אמא מודיעינית 1
New member
הוראה מתקנת בכיתה ב'
אז הייתי עם הבת 7 שלי אצל רופא שמאבחן הפרעות קשב. לדעתו כרגע לא לתת ריטלין כי מצבה לא רע ולא מצדיק התערבות תרופתית ( אני מסכימה אתו), והציע לנסות לקחת אותה למורה להוראה מתקנת. מה שלא מסתדר לי הוא שמבחינת בי"ס אין המלצה להוראה מתקנת או כל התערבות, התעודה שלה נראית לא רעה:
באנגלית, חשבון, הנדסה, מולדת - שולטת היטב,
בלשון - שולטת
בהבנת הנקרא - קוראת ומבינה טקסטים ברמת הכיתה
בקריאה - קריאה מהירה אך לא מדויקת
בכתיבה - את משתדלת לכתוב באופן מאורגן ומסודר
לעומת זאת לפי אבחון דידקטי של ניצן - בהרבה סעיפים בשפה היא בטווח הנמוך של הנורמה, בכישורי חשיבה - בטווח הגבוה של הנורמה. את האבחון הדידקטי מלכתחילה עשינו בגלל שהילדה התלוננה שקשה לה לקרוא אותיות ושורות צפופות, רופאת עיניים לא מצאה בעיה והמליצה על אבחון דידקטי ומאבחנת דידקטית רואה הפרעת קשב ( בלי מרכיב היפראקטיביות) על סמך האבחון , וגם המורה רואה את זה בכיתה, אני בבית לא מרגישה בזה.
הילדה בגן חובה עברה את מבחן מכון קרני ונמצאה מצטיינת ובכיתה ב הספיקה לפתור רק חצי טופס של מבחן שלב א', אז זה הדליק לי נורה אדומה והתחלתי לחפש למה בכיתה ב' היא לא מצטיינת כמצופה אלא באחוזון 60 לדברי המורה.
השאלה היא עד כמה נחוצה במקרה שלה הוראה מתקנת לפי דעתכן (בגלל שזה סיפור לא זול)?
אז הייתי עם הבת 7 שלי אצל רופא שמאבחן הפרעות קשב. לדעתו כרגע לא לתת ריטלין כי מצבה לא רע ולא מצדיק התערבות תרופתית ( אני מסכימה אתו), והציע לנסות לקחת אותה למורה להוראה מתקנת. מה שלא מסתדר לי הוא שמבחינת בי"ס אין המלצה להוראה מתקנת או כל התערבות, התעודה שלה נראית לא רעה:
באנגלית, חשבון, הנדסה, מולדת - שולטת היטב,
בלשון - שולטת
בהבנת הנקרא - קוראת ומבינה טקסטים ברמת הכיתה
בקריאה - קריאה מהירה אך לא מדויקת
בכתיבה - את משתדלת לכתוב באופן מאורגן ומסודר
לעומת זאת לפי אבחון דידקטי של ניצן - בהרבה סעיפים בשפה היא בטווח הנמוך של הנורמה, בכישורי חשיבה - בטווח הגבוה של הנורמה. את האבחון הדידקטי מלכתחילה עשינו בגלל שהילדה התלוננה שקשה לה לקרוא אותיות ושורות צפופות, רופאת עיניים לא מצאה בעיה והמליצה על אבחון דידקטי ומאבחנת דידקטית רואה הפרעת קשב ( בלי מרכיב היפראקטיביות) על סמך האבחון , וגם המורה רואה את זה בכיתה, אני בבית לא מרגישה בזה.
הילדה בגן חובה עברה את מבחן מכון קרני ונמצאה מצטיינת ובכיתה ב הספיקה לפתור רק חצי טופס של מבחן שלב א', אז זה הדליק לי נורה אדומה והתחלתי לחפש למה בכיתה ב' היא לא מצטיינת כמצופה אלא באחוזון 60 לדברי המורה.
השאלה היא עד כמה נחוצה במקרה שלה הוראה מתקנת לפי דעתכן (בגלל שזה סיפור לא זול)?