זו בדיוק הבעיה שמנסים לפתור
אני מזמין אותך להתמודד עם נוסעים
מס' 11 ו 15....
זו בדיוק הבעיה שמנסים לפתור
בעיית הנוסע ה-11 היא בהחלט בעיה כואבת. והרצון הוא להפסיק להתמודד איתה.
הנהג אמור לקבל הנחיות להעלות את כל הנוסעים בתחנה עד מגבלת היצרן (בדרך כלל היא לא 14 אלא גבוהה יותר 18-22). וזה יהיה חוקי ולא פלילי כמו היום.
את הקנס יקבל המפעיל אבל הקנס יבוטל אם המפעיל יוכיח שהוא פועל לקידום פתרון הבעיה (בין אם זה שליחת תגבור במקרה של עומס נקודתי ובין אם זה קידום של ציפוף הלו"ז ברישיון הקו מול משרד התחבורה במקרה של עומס קבוע).
וכן אני יודע שבחיים האמיתיים זה לא עובד כל כך חלק, אבל הרעיון הוא לא להפוך נהגים לעבריינים עם תיק פלילי בגלל סוגיית הנוסע ה-11.
היום נסעתי באוטובוס בינעירוני (502 אגד, לא זוכר איזה דגם אוטובוס), היו כ-20 נוסעים בעמידה והיו תחנות בהם הנהג לא עצר כלל.
זהו עומס קבוע שחוזר כל בוקר. וזה המקום שבו המשרד רוצה שהמפעיל יבוא אליו ויציף את הבעיה ויקדם את הפתרון. לכן הקנס על רמת שירות חשוב. מנגד, כל עוד מספר הנוסעים תואם להוראות היצרן אין טעם לערב את המשטרה.