הי התייעצות לגבי שקיפות עורפית

תמרה126

New member
הי התייעצות לגבי שקיפות עורפית

הי לכן, אני שבוע 8+2 (זה בעצם שבוע 9?) הריון תאומים. מוגדרת בסיכון גבוה גם בגלל שאני נשאית הומוזיגוטית לפקטור 5 ליידן. בעקבות הקרישיות הגעתי לפרופ קופרמינץ שקבע לי שקיפות עורפית לעוד כ3 שבועות. אבל...ממה שכל הזמן אומרות לי בנות סביבי הוא, שכדאי שכל בדיקה יבצע רופא המומחה בתחומו. ניסיתי לקבוע אצל פרופ מלינגר, שיהיה זמין רק כשאהיה ב13+4. האם זה לא קצת מאוחר? אז ראשית מה דעתכן? אם אמשיך אצל קופרמינץ לא נעים לעשות את הבדיקות אצל אחרים..אגב מישהי יודעת אם הוא עושה גם את הסקירות? ושנית, מה דעתכן על מלינגר או אם יש המלצות לרופאים אחרים? תודה רבה וסליחה על כמות השאלות.
 

Lago Azul

New member
מנסה לענות

צודקים האנשים שאמרו לך שכל בדיקה צריכה להתבצע אצל המומחה בתחום. אבל ספיציפית שקיפות עורפית היא בדיקה די פשוטה שכמעט כל רופא נשים מסוגל לעשותה. רק צריך מישהו עם נסיון כמובן. אני חושבת שבשביל בדיקה כזו חבל ללכת לפרטי ויש הרבה רופאים בקופה בהסדר שיכולים לבצע אותה אותה מעולה. אבל אם אין לך בעיה לשלם יותר ואת כבר מטופלת אצל קופרמינץ (שאני אישית מאוד תופסת ממנו, הוא ממש מקצועי ומשרה רוגע) אז אין שום בעיה לבצע את השקיפות אצלו. האולטרסאונד שלו מעולה זה בטוח... הייתי אצל רופאים אחרים עם מכשירים פחות חזקים. לגבי פרופסור מלינגר לא מכירה אז אין לי מה לייעץ. וקופרצימץ לא עושה סקירות. הוא עושה מעקב הריון, שקיפות ודיקור מי שפיר. סקירת מערכות, אגב, זו בדיקה שהייתי ממש משקיעה בה. הולכת למישהו סופר מומלץ , לא בהכרח לרופא המעקב. בהצלחה ושיעבור קל ותקין!
 

NewoldIn

New member
גם בהריון תאומים - אנסה לענות מניסיוני

היי, קודם כל בשעה טובה!
לגבי שקיפות עורפית להריון תאומים, הבדיקה הרבה יותר פשוטה - מכיוון שאפשר לעשות רק אולטרסאונד ואין משמעות לבדיקת הדם. אני בהתחלה קבעתי לעשות שקיפות אצל רופא ממכבי אבל פרטי (שעושה שקיפות לתאומים) ונקבע לי לשבוע 13+ כמה ימים (לא זוכרת במדויק).
החלטתי ללכת לרופא פרטי למעקב הריון, אז בעצם כשהייתי אצלו בבדיקה הראשונה, והייתי שבוע 10+1 הוא בדק הכל ואמר לי שאין לי צורך לעשות שקיפות במיוחד כי הוא רואה את כל מה שצריך לראות (ולכן ביטלתי את הבדיקה שנקבעה).
אני לא מכירה אישית את קופרמינץ אבל שמעתי עליו רבות וטובות, ואם את סומכת עליו - הייתי עושה אצלו את השקיפות.

את הסקירה המוקדמת עשיתי אצל ד"ר ישראל הנדלר (גם פרטי) והיה נהדר, מומלץ מאוד - עובר בדקדקנות על כל פרט ופרט. ומעבר לתמונות שאת מקבלת (אצלי לא היו ברורות כל כך כי הן כל הזמן זזו) את גם מקבלת דיסק און קי שעליו יש את כל הבדיקה - גם שומעים כל מה שהוא אומר.

לגבי הסקירה המאוחרת קבעתי אצל ד"ר אחירון (פרטי) - אבל יש עוד זמן עד שאגיע אליה.

אני יודעת שד"ר ארז יזהר (ממכבי) מאוד מומלץ לבדיקות (סקירות), הייתי אצלו בביקור הראשון אך לצערי הוא לא רופא מעקב להריון תאומים (רק עושה בדיקות).

בהצלחה
 
שקיפות לדעתי לא חייבים לעשות אצל מומחה גדול.. בדיקה

בדיקה יחסית פשוטה... סקירות למשל כבר חשוב לעשות אצל מומחה (שאגב קופרמינץ לדעתי בהחלט נחשב למומחה ראוי.. אך לא מנסיון אישי). מי שפיר חובה חובה לעשות אצל מישהו מנוסה.
&nbsp
בהצלחה
 
למעלה