הגשת תגובה לכתב הגנה בתביעות קטנות

Nemesis001

New member
הגשת תגובה לכתב הגנה בתביעות קטנות

ערב טוב,
הגשתי תביעה נגד 2 גורמים בתביעות קטנות. אחד הנתבעים הגיש כתב הגנה, ואילו הנתבע השני צפוי להגיש בקרוב.
ברור לי כבר שברצוני להגיש תגובה לכתב הגנה, אולם איני מוצא שום אפשרות לכך במערכת נט המשפט.
יש למישהו מושג כיצד מבצעים זאת?
תודה
 

shlang

New member
אתה יכול להגיב, אבל היות והמשפט

מתנהל שלא לפי כללי בתי המשפט, תוכל להגיב במשפט עצמו ,יהיה זה גם לטובתך
מה שחשוב הוא, שבכתב התביעה ציינת את כל הפרטים שבגינם אתה תובע
 

Harrington

Well-known member
מנהל
ניתן זה לא תמיד רצוי.

מוסיף על תשובתו של shlang.

מאחר וממילא קיימת לך האפשרות להגיב במהלך המשפט, תגובה באמצעות כתב תשובה כאשר אין בכך צורך של ממש, עלולה לחשוף את הקלפים שלך לצד שכנגד, באופן שנוגד את האינטס שלך.

מסיבה זו מומלץ בדרך כלל (וכך הדין גם למעשה) להגיש כתב תשובה רק אם הועלו דברים בכתב ההגנה אליהם לא התייחסת כלל בכתב התביעה שרלוונטיים לדיון.
 

Nemesis001

New member
התנהלות בתביעות קטנות

מתנצל על חוסר הבקיאות, פעם ראשונה שאני מגיש תביעה.
למיטב הבנתי מקצת קריאה ברשת, בתביעות קטנות מדובר פחות או יותר בסרט נע ולא ממש מאפשרים להסביר ולנמק, ולפיכך עדיף להעלות על הכתב כל דבר שיש לי לומר כיוון שהשופט/ת יתייחסו בתשומת לב רבה יותר לכתוב.
התביעה היא כנגדת חברת תעופה וסוכנות נסיעות, ומתייחסת לשתי טיסות שבוטלו.
אין לי שפנים של ממש להוציא מהכובע, אבל מצד שני בהחלט פרטים בכתב ההגנה שחשוב לי להתייחס אליהם כמו למשל:
1. חברת התעופה טוענת לזכאותה להגנות בחוק מפני תשלום פיצוי, ומנמקת היטב מדוע היא זכאית להגנה במקרה אחד כולל דוחות ונספחים. אולם לדעתי חשוב להאיר את העובדה שבמקרה השני בניגוד למקרה הראשון, היא פשוט מצטטת את החוק בלי הסבר ממשי מדוע הוא מספק לה הגנה במקרה זה.
2. באותה מידה, כנגד טענתי שהם לא עומדים בדרישות מסויימות של החוק, הם טוענים כי רשויות התעופה המקומיות באירופה מונעות מהם לעמוד בדרישות החוק. אולם בולט בהעדרו ההסבר מדוע אינם עומדים בדרישות החוק בשדה התעופה בארץ, וברצוני להאיר את העובדה.
3. בנוסף, הם טוענים באחד המקרים של הטיסות שבוטלו כי למרות שאיני זכאי לפיצוי, גם במקרה וכן, הפיצוי צריך להיות קטן במחצית, ומצטטים עדכון לתקנות אשר פורסם ב- 01.01.15, כאשר המקרה המדובר קרה ב-11.14, והתביעה הוגשה ב- 12.14, ולפיכך לטעמי העדכון לא תקף למקרה הזה.
4. כמו כן, מצד אחד טוענת חברת התעופה כי הם לא מבינים מה אני רוצה, כי כלל לא פניתי אליהם בדרישה מסויימת. אולם בסעיף אחר הם טוענים כי העבירו הודעה על ביטול טיסה לסוכן שכן הוא מנהל את ההזמנה, ומכך משתמע לטעמי שברור שהסוכן משמש כשלוח שלהם, ולפיכך הם לא יכולים להתנער בכך שלא קיבלו דרישה, כאשר למעשה העברתי את הדרישה לשלוח שלהם (הנתבע השני).
5. בנוסף, הם מעלים טענות לא ברורות על כך שלא הוכחתי שקיים נתיב טיסה טוב יותר מאשר הטיסה החלופית שהם הציעו. מעבר לכך שברצוני לטעון שאין כל דרישה שאוכיח נתיב טיסה טוב ומהיר יותר מהטיסה החלופית שהציעו, בהחלט אני יכול להציג מסמכים המראים טיסה טובה משמעותית ממה שהם הציעו עקב ביטול הטיסה, שלא הצגתי בכתב התביעה המקורי שכן לא היה צורך בכך.

יש עוד מספר טענות קטנות שברצוני להעלות בהתייחס לכתב ההגנה שלהם כמו אי דיוקים למניהם.
השאלה היא האם יהיה לי זמן ויתאפשר לי להציג את הטיעונים האלו בצורה ברורה בבית המשפט, או שכדאי להעלות אותם על הכתב כבר בשלב זה בתור מכתב תגובה.

תודה,
 

עוד כהן

New member
זה לא מדוייק.

אמנם, יש הרגשה של "סרט נע". אבל זה נובע בעיקר מהעובדה שרוב הדברים כתובים כבר בכתבי הטענות.
אם יש לך טענה שלא כתבת, תוכלי להגיד אותה לשופט בדיון. לטעמי, זה עדיף על הגשת מסמכים נוספים לתיק תביעות קטנות.
&nbsp
 
כתב תשובה בתביעות קטנות

תקנות שיפוט בתביעות קטנות (סדרי דין) - בניגוד לתקנות סדר הדין האזרחי (שנועדו למשפט אזרחי רגיל) - אינן מקנות לתובע זכות להגיש כתב תשובה לכתב ההגנה.
עם זאת, מאחר שבית המשפט לתביעות קטנות נועד ללא-משפטנים, ופחות מקפידים בו על סדרי הדין, ייתכן שהשופטים מתייחסים בסלחנות או בשוויון נפש לכתבי תשובה שמגישים תובעים.
ראה גם פה ושם.
 

Nemesis001

New member
תודה על התשובה

התייחסתי קצת למעלה מדוע ברצוני להגיש כתב תגובה.
אני מניח שאם יתאפשר לי להגיב בצורה מסודרת בבית המשפט ולהציג מסמכים הנוגעים לכתב ההגנה שלהם, זה לא משנה, אולם מקריאת שרשורים אחרים יש המלצות להעלות מקסימום על הכתב?
 
יש היגיון בדעה הזאת

אבל אני, כעיקרון, איני מייעץ, אלא אך מבהיר את המצב המשפטי, כפי שהוא למיטב הבנתי.
 
למעלה