הופסק המשא ומתן על הרכבת הקלה בתל אביב

מצב
הנושא נעול.

amit1270

New member
מעבירים אותו לכיכר ציון
הבניין שנבנה על חורבות ה"אנדרגראונד"
הבניין הפינתי העתיק שהיה אחד היפים בעיר למרות "עליבותו" (שיפוץ לא יקר היה הופך אותו לפנינה אמיתית). הריסתו היא פשע נגד העיר ומחייבת עונש כבד (אני יודע שזאת כנראה פנטזיה, אבל מי יודע, גם על הולילנד לא האמינו שיהיה מי שייתן את הדין). המשביר הקיים הוא מבנה מיושן (ומכוער, הייתי מוסיף) שכבר לא מתאים לצרכי הרשת. קראתי באיזה מקום שאחרי פינוי המשביר הבניין יעבור שיפוץ מקיף שיכלול בניית מעטפת חיצונית מודרנית (שדרוג רציני לאזור).
 

דןמור

New member
מי אתה שתלמד את המורה להיסטוריה, אזרחות, גאוג
גאוגרפיה, מתמטיקה וערבית את רזי העיר הזו??? עשה נא לי טובה: הרגע: נהגי אגד הופלו לרעה וזו עילה נהדרת לתביעה. פרנסתם נפגעה קשות ! אתה תספר לי מה הולך בתוך אגד? הרי אני מקושר שם בפנים מפה ועד הודעה חדשה....אני מכיר היטב את הלכי הרוח בתוך אגד. המצב ממש רחוק מלהיות משביע רצון. הפרנסה של נהגי אגד חשובה לא פחות מפרנסתם של כמה נהגי רק"ל.... המציאות בשטח כבר מוכיחה שאתה טועה. לאור תגובתך אני רואה שאתה טועה בחזקת טועה ! ימים יגידו מי צדק ! תפנים ותתעדכן: אנחנו בשנת 2011 ולא בשנת 1975: מרכז העיר זה רחוב כנפי נשרים, זה רחוב בית הדפוס, זה רחוב פייר קניג, זה מלחה ! זה לבטח לא הרחובות המזדקנים שנמצאים במע"ר הקודם שכבר אינו מע"ר יותר וטוב שכך ! בוא ניתן לעתיד לראות מי צודק. ברגע שהפכו את בן-יהודה למדרחוב, רצחו את מרכז העיר הישן. ברגע שיהפכו את יפו למדרחוב - יקבלו שממה שם או עליהום של בזארים ובתי קפה המתחרים בינייהם עד אובדן חושים. יקי חברי, הוא בעל בית קפה בעיר. הוא ממש מיואש. אל תנסה ליפות את התמונה העגומה מאוד, שלא לדבר על כל כספי הפיצויים שמגיעים לסוחרים ואשר הם מקבלים רק אחוז קטן מהם. יקי מספר שיש מלחמת מחירים נוראה. ומי בונה על תיירות בזארים? לך תראה איך הסוחרים ברחוב כנפי נשרים מרוצים ! מרכז העיר? רק גבעת שאול, תלפיות או מלחה תוך דגש על תלפיות. הכל יש בתלפיות, כולל חנייה נוחה, כל בית עסק שתרצה והכל קרוב וידידותי מאוד. ומי יצטרך בכלל את השביר לצרכן החדש שנבנה כרגע ברחוב יפו אם יש לי משביר לצרכן נוח מאוד עם חנייה נוחה בקניון מלחה? הבנת את זה ברוך?
אוי לבושה
התכוונתי לכתוב כאן שאם אם אתה מורה לאזרחות ועושה כזה שימוש במונחים כמו "אפליה" או "אקט בלתי דמוקרטי" אז אני באמת עצוב בשביל התלמידים, אבל זה נמוך מדי לכתוב את זה אז אני רק אקצר ואכתוב שאני לא מסכים עם אף מילה שכתבת. לא בנוגע למרכז העיר (דווקא אני מכיר הרבה סוחרים בעיר שמאד מרוצים, חלקם ותיקים מאד) ולא בנוגע לשאר חלקי העיר (דווקא התפזרות מרכזים מסחריים בעיר היא דבר חיובי - צריכה להיות יותר מנקודת מסחר אחת בעיר). ואני באמת לא מבין איך מישהו שמנסה להגן על אוטובוסים מביא את העובדה שיש חניה נוחה בקניון כטענה מנצחת. חניה נוחה יותר תמיד תהייה מן הסתם באזורים פחות צפופים ולכן המטרה היא שיפור התחבורה הציבורית למרכז העיר. העובדה שקשה להכנס למרכז העיר עם רכב היא יתרון ולא חסרון - צריך לחזק את מרכז העיר מבחינה מסחרית, אך להחליש את נגישות הרכב אליה תוך כדי שיפור התחבורה הציבורית.
 

דןמור

New member
אוי לבושה
התכוונתי לכתוב כאן שאם אם אתה מורה לאזרחות ועושה כזה שימוש במונחים כמו "אפליה" או "אקט בלתי דמוקרטי" אז אני באמת עצוב בשביל התלמידים, אבל זה נמוך מדי לכתוב את זה אז אני רק אקצר ואכתוב שאני לא מסכים עם אף מילה שכתבת. לא בנוגע למרכז העיר (דווקא אני מכיר הרבה סוחרים בעיר שמאד מרוצים, חלקם ותיקים מאד) ולא בנוגע לשאר חלקי העיר (דווקא התפזרות מרכזים מסחריים בעיר היא דבר חיובי - צריכה להיות יותר מנקודת מסחר אחת בעיר). ואני באמת לא מבין איך מישהו שמנסה להגן על אוטובוסים מביא את העובדה שיש חניה נוחה בקניון כטענה מנצחת. חניה נוחה יותר תמיד תהייה מן הסתם באזורים פחות צפופים ולכן המטרה היא שיפור התחבורה הציבורית למרכז העיר. העובדה שקשה להכנס למרכז העיר עם רכב היא יתרון ולא חסרון - צריך לחזק את מרכז העיר מבחינה מסחרית, אך להחליש את נגישות הרכב אליה תוך כדי שיפור התחבורה הציבורית.
התנצלות קצרה
בקריאה שנייה לא הייתי צריך לכתוב את הפסקה הראשונה ואני מצטער שירדתי לרמה הנמוכה שנכתבה כנגדי בהודעה של אביתר ("מי אתה שתלמד..." וכיוצ"ב). עם זאת, אדגיש כי באין בכך כדי לשנות את מהות הפסקה.
 
אוי לבושה
התכוונתי לכתוב כאן שאם אם אתה מורה לאזרחות ועושה כזה שימוש במונחים כמו "אפליה" או "אקט בלתי דמוקרטי" אז אני באמת עצוב בשביל התלמידים, אבל זה נמוך מדי לכתוב את זה אז אני רק אקצר ואכתוב שאני לא מסכים עם אף מילה שכתבת. לא בנוגע למרכז העיר (דווקא אני מכיר הרבה סוחרים בעיר שמאד מרוצים, חלקם ותיקים מאד) ולא בנוגע לשאר חלקי העיר (דווקא התפזרות מרכזים מסחריים בעיר היא דבר חיובי - צריכה להיות יותר מנקודת מסחר אחת בעיר). ואני באמת לא מבין איך מישהו שמנסה להגן על אוטובוסים מביא את העובדה שיש חניה נוחה בקניון כטענה מנצחת. חניה נוחה יותר תמיד תהייה מן הסתם באזורים פחות צפופים ולכן המטרה היא שיפור התחבורה הציבורית למרכז העיר. העובדה שקשה להכנס למרכז העיר עם רכב היא יתרון ולא חסרון - צריך לחזק את מרכז העיר מבחינה מסחרית, אך להחליש את נגישות הרכב אליה תוך כדי שיפור התחבורה הציבורית.
אתה יורד לפסים אישיים. זה לא ראוי ! ראה:
כאשר תוכל ללמד שישה מקצועות, להכין עד היום 3,500 תלמידים לבגרות עם 88.7% הצלחה, תוכל לדבר. עד אז שתוק. אין לי ספק שאם היית תלמיד שלי, היית מבין את שיטת הלימוד היחודית, הסופר כריזמטית והלא שגרתית והיית משפר את ציונייך בבגרות. אני לא מלמד כמו מורים משעממים סטנדרטיים. אצלי בשיעורים יש אקשן כזה שאפילו בצלצול התלמידים לא שמים לב שהחלה הפסקה. השיעור דרמטי ומותח. לא קשה לדעת מי בודק בחינות בגרות בקייץ ויותר ממומלץ שתבדוק מי מתקן את ספרי הלימוד של מט"ח ושל "רכס" לפני שאתה בכלל מעיר הערות מתודיות או אחרות.... סוחרים מרוצים? אתה חולם את זה? שתה מים - מאוד חם היום. אולי קיבלת מכת חום? למה אני לא נוסע באוטובוסים? כי אני מעשן ! אני אוהב לנסוע עם סיגריה ! תארגן אוטובוס עם עישון ואני בא ! המעשנים הם לא פראיירים של הלא מעשנים ! אני אעשן סיגריות איפה שבא לי ומתי שבא לי ! גם בתיכון אני מעשן בכל מקום חוץ מבתוך הכתה. איש וגם אתה לא יגיד לי מתי וכמה לעשן. בלי סיגריות ומוזיקת רוק של שנות ה-70 לא אסע באוטובוס ודרך-אגב: מומלץ לחייב את הנוסעים להתקלח לפעמים או לצחצח שיניים לפני עלותם לרכב ציבורי. הריקבון והצחנה האיומה מגופות הנוסעים גרועה הרבה יותר מעשן הסיגריות שמנטרל את הצחנות שלהם. מרכז העיר? התכוונת לרחוב כנפי-נשרים, הלא כן? אני לא מכיר מרכז עיר אחר בעשור האחרון.....
 

דןמור

New member
אתה יורד לפסים אישיים. זה לא ראוי ! ראה:
כאשר תוכל ללמד שישה מקצועות, להכין עד היום 3,500 תלמידים לבגרות עם 88.7% הצלחה, תוכל לדבר. עד אז שתוק. אין לי ספק שאם היית תלמיד שלי, היית מבין את שיטת הלימוד היחודית, הסופר כריזמטית והלא שגרתית והיית משפר את ציונייך בבגרות. אני לא מלמד כמו מורים משעממים סטנדרטיים. אצלי בשיעורים יש אקשן כזה שאפילו בצלצול התלמידים לא שמים לב שהחלה הפסקה. השיעור דרמטי ומותח. לא קשה לדעת מי בודק בחינות בגרות בקייץ ויותר ממומלץ שתבדוק מי מתקן את ספרי הלימוד של מט"ח ושל "רכס" לפני שאתה בכלל מעיר הערות מתודיות או אחרות.... סוחרים מרוצים? אתה חולם את זה? שתה מים - מאוד חם היום. אולי קיבלת מכת חום? למה אני לא נוסע באוטובוסים? כי אני מעשן ! אני אוהב לנסוע עם סיגריה ! תארגן אוטובוס עם עישון ואני בא ! המעשנים הם לא פראיירים של הלא מעשנים ! אני אעשן סיגריות איפה שבא לי ומתי שבא לי ! גם בתיכון אני מעשן בכל מקום חוץ מבתוך הכתה. איש וגם אתה לא יגיד לי מתי וכמה לעשן. בלי סיגריות ומוזיקת רוק של שנות ה-70 לא אסע באוטובוס ודרך-אגב: מומלץ לחייב את הנוסעים להתקלח לפעמים או לצחצח שיניים לפני עלותם לרכב ציבורי. הריקבון והצחנה האיומה מגופות הנוסעים גרועה הרבה יותר מעשן הסיגריות שמנטרל את הצחנות שלהם. מרכז העיר? התכוונת לרחוב כנפי-נשרים, הלא כן? אני לא מכיר מרכז עיר אחר בעשור האחרון.....
כמו שכתבתי למעלה
לגבי הפסים האישיים - התנצלתי לעיל ולא הייתי צריך לרדת לרמה אליה ירדת אתה בהודעה הקודמת שלך. לגבי עישון באוטובוסים - תודה לאל שזה אסור. אין פה על מה להתווכח. בכל מקרה, לא נשכנע אחד את השני אז אפשר לסיים את הדיון.
 

אורי404

New member
המציאות בשטח כבר מוכיחה שאתה טועה 100% !
מהפיכה? אתה בעד זוהמה סובבת ומעגלית של הנביאים + אגריפס? במילים אחרות: אתה בעד לחנוק את רחוב יפו בזיהום נוראי מכל הכיוונים? אם עד עכשיו האוטובוסים נסעו לאט, הרי שמעכשיו הם יעמדו רוב הזמן....... ועוד טעות קריטית: אסור היה להפוך את רחוב בן-יהודה למדרחוב ! אם יוחזר המצב לקדמותו - תיפתרנה רוב בעיות התנועה במע"ר הישן. הרק"ל גם חיסלה את פרנסת הסוחרים ואת פרנסתם של רבים מנהגי אגד. אין שום היגיון לקחת מנהג אגד ותיק את פרנסתו ולתתה בידי נהג צעיר של רק"ל. זו אפלייה וזה אקט אנטי דמוקרטי מובהק. רק רכבת תחתית היא הפתרון ולפי עומק החפירה שנחפרה ביפו, חסרו רק 2 מטר להקמת תחתית. ממש ארץ חלם הרק"ל.
אני מניח, שיש על כך הסכמים
למיטב הבנתי יש הסכמים בין "אגד" לממשלה, שכאשר נתח פעילות יורד (למשל בחיפה עם כניסת ה"מטרונית") יש פיצויים/זיכויים ל"אגד". אני באופן כללי בעד פיתוח רכבות קלות ולא רק בירושלים ובתל אביב, אלא גם באזורים נוספים. הייתי בהחלט שמח, ש"אגד" היו מפעילים. אני לא רואה סיבה, שלא.
 
אני מניח, שיש על כך הסכמים
למיטב הבנתי יש הסכמים בין "אגד" לממשלה, שכאשר נתח פעילות יורד (למשל בחיפה עם כניסת ה"מטרונית") יש פיצויים/זיכויים ל"אגד". אני באופן כללי בעד פיתוח רכבות קלות ולא רק בירושלים ובתל אביב, אלא גם באזורים נוספים. הייתי בהחלט שמח, ש"אגד" היו מפעילים. אני לא רואה סיבה, שלא.
זו דעתי: יש להעביר את רק"ל י-ם לידי "אגד" ב
באופן מוחלט ! זה נכון וזה הוגן וצודק. אין שום סיבה שגוף אחר יפעיל את הרק"ל בעיר בה יש לאגד את כל הזכויות ההיסטוריות. נקווה שחברי "המקשר" שהלכו לעולמם לא מתהפכים בקברם למשמע הרק"ל...
 

אורי404

New member
זו דעתי: יש להעביר את רק"ל י-ם לידי "אגד" ב
באופן מוחלט ! זה נכון וזה הוגן וצודק. אין שום סיבה שגוף אחר יפעיל את הרק"ל בעיר בה יש לאגד את כל הזכויות ההיסטוריות. נקווה שחברי "המקשר" שהלכו לעולמם לא מתהפכים בקברם למשמע הרק"ל...
אין סיבה, ש"אגד" לא יפעילו רק"ל
ו-BRT. הבעיה היא צרות עין של גורמים שונים על כך, ש"אגד" כביכול נשארה חברה גדולה, על-אף שנפח הפעילות שלה בתקופה הקרובה יפחת באופן משמעותי. בלי קשר, אני הייתי מעדיף, שהפעלת הרכבת הקלה תהיה בידי חברה ישראלית ולא בידי חברה חיצונית. איזו מן צורה יש למדינה, שאמורה לטפח את ישראל ובמקום זה מכניסה הכנסה לגורמים חוץ-ישראליים? למי, שלא הבין התכוונתי ל"קונקס"/"ויאוליה".
 
אין סיבה, ש"אגד" לא יפעילו רק"ל
ו-BRT. הבעיה היא צרות עין של גורמים שונים על כך, ש"אגד" כביכול נשארה חברה גדולה, על-אף שנפח הפעילות שלה בתקופה הקרובה יפחת באופן משמעותי. בלי קשר, אני הייתי מעדיף, שהפעלת הרכבת הקלה תהיה בידי חברה ישראלית ולא בידי חברה חיצונית. איזו מן צורה יש למדינה, שאמורה לטפח את ישראל ובמקום זה מכניסה הכנסה לגורמים חוץ-ישראליים? למי, שלא הבין התכוונתי ל"קונקס"/"ויאוליה".
נכון מאוד !
 

FDA

New member
אין סיבה, ש"אגד" לא יפעילו רק"ל
ו-BRT. הבעיה היא צרות עין של גורמים שונים על כך, ש"אגד" כביכול נשארה חברה גדולה, על-אף שנפח הפעילות שלה בתקופה הקרובה יפחת באופן משמעותי. בלי קשר, אני הייתי מעדיף, שהפעלת הרכבת הקלה תהיה בידי חברה ישראלית ולא בידי חברה חיצונית. איזו מן צורה יש למדינה, שאמורה לטפח את ישראל ובמקום זה מכניסה הכנסה לגורמים חוץ-ישראליים? למי, שלא הבין התכוונתי ל"קונקס"/"ויאוליה".
אני גם מעדיף את אגד ודן
שיפעילו רכבות ורכבות קלות ,ומטרוניות וBRT ומה שקשור לתחבורה ציבורית מאשר נתיב/קווים/סופרבוס וגם מאשר קונקס ומטרופולין וכל השאר
 

amit1270

New member
אין סיבה, ש"אגד" לא יפעילו רק"ל
ו-BRT. הבעיה היא צרות עין של גורמים שונים על כך, ש"אגד" כביכול נשארה חברה גדולה, על-אף שנפח הפעילות שלה בתקופה הקרובה יפחת באופן משמעותי. בלי קשר, אני הייתי מעדיף, שהפעלת הרכבת הקלה תהיה בידי חברה ישראלית ולא בידי חברה חיצונית. איזו מן צורה יש למדינה, שאמורה לטפח את ישראל ובמקום זה מכניסה הכנסה לגורמים חוץ-ישראליים? למי, שלא הבין התכוונתי ל"קונקס"/"ויאוליה".
נכון! בוא נוציא גם את אינטל, גוגל ומיקרוסופט!
מי צריך את כל החברות הזרות האלה כאן?
 

אורי404

New member
נכון! בוא נוציא גם את אינטל, גוגל ומיקרוסופט!
מי צריך את כל החברות הזרות האלה כאן?
השאלה באיזה היקף
אני מודה ומתוודה, שאינני עוסק בתחום ההיי-טק, אבל אומרים, שבישראל יש חומר אנושי טוב בתחום הזה. אז מדוע, שלא נטפח אותם? מדוע לא חברות ישראליות עם ייעוץ חיצוני מחו"ל, במקום שליטה?
 
לגבי רק"ל בירושלים: שיא הטמטום הוא
רק"ל ברחוב יפו. הרגו את מרכז העיר עם הרק"ל וחיסלו לאגד את הפרנסה באופן חלקי. יצרו עומסי תנועה בלתי אפשריים ברחובות הסמוכים כגון הנביאים ואגריפס. יכלו לחפור עוד 2 מטרים בלבד ברחוב יפו ולבנות את כל הקטע של יפו כרכבת תחתית לכל דבר ולהשאיר את רחוב יפו בדיוק כפי שהיה בעבר. את ירושלים רצחו בלי חסד בשביל קו רכבת שלעולם ועד לא יהיה רווחי. גם בתל-אביב היתה עדיפה רכבת תחתית אם כי הדבר בעייתי משום שהים עלול לחדור לחלק מהמנהרות, יסודות בתים דורשים חיזוק מאסיבי ועוד. מה שלא מספרים לך הוא שבחפירות ניסיון שערכו ביפו, נפגשו עם הים.......כדי לאטום היטב את המנהרות, יהא צורך בסוג שונה של בנייה יקרה מאוד. אם אתה חופר 150 מטר בדיזנגוף למשל, אתה נפגש שוב עם....הים. אלו הם מאותם הדברים שכולם מעדיפים להתעלם מהם חוץ מהמרצים לגאוגרפיה באוניברסיטה שמשרטטים על הלוח את הלשון הבולטת עליה יושבת תל-אביב בחלקים מסויימים שלה. לגבי ירושלים - אנחנו עוד נראה ואני משוכנע שכמות הבעיות שתהיה עם הרק"ל היא כה גדולה עד שהיא תגרום לזעזוע. שמעתי את התירוץ שמתחת לאזור הכניסה לעיר, יש כבר שתי מנהרות: אחת של בגין והשניה של למלט את הממשלה למקלט אטומי באזור הרי ירושלים (כתבה על מקלט זה הופיעה בידיעות-אחרונות, מה גם שכולם יודעים במדוייק מה בדיוק קיים מתחת למנהרת בגין כך שאף אחד לא גילה כאן את אמריקה, כולל כל הפרטים הרפואיים והאספקתיים השונים....)....מה שאלו שסיפרו את סיפור הדאבל מנהרה, שכחו לומר שהרווח בין שתי הנהרות הוא 13 מטר, כלומר מתאים בדיוק למנהרה שלישית ובאחוזי שיפוע סבירים לרכבת... מנהרת הרכבת המהירה עוברת הרבה יותר נמוך. כך שהנה סגרנו את כל הפינות.
אולי אני נופל עליך משום מקום, אבל
למה אתה כ"כ סקפטי ונוטל אמון לחלוטין באופן חד-משמעי לפעילות הרכבת הקלה בירושלים ולהצלחתה? אם הגענו לשלב כ"כ מתקדם לפני הפעלת הרכבת הקלה, אפילו שהיה נראה כי לעולם לא נגיע לשלב הזה, והיום אפשר לראות בעתיד הקרוב את הרכבת בפעולה, למה שלא "תצליח"?
 

megashock

New member
הופסק המשא ומתן על הרכבת הקלה בתל אביב
שוב פעם זה קורה, מדינת ישראל היא פשוט בדיחה. אני בטוח שפקידי האוצר עובדים יום ולילה בכדי שהפרויקט יבוטל. יותר עדיף להרויח ממסוי על הדלק.
איך מאפשרים לזכות במכרז ללא יכולת לממן אותו ?
איך יתכן שמתמודד זוכה במכרז שדורש מימון עצמי ללא שום יכולת לממן אותו ? יש לחייב את המתמודדים במכרזים לחתום על הסכמי מימון מחייבים שיכנסו לתוקף מיידיי במקרה של זכיה. אם הבנקים יכולים לתכנן הלוואות שיפרסו על עשרות שנים, לא צריכה להיות להם בעיה לחזות את תנאי המימון בשלב הגשת ההצעות. לא יתכן שעכשיו מי שזכה במכרז דורש הקלות וויתורים, אם היו נותנים לכולם את לוח הזמנים ואת ההקלות שהוא מקבל כבר בשלב הגשת ההצעות למכרז, אולי עוד קבוצות היו ניגשות אליו ומציעות הצעות טובות יותר.
 

4XTOS

New member
הופסק המשא ומתן על הרכבת הקלה בתל אביב
שוב פעם זה קורה, מדינת ישראל היא פשוט בדיחה. אני בטוח שפקידי האוצר עובדים יום ולילה בכדי שהפרויקט יבוטל. יותר עדיף להרויח ממסוי על הדלק.
כל הרק''ל הזה זה שטויות
עד שמישהו יזוז ויתחיל לבנות משהו ושלא נדבר על הפעלה מלאה זה ייקח משהו כמו 10+- שנים ללא הגזמה. מה שצריך זה שיפור הרכבת הכבדה וכמובן מערך התח''צ. מי שהיה אי פעם בבואנוס איירס יבין את זה: בבואנוס איירס (המטרופולין+קאפיטל פדרל העיר עצמה) אין שום רק''ל רק אוטובוסים ורכבת כבדה שנכנסת לתוך השכונות.(ורכבת תחתית שמגיעה בעיקר למרכז העיר ואזורי הבילוי תעסוקה ומסחר ולא לשכונות) מערך האוטובסים שמה כל כך יעיל שיש שמה אוטובסים מכל פינה לכל פינה באזור. למשל: אני לנתי באזור ווילה פארקה ובמרחק 100-150 מטר מהמקום שבו לנתי היה: 4 קווי אוטובוס שאיתם יכולתי להגיע לכל מקום באזור בואנוס איירס ורכבת שאיתה יכולתי להגיע ל RETIRO ואפילו לצאת מהעיר או להגיע לשכונות במחיר של לא יותר מ 2 שקל!!!!! שמה אין חברה אחת או שתיים שמפעילות את האוטובוסים שמה כל קו זה חברה אחרת. זה רק מוכיח שמערך תח''צ יעיל יכול להוביל להרבה תוצאות טובות ואפילו להורדת מחירים ללא רק''ל שרק הרוס את המרכז.
 
כל הרק''ל הזה זה שטויות
עד שמישהו יזוז ויתחיל לבנות משהו ושלא נדבר על הפעלה מלאה זה ייקח משהו כמו 10+- שנים ללא הגזמה. מה שצריך זה שיפור הרכבת הכבדה וכמובן מערך התח''צ. מי שהיה אי פעם בבואנוס איירס יבין את זה: בבואנוס איירס (המטרופולין+קאפיטל פדרל העיר עצמה) אין שום רק''ל רק אוטובוסים ורכבת כבדה שנכנסת לתוך השכונות.(ורכבת תחתית שמגיעה בעיקר למרכז העיר ואזורי הבילוי תעסוקה ומסחר ולא לשכונות) מערך האוטובסים שמה כל כך יעיל שיש שמה אוטובסים מכל פינה לכל פינה באזור. למשל: אני לנתי באזור ווילה פארקה ובמרחק 100-150 מטר מהמקום שבו לנתי היה: 4 קווי אוטובוס שאיתם יכולתי להגיע לכל מקום באזור בואנוס איירס ורכבת שאיתה יכולתי להגיע ל RETIRO ואפילו לצאת מהעיר או להגיע לשכונות במחיר של לא יותר מ 2 שקל!!!!! שמה אין חברה אחת או שתיים שמפעילות את האוטובוסים שמה כל קו זה חברה אחרת. זה רק מוכיח שמערך תח''צ יעיל יכול להוביל להרבה תוצאות טובות ואפילו להורדת מחירים ללא רק''ל שרק הרוס את המרכז.
דבריך הם כזהב טהור ! טוב שיש כאן מישהו כמוך
שמבין ענין ויש לו מבט לטווח הארוך ! אבל תראה: כולם בפרוייקט יודעים שזו טעות....הם לא מודים בה....הכבוד העצמי של היזמים חשוב להם יותר מאשר להודות בטעות נוראה ששמה רק"ל. רק תחתית היא פתרון במקרה של ירושלים ובמקרה של ת"א.
 

4XTOS

New member
דבריך הם כזהב טהור ! טוב שיש כאן מישהו כמוך
שמבין ענין ויש לו מבט לטווח הארוך ! אבל תראה: כולם בפרוייקט יודעים שזו טעות....הם לא מודים בה....הכבוד העצמי של היזמים חשוב להם יותר מאשר להודות בטעות נוראה ששמה רק"ל. רק תחתית היא פתרון במקרה של ירושלים ובמקרה של ת"א.
מה גם
שאני בטוח שכל יומיים שלושה נשמע על תאונה אחרת עם הרק''ל איזה הולך רגל או אופניים. כמו כן הם צריכים להיות יחד עם התנועה הרגילה והרמזורים.
 

amit1270

New member
מה גם
שאני בטוח שכל יומיים שלושה נשמע על תאונה אחרת עם הרק''ל איזה הולך רגל או אופניים. כמו כן הם צריכים להיות יחד עם התנועה הרגילה והרמזורים.
הרכבות הקלות לא ייסעו יחד עם התנועה הרגילה
התנועה בכבישים רק תחצה את המסילות, ולא תעבור עליהן מעבר לכך. חוצמזה, איכשהו זה עובד בכמה מאות ערים בעולם....
 
מה גם
שאני בטוח שכל יומיים שלושה נשמע על תאונה אחרת עם הרק''ל איזה הולך רגל או אופניים. כמו כן הם צריכים להיות יחד עם התנועה הרגילה והרמזורים.
לצערי תהיינה תאונות קלות וקשות עם הרק"ל אך
צפה גם לצערי לפיגועים. הרבה יותק קל להגן על רכבת תחתית שלא כמו הבריטים שלא הצליחו להגן על התחתית שלהם מפיגועים בעבר.
 

מבשרת333

New member
כל הרק''ל הזה זה שטויות
עד שמישהו יזוז ויתחיל לבנות משהו ושלא נדבר על הפעלה מלאה זה ייקח משהו כמו 10+- שנים ללא הגזמה. מה שצריך זה שיפור הרכבת הכבדה וכמובן מערך התח''צ. מי שהיה אי פעם בבואנוס איירס יבין את זה: בבואנוס איירס (המטרופולין+קאפיטל פדרל העיר עצמה) אין שום רק''ל רק אוטובוסים ורכבת כבדה שנכנסת לתוך השכונות.(ורכבת תחתית שמגיעה בעיקר למרכז העיר ואזורי הבילוי תעסוקה ומסחר ולא לשכונות) מערך האוטובסים שמה כל כך יעיל שיש שמה אוטובסים מכל פינה לכל פינה באזור. למשל: אני לנתי באזור ווילה פארקה ובמרחק 100-150 מטר מהמקום שבו לנתי היה: 4 קווי אוטובוס שאיתם יכולתי להגיע לכל מקום באזור בואנוס איירס ורכבת שאיתה יכולתי להגיע ל RETIRO ואפילו לצאת מהעיר או להגיע לשכונות במחיר של לא יותר מ 2 שקל!!!!! שמה אין חברה אחת או שתיים שמפעילות את האוטובוסים שמה כל קו זה חברה אחרת. זה רק מוכיח שמערך תח''צ יעיל יכול להוביל להרבה תוצאות טובות ואפילו להורדת מחירים ללא רק''ל שרק הרוס את המרכז.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה