הודעת ר"י : יוקם מעבר להולכי רגל בהדר יוסף

מצב
הנושא נעול.

easylivin

New member
גם אני בעד חשמול כל הקווים
(אולי למעט קווי משאות וקו בית שמש-ירושלים), אבל אי אפשר לעשות את זה בבת אחת. נראה לי שהקו לירושלים וקו ת"א-ראשל"צ הם מועמדים טבעיים לבכורה. התמונה שצירפת היא מהקו בין אתונה לנמל התעופה?
נראה לי שכן... הנה קישור למקור התמונה:
התמונה המקורית בוויקיפדיה אתה צודק לגבי החישמול - לא כל הקווים כמובן, אלא כל קווי הנוסעים מלבד הקו המשודרג לי-ם. אני מסכים שגם הקו המהיר, וגם מסילת השרון בשלמותה כולל הקטע העתידי העובר ברעננה, מסילת האיילון (כולל קטע ראשל"צ - יבנה מערב - אשדוד/אשקלון לצורך נוחות תפעולית) ואולי גם קו ת"א - לוד - רחובות - אשדוד (בגלל שתחנת לוד תחושמל ממילא ביחד עם הקו המהיר) - הם "מועמדים טבעיים" לחישמול בשלב הראשון. בשלב הבא הגיוני יהיה לחשמל את קו החוף כולו עד נהריה (אולי בהדרגה - עד בנימינה תחילה, לאחר מכן עד חיפה ולבסוף עד נהריה). בשלב זה כבר לא יהיה ספק לאף אחד בנוגע לכדאיות החישמול של שאר הקווים (כמו שאמרת, מלבד הקו הישן לירושלים).
 

אורי404

New member
נראה לי שכן... הנה קישור למקור התמונה:
התמונה המקורית בוויקיפדיה אתה צודק לגבי החישמול - לא כל הקווים כמובן, אלא כל קווי הנוסעים מלבד הקו המשודרג לי-ם. אני מסכים שגם הקו המהיר, וגם מסילת השרון בשלמותה כולל הקטע העתידי העובר ברעננה, מסילת האיילון (כולל קטע ראשל"צ - יבנה מערב - אשדוד/אשקלון לצורך נוחות תפעולית) ואולי גם קו ת"א - לוד - רחובות - אשדוד (בגלל שתחנת לוד תחושמל ממילא ביחד עם הקו המהיר) - הם "מועמדים טבעיים" לחישמול בשלב הראשון. בשלב הבא הגיוני יהיה לחשמל את קו החוף כולו עד נהריה (אולי בהדרגה - עד בנימינה תחילה, לאחר מכן עד חיפה ולבסוף עד נהריה). בשלב זה כבר לא יהיה ספק לאף אחד בנוגע לכדאיות החישמול של שאר הקווים (כמו שאמרת, מלבד הקו הישן לירושלים).
לדעתי ההיגיון אומר מינימום לחיפה ובכלל צפונה
בחיפה נמצאים, כידוע החניונים והמוסכים השונים וההיגיון אומר הארכת החשמול לכל הפחות לחיפה. לדעתי בכלל מוטב להאריך לנהריה. במקום להשקיע בקירות אקוסטיים באזור קריות, היה מוטב להשקיע בחשמול וגם על כל היתרונות של קו חשמלי (האצות ובלימות עדיפות וכו'). אחרי הכפלת קרית מוצקין-נהריה, זמן הנסיעה מתוכנן להיות מנהריה לחיפה בסביבות החצי שעה. תארו לכם זמן נסיעה של סביבות העשרים דקות מנהריה לחיפה וכארבעים דקות מחיפה לתל אביב (כיום זה עם רכבות, שלא עוצרות בבנימינה. כוונתי לכל הרכבות). סך הכל כשעה נסיעה מנהריה לתל אביב!
 

Rubim88

New member
גם אני בעד חשמול כל הקווים
(אולי למעט קווי משאות וקו בית שמש-ירושלים), אבל אי אפשר לעשות את זה בבת אחת. נראה לי שהקו לירושלים וקו ת"א-ראשל"צ הם מועמדים טבעיים לבכורה. התמונה שצירפת היא מהקו בין אתונה לנמל התעופה?
למה לא בבת אחת?
אפשר לחשוב איזה אורך המסילות בארץ..
 

אורי404

New member
למה לא בבת אחת?
אפשר לחשוב איזה אורך המסילות בארץ..
זה לא רק עניין של הכנת תשתית חשמול, אלא גם
למשל סידור מעברים שונים (מנהרות למשל). אינני בטוח אם למשל במעבר הרכבת צפונית לתחנת נתניה, מתחת לכביש 57, הגובה מספיק למעבר רכבת חשמלית. אני כמובן בעד חשמול של תשתית הרכבות ברב, אם לא כל קווי הרכבת.
 

Rubim88

New member
זה לא רק עניין של הכנת תשתית חשמול, אלא גם
למשל סידור מעברים שונים (מנהרות למשל). אינני בטוח אם למשל במעבר הרכבת צפונית לתחנת נתניה, מתחת לכביש 57, הגובה מספיק למעבר רכבת חשמלית. אני כמובן בעד חשמול של תשתית הרכבות ברב, אם לא כל קווי הרכבת.
על טעויות משלמים..
זאת לא סיבה לא לחשמל קו או לא לחשמל במקביל, דווקא אם יעשו הכל במקביל יכולים לצמצם הפסקות פעילות של הקווים לצורך עבודה..
 

down under

New member
הצורך בחישמולם של =כל= קווי הרכבת נובע
מהסיבות הרבות שהוזכרו לא אחת בפורום. עם זאת, השיפוע והמנהור של הקו המהיר לירושלים הופך את חישמולו להכרחי. פשוט אין מנוס, נקודה, סוף. לא כך הדבר לגבי איילון דרום... לדעתי, על השיפוע בקטע הקצר הנ"ל (מחלף חיל השריון) ניתן יהיה להתגבר גם ללא חישמול. עם זאת, החישמול יכול לייעל ולהוזיל את התפעול ויאפשר להגדיל תדירות ואורך הרכבות ללא שימוש בקטרים כפולים, וגם להפוך את זמני הנסיעה לאטרקטיביים למרות ריבוי התחנות בקו. מצ"ב תמונה מיוון (ויקיפדיה) - כך יכול היה להיראות הקו המחושמל באיילון דרום בעוד כמה שנים...
אשכרה התמונה מזכירה, מאוד, את אזור
תחנת רכבת ההגנה לפני הוספת האי השני (רציפים 3;4) ולפני הרחבת נתיבי איילון.
 

raminec

New member
אשכרה התמונה מזכירה, מאוד, את אזור
תחנת רכבת ההגנה לפני הוספת האי השני (רציפים 3;4) ולפני הרחבת נתיבי איילון.
מסכים לגמרי
 

אורי404

New member
אני מניח שהצורך בחשמול איילון-דרום
נובע מהשיפוע ביציאה מתחנת ההגנה אל הגשר במחלף קיבוץ גלויות/חיל השריון. אני מניח גם שהקטע הזה לא יהיה היחיד שיחושמל, ויהיה לו המשך בצפון (כפר סבא?).
חשמול רכבת -ממה שזכור לי בסיור במשוא"ה
ממה שזכור לי, בסיור במרכז שליטה ובקרה, התכנון היה, שהקו לכפר סבא יהיה הקו הראשון המחושמל. אני מניח, שהכוונה הייתה קו לכפר סבא (כולל מסילת השרון) + הקו המערבי לאשקלון. זה, כי כזכור נאמר, שהקו יהיה כקו מעגלי (כאן. אולי אני טועה בהמשך. לא זוכר במדוייק) מאשקלון דרך ראשון לציון מערב/חולון לתל אביב, לרעננה ולכפר סבא. בהוד השרון שינוי רכבת ונסיעה דרך ראש העין ופתח תקווה והמשך תל אביב לראשון לציון מערב. קו הפוך מראשון לציון מערב (או מאשקלון) דרך תל אביב, פתח תקווה וראש העין להוד השרון והחלפה לרכבת אחרת לאשקלון דרך רעננה. מה שאומר, שסביר להניח שהתכנון לקו חשמלי היה לקו ראשון גם לכפר סבא וגם לאשקלון כקו אחד. אולם, ממה שזכור לי, נאמר שם, שמכיוון, שלעת-עתה פרוייקט החשמול נדחה, אז כנראה קו A1 (שכידוע יש עוד חזון למועד), יהיה הקו המחושמל הראשון. למען הפרוטוקול; הקו לראשון לציון מערב אמור להיות מוכן בשנת 2011 או 2012. "מסילת השרון" אמורה להיות מוכנה בשנת 2012 (אולי 2013. נקווה, שלא יהיו עיכובים). קו A1 - למרבה הצער, כנראה שנים לאחר מכן.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה