוצש) לרחובות. וגם להחזיר את חלופת רחובות של 174 שתפעל בלילה.
אני בעד באופן עקרוני, אבל זה סוג של יכניס את נת"ע למקוםבקשר לשינויים שכתבת
שינוי נוסף, שלדעתי מוטב לבצע: הפעלת קו 1 בגוש דן בכל שעות הלילה.
קו 23 גבעתיים-תל אביב מסיים כיום (וגם בקיץ האחרון), בסביבות תשע-תשע וחצי. זה מוקדם יחסית. הוא גם לא פועל במוצאי שבת.
בקשר לשינוי שכתבת על קו 231 מהשרון הדרומי לתל אביב. מצד אחד דרך מגדיאל זה יותר מהיר, מכפר מלל. גם אולי יותר נוסעים ישתמשו בקטע הזה. מצד שני אולי עדיין יש נוסעים מכיוון מערב ויצמן וטשרניחובסקי. כך שלא בטוח מה עדיף בשני המסלולים.
לא כל כך מובן לי מדוע להפעיל את קו 247 לאורך הלילה. מזל שהוא כבר לא פועל במשך השבוע. במקומו 47 ובעיקר 149, שעדיף בהרבה. בשעות הלילה 230 ו-231 פועלים.
במקום קו 29 פועל 229. גם לחלק מהקווים האחרים, שכתבת יש קווים במתכונת הלילה. אולי בקו 29 יש מקום לשינוי המסלול, שייסע כמו 229. כלומר לא דרך כפר שמריהו, במסלול דומה לפרויקט הקו הורוד של הBRT. כך שהוא יפעל במשך כל שעות היום והלילה. בהרצליה-כפר שמריהו יפעל שירות עירוני אחר. אולי דומה לקו 30 ז"ל.
במקום 51 הצעתי את קו 1 בגוש דן.
לפי מה שתיארו קווי אוטובוסים פועלים בלילותאני בעד באופן עקרוני, אבל זה סוג של יכניס את נת"ע למקום
שנראה לי, היא לא ממש היתה רוצה להיות בו.
נכון להיום, התכנון הוא, שהקו האדום לא יפעל בלילות ויסיים את נסיעתו בשעה מאוחרת כלשהי (לא זוכר מה השעה המדוייקת).
אם קו מספר 1 יפעל בלילות, זה לא סוג של יחייב אותה לעשות כן גם עם הרק"ל?
יש ערים בעולם שבהן רכבת תחתית עובדת מסביב לשעוןלפי מה שתיארו קווי אוטובוסים פועלים בלילות
אני לא ראיתי את הדברים האלה מקרוב. אלה דברים שכתבו כאן אנשים, ששהו בחו"ל במדינות שונות או גרו שם.
אם אני לא טועה, לפי ההסברים שלהם, בשעות הלילה יש עבודות תחזוקה בקווי רקל"ת או המטרו. במקום זה פועל קו אוטובוס. בגלל זה הצעתי במירכאות או ללא מירכאות את הפעלת קו 1 בלילה.
אם מבחינה טכנית אפשרי להפעיל את הקו האדום ואין צורך בעבודות תחזוקה, אני כמובן בעד הפעלה. אבל כנראה שיש גם שיקול אחר או שיקול נוסף בנוגע להפעלת רכבת קלה בלילה; הפעלת הקו האדום גבוהה, מאשר קו אוטובוס. יש למשל צורך במאבטחים ובפקחים ברכבת הקלה. לעומת נהג אוטובוס בלבד באוטובוס.
כנראה גם אם יש ביקוש, הוא לא מצדיק הפעלת רכבת קלה, אבל כן אוטובוס רגיל או מפרקי.
בערים מסויימות יש 24 שעות בסופי שבוע וכן ישנם אוטובוסי לילהיש ערים בעולם שבהן רכבת תחתית עובדת מסביב לשעון
זה אומר שעושים תחזוקה "תוך כדי" כשמצמצמים תדירות רכבות על מנת לאפשר עבודה של צוותי התחזוקה.
כשהייתי בניו יורק לפני שבועיים, בדיוק נפלתי על "חג" כשתדירות הרכבות ירדה עד כדי לרכבת ל20 דקות בחלק מהקווים.
בהודעות שהושמעו, הוצעו לנוסעים חלופות כגון נסיעה בקווים אחרים שבהם תדירות היתה גבוהה יותר וגם קווי אוטובוסים.
מה שכן, לא ידוע לי על קווי אוטובוסים שממש נוסעים במסלול של קווי התחתית.
בניו יורק זה גם מן הסתם בלתי אפשרי.
לגבי ישראל שאמרת, זה לא מתאים גם בגלל העלויות וגם בגלל הצרכים המיוחדים כמו אבטחה של תחנות.
לגבי קו מספר אחד, שמעתי כאן בפורום שאמרו שהקו ימשיך לפעול גם אחרי פתיחת הקו האדום.
השאלה היא, באיזו מתכונת, עם איזו תדירות והאם גם המסלול יישמר במלואו?
לגבי הרק"ל והאוטובוסים, ועוד כמה הערותיש ערים בעולם שבהן רכבת תחתית עובדת מסביב לשעון
זה אומר שעושים תחזוקה "תוך כדי" כשמצמצמים תדירות רכבות על מנת לאפשר עבודה של צוותי התחזוקה.
כשהייתי בניו יורק לפני שבועיים, בדיוק נפלתי על "חג" כשתדירות הרכבות ירדה עד כדי לרכבת ל20 דקות בחלק מהקווים.
בהודעות שהושמעו, הוצעו לנוסעים חלופות כגון נסיעה בקווים אחרים שבהם תדירות היתה גבוהה יותר וגם קווי אוטובוסים.
מה שכן, לא ידוע לי על קווי אוטובוסים שממש נוסעים במסלול של קווי התחתית.
בניו יורק זה גם מן הסתם בלתי אפשרי.
לגבי ישראל שאמרת, זה לא מתאים גם בגלל העלויות וגם בגלל הצרכים המיוחדים כמו אבטחה של תחנות.
לגבי קו מספר אחד, שמעתי כאן בפורום שאמרו שהקו ימשיך לפעול גם אחרי פתיחת הקו האדום.
השאלה היא, באיזו מתכונת, עם איזו תדירות והאם גם המסלול יישמר במלואו?
אולי בשאיפה יבוטלו קווי אוטובוסים רבים, ויקוצרו השארלגבי הרק"ל והאוטובוסים, ועוד כמה הערות
קודם כל - אפשר לשנות את המסלול ושעות הפעילות של קו 1 במנותק מהמסלול ושעות הפעילות של הקו האדום. כמו שלקו 1 יש הרבה יותר תחנות, ומסלול שהוא לא 100% המסלול של הרק"ל, ותדירות שהיא לא אותה תדירות, כך גם ניתן להפעיל אותו בשעות הלילה בלי שזה אומר בהכרח שיפעילו את הרק"ל בשעות הלילה.
לעניין האוטובוסים שיופעלו או לא יופעלו כשהקו האדום יתחיל לפעול - אם מישהו אמר לך משהו על איך ייראה שירות האוטובוסים בגוש דן אחרי הפעלת הקו האדום, הוא כנראה מדבר שטויות, כי אף אחד עוד לא יודע. לא פורסם שום מידע בנושא ואם במשרד התחבורה הכינו תוכנית כזו - הם לא מדברים עליה. סביר להניח שהקו האדום ייצור תגובת שרשרת של שינויים בהמון קווים בגוש דן. קווים כמו 1 או 42 בטוח יושפעו, והרבה קווים יהפכו ל"קווים מזינים" לרק"ל. לא סביר להניח שיפעילו את קו 1 באותה מתכונת ותדירות כמו היום. אם הוא עדיין יפעל בכלל, סביר להניח שהתדירות שלו תהיה נמוכה בהרבה, כי רוב הנוסעים יעדיפו לנסוע ברק"ל.
גם הקו הסגול צפוי להחליף המון קווי אוטובוסים - למשל לא בטוח בכלל שקווים כמו משפחת קווי 4 (4, 104, 204, 304) עדיין יפעלו כשיופעל הקו הסגול, וגם ל56 פתאום תהיה פחות הצדקה. בנוסף חלק מרחוב אלנבי (באיזור לילנבלום) יהפוך למדרחוב, ואפשרויות הפנייה בכיכר המוגרבי יישתנו (כנראה לא תהיה פניה של אוטובוסים ימינה מאלנבי לבן יהודה) וגם ברחוב העלייה צפויים שינויים בתבנית התמונה לגבי היום. בקיצור, גם אם עדיין יישארו קווים שמקבילים למסלולי הרק"ל, השינויים הפיזיים ברחובות ישנו את מערכת הקווים בתל אביב בצורה משמעותית.
עוד מוקדם להסיק על אופי שירות האוטובוסים בגוש דן ביום פתיחת הרק"ל. בכל מקרה אפשר לשנות את התדירות ושעות הפעילות של קו 1 במנותק מהרק"ל, בלי שזה יכריח את החברה המפעילה (לא נת"ע, נת"ע רק בונה, המפעילה תהיה קונצרן של אגד+חברה סינית) להתחייב לשעות פעילות מסוימות.
אה - ולגבי תחזוקה בניו יורק, מצב התחזוקה של הרכבת התחתית שם מזעזע. הפעלה 24/7 בהחלט מקשה על (ומייקר את) התחזוקה השוטפת, בעיקר במערכות תת קרקעיות.
בלונדון יש יחס של 3-4 תחנות אוטובוס לכל תחנת תחתית.לגבי הרק"ל והאוטובוסים, ועוד כמה הערות
קודם כל - אפשר לשנות את המסלול ושעות הפעילות של קו 1 במנותק מהמסלול ושעות הפעילות של הקו האדום. כמו שלקו 1 יש הרבה יותר תחנות, ומסלול שהוא לא 100% המסלול של הרק"ל, ותדירות שהיא לא אותה תדירות, כך גם ניתן להפעיל אותו בשעות הלילה בלי שזה אומר בהכרח שיפעילו את הרק"ל בשעות הלילה.
לעניין האוטובוסים שיופעלו או לא יופעלו כשהקו האדום יתחיל לפעול - אם מישהו אמר לך משהו על איך ייראה שירות האוטובוסים בגוש דן אחרי הפעלת הקו האדום, הוא כנראה מדבר שטויות, כי אף אחד עוד לא יודע. לא פורסם שום מידע בנושא ואם במשרד התחבורה הכינו תוכנית כזו - הם לא מדברים עליה. סביר להניח שהקו האדום ייצור תגובת שרשרת של שינויים בהמון קווים בגוש דן. קווים כמו 1 או 42 בטוח יושפעו, והרבה קווים יהפכו ל"קווים מזינים" לרק"ל. לא סביר להניח שיפעילו את קו 1 באותה מתכונת ותדירות כמו היום. אם הוא עדיין יפעל בכלל, סביר להניח שהתדירות שלו תהיה נמוכה בהרבה, כי רוב הנוסעים יעדיפו לנסוע ברק"ל.
גם הקו הסגול צפוי להחליף המון קווי אוטובוסים - למשל לא בטוח בכלל שקווים כמו משפחת קווי 4 (4, 104, 204, 304) עדיין יפעלו כשיופעל הקו הסגול, וגם ל56 פתאום תהיה פחות הצדקה. בנוסף חלק מרחוב אלנבי (באיזור לילנבלום) יהפוך למדרחוב, ואפשרויות הפנייה בכיכר המוגרבי יישתנו (כנראה לא תהיה פניה של אוטובוסים ימינה מאלנבי לבן יהודה) וגם ברחוב העלייה צפויים שינויים בתבנית התמונה לגבי היום. בקיצור, גם אם עדיין יישארו קווים שמקבילים למסלולי הרק"ל, השינויים הפיזיים ברחובות ישנו את מערכת הקווים בתל אביב בצורה משמעותית.
עוד מוקדם להסיק על אופי שירות האוטובוסים בגוש דן ביום פתיחת הרק"ל. בכל מקרה אפשר לשנות את התדירות ושעות הפעילות של קו 1 במנותק מהרק"ל, בלי שזה יכריח את החברה המפעילה (לא נת"ע, נת"ע רק בונה, המפעילה תהיה קונצרן של אגד+חברה סינית) להתחייב לשעות פעילות מסוימות.
אה - ולגבי תחזוקה בניו יורק, מצב התחזוקה של הרכבת התחתית שם מזעזע. הפעלה 24/7 בהחלט מקשה על (ומייקר את) התחזוקה השוטפת, בעיקר במערכות תת קרקעיות.
מצד שני, בניו יורק (במנהטן בפרט) רשת של התחתיתבלונדון יש יחס של 3-4 תחנות אוטובוס לכל תחנת תחתית.
בגלל המרחק בין תחנות התחתית יש צורך באמצעי משלים לאורך אותם הצירים.
 
הדוגמה הבולטת ביותר היא אוקספורד סטריט, רחוב הקניות הראשי של העיר שאורכו 2 ק"מ ויש בו 4 תחנות תחתית שהקו המרכזי (אדום) מחבר את כולן במקביל לרחוב, ו 10-13 תחנות אוטובוס לאורך הרחוב בהתאם לכיוון (ספרתי בגוגל ובלונדון סמלי תחנה מקבילים לתחנות עם קוד אותיות, לא לפיצולים כנהוג בארץ). זהו הרחוב היחיד במרכז לונדון שמוגבל לתנועת אוטובוסים בלבד, ברחובות אחרים נהוג שיש נת"צ ונתיב רגיל.
 
כל פעם שהתחתית עוברת מתחת לציר ראשי יש קטעי הקבלה כאלו כי צריף פיזור נוסעים בין התחנות שהמרחק ביניהן יכול להגיע ל 500-800 מטר במרכז העיר ואפילו 1.6 ומעלה ק"מ בפרברים (תיכנון במיילים, שימוש במיקומים נוחים, סיפוח תחנות רכבת עילית לשעבר לקווי התחתית).
 
אין קווי אוטובוס שמקבילים ב 100% לכל אורך קווי התחתית כי יש הבדלים בין מערכות הכבישים והמסילות אבל בדרך כלל ישנה הקבלה בין קטעי מסלולים, לעיתים אפילו הקבלה של כ 10 ק"מ כאשר ברור שמי שממהר לא יקח את האוטובוס. בגדול יש בלונדון יש 3 טבעות אוטובוסים- קווים עד 2 ספרות חוצים את מרכז העיר ופועלים מאזורים 1 ו 2 לאזורים 1 ו 2. קווי 1xx פועלים מנקודה כלשהי בתוך אזור 1 אל נקודה כלשהי באזור 3 או 4 מבלי לחצות לצד השני של המרכז, וקווי 2xx מתחילים באזור 3 או גבול 3-2 וממשיכים עד לאזורים 5 ו 6. בהעתקת המודל הזה אפשר לומר שקו שיקביל לקטע התת קרקעי של הקו האדום בלב העיר יתחיל ברמת גן ויגיע עד יפו, קו שחצי מקביל יתחיל מפתח תקווה ויגיע אולי לבוגרשוב (שבירת ההקבלה אחרי שאול המלך) או יתחיל בבת ים ויגיע עד לבורסה ליהלומים או גבעתיים. קווי המסגר הבינעירוניים ימשיכו להקביל לרק"ל כל עוד מסלולם מסתיים בתחנה המרכזית אלא אם יתחילו לסיים אותם במסוף 2000 ולהעמיס על הרק"ל שלפי התחזיות תהיה בקיבולת מירבית כבר מיומה הראשון.
 
דבר נוסף ראוי לציון מלונדון הוא שישנם צירים רבים שאין קו תחתי המבצע מסלול המקביל להם. הציר האלכסוני Shaftesbury Avenue- Rosebery Avenue למשל שאורכו כ 3 ק"מ ומחבר בין איינג'ל לפיקדילי סרקס במספר קווי אוטובוס לא זכה לקו תחתית שיקביל אליו. זהו ציר צפון-מזרח דרום-מערב שיתכן שיש הקבלה מסויימת בינו לתוכניות קרוסרייל 2 (לשעבר תוכנית "קו האקני וצ'לסי") למרות שחיבור הקו המתוכנן לתחנת קינג'ס קרוס מוציא מחשבון תחנה באזור רוזברי אווניו או גרייז אין רוד (שהינו אחד מ3 צירי צפון דרום מובהקים במרכז העיר ללא קו רכבת תחתית שעושה את מסלולם). בצפון העיר יש שני צירי מפתח שיש מספר תחנות של קווי תחתית שונים החוצים אותם אך אין קו תחתית שעובר במסלול מקביל והחיבור לאורכם מתבצע באוטובוסים: Holloway Road מתחנת הייברי קורנר דרך תחנת הולווי רוד לתחנת ארצ'ווי, ו Edgware Road על כל שינויי השם שלו (מספר הכביש הוא A5) שמנקודת ההתחלה הרשמית שלו צפונה יש 12 תחנות רכבת של קווים שונים עליו ובמקביל לו, ובהמשכו הדרומי הוא ציר Park Lane שהינו אחד מצירי הצפון-דרום המרכזיים ללא מסלול רכבתי מקביל כך שניתן להוסיף 4 תחנות רכבת לספירת המלאי ולעלות על אוטובוס ישיר.
 
יתכן שבמסלול הקו הסגול אפשר לבטל אוטובוסים באופן גורף כי הוא קו קרקעי, אבל אני חושב שהוכחתי את הנקודה שמערכת תת קרקעית צריכה מערכת אוטובוסים משלימה.
נכון, והערה לגבי הרעש תוך כמה שנים האוטובוסים יהיו חשמליים ומצד שני, בניו יורק (במנהטן בפרט) רשת של התחתית
צפופה מאוד, מה שמייתר את הצורך בהרבה אוטובוסים.
יש שם אוטובוסים, אבל נדמה לי שהם משחקים תפקיד משני בעיר (במנהטן בכל אופן).
לגבי הקו האדום, בחלק המרכזי שלו, מרחק בין תחנות לא רב (לדעתי יותר קטן מאשר בלונדון).
קשה לי לראות את הצורך בקו אוטובוסים מקביל .
קל וחומר שבחלק הנמצא מעל הקרקע, ששם די ברור שאוטובוסים די יעלמו לפחות בחלק מהמקומות (כמו דרך ירושלים בחלקה שתהפוך למדרחוב).
במיוחד שמדברים על כך שבחלק מהצירים הכבישים יצומצמו מאוד (גם בדרך ירושלים, גם בדרך בגין בתל אביב) וזה לא נשמע כל כך הגיוני להעביר אוטובוסים בציר שגם כך יהיה צר מאוד.
ברור גם שתושבים יתנגדו לאוטובוסים, כי הם יגידו (ובצדק) שהבטיחו להם שקט ונוחות והם לא רוצים לסבול רעש של אוטובוסים שעוברים מתחת לביתם.
ברור שיהיה צורך באוטובוסים, אבל דעתי כמו דעתו של bus nerd שאלה צריכים להיות קווים מזינים ולא קווים מקבילים.
עבור החלק התת קרקעי, אלה צריכים להיות קווים שבעצם יחצו את הקו האדום בצמתים כמו צומת מעריב, שאול המלך, אבא הלל ברמת גן וכן הלאה.
כמובן זה גם תלוי עד כמה הקו האדום יהיה אמין (שלא תחזור הסאגה של הרכבת שאנחנו רואים בזמן אחרון) ומה יהיה העומס (יש האומרים שבעצם הקו האדום כבר בהתחלת הפעלתו לא יהיה מספיק) ואז יהיה צורך בקווים מקבילים כדי להוריד מהעומס עליו.
גם אם זה יהיה המצב, לדעתי יהיה אפשר לצמצם את פעילות של הקו מספר 1 לשעות העומס ובשאר השעות או לבטל את הקו בכלל, או לצמצם את התדירות. למשהו כמו אחד לשעה.
נקודות ביניים שאינני רואה איך לא יהיו בהן אוטובוסיםנכון, והערה לגבי הרעש תוך כמה שנים האוטובוסים יהיו חשמליים ו
ושקטים. המתנגדים לאוטובוסים יצטרכו למצוא סיבות אחרות.
ברור שיישארו אוטובוסים על בגין ועל אבן גבירולנקודות ביניים שאינני רואה איך לא יהיו בהן אוטובוסים
גריד התת"ק התל אביבי הוא של כ 750 מטר, דומה מאד לטווח הלונדוני של 800-500 מטר, שיש בו יוצאים מן הכלל של 300 מטר. במפה המצורפת ציינתי נקודות ביניים ליחס של 2-3 תחנות אוטובוס על כל תחנת רק"ל תת קרקעית (בהנחה שיש או תחנה מעל לאמצע תחנת הרק"ל או שתי תחנות אוטובוס משני עברי התחנה ולתחנה עצמה לפחות 2 יציאות. אם במקום נקודות האמצע האלו יבחרו בשתי נקודות ביניים שיחלקו את הקטעים לשלישים אז אפשר להגיע ליחס של 3-4 תחנות אוטובוס על כל תחנה תת קרקעית בדיוק כמו היחס הלונדוני.
 
הציבור שיגיע ברק"ל לא ירד לרק"ל כדי לנסוע 3-4 תחנות אוטובוס אם יש לו סידורים או קניות לאורך הרחוב. כך גם הציבור שיגיע לאיבן גבירול. כמו כן מקומות ברחובות המצטלבים מהתחנות כמו בית אריאלה בשדרות שאול המלך (התחנה בעצם על בגין) יצטרכו קווי אוטובוס עירוניים משלימים.
 
מה שילך ויתמעט לדעתי ככל שהמערכת המסילתית-עירונית תשתכלל הם הקווים הבינעירוניים ולפרברי גוש דן שיש להם מספר תחנות לאורך צירי בגין והמסגר.
 
לגבי הקו הסגול - מדובר בקו עילי עם גריד צפוף יותר. יהיו לו וודאי תחנות חפיפה עם אוטובוסים לצפון הישן, נמל תל אביב, לכרמלית ומלונות צ'ארלס קלור.
לדעתי בעידן המסילה ה4 והקו הסגול יוכלו לבטל קווים פרברייםברור שיישארו אוטובוסים על בגין ועל אבן גבירול
דרך בגין היא ציר האוטובוסים אולי הכי עמוס בארץ, עם המון אוטובוסים עירוניים ובין עירוניים לכל האיזור, מצפון, מדרום, וממזרח. הקו האדום לא יכול ולא צריך להחליף את כל האוטובוסים האלו.
אבן גבירול היא גם מסלול של הרבה אוטובוסים שיעדם בפרברים הצפוניים, הדרומיים, והמזרחיים.
כשיגיעו קווי הרק"ל התדירות של חלק מהאוטובוסים תרד וחלק מהקווים ישתנו או יתבטלו, אבל עדיין יהיו אוטובוסים משלימים.
מה שכן, הרבה קווים פנימיים קיימים (או קווים פרבריים לחולון ולראשל"צ) כנראה יהפכו לקווים מזינים.
לדעתי בעידן המסילה ה4 והקו הסגול יוכלו לבטל קווים פרבריים
רעננה כמקרה מבחן מקבילה לאנפילד או היי בארנט. לאזורים אלו יש קווי לילה אך אין קווי יום כי זמן הנסיעה ארוך מדי. במדיניות התימחור הישראלית שבה אין מחיר מוזל לשימוש באוטובוסים לא תהיה הצדקה לתושב רעננה לשבת בפקקים בקו אוטובוס מאחוזה כשיש רכבת לתחנות האיילון ב20 דקות ורק"ל משלים לתוך העיר. קווי רעננה ת"א יוכלו להסתיים ברדינג תוך התמשקות עם הקו הירוק.
 
הדוגמה היא דוגמה אחת מני רבים והרשת מפרברי טבעת 2 של גוש דן תצטמצם באופן מהותי.
לדעתי יאלצו להעביר לפחות חלק גדול מהקווים מבגיןברור שיישארו אוטובוסים על בגין ועל אבן גבירול
דרך בגין היא ציר האוטובוסים אולי הכי עמוס בארץ, עם המון אוטובוסים עירוניים ובין עירוניים לכל האיזור, מצפון, מדרום, וממזרח. הקו האדום לא יכול ולא צריך להחליף את כל האוטובוסים האלו.
אבן גבירול היא גם מסלול של הרבה אוטובוסים שיעדם בפרברים הצפוניים, הדרומיים, והמזרחיים.
כשיגיעו קווי הרק"ל התדירות של חלק מהאוטובוסים תרד וחלק מהקווים ישתנו או יתבטלו, אבל עדיין יהיו אוטובוסים משלימים.
מה שכן, הרבה קווים פנימיים קיימים (או קווים פרבריים לחולון ולראשל"צ) כנראה יהפכו לקווים מזינים.
נוסעים מכיוון מערב יכולים ללכת עד לקניון ערים/ לצומת רעננהבקשר לשינויים שכתבת
שינוי נוסף, שלדעתי מוטב לבצע: הפעלת קו 1 בגוש דן בכל שעות הלילה.
קו 23 גבעתיים-תל אביב מסיים כיום (וגם בקיץ האחרון), בסביבות תשע-תשע וחצי. זה מוקדם יחסית. הוא גם לא פועל במוצאי שבת.
בקשר לשינוי שכתבת על קו 231 מהשרון הדרומי לתל אביב. מצד אחד דרך מגדיאל זה יותר מהיר, מכפר מלל. גם אולי יותר נוסעים ישתמשו בקטע הזה. מצד שני אולי עדיין יש נוסעים מכיוון מערב ויצמן וטשרניחובסקי. כך שלא בטוח מה עדיף בשני המסלולים.
לא כל כך מובן לי מדוע להפעיל את קו 247 לאורך הלילה. מזל שהוא כבר לא פועל במשך השבוע. במקומו 47 ובעיקר 149, שעדיף בהרבה. בשעות הלילה 230 ו-231 פועלים.
במקום קו 29 פועל 229. גם לחלק מהקווים האחרים, שכתבת יש קווים במתכונת הלילה. אולי בקו 29 יש מקום לשינוי המסלול, שייסע כמו 229. כלומר לא דרך כפר שמריהו, במסלול דומה לפרויקט הקו הורוד של הBRT. כך שהוא יפעל במשך כל שעות היום והלילה. בהרצליה-כפר שמריהו יפעל שירות עירוני אחר. אולי דומה לקו 30 ז"ל.
במקום 51 הצעתי את קו 1 בגוש דן.
הלוואי שיפעילו אותם גם בשישי בלילה.העשרים ליוני מתקרב
למישהו יש הערכות אילו קווי לילה חדשים יפתחו השנה ואיזה קווים יסגרו?
Copyright©1996-2021,Tapuz Media Ltd. Forum software by XenForo® © 2010-2020 XenForo Ltd.