הודעת ר"י : יוקם מעבר להולכי רגל בהדר יוסף

מצב
הנושא נעול.

down under

New member
ועוד של פרבר
השיר האהוב עליי של אריק, "תוף בודד", עם סולו גיטרה מדהים של פרבר, וסולו סקסופון כפול לא פחות מדהים של ירוסלב יעקובוביץ' (אז עוד עולה חדש) ופטר ורטהיימר. (מילים: לאה גולדברג ז"ל, הלחן כמובן של גבריאלוב). אגב אתה צודק, ערבבתי בין שני הגיטריסטים של הצ'רצ'ילים, הקסלי ניגן ב"שבלול" ו"פלסטלינה" ואילו רומנו ניגן ב"בדשא אצל אביגדור".
וילהלם, שאלתי לגבי שני הסקסופונים בשיר הזה
כאשר בקליפ רואים במפורש רק אחד.
 
וילהלם, שאלתי לגבי שני הסקסופונים בשיר הזה
כאשר בקליפ רואים במפורש רק אחד.
סבלנות קובי...
קודם אני צריך להגיע הביתה מהעבודה, לטפל באלף ואחד דברים ואז לקלח ולהשכיב שלושה ילדים...
אל תדאג, לא שכחתי אותך! אז ככה: צריך להפריד בין שני דברים. באלבום "חמוש במשקפיים" (1980) שהיה האלבום האחרון של אריק שבעקבותיו גם היתה הופעה של הזמר ניגנו ארבעה נשפנים: ירוסלב, ורטהיימר, מורטון קם ואיתמר ארגוב. ירוסלב ו-ורטהיימר ניגנו יחד בשיר "תוף בודד" - הקשב לאלבום עצמו ותשמע בעצמך. לעומת זאת, הקליפ שאתה מדבר עליו נלקח כנראה מהסרט ששודר בשעתו בערוץ 1 ובו איינשטיין מתראיין לאלי ישראלי (אלי לא נראה בסרט אך קול הבס שלו נשמע ברקע בבירור...). בין קטעי הראיונות שולבו גם קליפים שהם למעשה צילומים של ביצועי לייב לשירים, כנראה במסגרת חזרות לקראת ההופעה (כאמור סיבוב ההופעות האחרון של אריק, למיטב זכרוני היה משותף לפחות בחלקו עם שלום חנוך שהופיע אז כדי לקדם את אלבומו האיכותי אך הכושל מסחרית "חתונה לבנה"). במסגרת זו ניגנו בשירים נגנים שונים מאלה שהשתתפו באלבום. הסקסופוניטס המעולה שמופיע למיטב זכרוני בסרט הוא מאיר שפייזר, הסקסופוניסט המוביל של להקת "גזוז" שזה עתה התפרקה לטובת "דודה" (כן, בשנת 1980 יצאו לא פחות משלושה אלבומי מופת של המוסיקה הישראלית. מעניין להזכר). שפייזר השתתף באותה תקופה בערך גם באלבומיו של שלמה ארצי "דרכים" ו"חצות" שדנו בהם כאן לא מזמן.
 
סבלנות קובי...
קודם אני צריך להגיע הביתה מהעבודה, לטפל באלף ואחד דברים ואז לקלח ולהשכיב שלושה ילדים...
אל תדאג, לא שכחתי אותך! אז ככה: צריך להפריד בין שני דברים. באלבום "חמוש במשקפיים" (1980) שהיה האלבום האחרון של אריק שבעקבותיו גם היתה הופעה של הזמר ניגנו ארבעה נשפנים: ירוסלב, ורטהיימר, מורטון קם ואיתמר ארגוב. ירוסלב ו-ורטהיימר ניגנו יחד בשיר "תוף בודד" - הקשב לאלבום עצמו ותשמע בעצמך. לעומת זאת, הקליפ שאתה מדבר עליו נלקח כנראה מהסרט ששודר בשעתו בערוץ 1 ובו איינשטיין מתראיין לאלי ישראלי (אלי לא נראה בסרט אך קול הבס שלו נשמע ברקע בבירור...). בין קטעי הראיונות שולבו גם קליפים שהם למעשה צילומים של ביצועי לייב לשירים, כנראה במסגרת חזרות לקראת ההופעה (כאמור סיבוב ההופעות האחרון של אריק, למיטב זכרוני היה משותף לפחות בחלקו עם שלום חנוך שהופיע אז כדי לקדם את אלבומו האיכותי אך הכושל מסחרית "חתונה לבנה"). במסגרת זו ניגנו בשירים נגנים שונים מאלה שהשתתפו באלבום. הסקסופוניטס המעולה שמופיע למיטב זכרוני בסרט הוא מאיר שפייזר, הסקסופוניסט המוביל של להקת "גזוז" שזה עתה התפרקה לטובת "דודה" (כן, בשנת 1980 יצאו לא פחות משלושה אלבומי מופת של המוסיקה הישראלית. מעניין להזכר). שפייזר השתתף באותה תקופה בערך גם באלבומיו של שלמה ארצי "דרכים" ו"חצות" שדנו בהם כאן לא מזמן.
וד"א אני כותב זאת בזמן שההופעה כבר
היתה אמורה להתחיל...נפתח רדיו ונשמע.
 

אורי404

New member
סבלנות קובי...
קודם אני צריך להגיע הביתה מהעבודה, לטפל באלף ואחד דברים ואז לקלח ולהשכיב שלושה ילדים...
אל תדאג, לא שכחתי אותך! אז ככה: צריך להפריד בין שני דברים. באלבום "חמוש במשקפיים" (1980) שהיה האלבום האחרון של אריק שבעקבותיו גם היתה הופעה של הזמר ניגנו ארבעה נשפנים: ירוסלב, ורטהיימר, מורטון קם ואיתמר ארגוב. ירוסלב ו-ורטהיימר ניגנו יחד בשיר "תוף בודד" - הקשב לאלבום עצמו ותשמע בעצמך. לעומת זאת, הקליפ שאתה מדבר עליו נלקח כנראה מהסרט ששודר בשעתו בערוץ 1 ובו איינשטיין מתראיין לאלי ישראלי (אלי לא נראה בסרט אך קול הבס שלו נשמע ברקע בבירור...). בין קטעי הראיונות שולבו גם קליפים שהם למעשה צילומים של ביצועי לייב לשירים, כנראה במסגרת חזרות לקראת ההופעה (כאמור סיבוב ההופעות האחרון של אריק, למיטב זכרוני היה משותף לפחות בחלקו עם שלום חנוך שהופיע אז כדי לקדם את אלבומו האיכותי אך הכושל מסחרית "חתונה לבנה"). במסגרת זו ניגנו בשירים נגנים שונים מאלה שהשתתפו באלבום. הסקסופוניטס המעולה שמופיע למיטב זכרוני בסרט הוא מאיר שפייזר, הסקסופוניסט המוביל של להקת "גזוז" שזה עתה התפרקה לטובת "דודה" (כן, בשנת 1980 יצאו לא פחות משלושה אלבומי מופת של המוסיקה הישראלית. מעניין להזכר). שפייזר השתתף באותה תקופה בערך גם באלבומיו של שלמה ארצי "דרכים" ו"חצות" שדנו בהם כאן לא מזמן.
בהחלט, נוסף ל"חמוש במשקפיים" היו אז עוד:
לדעתי כל האלבומים של אריק איינשטיין משנות השמונים נהדרים. אמרת "דודה", פד"פ, אמרת הכל. אלבום נפלא עם שירים מבריקים (סנדרסון אלא מי. אחד הגדולים לדעתי) וגיטרות נפלאות של סנדרסון לצד יהודה עדר. פשוט תענוג של אלבום וזהו לדעתי מבין האלבומים ההכי טובים, שיצאו בישראל.
 

אורי404

New member
גבריאלוב יופיע
ישיר את "אני ואתה" כמובן. הוא הלחין את השיר הזה בגיל 20 בהיותו בסיסט ה"צ'רצ'ילים" (רוב הקסלי גיטריסט הלהקה ניגן את הריף המפורסם בתחילת השיר).
הנה הסולו:
מתוך פסטיבל ישראל 2009 עם שמוליק בודגוב, ארז נץ וחיים רומנו, שכל אחד מהם עשה דברים נפלאים. רומנו היה עם אהובינו פורטיס בהפקה ובנגינה באלבום הראשון של פורטיס "פלונטר". שנייה אחרי, שהקהל מבין מה רומנו מנגן את הריף ב"אני ואתה", מחיאות כפיים והתרגשות רבה.
 

raminec

New member
תגבור רכבות בסיום מופע ההצדעה לאריק איינשטיין
להלן הודעת ר"י. שלום רב, ביום חמישי 02/07/09 יערך המופע "אני ואתה בפארק", בפארק הירקון - מופע מחווה של מיטב אמני ישראל בביצועים לשירי אריק איינשטיין, לרגל יום הולדתו ה-70. הכנסות המופע ייתרמו למען המרכז החינוכי "לגעת באופק" ע"ש אילן רמון, מבית "פתחון לב", המקנה לבני נוער בעלי פוטנציאל, כלים ליציאה ממעגל העוני. בעקבות הביקושים הצפויים בסיום ההופעה, יופעלו החל משעה 23:00 , רכבות מיוחדות מתחנת ת"א אוניברסיטה. מצ"ב הודעה לעיתונות בברכה, שחר וייסמן אגף דוברות והסברה רכבת ישראל
אני לא מבין את ההודעה הזו
הרי גם ככה בכל יום חול יש רכבת מתחנת האוניברסיטה לאשקלון בשעה 22:56. מה התיגבור המיוחד בזה? ומה המשמעות של "החל משעה 23:00"? עד מתי? באיזו תדירות? האם ר"י מנסה להעתיק את שיטות העבודה של ה"חטפניות"?
 
אני לא מבין את ההודעה הזו
הרי גם ככה בכל יום חול יש רכבת מתחנת האוניברסיטה לאשקלון בשעה 22:56. מה התיגבור המיוחד בזה? ומה המשמעות של "החל משעה 23:00"? עד מתי? באיזו תדירות? האם ר"י מנסה להעתיק את שיטות העבודה של ה"חטפניות"?
מורה נבוכים - תגבור רכבות.
רכבת ישראל תעמיד לרשות הנוסעים ברכבת 3 רכבות נוספות מעבר לרכבות הרגילות. 2 רכבות דו קומתיות עם 5 קרונות תצאנה מתחנת ת''א אוניברסיטה לנהריה עם עצירות בתחנות הבינים וזאת מעבר לרכבת הקבועה ליעד דומה היוצאת בשעה 23.45 רכבת דו קומתית נוספת תצא מתחנת האוניברסיטה אחרי 23.00 , כלומר אחרי הרכבת האחרונה בשעה 22.56 לאשקלון עם עצירות בלוד, רחובות אשדוד ואשקלון. יציאת הרכבות הנוספות לאחר סיום המופע עפ''י המצב בשטח. לא ניתן לקבוע מראש זמן מדויק, והדבר יעשה בהתאם למידע שיתקבל בזמן אמת ממנהל התחנה בשטח, כפי שנעשה בעבר באירועים דומים. בשל קשיים תפעוליים לא ניתן בשלב זה להפעיל רכבות ליעדים נוספים כגון: ב''ש, כ''ס, או י-ם. (אולי בועז נציגינו בהנהלת ר''י, יצליח לשנות את הגזרה ולהפעיל רכבת נוספת לבית שמש ...
)
 

raminec

New member
מורה נבוכים - תגבור רכבות.
רכבת ישראל תעמיד לרשות הנוסעים ברכבת 3 רכבות נוספות מעבר לרכבות הרגילות. 2 רכבות דו קומתיות עם 5 קרונות תצאנה מתחנת ת''א אוניברסיטה לנהריה עם עצירות בתחנות הבינים וזאת מעבר לרכבת הקבועה ליעד דומה היוצאת בשעה 23.45 רכבת דו קומתית נוספת תצא מתחנת האוניברסיטה אחרי 23.00 , כלומר אחרי הרכבת האחרונה בשעה 22.56 לאשקלון עם עצירות בלוד, רחובות אשדוד ואשקלון. יציאת הרכבות הנוספות לאחר סיום המופע עפ''י המצב בשטח. לא ניתן לקבוע מראש זמן מדויק, והדבר יעשה בהתאם למידע שיתקבל בזמן אמת ממנהל התחנה בשטח, כפי שנעשה בעבר באירועים דומים. בשל קשיים תפעוליים לא ניתן בשלב זה להפעיל רכבות ליעדים נוספים כגון: ב''ש, כ''ס, או י-ם. (אולי בועז נציגינו בהנהלת ר''י, יצליח לשנות את הגזרה ולהפעיל רכבת נוספת לבית שמש ...
)
תודה על הפירוט

חבל שר"י מפגינה עמימות בהודעה לעיתונות.
 

בועז ל

New member
מורה נבוכים - תגבור רכבות.
רכבת ישראל תעמיד לרשות הנוסעים ברכבת 3 רכבות נוספות מעבר לרכבות הרגילות. 2 רכבות דו קומתיות עם 5 קרונות תצאנה מתחנת ת''א אוניברסיטה לנהריה עם עצירות בתחנות הבינים וזאת מעבר לרכבת הקבועה ליעד דומה היוצאת בשעה 23.45 רכבת דו קומתית נוספת תצא מתחנת האוניברסיטה אחרי 23.00 , כלומר אחרי הרכבת האחרונה בשעה 22.56 לאשקלון עם עצירות בלוד, רחובות אשדוד ואשקלון. יציאת הרכבות הנוספות לאחר סיום המופע עפ''י המצב בשטח. לא ניתן לקבוע מראש זמן מדויק, והדבר יעשה בהתאם למידע שיתקבל בזמן אמת ממנהל התחנה בשטח, כפי שנעשה בעבר באירועים דומים. בשל קשיים תפעוליים לא ניתן בשלב זה להפעיל רכבות ליעדים נוספים כגון: ב''ש, כ''ס, או י-ם. (אולי בועז נציגינו בהנהלת ר''י, יצליח לשנות את הגזרה ולהפעיל רכבת נוספת לבית שמש ...
)
סר אשבי הנכבד, לא התבלבל כבודו?
דומני שנציגנו בהנהלת הרכבת הוא לא אחר מאשר אדם הנושא את השם מייקל אשבי...
חוץ מזה, עבדך הנאמן עזב את עיסוקיו בתפעול ועבר לטפל בתשתיות
 
סר אשבי הנכבד, לא התבלבל כבודו?
דומני שנציגנו בהנהלת הרכבת הוא לא אחר מאשר אדם הנושא את השם מייקל אשבי...
חוץ מזה, עבדך הנאמן עזב את עיסוקיו בתפעול ועבר לטפל בתשתיות
תשתיות זה טוב, בעתיד הקרוב נשוב
לדון בנושא פרוייקט החישמול בקו המהיר לירושלים, (והקטע החדש באיילון דרום שיחושמל גם הוא). לכל העוסקים בנושא ברור שאי אפשר להעביר רכבות רתומות לשני קטרי דיזל לכל רכבת בשל השיפוע , ולהגביל את מספר הרכבות בקו A1 ל3 לשעה לכל כוון, במקום ל 4 רכבות לשעה בקו מחושמל.
 

easylivin

New member
תשתיות זה טוב, בעתיד הקרוב נשוב
לדון בנושא פרוייקט החישמול בקו המהיר לירושלים, (והקטע החדש באיילון דרום שיחושמל גם הוא). לכל העוסקים בנושא ברור שאי אפשר להעביר רכבות רתומות לשני קטרי דיזל לכל רכבת בשל השיפוע , ולהגביל את מספר הרכבות בקו A1 ל3 לשעה לכל כוון, במקום ל 4 רכבות לשעה בקו מחושמל.
עצוב לדעת שבכלל היו כאלה שחשבו אחרת...
האם צפויות לנו התפתחויות חדשות בנושא, מייקל, כגון חידוש ההתגוששות בין משרד האוצר לרכבת ישראל סביב סוגיה זו? או להיפך - למשל, הפשרה פתאומית של תת"ל 18 "בהוראה מלמעלה"?..
 
עצוב לדעת שבכלל היו כאלה שחשבו אחרת...
האם צפויות לנו התפתחויות חדשות בנושא, מייקל, כגון חידוש ההתגוששות בין משרד האוצר לרכבת ישראל סביב סוגיה זו? או להיפך - למשל, הפשרה פתאומית של תת"ל 18 "בהוראה מלמעלה"?..
בין כל הדברים העצובים בקו A1
זה עוד הפחות עצוב...
 
עצוב לדעת שבכלל היו כאלה שחשבו אחרת...
האם צפויות לנו התפתחויות חדשות בנושא, מייקל, כגון חידוש ההתגוששות בין משרד האוצר לרכבת ישראל סביב סוגיה זו? או להיפך - למשל, הפשרה פתאומית של תת"ל 18 "בהוראה מלמעלה"?..
בזהירות רבה אומר כי נושא החישמול
בר''י יופשר בעתיד, עדיין קיים בר''י גורם שעוסק כל הזמן בתוכניות עתידיות בנושא , וזאת בניגוד לרושם שיצרה התקשורת שפרוייקט החישמול בוטל. ברור לכל הנוגעים בדבר הן בממשלה והן בר''י , כי ללא חישמול הקו המהיר לבירה, אין עתיד לקו .
 

amit1270

New member
תשתיות זה טוב, בעתיד הקרוב נשוב
לדון בנושא פרוייקט החישמול בקו המהיר לירושלים, (והקטע החדש באיילון דרום שיחושמל גם הוא). לכל העוסקים בנושא ברור שאי אפשר להעביר רכבות רתומות לשני קטרי דיזל לכל רכבת בשל השיפוע , ולהגביל את מספר הרכבות בקו A1 ל3 לשעה לכל כוון, במקום ל 4 רכבות לשעה בקו מחושמל.
אני מניח שהצורך בחשמול איילון-דרום
נובע מהשיפוע ביציאה מתחנת ההגנה אל הגשר במחלף קיבוץ גלויות/חיל השריון. אני מניח גם שהקטע הזה לא יהיה היחיד שיחושמל, ויהיה לו המשך בצפון (כפר סבא?).
 

easylivin

New member
אני מניח שהצורך בחשמול איילון-דרום
נובע מהשיפוע ביציאה מתחנת ההגנה אל הגשר במחלף קיבוץ גלויות/חיל השריון. אני מניח גם שהקטע הזה לא יהיה היחיד שיחושמל, ויהיה לו המשך בצפון (כפר סבא?).
הצורך בחישמולם של =כל= קווי הרכבת נובע
מהסיבות הרבות שהוזכרו לא אחת בפורום. עם זאת, השיפוע והמנהור של הקו המהיר לירושלים הופך את חישמולו להכרחי. פשוט אין מנוס, נקודה, סוף. לא כך הדבר לגבי איילון דרום... לדעתי, על השיפוע בקטע הקצר הנ"ל (מחלף חיל השריון) ניתן יהיה להתגבר גם ללא חישמול. עם זאת, החישמול יכול לייעל ולהוזיל את התפעול ויאפשר להגדיל תדירות ואורך הרכבות ללא שימוש בקטרים כפולים, וגם להפוך את זמני הנסיעה לאטרקטיביים למרות ריבוי התחנות בקו. מצ"ב תמונה מיוון (ויקיפדיה) - כך יכול היה להיראות הקו המחושמל באיילון דרום בעוד כמה שנים...
 

amit1270

New member
הצורך בחישמולם של =כל= קווי הרכבת נובע
מהסיבות הרבות שהוזכרו לא אחת בפורום. עם זאת, השיפוע והמנהור של הקו המהיר לירושלים הופך את חישמולו להכרחי. פשוט אין מנוס, נקודה, סוף. לא כך הדבר לגבי איילון דרום... לדעתי, על השיפוע בקטע הקצר הנ"ל (מחלף חיל השריון) ניתן יהיה להתגבר גם ללא חישמול. עם זאת, החישמול יכול לייעל ולהוזיל את התפעול ויאפשר להגדיל תדירות ואורך הרכבות ללא שימוש בקטרים כפולים, וגם להפוך את זמני הנסיעה לאטרקטיביים למרות ריבוי התחנות בקו. מצ"ב תמונה מיוון (ויקיפדיה) - כך יכול היה להיראות הקו המחושמל באיילון דרום בעוד כמה שנים...
גם אני בעד חשמול כל הקווים
(אולי למעט קווי משאות וקו בית שמש-ירושלים), אבל אי אפשר לעשות את זה בבת אחת. נראה לי שהקו לירושלים וקו ת"א-ראשל"צ הם מועמדים טבעיים לבכורה. התמונה שצירפת היא מהקו בין אתונה לנמל התעופה?
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה