האם תוקן חוק הערבות

ציפי ג

New member
כעו"ד, לא צריך להגיד לי את זה

אבל השופטת הזו היא פשוט מאוד טובה (דליה קרת) ולכן לא הבנו איפה הטעות שלה. אז כשבעלי שב מהעבודה הוצאנו את החוק, ומסתבר שהחוק אצלו בעבודה לא היה מעודכן (פגם בתקדין???), והיא דברה על 500,000 ולא 500 מה שכמובן משנה את התמונה, והיא כן צדקה. היה תיקון בתשנ"ח, בעוד שלבעלי היה הנוסח נכון לתשנז.
 

ציפי ג

New member
האם תוקן חוק הערבות

בנוגע לסכום הקובע מיהו ערב יחיד? אם כן מתי?
 
ערב יחיד

ציפי שלום, על פי חוק הערבות ערב יחיד - בהלוואות שאינן לצורך רכישת מקרקעין - הוא כזה שבחוזה הערבות מוגבל הסכום ל - 60,000 ש"ח. על פי סעיף 20 לחוק הערבות הסכומים הנקובים בהגדרה "ערב מוגן" בסעיף 19 יעודכנו ב-1 בינואר וב-1 ביולי של כל שנה (להלן - יום העדכון), לפי שיעור עליית המדד החדש לעומת המדד היסודי; ואולם יום העדכון הראשון יהיה ביום ג´ באדר התשנ"ח (1 במרס 1998). מכאן שיש להוסיף הפרשי הצמדה כאמור לעיל. יודגש, כי הסכום הקובע לגבי כל ערב נקבע במועד החתימה. בברכה אילן גולדנברג, עו"ד
 

ציפי ג

New member
גם אני יודעת כך

וגם בעלי (עו"ד מדופלם בפני עצמו) שהיה היום בבית משפט, ונשלח משם ללמוד את החוק, כיוון שלטענת השופטת תוקן החוק, וערב מוגן הוא למן הסכום של 500 ש"ח, והסכום מוחל רטרואקטיבית גם לחוזי ערבות שנחתמו בעבר. ניסיתי למצוא בדיל כלשהו לחוק זה ולא מצאתי.
 
למעלה