רעיון מעולה
יש פה חסכון של תשלום כפול שיכול אולי להיות משמעותי להרבה אנשים.
נאמר אם יש כבר חוזה תקופתי במטרופולין אחד אך נוסעים פעמיים בשבוע ברכבת למטרופולין אחר ובחזרה.
רעיון מעולהחבל שלא מייבאים את קונספט ה Capping (סכום יומי מקסימלי)
במערכת האויסטר הלונדונית אי אפשר להטעין כרטיס יומי. מה שקורה הוא שנוסעים על ערך צבור עד שמגיעים לסכום היומי המקסימלי לאזורים בהם נסעתם , £6.80 לאזור 1 או אזורים 1-2 למשל (מה שרלוונטי לתיירים המבקרים במרכז העיר) ואז הגבייה מהערך הצבור נפסקת. הסכום הזה מוצג במערכת המיירים כמקבילה למחירו של הכרטיס היומי שהיה קיים פעם במערכת הנייר (עם המעבר לאויסטר היה ניתן להוציא כרטיסי מייר אך מחירם היה גבוה יותר, היוצא מן הכלל היחידי היה לכרטיסים שהוצאו עם הנחת רשת של הרכבות הלאומיות בסופי השבוע).
 
בשיטה כזה הנוסע היומי המזדמן לא צריך להתחשבן מראש אם עדיף לו כך או כך כי המערכת בנוייה להגביל את הסכום המקסימלי שיגגבה ממנו.
 
לנוסעים תדירים יותר משתלם לקנות כרטיס שבועי (העובדה ש Capping שבועי מתחיל רק מבוקר יום ב' ועד הלילה שבין א' לב' הבא בעיר שמושכת תיירות היא שערורייתית) או חודשי (אין Capping חודשי וההנחה המובנית גדולה יותר מזו של הכרטיס השבועי).
 
כמו כן בשיטה הלונדונית עדיף לקנות שבועי או חודשי של האזורים בהם אתם מתכננים לנסוע הכי הרבה ולהוסיף £5-£10 של ערך צבור לנסיעות מעבר לאזורים אלו כדי לנסוע לאטרקציה כזו או אחרת בגבולות העיר כאשר אתם משלמים רק על חלק הנסיעה שאינו כלול בכרטיס התקופתי (משבועי 1-2 ונסיעה לאזור 5 תיגבה נסיעה יחידה מ3 ל5 גם אם התחלתם את הנסיעה באזור 1, כי שילמתם על הנסיעות באזורים 1-2). החלת הערך הצבור בשיטה כזו יכולה לעודד בעלי כרטיסי אזור 1 תל אביביים לצאת אל קניוני רשל"צ או לחופי הים של נתניה כאשר התשלום הנגבה מהם הוא של אזור ה2 או ה 2-3 הרלוונטי, זו שיטה שנועדה לעודד נסועה במטרופולין הרחב יותר כתוספת לכרטיס התקופתי.
יש פה חסכון של תשלום כפול שיכול אולי להיות משמעותי להרבה אנשים.
נאמר אם יש כבר חוזה תקופתי במטרופולין אחד אך נוסעים פעמיים בשבוע ברכבת למטרופולין אחר ובחזרה.