ההבדל שבין אנטישמיות לפוביות אחרות

אני הבאתי שרצה להרוג?

אני הבאתי שהיתה לו אפשרות מלאה לעשות זאת, ויעקב אכן פחד (והעמיד לפניו את השפחות וילדיהן), אבל עשיו רץ לקראתו, חיבק אותו ובכה על צווארו מרוב התרגשות שפגש את אחיו התאום.
 

beatman

Member
"לעשיו לא היתה בעייה להרוג את יעקב במעמד המתואר"

על זה דיברתי.
 
לא ענית על שתי השאלות


1. על סמך מה אתה קובע ש"היתה תחבולה"? הרי מה שכתוב מעיד על כנות.
2. בשביל מה עשיו היה זקוק ל"תחבולה"? תחבולה - לאיזו מטרה? מה בדיוק הפריע לו להשיג את מטרתו בלי שום תחבולה?

האם השאלות ברורות?
 

beatman

Member
לפי מה החלטת שזה מעיד על כנות ?

רגע לפני שיעקב נכנס לארץ הוא נאבק במלאך, שליחו של עשיו שמנסה להרגו, יעקב מנצח את המלאך.
למחרת עשיו בא אל יעקב בחיבוקים, כיצד ייתכן שפתאום עשיו שוכח הכל ומוותר על הטינה ?
התחבולה נועדה לבלבל את יעקב ובניו, הוא לא מצליח להרגו ישירות ע"י המלאך, אז הוא מוצא דרך לפגוע ביעקב בצורה מפתה ומרגיעה (חיבוקים ונשיקות) וקורא לו לוותר על יחודו וללכת ביחד עם עשיו ואנשיו.
 
הטקסט הכתוב מדבר על רגשות כנים,

אתה מוזמן לקרוא שוב את הטקסט שהעתקתי לכאן.
אני מתכוון לקקסט עצמו, בלי פרשנות.
נראה לי שהטקסט מובן בהחלט.

אין בטקסט שום רמז ל"תחבולה".

בנוגע למלאך יש לך בלבול עצום - אתה מוזמן לבקש משאול רזניק שיסביר לך

המלאכים מהתנ"ך הם מעין התגלמויות של אלוהים עצמו, דמויות, בהן הוא עצמו רוצה להופיע בפני מישהו.
מלאך לא יכול להיות בשום פנים ואופן "שליחו של עשיו"

אם המלאך, כלומר אלוהים עצמו, היה רוצה להרוג את יעקב, מן הסתם, הוא לא היה מתקשה לעשות את זה.
אלוהים ארגן בכוונה מעין הצגה, בה יעקב מתאבק עם האל ואפילו מתגבר עליו, ולכבוד ארוע סמלי זה מקבל את השם "ישׂרה אל"!
 

beatman

Member
מי שמתואר כמלאך, יכול היה להיות שליח אנושי.

מלאך זה תיאור לשליח(בין היתר).
 
נחמד שאתה מתווכח אתי בידיעת התנ"ך


כבר הצעתי לך לבקש משאול רזניק שיסביר לך את מה שאני למדתי בכיתה ב'

הנה הטקסט המקורי של האפיזודה, בלי פרשנויות:
כה וַיִּוָּתֵר יַעֲקֹב, לְבַדּוֹ; וַיֵּאָבֵק אִישׁ עִמּוֹ, עַד עֲלוֹת הַשָּׁחַר. כו וַיַּרְא, כִּי לֹא יָכֹל לוֹ, וַיִּגַּע, בְּכַף-יְרֵכוֹ; וַתֵּקַע כַּף-יֶרֶךְ יַעֲקֹב, בְּהֵאָבְקוֹ עִמּוֹ. כז וַיֹּאמֶר שַׁלְּחֵנִי, כִּי עָלָה הַשָּׁחַר; וַיֹּאמֶר לֹא אֲשַׁלֵּחֲךָ, כִּי אִם-בֵּרַכְתָּנִי. כח וַיֹּאמֶר אֵלָיו, מַה-שְּׁמֶךָ; וַיֹּאמֶר, יַעֲקֹב. כט וַיֹּאמֶר, לֹא יַעֲקֹב יֵאָמֵר עוֹד שִׁמְךָ--כִּי, אִם-יִשְׂרָאֵל: כִּי-שָׂרִיתָ עִם-אֱלֹהִים וְעִם-אֲנָשִׁים, וַתּוּכָל. ל וַיִּשְׁאַל יַעֲקֹב, וַיֹּאמֶר הַגִּידָה-נָּא שְׁמֶךָ, וַיֹּאמֶר, לָמָּה זֶּה תִּשְׁאַל לִשְׁמִי; וַיְבָרֶךְ אֹתוֹ, שָׁם. לא וַיִּקְרָא יַעֲקֹב שֵׁם הַמָּקוֹם, פְּנִיאֵל: כִּי-רָאִיתִי אֱלֹהִים פָּנִים אֶל-פָּנִים, וַתִּנָּצֵל נַפְשִׁי.
אתה מוכן להסביר, למשל, איך זה ש"שליח של עשיו" מעניק ליעקב את השם ישראל, ומדוע יעקב-ישראל אומר על "שליח של עשיו" - "ראיתי אלוהים"?
 
אם כך, שתי השאלות נותרו בלי תשובה


• על מה נשענת טענתך, המנוגדת לטקסט, שעשיו זמם תחבולה?
• בשביל מה הוא היה זקוק ל"תחבולה", כאשר ממילא לא היתה לו בעייה לעשות מה שהוא רוצה בנסיבות פגישתם?
 

beatman

Member
עוד פעם

שליחו לא הצליח להרוג את יעקב באלימות
אז עשיו פונה לדרך השניה, להרוג אותו ע"י ביטול יחודו ויחוד בניו, ע"י חיבוקים וחיוכים וקריאות שהם שני אחים וצריכים להיות ביחד.
 
עוד פעם אין תשובות.

אתה עדיין מתעקש שמלאך אלוהים היה "שליחו של עשו"?

"ביטול יחודו" זו "הריגה"?
מי שיש לו אח תאום אמור להתנכר לו, אחרת ייחשב ל..."הָרוּג"?
גם חיבוקים ונשיקות בין אחים תאומים שלא התראו זמן רב זה לא בסדר?
ההיגיון שלך נראה לי די משונה.
 
שכחת לציין שקיבל במרמה


צ'מע, אולי ה"ייחוד" של האנטישמיות לעומת פוביות אתניות אחרות נעוץ בעובדה, שהתנ"ך מלא בתיאורי מעשי מרמה ונוכלות שעוללו אבותינו, והכתוב כאילו מתגאה בהם?


אבל, לצערכם, גם זה לא. גם האפוסים של עמים אחרים רצופים במעשי מרמה ונוכלות לא מעטים. הסוס הטרויאני, למרות שהיה סה"כ תחבולה צבאית, הפך לשם דבר.
 
כן, בשורה התחתונה האנטישמיות היא "גזירה משמיים"

ולכן כל ניסיון ליישב סכסוך בין יהודי ללא-יהודי (ע"ע הסכסוך הישראלי-ערבי) לא ניתן ליישום.
 
בדיוק כמו כל פוביה אחרת

ולכן כל ניסיון ליישב סכסוכים כלשהם בעולם לא ניתן ליישום.
אז יאללה, בואו נחיה לפי חוקי הג'ונגל
 
רק שאלה אחת, להשלמת התמונה

באיזו שנה הוקם הארגון לשחרור פלסטין? סתם, להערכתך, מבלי לבדוק ב"וויקיפדיה".
 
להערכתי, אחרי מלחמת העצמאות.

מה זה משנה? מה פה מיוחד? ומדוע זו דוגמה ל"פוביה"? ואפילו אם סתם פוביה חסרת סיבה(?), במה היא שונה מכל פוביה אתנית אחרת?
 
למעלה