הורדת תדירות בקו הרצליה - אשקלון

בשעה טובה קו הרצליה-אשקלון חזר לאחר מספר חודשי עבודות במסילת השרון.
אבל התדירות עכשיו היא 2 לשעה בכל השעות (אולי 1 לשעה בלילה), כאשר לפני העבודות כבר היתה גבוהה יותר בשעות השיא.
 

מיקלוש77

Well-known member
בשעה טובה קו הרצליה-אשקלון חזר לאחר מספר חודשי עבודות במסילת השרון.
אבל התדירות עכשיו היא 2 לשעה בכל השעות (אולי 1 לשעה בלילה), כאשר לפני העבודות כבר היתה גבוהה יותר בשעות השיא.
לדעתי, מחיפוש בלו"ז באפליקציה, אין שינוי. יש שתי רכבות בשעה בשני הכיוונים, ובנוסף יש שתי רכבות בבוקר שיוצאות מכל כיוון:

מהרצליה הרכבות הנוספות הן ב 9:33 ו 10:03 (בנוסף לתבנית הקבועה של xx:18 ו xx:48) ומראשון לציון משה דיין הרכבות הנוספות הן ב 7:40 ו 8:10 (בנוסף לתבנית הקבועה של xx:24 ו xx:54).

לדעתי לא היו תדירויות גבוהות יותר מזה לפני העבודות, לפחות לא מהרצליה. אולי רכבות התגבור התחילו באשקלון ולא בראשון לציון... אבל אני לא בטוח.
 
לדעתי, מחיפוש בלו"ז באפליקציה, אין שינוי. יש שתי רכבות בשעה בשני הכיוונים, ובנוסף יש שתי רכבות בבוקר שיוצאות מכל כיוון:

מהרצליה הרכבות הנוספות הן ב 9:33 ו 10:03 (בנוסף לתבנית הקבועה של xx:18 ו xx:48) ומראשון לציון משה דיין הרכבות הנוספות הן ב 7:40 ו 8:10 (בנוסף לתבנית הקבועה של xx:24 ו xx:54).

לדעתי לא היו תדירויות גבוהות יותר מזה לפני העבודות, לפחות לא מהרצליה. אולי רכבות התגבור התחילו באשקלון ולא בראשון לציון... אבל אני לא בטוח.
במקור לולאת השרון היתה עם 4 רכבות בשעה לכיוון, דבר שהקל מאד על ההחלפה בהרצליה לכיוון רעננה ולמעשה הפך אותה להגיונית.
אחרי תחילת המלחמה לקח זמן עד שפתחו את כל התחנות עקב בעיית המאבטחים אבל הם התחילו בתדירות של 2 בשעה לכל כיוון בלבד כנראה עקב בעיית כוח אדם בצוותי הרכבת. אחרי הרבה לחץ הם העלו ל-3 בשעה בשעות השיא. כלומר המצב כרגע פחות טוב משהיה לפני הסגירה וחצי ממה שהיה לפני המלחמה. למיטב הבנתי זה נובע עדיין מבעיית מחסור בצוותים.

אני אישית עברתי ב-100% ל-347 וזנחתי את הרכבת (לפני המלחמה נסעתי לסירוגין איתו או עם הרכבת, בעיקר בהתאם לשעה שיצאתי מהבית, בשיא הפקקים העדפתי רכבת, ביציאה מוקדמת יותר העדפתי 347).
 

Ccyclist

Well-known member
במקור לולאת השרון היתה עם 4 רכבות בשעה לכיוון, דבר שהקל מאד על ההחלפה בהרצליה לכיוון רעננה ולמעשה הפך אותה להגיונית.
אחרי תחילת המלחמה לקח זמן עד שפתחו את כל התחנות עקב בעיית המאבטחים אבל הם התחילו בתדירות של 2 בשעה לכל כיוון בלבד כנראה עקב בעיית כוח אדם בצוותי הרכבת. אחרי הרבה לחץ הם העלו ל-3 בשעה בשעות השיא. כלומר המצב כרגע פחות טוב משהיה לפני הסגירה וחצי ממה שהיה לפני המלחמה. למיטב הבנתי זה נובע עדיין מבעיית מחסור בצוותים.

אני אישית עברתי ב-100% ל-347 וזנחתי את הרכבת (לפני המלחמה נסעתי לסירוגין איתו או עם הרכבת, בעיקר בהתאם לשעה שיצאתי מהבית, בשיא הפקקים העדפתי רכבת, ביציאה מוקדמת יותר העדפתי 347).

למארחיי אני תמיד ממליץ לקחת מונית להרצליה (או 29/39 וכו') ולפסוח על התענוג. אוטובוס ממרכז אחוזה לתחנת רעננה מערב, תהליך ביטחון של ר"י והמתנה של 15-30 דקות לנסיעת רכבת של תחנה אחת זה לא מקטע יעיל כשממילא נמצאים על האוטובוס להרצליה שמספר הרכבות בה גדול בהרבה.

בחזור בערב מפחיד אותי להמליץ להם להחליף בהרצליה לרכבת שנוסעת פעם בחצי שעה בלבד. הם גרו בעבר באזורים בלי התחתית שיש בהם רכבות ארציות בתדירות נמוכה אז הם מכירים מצב כזה, אבל אני לא רוצה להיות זה שממליץ על מצב כזה.

לדעתי מה שיהפוך את רעננה מערב לאופציה עדיפה זה היפוך כיוון לולאת השרון. לתושבי פתח תקווה עדיף לקחת את הקו האדום - עם תדירות גבוהה פי כמה מתדירות הרכבת.

Sharon Loop revers Social.jpg
 
נערך לאחרונה ב:

EHP12

Active member
אתמול נסעתי מחולון לרעננה. יש רכבת ישירה. עדיין היה יותר מהר אוטובוס לעזריאלי ומשם 347.
לאן ברעננה היית צריכה? כי ה"רוכב" נוסע לרעננה מערב, ועולה על 347 בבית לוינשטיין אחרי הפקקים של אחוזה (לא מהיכרות אישית, פשוט סיפר על זה כאן).
 
לאן ברעננה היית צריכה? כי ה"רוכב" נוסע לרעננה מערב, ועולה על 347 בבית לוינשטיין אחרי הפקקים של אחוזה (לא מהיכרות אישית, פשוט סיפר על זה כאן).
לנקודה במרחק הליכה סביר מרעננה מערב. ועדיין עדיף היה 2 אוטובוסים על 1 רכבת.
 

Ccyclist

Well-known member
אתמול נסעתי מחולון לרעננה. יש רכבת ישירה. עדיין היה יותר מהר אוטובוס לעזריאלי ומשם 347.

זה כי מסיבות היסטוריות הרכבת מתעקשת להריץ את הקו במסלול ארוך של סימן שאלה דרך ראש העין.

בכיוון הנוכחי לוקח לרכבת 44 דקות להגיע מרעננה מערב לשלום, עם החלפה טובה בהרצליה אפשר לעשות את זה תוך 28 דקות, אך אם היו הופכים את כיוון הלולאה דרך הרצליה היה אפשר לעשות זאת ב 16 דקות בלבד.

הרק"ל ממילא נותנת לפתח תקווה שירות עדיף, אז הרכבת צריכה לתעדף את כפ"ס ורעננה.
 

מיקלוש77

Well-known member
אתמול נסעתי מחולון לרעננה. יש רכבת ישירה. עדיין היה יותר מהר אוטובוס לעזריאלי ומשם 347.
אמנם זה מצחיק אבל בדקת את האופציה להחליף 2 רכבות? החלפה ראשונה בת"א ושניה בהרצליה תיקח 46 דקות לעומת הישירה שתיקח שעה ודקה. מצורף צילום מסך של מסך החיפוש מוולפסון לרעננה מערב.
 

קבצים מצורפים

  • Screenshot_20240516_211725_Israel Railways.jpg
    Screenshot_20240516_211725_Israel Railways.jpg
    KB 418.8 · צפיות: 3

מיקלוש77

Well-known member
במקור לולאת השרון היתה עם 4 רכבות בשעה לכיוון, דבר שהקל מאד על ההחלפה בהרצליה לכיוון רעננה ולמעשה הפך אותה להגיונית.
אחרי תחילת המלחמה לקח זמן עד שפתחו את כל התחנות עקב בעיית המאבטחים אבל הם התחילו בתדירות של 2 בשעה לכל כיוון בלבד כנראה עקב בעיית כוח אדם בצוותי הרכבת. אחרי הרבה לחץ הם העלו ל-3 בשעה בשעות השיא. כלומר המצב כרגע פחות טוב משהיה לפני הסגירה וחצי ממה שהיה לפני המלחמה. למיטב הבנתי זה נובע עדיין מבעיית מחסור בצוותים.

אני אישית עברתי ב-100% ל-347 וזנחתי את הרכבת (לפני המלחמה נסעתי לסירוגין איתו או עם הרכבת, בעיקר בהתאם לשעה שיצאתי מהבית, בשיא הפקקים העדפתי רכבת, ביציאה מוקדמת יותר העדפתי 347).
אני לא חושב שבאף שלב מאז פרוץ המלחמה היו 3 בשיא. היה פרסום מטעה על זה באתר הרכבת. האמת שמטעה זה מחמאה - זה פשוט היה פוסט שקרי שנועד להשתיק את פקידי משרד התחבורה שלא בודקים את הלו"ז, מה שאנשים פה בפורום כן עושים. הפקידים מסתפקים בפרסום הרשמי של הרכבת ואז מורידים את הלחץ מהנהלת הרכבת.

כמו שכתבתי, גם לפני העבודות היו 2 רכבות נוספות מעבר ל 2 הקבועות.אבל לא יותר מזה. מהרצליה זה היה ב 9:33 וב 10:03 ומהדרום ב 7:40 ו 8:10. זה מייצר בשתי שעות ביממה בכל כיוון, מצב שבו היו 3 רכבות בשעה (מהרצליה ב 9 וב 10 ומהדרום ב 7 וב 8). אבל זה לחלוטין לא נקרא "3 רכבות בשעה בשעות השיא".
 
למעלה