ילד לא מחונן בכיתת מחוננים יסבול יותר מההפך
מסכים
 
כהורה לילדה בכיתת מחוננים שנהנית מכל רגע שם, ולאחותה התאומה שלא עברה המבחן שלב ב', ולמרות שהיתה "זכאית", לא רצתה לנסות שוב. מכיר אותן ויודע שההבדל ביכולות לא גדול, אבל ההבדל ברצון ללמוד ולהשקיע כן.
 
ילד לא מחונן יסבול בכיתת מחוננים הרבה יותר מהסבל של ילד מחונן בכיתה רגילה. הורה שהתערבותו תגרום לילד שלו לעבור את המבחן שלא בצדק, ואח"כ ישלח אותו לכיתות של המחוננים בעצם עושה עוול לילד. במקום שילדו ירגיש בין החכמים בכיתה, הוא פתאום ירגיש בין החלשים. הילד ישאר עם פי 10 שיעורי בית אחרי הכיתה: בכיתה ה' התאומה בכיתה הרגילה מסיימת כל השיעורים בכיתה ונשאר לה זמן לעזור לחברות, אחותה בכיתת המחוננים חוזרת עם כעשרים דקות עד שעה של שיעורים בכל יום, וחלקם בקבוצה, לילד פחות מחונן זה ייקח פי 2 זמן.
הכיתות האלה מותאמות לילדים שהם כמו ספוג, צמאים לכל טיפת ידע בסביבה ומייד חושבים עליה, מנתחים אותה ומנסים לבסס עליה דעות. באחת ההקפצות האחרונות אחת הילדות דיברה על "החפצת נשים אצל אמנים", השאר מיד חקרו אותה על המונח והתחילו לבחון באילו שירים של אלו אמנים (בעברית ואנגלית) הן מוצאות החפצה כזו ...