פוסט טוב אבל יש בו הנחה לא נכונה של צורך בנתיבים נפרדים.
תוכלו לראות בפוסט
גם את הוידאו של אוטובוס הקונספט האוטונומי של דיימלר בנץ.
פוסט טוב אבל יש בו הנחה לא נכונה של צורך בנתיבים נפרדים.
כל הפואנטה של הרכב האוטונומי על כל סוגיו היא שמדובר באמצעי שנועד להשתמש בתשתית הכבישים הקיימת. בניגוד ל"פתרונות" התחבורה האישית משנות השמונים או התשעים אין צורך במסילות על עמודים, מגנטים בכבישים או נתיבים נפרדים.
 
גם תהליך הלמידה המתואר הינו מיושן יחסית, טסלה למשל משתמשת בתהליך שדרכו טלמטריה מכל רכביה - בניהוג אנושי ואוטונומי למחצה - מגיע לשרתי החברה ולרשת הניורונית שבבסיס תוכנת הניהוג האוטונומי שלה. המשמעות היא שאין צורך במיפוי מפורט אלא שיש ניסיון מעשרות אלפי רכבים שמגיע לכדי מיליוני שעות נהיגה. כל רכביה מצויידים בחיישנים ולכן לא משנה מה אחוז הניהוג האנושי מול האחוז האוטונומי (למחצה) - המערכת לומדת מכולם. מודל הפעלת צי ייעודי של 100 מכוניות באזור אחד של גוגל עדיין לא השיג את הכיסוי של מודל החיישנים האוניברסאליים בכל רכב של החברה של טסלה ולכן הגיוני יותר שחברות רכב שעובדות על ניהוג אוטונטמי ילכו על המודל של טסלה שמאפשר איסוף מידע רב יותר מלקוחותיהם במקום העסקת צי שמטרתו למידה.
 
לדעתי הפודים הקטנים האלו הם צורה להצגה לא מאיימת של הטכנולוגיה, כאילו שאם מדובר ברכב קטן יכולת הניהוג אינה רצינית. מתישהו הקיץ טסלה עם סדרת החיישנים 2 החדשה (מבוססת הרדאר, בניגוד לסדרה 1 שהתבססה בעיקר על המצלמות של מובילאיי) תחצה את ארה"ב מחוף לחוף בניהוג אוטונומי לחלוטין כאשר תפקידו של הנוסע יסתכם בחיבור תקע ההטענה (אינני מבין מדוע החברה לא מייצרת אמצעי הטענה שאינו מחייב נוכחות אנושית אם לדעת מאסק אין צורך ברכב זול יותר מהמודל 3 כי מתחת לטווח מחיר זה הכל אמור להיות אוטונומי ושיתופי לדעתו). הדבר הכי רלוונטי מבחינת נושא התח"צ יהיה כשמשאית אוטונומית או אוטובוס רגיל אוטונומי יעשו נסיעה דומה שתדגים את הטווח והיכולת של הטכנולוגיה.
 
הדוגמה של הקיבוץ עם דרך הגישה הארוכה לצומת מרובת התח"צ היא דוגמה מצויינת לשילוב מזין תדיר במערכת. כך גם "חורים" בינפרבריים במערכות קיימות. את קווי הרק"ל שכל אחד מהם יסיע עשרות אלפי נוסעים בשעה לא יבטלו בגלל הניהוג האוטונומי- להיפך- הניהוג האוטונומי יאפשר הזנה גמישה ויעילה יותר של המערכות רבות הקיבולת תוך החלפת אותם אלמנטים בלתי תדירים ובלתי אטרקטיביים של מערך התח"צ הקיים, אותו קו של 4 פעמים ביום כדוגמתך.